Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4178 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הS110 שלי עובדת לא רע בכלל במצב אוטומטי, ונכנסת לכיס בקלות. ממליץ.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אוקיי, ויש למראה יתרונות/חסרונות ?

אני מניח שלא סתם טורחים לציין "מצלמה ללא מראה".

 

בניגוד למצלמות DSLR (רפלקס), שכולן מתופעלות באופן דומה (מסיבות היסטוריות), מצלמות מירורלס יש שונות מאוד, תלוי ביצרן, תלוי בסיגמנט. כל מי שפיתח מירורלס, יכול היה להתחיל עם דף שאולי הוא לא חלק, אבל הוא הרבה פחות כתוב מראש.

 

היתרון האינהרנטי המשותף לכולן הוא גודל/משקל.

 

יתרונות וחסרונות אחרים... כבר תלוי איזו מירורלס מול איזו DSLR (איזה תכנון, כמה מתקדמת וכמה חדשה).

כל מי שיכתוב אחרת, פשוט עושה הכללה שבטח יש דוגמא שלא נכללת בה.

 

מבחינת העתיד, ה-DSLR בדרך החוצה. זו רק שאלה של זמן (בשנת 2013, לראשונה, מכירות DSLR ירדו, ומירורלס עלו. ביפן, מירורלס זה כבר רבע עד שליש מהשוק).

אבל זה לוקח את הזמן שלו, בגלל שפתרונות טכנולוגים משופשפים ומוטמעים היטב, יש להם יתרונות של עלות, זמינות, אמינות והרגלי שוק (ובעיקר בגלל ש-DSLR עדיין עושות את העבודה מצויין).

למשל, זה שמנגנון המראה המכאני, עדיף בלעדיו, זה נכון. אבל שכבר יש עשורים של ניסיון עם מנגנונים כאלו, אז גם אם הם תיאורטית מורכבים (ועכשיו מיותרים), מעשית קל וזול לייצר אותם.

_______

 

מבחינת הצרכן, צריך למצוא את המצלמה שמתאימה לצרכים בתקציב. בסופו של דבר קונים מכונה שעושה תמונות, לא טכנולוגיה נטו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

עפר - עוד סיבה שבגללה ה-DSLR ישארו אתנו עוד הרבה זמן הוא הזכוכית - מבחר עצום של עדשות ושאר ציוד פריפרי שעולה הון ואף אחד לא רוצה לזרוק, ואינו מתאים לתושבות של המצלמות החדשות. גם לגודל יש יתרון - חיישנים יתר גדולים ועדשות יותר גדולות שמכניסות יותר אור.

 

בסופו של דבר יהיה הרבה מבחר כדי להתאים לצרכים של אנשים שונים, וסביר שגם הסטנדרטים יתכנסו, אבל זה תהליך שאורך זמן.

 

לגבי החיישן - יש משמעות גם לגודל הפיקסל, ככל שהפיקסל יתר קטן הוא פחות רגיש ונתון יותר לרעש תרמי. בסופו של דבר גודל החיישנים והרזולוציה הם פשרות בין הרגישות (עדיפות לפחות פיקסלים) לרזולוציה (עדיפות ליותר פיקסלים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
עפר - עוד סיבה שבגללה ה-DSLR ישארו אתנו עוד הרבה זמן הוא הזכוכית - מבחר עצום של עדשות

 

לא צריך מבחר "עצום".

צריך מבחר מספיק.

 

ציוד פריפרי שעולה הון ואף אחד לא רוצה לזרוק

 

זה נכנס תחת מה שציינתי כזמינות, עלות, ומנהגי שוק.

 

גם לגודל יש יתרון - חיישנים יתר גדולים ועדשות יותר גדולות שמכניסות יותר אור.

 

 

לגבי החיישן - יש משמעות גם לגודל הפיקסל, ככל שהפיקסל יתר קטן הוא פחות רגיש ונתון יותר לרעש תרמי. בסופו של דבר גודל החיישנים והרזולוציה הם פשרות בין הרגישות (עדיפות לפחות פיקסלים) לרזולוציה (עדיפות ליותר פיקסלים).

 

אין קשר.

יש גם מירורלס FF.

 

אני שם את הכסף שלי על סוני, ולא על ניקון וקנון.

הן בפיגור ותיכף הן מרגישות את זה.

(הימור נטו. לא ידע...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כיון שסוני ירשה לא מעט מיצרנים שהיו מכובדים בזמנם (מינולטה וקוניקה) לא מדובר בחברה חסרת מסורת וניסיון באופטיקה, במגבלות של ההתקדמות הטכנולוגית.

 

הבעיה היא שבניגוד לימי הפילם, שבהם דור של מצלמות יוצר משך עשור ויותר, כיום קצב ההתקדמות מכתיב יציאת דור חדש של מצלמות לשוק כל כמה חדשים, מה שעלול לגרום בעיות תאימות הרבה יותר מהר.

 

מי יזכה למוניטין יותר טוב ולתמיכה בציוד עם ידי יצרנים חיצוניים? ימים יגידו.

 

אני לא מהמר - אלא משתמש במצלמה שקיבלתי לפני מספר שנים, בעדשה הבסיסית מאד שקיבלתי שנה אחר כך ואלה יוחלפו כאשר תהיה תקלה משמעותית. החושים האמנותיים שלי ממילא עלובים, אז אני לא מצפה שהשקעה בציוד יקר תשפר מהותית את איכות התמונות שלי. אני מסתפק בבסיסי להצגה על מסך המחשב. האמת היא שעדשה יותר חדה לא תזיק לי אפילו לצילומי המשפחה, אבל אפילו את זה אני לא מתקצב בשלב זה.

 

לעומת זאת יש לי במשפחה זוג צלמים מוכשרים ביותר שגם משקיעים הרבה מאד בתחביב (גם בציוד ובמיוחד במסעות צילום), והם מחזיקים גם ב-DSLR מתקדמים עם מבחר עדשות מכובד, אבל גם במצלמות קטנות שנמצאות תמיד בהישג יד. וכיוון שמה שעושה את הצילום הוא העיין של הצלם הם משיגים תוצאות מצויינות גם בציוד הבסיסי ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
הבעיה היא שבניגוד לימי הפילם, שבהם דור של מצלמות יוצר משך עשור ויותר, כיום קצב ההתקדמות מכתיב יציאת דור חדש של מצלמות לשוק כל כמה חדשים, מה שעלול לגרום בעיות תאימות הרבה יותר מהר.

 

זה משפט מעניין, רק בלי קשר למציאות...

 

אני לא מהמר - אלא משתמש במצלמה שקיבלתי לפני מספר שנים, בעדשה הבסיסית מאד שקיבלתי שנה אחר כך ואלה יוחלפו כאשר תהיה תקלה משמעותית. החושים האמנותיים שלי ממילא עלובים, אז אני לא מצפה שהשקעה בציוד יקר תשפר מהותית את איכות התמונות שלי. אני מסתפק בבסיסי להצגה על מסך המחשב. האמת היא שעדשה יותר חדה לא תזיק לי אפילו לצילומי המשפחה, אבל אפילו את זה אני לא מתקצב בשלב זה.

 

אדם נבון מתאים את הכלי לשימוש ולצרכים.

 

וכיוון שמה שעושה את הצילום הוא העיין של הצלם הם משיגים תוצאות מצויינות גם בציוד הבסיסי ביותר.

 

כן, בלי עין אין תמונה טובה.

אבל צלם טוב גם מבין את הכלי ויודע לעבוד עם המגבלות/תכונות.

צלמים מקצועיים משתמשים במה שמתאים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

עפר - נסה לבדוק כמה שנים חלפו מהניקון F עד ה-F5. מדובר בסדר גודל של 40 שנה. לעומת זאת העידן הדיגיטלי הגופים בכל סדרה מתחלפים בקצב של פעם בשנה בערך.

 

בתאור האחרון שלי רציתי להדגיש כי למרות שאותו זוג מצוייד היטב (צילמו לי מספר ארועים במקביל לצלמים מקצועיים, הצלמים המקצועיים ריירו כאשר ראו את הציוד שנשאו אותם "חובבים") - אלא שצלם טוב יפיק תמונות טובות גם כאשר הציוד המתאים ביותר אינו בנמצא, אלא רק מצלמה בסיסית למדי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם אני ממליץ על ה s120. אחרי מחקר שוק קטן רכשתי אותה לטיול בחו"ל.

נכנסת לכיס בקלות יחסית, הסתובבתי איתה כך כל היום בלי שום אי נוחות. פשוט לשלוף ולצלם.

סוללה מצוינת, איכות תמונה מעולה וטונה של מצבי צילום ואופציות.

יש לה חיבור אלחוטי - בערב חיברתי אותה לטלפון וישר העפתי תמונות לווטסאפ או סתם דפדפתי.

מסך מגע אמרתי?

בקיצור, מבחינתי זה בדיוק מה שמחפשים בהגדרה 'מצלמה קומפקטית '.

הs120 עונה על כל הדרישות וכל מי שרכש בהמלצתי מרוצה עד הגג!

פורסם
עפר - נסה לבדוק כמה שנים חלפו מהניקון F עד ה-F5. מדובר בסדר גודל של 40 שנה. לעומת זאת העידן הדיגיטלי הגופים בכל סדרה מתחלפים בקצב של פעם בשנה בערך.

 

אז מה?

אתה טענת שיש בעיות תאימות תכופות... ואין.

 

אלא שצלם טוב יפיק תמונות טובות גם כאשר הציוד המתאים ביותר אינו בנמצא, אלא רק מצלמה בסיסית למדי.

 

בוא לא נגזים. יש סיבה לזה שקונים ציוד יקר. יש מצבים ודברים שאתה לא יכול לצלם עם מצלמה בסיסית.

אבל כן, אם יש מספיק אור והצלם מבין בתאורה וקומפוזיציה, גם עם אייפון הוא יוציא תמונות יפות.

ועדיין, אם לדוגמא אתה רוצה תמונה של שמיים וים כחולים ביום שמש קיצי, באייפון תקבל שמיים לבנים. אין דרך למנוע את זה, אלו פשוט מגבלות הטווח הדינמי של החיישן הקטן. צלם שיודע מה הוא עושה פשוט מבין שהשמיים יהיו לבנים, ובונה את הרעיון של התמונה בהתאם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אם ה-RX100 יקרה מדי, קנה את הקנון.

 

זהו.

סופי.

 

אין גלגל הצלה, אין חבר טלפוני... זה מה שמתאים לך.

זמן להפסיק לחפור באינטרנט ולקנות...:wink:

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

שלום,

בהמלצתכם קניתי סוני RX100.

יש לי כמה שאלות,

1) מה ההבדל בהקלטת וידאו בין המצבים הנ"ל:

(60i 24M(FX



50i 24M(FX) 24 Mbps

 

(60i 17M(FH

50i 17M(FH) 17 Mbps

 

(60p 28M(PS

50p 28M(PS) 28 Mbps

 

איזה מצב יתן את האיכות הגבוהה ביותר? מה ההבדל בין המצבים?

 

2) אני קניתי כרטיס זיכרון קלאס 10 30MBPS. בתפריט של המצלמה אפשר לבחור רק בין המצבים של ה50i/50p המוכרים בחנות אמרו לי שזה בגלל שהכרטיס איטי מידי, זה נכון? למה כאשר אני מוציא את הכרטיס אני עדיין לא רואה את האפשרות של 60i/60p?

 

תודה!

פורסם

עכשיו שמתי לב שעל הקופסא ועל המצלמה (ליד הברקוד) כתוב I60 אבל בתפריט ווידאו של המצלמה מופיעות רק האפשרויות של 50I/50P, איך זה יכול להיות?

זה לא הגדרות שקשורת לPAL או NTSC?


×
×
  • תוכן חדש...