Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4422 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

ערב טוב.

הכי טוב וגם מרגש, זה להכין לבד את האוכל שאתה אוהב (וראינו את זה בשרשור החמוצים של אלעד).

אני אוהב גם לבשל מעת לעת, אבל לא באתי להמליץ כאן על איזה תבשיל מסובך, אלא על משהו פשוט מאוד שכל אחד יכול להכין גם בבית - גבינה.

 

לאחר שתחקרתי את אימי - התברר כי בארץ מוצאה (איראן) - ממש לא התפנקו והכינו הכל כמעט לבד (גם יין, גם גבינות - לבנות ומלוחות). אני מניח שחלק מהסיבות הן שמירה על כשרות.

כל המוצרים שהיו בתהליך הכנה / אחסנה, הושמו במרתף קריר מאוד וחשוך מאוד ונשמרו זמן רב.

 

אבל די לסיפורים וניגש לעבודה.

מה שצריך מבחינת כלים - שקית מבד ושרוך לקשירה / תלייה (זיקני הפורום, זוכרים בוודאי את שקיות האוכל שהיו עשויות בד ומכווצות בחלקן העליון, לסגירה - בגומי. אז אם יש לכם אחת כזו - מה טוב). עדיף בגודל קטן כי איננו מכינים בכמויות מסחריות.

למי שאין - אפשר להשתמש בציפייה ישנה של כרית (אבל אז זה גדול מדיי וקצת מסורבל, אבל ניתן לביצוע איכשהו).

 

מה ניתן לשים כחומר גלם להכנת גבינה ?

לפני שבוע - השתמשתי ביוגורט עיזים. למרות ההמלחה - עדיין נשאר קצת טעם חמוץ. לא כל אחד יאהב את הטעם (אני כן).

לכן, נבחרו הפעם שישיית אשל (יש לי טראומה קשה מהילדות עם האשל הזה. אני זוכר בתור ילד צעיר, שהייתי ישוב ליד שולחן וכפייות אשל היו נדחפות לתוך פי... הריח של הדבר הזה, במיוחד של האריזה אפילו מבחוץ - לא היה מהריחות הפיבוריטיים שלי. ממש לא).

 

אבל מסתבר שמאשל ניתן לעשות גם דברים טובים.

 

אז שופכים את האשל לסיר, ומערבבים עם מלח.

בחרתי לשים גם זעתר, שתצא גבינה בטעם זעתר (אלא מה חשבתם, נקניק ?! :wink:). לערבב היטב.

 

ניגשים לאמבטיה ויוצקים את התערובת לשקית הבד. קושרים את השרוך ותולים על הברז. שיטפטף שם.

מספיק ללילה אחד. עכשיו גם מזג האויר בלילה דיי קריר וזה מסתדר יופי.

כמובן - ריח של חמיצה משתרר באמבטיה, בזמן שהאשל מגיר אט אט את נוזליו...

 

למחרת בבוקר - העברתי את השקית (שאיבדה יותר ממחצית הנפח שלה. אל תיבהלו - זה בסדר) למקרר (בתוך קערה שבתחתיתה נייר סופג).

אחרי הצהריים אותו יום - העברתי את הגבינה לכוסית פלסטיק. זהו. העסק מוכן.

 

המרקם של הגבינה - יצא טוב מאוד. לא רך מדיי ולא נוזלי מדיי.

הזעתר השתלב טוב מאוד לטעמי ב"אופן מובנה" עם הגבינה. מובן שניתן לשלב טעמים אחרים או להשאיר את העסק לבן ובתולי.

 

מאחל לכם בהצלחה. תרבחו ותסעדו (גם גבינה) !

20140512_193457 (Copy).jpg

20140512_193548 (Copy).jpg

20140512_194041 (Copy).jpg

20140512_194323 (Copy).jpg

20140512_194535 (Copy).jpg

20140512_195211 (Copy).jpg

20140513_165055 (Copy).jpg

20140513_165100 (Copy).jpg

עריכה אחרונה על ידי חולגי

alfa 156 2.5.

פורסם

לא-כלכלי-בעליל אבל כיף גדול. :-)

 

הניסיונות שלי עם גבינה ביתית התבצעו בעיקר בשיטת החימום + חומץ:

מחממים כמה ליטרים של חלב עם כוס אשל לאזור ה-70 מעלות ומוסיפים חומץ.

החלב נפרד כמעט בבת אחת לגושי גבינה ולמים בגוון ירקרק. את הגושים מסננים לאט לאט

בשיטת הטפטוף שתיארת, ו/או מעבירים למכבש מתוצרת בית (כמה קרשים מאולתרים, עובד יופי).

 

אם מוסיפים מעט מלח ולא לוחצים במכבש אלא רק מניחים לטפטף, יוצאת גבינה מאוד דומה לריקוטה -

ריקוטה מיוצרת בדיוק באופן הזה, רק שבמקום חלב מחמיצים מי גבינה (לא ניכנס לאנזימים ושות', זה כבר עולם אחר).

כאשר מערבבים עם שפע של מלח ולוחצים במכבש למשך לילה, חלקיקי הגבינה מתאחדים לגוש יפה, משהו באמצע בין "פטה" לגבינה צהובה,

אבל בלי הצבע הצהוב (שהוא בכלל צבע מאכל, אנאטו.)

השלב היחיד שעוד לא ניסיתי הוא "הדבקה" של הגבינה שנוצרה בעובש של גבינה כחולה כלשהי.

מת מסקרנות לדעת מה ייצא (אם ייצא, בכלל).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

תודה על הטיפים hans.

ברור שלא כלכלי, אבל באמת כיף.

האם אתה יכול להראות בבקשה איך נראה המכבש הביתי המאולתר שדיברת עליו ?

alfa 156 2.5.

פורסם

האם באמת לא כלכלי, גם כאשר כחומר גלם משתמשים באשל מסובסד שמחירו המפוקח פחות מעשרה שקלים לליטר?

לאיזו גבינה מסחרית אפשר להשוות את התוצאה?

לריקוטה? (שעולה בסביבות 60 ש"ח\קילו)

לגבינת טבורוג? (שעולה בסביבוץ 45 ש"ח\קילו)

horsepower is an illusory mathematical equation; torque is real and the source of all good things in the universe

פורסם

מאחר ואני נקניק ואינני מתחבר לטעמי הגבינות הלבנות\מלוחות\רכות\רזות

מה המתכון\הדרך להגיע לטעם של גבינה שמנה צהובה\קשה כי אלו כן הולכים טוב עם נקניק

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

לפני שבוע גם אני הכנתי-

10 גביעי אשל - לחמם במיקרוגל 7 דקות

להעביר את המאסה לשקית /ציפית ולסחוט

אפשר גם לסחוט ביד, לא לסחוט את כל הנוזל כי אם עושים זאת, הגבינה יוצאת יבשה! ובתיאבון. לגבינה אפשר להוסיף חצי כפית סוכר חום או כפית ריבה לבחירתכם ויוצא מעדן לארוחות בוקר טוב ערב מזינות ומאוד טעימות.

פורסם
תודה על הטיפים hans.

ברור שלא כלכלי, אבל באמת כיף.

האם אתה יכול להראות בבקשה איך נראה המכבש הביתי המאולתר שדיברת עליו ?

 

בשמחה, אתעד כשאהיה בבית.

לקדוש בוב:

חלב 3 אחוז מוציא בלחץ 150 גרם גבינה לליטר,

עבור משהו רטוב יחסית בסגנון טבורוג. ככל שאתה מייבש את הגבינה יותר,

תקבל פחות משקל. חלב עולה 5 שקל לליטר, את החישוב תעשה לבד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא -

מצורפים צילומים של התהליך. אין צורך בהסברים, תכל'ס. :-)

DSCF9478.jpg

DSCF9477.jpg

DSCF9476.jpg

DSCF9475.jpg

DSCF9474.jpg

DSCF9473.jpg

DSCF9472.jpg

DSCF9471.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ולסיום - הגבינה עצמה. בימים הראשונים אני ממליח והופך כל כמה שעות

עד שהגבינה מפסיקה להפריש נוזלים. הגבינה עצמה נשמרת במקרר הרגיל, בהיעדר מקרר גבינות ייעודי או מערה. :wink:

בעבר השתמשתי ב"בד לגבינה" אבל זאת צרה צרורה לנקות. מגבות נייר עובדות לא פחות טוב.

המרקם יוצא די קרוב למוצרלה. הטעם לא כל כך מוגדר, משהו בין בולגרית ליוגורט בהתחלה,

וככל שהזמן עובר, מעין מוצרלה מלוחה. ~250 גרם תוצר ל-2 ליטר חלב וגביע אחד של יוגורט.

DSCF9480.jpg

DSCF9479.jpg

DSCF9481.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...