Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4231 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ע״פ המחשב דרך ברכב שלי יש הבדל של ק״מ לליטר מאז התדלוק האחרון.

לא היה שינוי בנהיגה או במסלול. ולא נראה לי שהפעלת המגבים קשורה לזה.

אני מניח שהגשם הוא הגורם.

האם יש הגיון בדבר?

פורסם

דווקא טמפרטורה קרה יותר צריכה לשפר את צריכת הדלק, אויר קר מכיל יותר חמצן. יכול להיות בגלל התנגדות המים שעל הכביש.

פורסם

יש יותר פקקים בגשם. כפי שנאמר, טמפרטורה קרה צריכה לשפר את הצריכה (בנסיעות ארוכות, בנסיעות קצרות - ההיפך).

 

אני מניח שגשם כבד, במיוחד כשמלווה ברוחות בחזיתך, משפיע מאוד לרעה על צריכת הדלק.

פורסם
דווקא טמפרטורה קרה יותר צריכה לשפר את צריכת הדלק, אויר קר מכיל יותר חמצן. יכול להיות בגלל התנגדות המים שעל הכביש.

 

דווקא בספר הרכב של VAG כתוב הפוך- שכשהמנוע קר ולא מגיע לטמפרטורת עבודה צריכת הדלק עולה משמעותית.

בכל מקרה לא הייתי סומך על המחשב ב 100%, אגב קח בחשבון שצרכני חשמל מעלים את צריכת הדלק כמו מזגן ואפילו חימום מושבים/מראות/מפשיר אדים (אני זוכר שבאותו ספר רשום שמפשיר אדים אחורי יכול לצרוך משהו כמו ליטר דלק ל 10 שעות).

פורסם
ההשפעה העיקרית היא ההתנגדות שהמים על הכביש מיצרים.

כדוגמא קיצונית אפשר לחשוב על התקדמות שלנו בתוך נחל לעומת הליכה ביבשה, כשהולכים בתוך נחל משקיעים הרבה יותר אנרגיה כדי להתקדם.

גם לדעתי זו הסיבה,

הבאת דוגמא מאוד קיצונית,דוגמא הרבה יותר פשוטה זה שכשנכנסים לשלולית עם הרכב (שלולית של כ 2 ס'מ עומק,לא משהו מטורף) מרגישים האטה דיי משמעותית של הרכב.

Seat Ibiza 3d 2010 כרגע...

ובעתיד...אלפא אלפא אלפא ואלפא!

פורסם
דווקא בספר הרכב של VAG כתוב הפוך- שכשהמנוע קר ולא מגיע לטמפרטורת עבודה צריכת הדלק עולה משמעותית.

בכל מקרה לא הייתי סומך על המחשב ב 100%, אגב קח בחשבון שצרכני חשמל מעלים את צריכת הדלק כמו מזגן ואפילו חימום מושבים/מראות/מפשיר אדים (אני זוכר שבאותו ספר רשום שמפשיר אדים אחורי יכול לצרוך משהו כמו ליטר דלק ל 10 שעות).

הכוונה כאן היא לא לטמפרטורת המנוע אלא לטמפרטורת האויר.

באויר קר ריכוז החמצן גבוה יותר יחסית לאויר חם ולכן בכל מנת אויר שהמנוע יונק יש יותר חמצן ועובד יותר יעיל. יותר יעיל מתורגם לפחות דלק. האפקט הזה משמעותי ומורגש יותר במנועים מוגדשים. יעידו בעלי המכוניות המוגדשות שממש מרגישים שיפור בסחיבה בלילה קר לעומת יום חם.

פורסם (נערך)

מזג אוויר חורפי משפיע על צריכת הדלק במספר צורות. גשם ורוח עשויים להגביר את ההתנגדות האירודינמית לתנועת הרכב ושכבת מים עבה על הכביש תגביר את ההתנגדות לגלגול. כמו כן, הקור יאריך את משך הזמן שלוקח למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה.

 

מאידך, הקטנת האחיזה תקטין לרוב את ההתנגדות לגלגול (כל עוד הדרך לא מוצפת). בנוסף, קור האוויר יקל על המנוע (על ידי תערובת דלילה יותר) וישפר את צריכת הדלק, דבר המורגש במיוחד במנועים מוגדשים.

 

על פניו, ההשפעות החיוביות של הקור הן המכריעות, אך יש לזכור כי הפעלה ממושכת של המגבים במהירות גבוהה צורכת די הרבה חשמל (שגורר עומס מוגבר על המנוע דרך האלטרנטור) ובפרט כשיש להם הרבה מים לפנות. כמובן שאם נשווה לנהיגה בקיץ עם מזגן - נהיגה בחורף תהיה כנראה יותר חסכונית...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אתמול בלילה נסעתי בסופה כל הדרך (גשמים בינונים-חזקים וכביש עם שכבת מים עליו, לא היה אפשר לראות את הסימונים על הכביש), וזה היה בדיוק אחרי תדלוק. על פי מחשב הדרך שלי הצריכת דלק היתה משמעותית יותר גרועה מבדרך כלל (היא יחסית קבועה בדרך כלל). ואני מדבר על בערך 20%. כנראה שכבת המים על הכביש והרוחות גרמו לכך. (אני מודד את צריכת הדלק בין תדלוקים ואני יכול להגיד שמחשב הדרך יחסית מדוייק).

 

ובקשר לקור. לפני שבוע נסעתי ב1 בלילה 90 קמ"ש כל הדרך על כביש ריק, וצריכת הדלק שלי היתה פחות טובה מהרגיל (שהרגיל זה כמה שעות לפני כן כשהכבישים לא ריקים). אני מתאר שהקור השפיע על צריכת הדלק לרעה. (אבל לא משמעותית)

פורסם
מזג אוויר חורפי משפיע על צריכת הדלק במספר צורות. גשם ורוח עשויים להגביר את ההתנגדות האירודינמית לתנועת הרכב ושכבת מים עבה על הכביש תגביר את ההתנגדות לגלגול. כמו כן, הקור יאריך את משך הזמן שלוקח למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה.

 

מאידך, הקטנת האחיזה תקטין לרוב את ההתנגדות לגלגול (כל עוד הדרך לא מוצפת). בנוסף, קור האוויר יקל על המנוע (על ידי תערובת דלילה יותר) וישפר את צריכת הדלק, דבר המורגש במיוחד במנועים מוגדשים.

 

על פניו, ההשפעות החיוביות של הקור הן המכריעות, אך יש לזכור כי הפעלה ממושכת של המגבים במהירות גבוהה צורכת די הרבה חשמל (שגורר עומס מוגבר על המנוע דרך האלטרנטור) ובפרט כשיש להם הרבה מים לפנות. כמובן שאם נשווה לנהיגה בקיץ עם מזגן - נהיגה בחורף תהיה כנראה יותר חסכונית...

 

אני נוטה לחלוק על הקביעה המודגשת. נכון שככלל אצבע, צמיג עם אחיזה טובה יותר יגרור גם התנגדות רבה יותר לגלגול. אבל כלל האצבע הזה לא נכון בכל מקרה, ולא נכון לומר שהתנגדות לגלגול היא פונקציה של האחיזה.

 

בכל מקרה, אני משוכנע שמים על הכביש, או שמן, או שכבת קרח לא מורידים את ההתנגדות לגלגול, אם כבר אז להפך - בפועל.

ההתנגדות לגלגול היא גודל אינהרנטי לצמיג בלחץ קבוע, ואני לא חושב שהורדת מקדם החיכוך בין המשטחים תפחית את ההתנגדות, ואשמח לשמוע דעות נוספות בנושא.

 

בכל אופן - לדעתי, נסיעה ארוכה בליל חורף קריר ויבש חסכונית יותר, ובעת סופה - בזבזנית יותר (20%) כאשר הגורמים המשמעותיים ביותר הם התנגדות האוויר (בגשם כבד תרתי משמע) ורוחות חזקות. בפועל אני לא חושב שיש השפעה רבה על הגלגול, אלא אם נוסעים קטע ארוך על כביש מוצף (מי אמר איילון 1992, 2013?).

פורסם (נערך)

בכל מקרה, הפחתת ההתנגדות לגלגול בהקשר זה היא המרכיב הזניח. התרומה העיקרית לחסכון בדלק (בהיעדר סופה או הצפה של הכביש) היא מאוויר קר ורווי בחמצן, אחוזי לחות נמוכים יותר ומיעוט בהפעלת המזגן.

 

אני חוזר ומסייג בכך שגם מגבים הם בזבזני אנרגיה גדולים למדי, ובפרט במהירות הפעלה גבוהה וכשיש התנגדות מכמות מים גדולה, ומכאן שהחסכון תלוי באופן הפעלתם.

 

עבור צמיג נתון, הורדת האחיזה תמיד תפחית את ההתנגדות לגלגול. ברור, מנגד, שאם יש שכבת מים עבה (או כל חומר אחר) החסכון הזה בטל בשישים...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...