Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 159. נערך


Guest car4fun
שימו לב! השרשור הזה בן 3975 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעבר לכך, לגבי מאזדה 6. מה גורם לך לחשוב ככה? ניהוג?

 

פה אתה שוכח שהיתרונות היחסיים של המאזדה3 ו-6 לא באמת מעניינים את רוכשיהן ולא מהווים חלק במערך השיקולים כלל :wink:

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נכון, אך אני מניח שמי שמחפש אלפא 159, קיים סיכוי סביר בהחלט כי ניהוג הוא פרמטר חשוב עבורו, מה שמחזיר את ה-6 למשוואה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה 6 ביררתי מעט עלויות, הביטוח שלה יקר מה 3 שלי (שנמכרה) סביב ה 600 ש"ח יותר שזה לא נורא.

לגבי אגרת רישוי האמת שלא יצא לי לבדוק, אבל אני לא מאמין שהיא מתקרבת אפילו לאלפא ואני מאמין שזה נע סביב ה 1700-1900 ₪ (עדיין אני חושב זאת חוצפה), אשמח אם יש בעל רכב זהה יוכל להבהיר את הנתונים.

בכל מקרה, ביצעתי כבר מספר טלפונים, והמטרה מכוונת על דגם הפרימיום 2.5 ל' 180 כ"ס שנת 2008 או הלקצ'ורי 2.0 ל' 150כ"ס שנת 2009.

לפחות ננעלתי על כיוון.:-)

ולשאלתכם, כן, ניהוג מאוד מעניין אותי, אך במסגרת התקציב והדרישות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר ביטוח מקיף ל-159 שנת 2009 מנוע 2.2 סלספיד ברמת גימור קלאסיקו פלוס- 3400 ש"ח ל-2 נהגים מעל 30 בלי תביעות.

אגרת רישוי- סביב 1900 ש"ח.

 

כפי שהסבירו פה, עלויות אלה נגזרות באופן ישיר מרמת הגימור וממחירו ההתחלתי של הרכב.

לדעתי עלויות התחזוקה סבירות ואף נמוכות מעט מהמתחרות בסגמנט זה, והתמורה טובה מאוד.

 

נ.ב- סלוגנים של אלפא..אני דווקא אהבתי את "יגידו שנשארת ילד, ויבקשו סיבוב..." :wink:

mx-5, audi a4, alfa 159.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ברכב מסוג זה השאיפה צריכה להיות לרכישה של הדגם הכי "ישן" והכי זול, אך כמובן לשים לב שהוא מתוחזק כראוי.

ירידת הערך של הדגמים האלו היא המכה הכי רצינית בהוצאות אחזקת הרכב.

אם תרכוש אחת ב-100K ש"ח, בתוך שלוש שנים היא תהייה שווה ככל הנראה באזור ה-50K ש"ח, שזה לא נורא לעומת מי שירכוש אחת ב-180K ש"ח ולאחר שלוש שנים היא תהייה שווה רק 90K ש"ח..

 

מכונית מאבדת כ50% מערכה בשלש השנים הראשונות. כשהרכב יקר ה50% מתורגמים ליותר כסף, זה מה יש. אגב, בתוך אותן שלוש שנים יש התפלגות שונה כאשר הנפילה הגדולה ביותר היא בשנה הראשונה. אני לא בטוח אם השוק מכתיב את זה או שהטמבל מהמחירון יוצר את השוק אבל זה כבר דיון אחר.

 

ולכן ההעדפה האישית שלי היא לחפש במקרים כאלו את המודל הישן ביותר ועם רמת האבזור הבסיסית ביותר (אותי אישית מעניין הרכב והניהוג שלו יותר מאשר שליטה מטופשת מההגה או בקרת אקלים שאין לי בה כל שימוש).

וזה נכון במיוחד ב-159 אשר למיטב ידיעתי לא עברה כל מתיחת פנים במשך שנות חייה, תקנו אותי אם אני טועה.

 

ל159 יש שלש סדרות, הראשונה עד 2008. בשניה הוכנסו שנויים במתלה (קל יותר) ועוד כמה שנויי פנים כמו בקרת המזגן. השלישית, ב2011, היתה קלה עוד יותר וכללה מעט שנויים בעיצוב הפנים.

 

לגבי אבזור, לדעתי לא עושה שכל להוסיף עוד המון כסף על אביזרים לא נחוצים (ראבק, כל כך קשה להזיז את היד מההגה וללחוץ על הכפתור במערכת?!), מה גם שיש תוספות שממש מטומטמות כגון חישוקי 18 אינץ' (לא מועיל לשום דבר חוץ ממחירי צמיגים בשמיים).

 

 

לגבי הטסט, כפי שכבר אמרו זה נגזר קבוצת הרישוי של הרכב.

האם אתה יודע באיזה קבוצת רישוי המאזדה 6 "המפוארת" שאותה ציינת?

תתפלא, יכול להיות שגם על מאזדה 6 תשלם אגרת רישוי גבוהה (להערכתי היא באזור ה-2,500 ש"ח).

 

אבל אם אתה שוקל מאזדה 6 ככל הנראה האלפא מראש לא מתאימה לך.

אגב, גם ה-6 לא בדיוק שומרת על מחירון..

.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה 6 ביררתי מעט עלויות, הביטוח שלה יקר מה 3 שלי (שנמכרה) סביב ה 600 ש"ח יותר שזה לא נורא.

לגבי אגרת רישוי האמת שלא יצא לי לבדוק, אבל אני לא מאמין שהיא מתקרבת אפילו לאלפא ואני מאמין שזה נע סביב ה 1700-1900 ₪ (עדיין אני חושב זאת חוצפה), אשמח אם יש בעל רכב זהה יוכל להבהיר את הנתונים.

בכל מקרה, ביצעתי כבר מספר טלפונים, והמטרה מכוונת על דגם הפרימיום 2.5 ל' 180 כ"ס שנת 2008 או הלקצ'ורי 2.0 ל' 150כ"ס שנת 2009.

לפחות ננעלתי על כיוון.:-)

ולשאלתכם, כן, ניהוג מאוד מעניין אותי, אך במסגרת התקציב והדרישות.

 

 

שמע, אין לי מושג למה אתה נטפל לנושא אגרת הרישוי, באמת שזה כסף קטן [הכוונה בהבדלים בין קבוצות הרישוי].

בכל מקרה אתה מכוון לרכבים שנמצאים בקבוצת רישוי 5-6, שזה אומר 1800-2400 ₪ [לא לשכוח אגרת שידור של עוד 125 ₪ ].

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1069:agrot-rechev-risayon&catid=122:agorot-rechev-c&Itemid=182

 

בשנת 2008 ה-159 נמכרה בהנחה של 100K ₪ לעומת שנת 2007, מה שהכניס אותה לקבוצת רישוי 5, כלומר אגרת רישוי שנתית של 1836 ₪, זהה לזו של ה-6 2.5L.

http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1342474

אגב, הרכב שלי בקבוצה 6, כלומר קנס שנתי של 2500 ש"ח, ועדיין אני שלם עם זה לגמרי.

 

RK ואמיגר,

כפי שטענתי, השינויים במהלך השנים מינוריים.

הצורה החיצונית והסלון לא השתנו כלל, כמו גם המנוע והגיר, כך שלמעשה אלפא 2007 תרגיש זהה לאחת משנת 2011.

מסיבה זו, אם מוצאים אחת "ישנה" אך שמורה אני לא רואה סיבה להוציא יותר כסף על חדשה יותר.

ובמקרה של האלפא, עקב ירידת ערך גבוהה יחסית, מדובר בהמון כסף.

 

Cuore Sportivo,

ל-6 יש סקס אפיל של מרגול ואופי של חסה.

האלפא לעומתה היא יצירת אומנות אשר מקומה בהיכל התהילה של העיצובים, בעלת סקס אפיל אשר נוזל לה מכל קימור.

לגבי ניהוג, מודה לא נסעתי על ה-159 [עדיין אך זה ככל הנראה ישתנה בקרוב] אך נסעתי לא פעם על ה-6.

בשתי מילים, לא התלהבתי.

לגבי הרכב בכלל, אני אישית סולד ממנו ומוצא כי כמעט כל המתחרות בסיגמנט עדיפות בצורה זו או אחרת.

אבל זו כמובן רק דעתי האישית, בדיוק כמו המצאות "פינוקים" אלו או אחרים ברכב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אין לי מושג למה אתה נטפל לנושא אגרת הרישוי, באמת שזה כסף קטן [הכוונה בהבדלים בין קבוצות הרישוי].

בכל מקרה אתה מכוון לרכבים שנמצאים בקבוצת רישוי 5-6, שזה אומר 1800-2400 ₪ [לא לשכוח אגרת שידור של עוד 125 ₪ ].

+1

 

RK ואמיגר,

כפי שטענתי, השינויים במהלך השנים מינוריים.

הצורה החיצונית והסלון לא השתנו כלל, כמו גם המנוע והגיר, כך שלמעשה אלפא 2007 תרגיש זהה לאחת משנת 2011.

מסיבה זו, אם מוצאים אחת "ישנה" אך שמורה אני לא רואה סיבה להוציא יותר כסף על חדשה יותר.

ובמקרה של האלפא, עקב ירידת ערך גבוהה יחסית, מדובר בהמון כסף.

 

 

Cuore Sportivo,

ל-6 יש סקס אפיל של מרגול ואופי של חסה.

האלפא לעומתה היא יצירת אומנות אשר מקומה בהיכל התהילה של העיצובים, בעלת סקס אפיל אשר נוזל לה מכל קימור.

לגבי ניהוג, מודה לא נסעתי על ה-159 [עדיין אך זה ככל הנראה ישתנה בקרוב] אך נסעתי לא פעם על ה-6.

בשתי מילים, לא התלהבתי.

לגבי הרכב בכלל, אני אישית סולד ממנו ומוצא כי כמעט כל המתחרות בסיגמנט עדיפות בצורה זו או אחרת.

אבל זו כמובן רק דעתי האישית, בדיוק כמו המצאות "פינוקים" אלו או אחרים ברכב..

ישנן אפילו כמה סיבות להעדיף רכב צעיר ורענן יותר, עד כמה שהתקציב מתיר זאת:

1. הפחתות המשקל בטח אינן מזיקות.

2. רכב חדש יותר הוא פחות עייף וכנראה במצב טוב יותר (כמובן שכל מקרה לגופו).

3. כמו אצל כל יצרן בעולם, ככל שתרכוש רכב מבציר מאוחר יותר, כך יהיה יותר אמין/עמיד. הרי כל יצרן, עם כל דגם, עובר תהליך למידה.

 

בנוגע למאזדה 6,

את התיאור שלך הייתי מייחס דווקא ליצירות אומנות (גם זוועה היא סוג של אומנות?) לטויוטה אוונסיס. מעבר לכך, אמנם לא נתווכח בנוגע לטעם והעדפה אישית, אך לדעתי מדובר על אחד העיצובים היפים בסגמנט. הוא לא משעמם כמו מרבית המתחרות.

הרכב עצמו, בגרסת ה2.5 מאובזר לא רע ויש לו איכויות ניהוג שלא תמצא אצל המתחרות, את זה אני כותב על סמך ניסיון לא מועט עם הרכב (אחד הרכבים בבית). אחד החסרונות שלו הוא המנוע מבחינת צריכת דלק, זה לא פאביה.

 

בקשר ל-159,

אין צורך לשכנע את המשוכנעים. אני מכיר את הרכב, יצא לי להתנסות איתו במשך מספר ימי אושר. אין ספק שמדובר על אחד העיצובים היפים ביותר לרכב סדאן כלשהו. מבחינת ניהוג, גם כאן ידה של האלפא על העליונה בהשוואה למרבית המתחרות (כולל בוואריות עם הנעה אחורית, בגרסאות מקבילות כמובן).

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למזדה 6 יש קוים זורמים, פרופורציות טובות, הופעה שרירית למדי ועדיין, כמו במרבית היפניות, זה נראה מאולץ ולא ממש טבעי. לאלפא גם קוים זורמים, פרופורציות טובות, הופעה שרירית, בדיוק כמו למזדה, אבל היא נראית יותר כמו סקיצה נהדרת של אמן ולא כפרי עמלה של איזו תוכנת עיצוב ממוחשבת בלי שאר רוח ובלי נשמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיי !!

אולי יוצא למישהו עם אלפא 159 להיות באזור נהריה? כדי שסוף סוף אחליט מה אני רוצה!!

אני רציני. אני מוכן להעביר את הנייד שלי בפרטי למי שנמצא באיזור ולא אכפת לו שמישהו זר יציץ על האוטו.

אין לי מושג כבר מה להחליט.

 

מצ"ב סמלון עדכני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה יכול להגיע היום להרצליה יש את המפגש של מועדון אלפא שם, אני אעשה לך סיבוב ב-159 שלנו שתוכל להחליט :wink:,

ראה הוזהרת לאחר שתסע בה לא תוכל להסתכל על מאזדה 6

המפגש מתחיל ב16:00 ברחוב יוחנן הסנדלר 8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדי, תודה על ההזמנה.. הרצליה ונהריה זה טיפה רחוק. הייתי שמח לבדוק את הרכב כמה וכמה עכשיו שאישית בתמונה ורוצה אותו!

אני ממש מתלבט בינה לבין ה 6.

על ה 6 עליתי והתרשמתי, איך לעזאזל אפשר לראות אלפא ?!

אגב יש סיבה לזה שאין הרבה אלפות למכירה?

בכל איזור הצפון רק7 מודעות??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפות זה רכב לאופי מסויים, רוב אנשים רוצים מהרכב שלהם להגיע מנקודה א' לנקודה ת' - זה מה שמאזדה 6 עושה מצויין,

רק אנשים מסויימים מחפשים את ההנאה מנהיגה, היחודיות על הכביש וכו.. כן זה רכב שאין אותו יותר מידי למכירה, רוב הבעלים אוהבים את האלפא שלהם אצלם ולא מוכרים אותן..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לא נהגת במאזדה 6. אם אתה מחפש הנאה מנהיגה, יחסית לסגמנט, היא בין הטובות.

 

למזדה 6 יש קוים זורמים, פרופורציות טובות, הופעה שרירית למדי ועדיין, כמו במרבית היפניות, זה נראה מאולץ ולא ממש טבעי. לאלפא גם קוים זורמים, פרופורציות טובות, הופעה שרירית, בדיוק כמו למזדה, אבל היא נראית יותר כמו סקיצה נהדרת של אמן ולא כפרי עמלה של איזו תוכנת עיצוב ממוחשבת בלי שאר רוח ובלי נשמה.

זה בעיני המתבונן. מאזדה 6 (הדור הקודם, החדש פשוט מעולה) בעלת עיצוב מוצלח למדי (בעיקר בגרסאות המאובזרות יותר ללא טאסות ופנסי ערפל במקום פלסטיק שחור). האמת שדווקא יונדאי מציגים עיצובים מאולצים שנוצרו כאילו ע"י תוכנת מחשב.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3975 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...