Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4606 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בס"ד

 

שלום,

בשעה טובה קניתי לאשתי הונדה ג'אז 2003 75,000 ק"מ.

 

מסיבות שונות לא אני רכשתי בפועל את הרכב (לא הייתי בבדיקה, לא ראיתי את הרכב לפני קניה), אלא אבא שלי.

בבדיקת קומפיוטסט:

1. בלוק מנוע (הערה בצהוב): רעש אביזרי מנוע / רצועה (הסבר בוחן בע"פ - לעשות מתיחת רצועות כדי לחזק).

2. מערכת תיזמון (הערה בצהוב): החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן. רעש שסתומים. (לפי מה שביררתי אין רצועה אלא שרשרת - האם צריך לעשות משהו? יש מה לעשות?)

3. הספק מנוע יצא 84.9 בעוד נתוני היצרן הם 83 - זה סביר? (ציון משוקלל מצב מנוע 80%).

4. תיבת הילוכים אוטומטית (הערה בצהוב): בדוק/תקן מיחשוב/חיישנים/מחברים/ויסות. בלאי דסקיות. שמן כהה. נקישות יתר. אין אחריות לגיר רציף. רעידות יתר. (הבוחן הסביר שיש להם בעיה לבדוק בגיר רציף או משהו כזה) - ציון משוקלל לתיבת הילוכים 76%.

5. מיתלה קדמי: נקישות במתלה. (סיכום משוקלל למצב מתלים 92%).

 

א. האם משהו מהדברים כאן משמעותי? צריך לרוץ בשבילו למוסך?

 

ב. בנסיעה ברכב הרגשתי שכאשר מתחילים בנסיעה (גם ברמזורים), יש רעש (מעין חריקות) לשתי שניות.

 

ג. בהתחלת נסיעה בעליה הרכב ממש רועד (כשלוחצים גז).

 

מה זה יכול להיות?

 

לדברי המוכרת טיפלה במוסך שאינו מורשה הונדה. אין לה קבלות. המוסך אמר לי שינסה למצוא משהו...

היא אמרה שעשתה 10,000 ב-73,000.

 

כיצד אדע מתי לטפל שוב?

 

האם הרעש הנ"ל (ילדי הפעוטון) מצריך טיפול מהיר? כמה מהיר?

 

איפה בודקים שמן גיר? זה כמו בשמן הרגיל (בין שתי נק' על הקווים)

 

אשמח אם תציינו עלויות משוערות,

 

תודה,

פורסם
הקטע על "ילדי הפעוטון" הודבק בטעות ממסך אחר...

 

גרמת לי לקרוא את ההודעה שלך 10 פעמים. לא הבנתי מה זה "ילדי הפעוטון"?

 

לעניינו, רצוי שתעלה את טפסי הבדיקה, ככה נבין בשפה שלנו.

לפי הסיכום שאתה כתבת, עושה רושם טוב.

 

בעניין האם לבצע טיפול? אפשרי שתיכנס למוסך (אמין) ותשאל אותו. הוא בטח יעיף מבט על השמן, מסנן אויר והמסנן שמן ויגיד לך את דעתו (למכונאי יש עין חדה באם בוצע טיפול בעבר הקרוב)

 

באותה ההזדמנות תתייעץ איתו על הרעש. (אולי זה תושבות? או משהו מהמתלים?) צריך מישהו מקצועי שיבחין.

 

בעניין הרעידות בתחילת נסיעה אולי צריך ניקוי מצערת או שישנה בעיה בהספקת דלק? אולי צריך להחליף מסנן דלק.

ויכול להיות שזה תושבות. בדגש על התושבת העליונה צד שמאל, אני חושב של הגיר.

 

בקיצור,

תכנס למוסך, עם תוצאות הבדיקה.

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

פורסם

תבדוק האם הרעידות בתחילת נסיעה הם מהגיר או מגמגומי מנוע.

אם מהגיר תחליף שמן לשמן המקורי אם אני זוכר נכון בגאז אותו גיר כמו ב HRV כלומר צריך שמן HONDA CVT ואסור להשתמש בשום דבר אחר. בערך 600 ש"ח לגלון.

פורסם

אין מחירים באתר הונדה שלא תבהל

בכל זאת שמן גיר במחיר של 600 שח זה קצת מפחיד

אבל אכן מצויין כי צריך להחליף כל 40,000 אלף

 

אני שוב אדגיש

אל תחסוך ואל לחשוב בכלל להכניס שמן גיר אחר .

פורסם

תודה לכל העוזרים.

 

האם יש בעיה לנסוע כעת ברכב, במצב זה? עלול להגרם נזק?

אני מדבר על נסיעה של כ-1000 ק"מ (מהקניה , אז שמעתי את הרעש, ועד לטיפול).

 

פשוט אשתי נוסעת איתו ללימודים ואוכל להכניס למוסך רק בשבוע הבא...

פורסם

מצרף את פלט הבדיקה מקומפיוטסט.

 

אשמח לקבל חוות דעת בנוגע לבעיות שהעליתי קודם, ובכלל כל כל התוצאות בבדיקה (למשל - מה זה נקישות במתלה הקדמי?)

 

תודה!

Image061113142310-000.jpg

Image061113142339-000.jpg

Image061113142403-000.jpg

Image061113142445-000.jpg

Image061113142516-000.jpg

Image061113142552-000.jpg

Image061113142615-000.jpg

Image061113142656-000.jpg

פורסם

עדכון:

 

נכנסתי אתמול למוסך הונדה בעפולה.

 

הסברתי למנהל שם את הבעיה, הוא נכנס לרכב, נסע איתי שתי דקות, כשכבר אחרי תחילת הנסיעה - כשהוא נותן פול גז,

הורגשו הרעידות הנ"ל.

 

הוא הסביר שזה או תושבות מנוע או גיר.

אמרתי שהתושבות הוחלפו (לפי מה שנאמר לי מהמוכרת).

הוא אמר שהבעיה נגרמה מאי החלפת שמן גיר, או החלפה לשמן לא מקורי של הונדה.

בקיצור - צריך לעשות שטיפת גיר. זה אומר להריץ את האוטו עם השמן הנוכחי, אח"כ לרוקן אותו, למלא שמן גיר הונדה CVT חדש, להריץ שוב, לרוקן שוב ואז למלא מחדש שמן גיר הונדה CVT (זה הנוהל שהונדה הגדירו).

גם עושים עוד משהו באמצע (שאלתי מה עושים, והוא אמר לי שכמו שהוא לא מבין בכל מה שאני מבין, כך גם יש דברים שהוא מבין בהם ולא אני).

זה אמור לפתור את הבעיה ב-99.9% מהמקרים.

אם לא ייפתר צריך להחליף גיר (לדבריו, לשפץ יעלה כפול).

אם מחכים - זה רק יקטין את הסיכוי להצליח, והרעידות אצלי כבר רציניות יותר ממה שהוא רואה בד"כ.

 

מחיר (בערך, אין מולי את הפירוט):

790 ש"ח עבור 2 גלונים שמן CVT הונדה.

125 ש"ח עבודה.

+ מע"מ.

 

סה"כ 1060 ש"ח.

 

אז עשיתי את הטיפול (גם ככה עוד מעט 80,000, וצריך להחליף שמן גיר).

 

בינתיים הרעידות עברו בגדול. מדי פעם יש עדיין קצת.

בנסיעה איתי אחרי הטיפול גם הוא אמר שנשארו עוד קצת רעידות, אבל זה לא משמעותי.

 

הוא אומר שזה יכול לא לחזור בכלל ובחלק מהמקרים זה יחזור אחרי 50-60 אלף ק"מ.

פורסם

שמוליק שלום,

 

קודם כל, תודה לך על העדכון. זה מועיל הרבה.

 

בגדול, עברתי על הקבצים שצירפת של הניתוחי בדיקה למינהם, בסה"כ יחסית לשנתון (2003) הרכב כבר 10 שנים על הכביש ועושה רושם שבשורה התחתונה הוא במצב טוב.

 

אני שמח שהסתדר איכשהו הגיר, חשוב לזכור, שהגיר הוא יחידה מאוד רגישה.

 

אני באמת מאחל לך שתדע רק שקט מהרכב הזה, ובעיקר מהגיר.

 

אגב, יש מכון גירים בחיפה, שמניסיון אישי שלי, מאוד ממומלץ.

אם יש לך שאלות תוכל להתקשר אליהם, הם נקראים: "גירומטיק" - תבקש את יוסי.

הם באמת מקצועיים וענייניים

אני יכול לציין שאנשים מגיעים אליהם גם מהמרכז.

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

×
×
  • תוכן חדש...