Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלפים לטיפול שוטף סקודה פאביה


OJNSim
שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי

 

אני עומד לפני טיפול 30,000 לסקודה פאביה 1.4 2012

מאחר ואני לא מעוניין לבצע את הטיפול במוסך היבואן שגובה גם על האויר שהפועלים שלו נושמים, אני מנסה להבין כמה דברים לגבי החלפים.

בטיפול 30K היבואן מחליף בסטנדרט:

1. שמן מנוע

2. פילטר שמן

3. מסנן אויר

4. מסנן מזגן

5. נוזל בלמים (לא חלק מטיפול - אבל ההמלצה להחליף פעם בשנתיים)

 

1. שמן מנוע:

ישנה רשימה של שמנים בתקן פולסווגן 502.00 המתאימים

המוסך שנתן לי הצעה הציע שמן Valvoline MaxLife 5x30.

שמן זה לא מופיע ברשימה השמנים התקניים, כיוון שהוא לפי תקן אמריקאי שהוא שונה מהאירופאי אבל לטענתו זה שמן מעולה.

לחילופין, מאחר ובכל זאת ביקשתי שמן שמופיע עליו תקן 502, הציע את gamma 5w40 של Alpha Oil. על השמן הזה מופיע תקן 502 אבל מצד שני הוא לא ברשימה השמנים שסופקה.

עצות?

 

2-5:

מה ההמלצה? אני מניח שכמו בכל מוצר יש טובים יותר ופחות. אני די טבולה ראסה בעניין. אשמח להכוונה.

 

שאלה נוספת לגבי פילטר מזגן. האם באמת חשוב להחליף את הפילטר מזגן - כל עוד אני לא מזהה ירידה בביצועי המזגן. האם לא כדאי להחליף כשבאמת מרגישים בעיה. לא זוכר מתי החלפתי פילטר במזגן הביתי.

 

שאלה נוספת האם מוסך שהוא אינו של היבואן, יכול לאפס לאחר הטיפול את התראת השירות שנדלקה אצלי, וכמובן שתתריע לפני הטיפול הבא?

 

אשמח לעזרה

 

תודה

 

OJ

עריכה אחרונה על ידי OJNSim
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2-5 פילטרים של MANN (גרמניה)

כנס לאתר שלהם ולפי הדגם מנוע הוא יתן לך את כל המספרים הקטלוגים המתאימים.

לגבי פילטר מזגן - עד כמה שזכור לי עלותו בסביבות ה-50ש"ח כך שזה לא סיפור כזה גדול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

גם אתה יכול לאפס את נורית השירות שנדלקה, לא צריך מוסך בשביל זה. בסך הכל צריך להחזיק את הכפתור שבלוח השעונים בזמן שמסובבים את המפתח בסוויטצ', זה הכל.

 

לא ציינת מהיכן אתה בארץ אבל יש לא מעט מוסכים לא מורשי יבואן שיוכלו לספק לך את החלקים ולבצע את העבודה במחיר נמוך משמעותית. ראה כאן למשל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?415629-TG-Parts-%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A3-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%AA-%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%95%D7%92%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D&p=4205044&viewfull=1#post4205044

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי חברים, אני גר בעין ורד

מוסכים באיור נתניה, כ"ס, רעננה, תל מונד רלוונטים

יש מוסך במושב פורת השכן, שאיתו דיברתי, והוא הציע את הטיפול ב 400 - 450 ש"ח אבל הוא לא כלל נוזל בלמים ורפידות (אם צריך).

 

אבל השאלה שלי נגעה יותר לחלפים. אני רוצה לוודא ששמים חלפים טובים ומתאימים.

המוסכניק דיבר על פילטרים של MANN, כמו ש syaron24 המליץ, ושאני מבין שהם היצרן של החלפים המקוריים של קבוצת פולסווגן.

רציתי לשמוע חוות דעת נוספת, ורק לוודא שהחלפים שישים, תואמים לדגם שלי.

זה אחרי העניין עם השמן שאיני מבין האם השמנים שהוא הציע מתאימים במדויק.

 

בנוסף, מה לגבי נוזל הבלמים?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל בלמים יש להחליף פעם בשנתיים - בדוק בספר הרכב.

בד"כ מדובר בשמן DOT4 - מומלץ שמן של חברה מוכרת Castrol, Liqui Mully - המחיר הוא כ-30ש"ח לרבע ליטר.

הבעיה היא שרוב המוסכים, כולל המוסכים המורשים, מבצעים כאילו החלפה - כלומר שואבים קצת מהמיכל מילוי וממלאים חזרה נוזל חדש.

בהחלפה יש להחליף את כל הנוזל בחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל בלמים יש להחליף פעם בשנתיים - בדוק בספר הרכב.

בד"כ מדובר בשמן DOT4 - מומלץ שמן של חברה מוכרת Castrol, Liqui Mully - המחיר הוא כ-30ש"ח לרבע ליטר.

הבעיה היא שרוב המוסכים, כולל המוסכים המורשים, מבצעים כאילו החלפה - כלומר שואבים קצת מהמיכל מילוי וממלאים חזרה נוזל חדש.

בהחלפה יש להחליף את כל הנוזל בחדש.

 

כן אני יודע פעם בשנתיים. ציינתי זאת בפוסט הראשון.

השאלה שלי נגעה לסוג \ מותג \ פרמטר אחר של נוזל הבלמים.

הבחור הציע ate dot3

האם Ate מותג טוב? מה זה DOT3 לעומת DOT4?

 

ושוב - יש לך הבנה גם בעניין השמן מנוע. האם שני השמנים שהציע מתאימים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע DOT3 לא שמים ברכבים חדשים, רק DOT 4.

ההבדל, נראה לי, הוא בתחום טמפרטורות שכל אחד עובד , אך זה לא ממש חשוב. מה שחשוב זה מה רשום בספר הרכב.

ATE זו חברה טובה מאוד.

לגבי שמן מנוע: VALVOLINE, CASTROL, LIQUI MOLLY - כולם חברות מצויינות אך השאלה היא מה מומלץ בספר הרכב ?

איזו צמיגות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השמן, אתה יכול לשים קאסטרול אדג' 5W40 שמן מעולה שעומד בתקן ולא יקר, פחות מ 200 ש"ח ל 5 ליטר. המנוע שלך ללא טורבו כך שגם קאסטרול מאגנאטק יספיק לדעתי הוא גם יותר זול סביב 150. או ולוולין כפי שציינת (בדוק באתר אוטוסטור).

פילטרים כמו שאמרו MANN ,בדוק גם מקורי אם רוצה, MANN זה OE כמובן ועומד בסטנדרט של היצרן באופן מלא (כל חנות לחלקי חילוף).

לגבי פילטר מזגן, עלות זניחה, אני שילמתי 60 שקל לפחם של קורטקו גרמני (אצל פרסי, אני מאמין שיש עוד יצרנים בחנויות לחלקי חילוף שיעשו את העבודה , בוש, AC DELCO וכד').

נוזל בלמים של ATE DOT4 , בחירה מצויינת, לך על זה.

לגבי מוסך יש את רון ת"א, יחסת לא רחוק מנתניה , יש מלא חומר עליו בפורום (תעשה חיפוש), ניתן לשלם עבודה בלבד, אתה יכול לקבל ממנו הצעת מחיר בהודעה פרטית פה בפורום ,מתמחה בואגיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספר הרכב מצויין שנוזל הבלמים חייב לעמוד באחד משלושת התקנים הבאים:

VW 501 14

FMVSS 116 DOT4

DIN ISO 4925 CLASS 4

 

התקן השני מכיל DOT 4. אבל כיוון שזה חלק רק מהקוד אני מבין שכנראה יש שמנים נוספים שהם DOT4 אבל לא FMVSS 116 DOT4.

מכאן השאלה האם אני צודק? או האם ATE DOT4, לצורך העניין, זה שמן שבהכרח תואם?

 

לגבי שמן מנוע, שוב, ברשימה המסופקת עם הרכב, מופיעים מספר שמנים. אני מעדיף לא להתחיל לרכוש את החלפים בעצמי, אלא ללכת למוסך שיביא וירכיב לבד. מה עוד שלסוע לתא רק בשביל זה, לא מסתדר.

אני רק מנסה לדעת בוודאות שמה שהוא מציע , תואם וטוב.

לכן, אם אפשר התייחסות לשני השמנים שהזכרתי. האם MAX LIFE תואם למרות שלא מופיע עלין תקן VW?

האם gamma 5w40 שמופיע עליו תקן 502 בסדר, למרות שלא מופיע ברשימה שסופקה עם הרכב?

 

syaron24,

בהתייחס לשאלתך הספציפית, חלק מהשמנים ברשימה הם בצמיגות 5W-30 וחלקם 5W40.

האם ככלל אצבע, 30 עדיף על 40 (הוא הפוך)?

מצ"ב רשימת השמנים בתקן

 

IMG_20140210_112057.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכומו של דבר

טיפול 30000

שמן Eurol Turbo DI SAE 5W-40

פילטר שמן MANN

פילטר אויר MANN

נוזל בלמים DOT4 Liqui Moly

640 שח

 

מוסך חיש - מושב פורת

 

הוא קצת לא אהב את השאלות המרובות שלי לגבי החלפים שהוא משתמש. אולי אפילו מאוד לא אהב. לא קלטתי את זה בהתחלה, ובסוף זה התפוצץ לי בפנים. פגע לי בחווית השירות.

באתי ריק מידע, ורציתי להרגיש יותר בטוח לגבי מה עושים, מחליפים ומשלמים, ביחוד בענף הזה וביחוד בישראל.

אבל בסופו של דבר - לא פוסל בכלל שגם את הטיפול הבא אעשה אצלו. סה"כ איש טוב, מחיר סביר. שאולי לא קלט אותי לגמרי.

 

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק לא ידע לאפש את התרעת השירות

מנסה כבר כמה ימים להבין איך - לא הצלחתי.

 

בלוח השעונים יש שני כפתורים, ובספר הרכב מצויין מי מהם אחראי על איפוס ההתרעה. אבל אין שום הסבר איך בדיוק. כאילו בכוונת מכוון.

גם כשניגשתי למוסך היבואן לקבלת הסבר - סירבו להגיד איך, כיוון שלא עשיתי אצלם את הטיפול.

בעיני חוצפה ממדרגה ראשונה, של גוף דורסני וכוחני. זו שאלה פשוטה על תפעול הרכב, לא שונה במאום מאיך לכוון את השעון, או לאפס את מד הקילומטר.

 

התנהגות מגעילה.

 

בכל מקרה האם אפשר הסבר מדויק איך לבצע את זה?

 

תודה

 

גם אתה יכול לאפס את נורית השירות שנדלקה, לא צריך מוסך בשביל זה. בסך הכל צריך להחזיק את הכפתור שבלוח השעונים בזמן שמסובבים את המפתח בסוויטצ', זה הכל.

 

לא ציינת מהיכן אתה בארץ אבל יש לא מעט מוסכים לא מורשי יבואן שיוכלו לספק לך את החלקים ולבצע את העבודה במחיר נמוך משמעותית. ראה כאן למשל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?415629-TG-Parts-%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A3-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%AA-%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%A7%D7%A1%D7%95%D7%95%D7%92%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D&p=4205044&viewfull=1#post4205044

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי באתר בריטי שתי דרכים לאיפוס, כנראה זה תלוי בדגם הרכב:

שיטה א' :כשהסוויץ' סגור לוחצים על הכפתור שעל מד המהירות. פותחים סוויץ' וממשיכים להחזיק את הכפתור לחוץ למשך 10 שניות. המונה יתאפס.

שיטה ב' :כשהסוויץ' סגור לוחצים על הכפתור שליד מד המהירות. פותחים סוויץ' ועוזבים את הכפתור. מסובבים את הכפתור ימינה. המונה יתאפס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכומו של דבר

טיפול 30000

שמן Eurol Turbo DI SAE 5W-40

פילטר שמן MANN

פילטר אויר MANN

נוזל בלמים DOT4 Liqui Moly

640 שח

 

מוסך חיש - מושב פורת

 

הוא קצת לא אהב את השאלות המרובות שלי לגבי החלפים שהוא משתמש. אולי אפילו מאוד לא אהב. לא קלטתי את זה בהתחלה, ובסוף זה התפוצץ לי בפנים. פגע לי בחווית השירות.

באתי ריק מידע, ורציתי להרגיש יותר בטוח לגבי מה עושים, מחליפים ומשלמים, ביחוד בענף הזה וביחוד בישראל.

אבל בסופו של דבר - לא פוסל בכלל שגם את הטיפול הבא אעשה אצלו. סה"כ איש טוב, מחיר סביר. שאולי לא קלט אותי לגמרי.

 

תודה לעוזרים.

 

לפני שבוע עשיתי את אותו הטיפול לפולו 2012 שלי אצל מוסך רון.

מחיר 700 שקל, אחרי הנחה קטנה 658 שקל - יחס ושירות מעל לכל.

כל שאלה ששאלתי דווקא גרמה לו להיות יותר נחמד.

הוא בדק את הנוזל בלמים ואמר שלא צריך, בכל מקרה במידה וכן המחיר היה 300 שקל.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...