Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4769 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ליאור, אוטו שנסע בעשר שנים האחרונות רק 60 אלף ק"מ, זה לא מתכון מנצח, ואפילו להפך ברוב המקרים, אני בטוח שאם תתעמק בנושא ותקרא שירשורים של מביני עניין בנושא, תבין עד כמה שאני צודק.

אבל אם ללכת בראש שלך ולחפש רכב ע"פ קילומטרז' אז הייתי לוקח אותו להחלפת כל הגומיות והצינורות וכל מה שיכול להיהרס מבלאי של עמידה ממושכת, וזה לא ייצא זול בכלל, אבל אני בספק ענק שעשיתם זאת.

בכל מקרה, יש טווח קילומטרז' שהוא נמוך יחסית וגם נורמלי לגיל הרכב (ולא זה שאומר שעל פי לוי יצחק הרכב צריך לנסוע x בשנה).

 

עשינו בבית יישור קו כמו שצריך, כל נזילה הכי קטנה שהיתה תוקנה, עכשיו האוטו יכול לעמוד באותה נקודה שבועיים ויישאר נקי מתחת.

זה לא היה משהו מעבר לסטנדארט דרך אגב. עברו אצלנו כבר אונו 93 שהיתה עם 140 אלף (יחסית לשנה זה נמוך), פונטו שנת 2000 עם 110, פונטו ELX 2001 שנקנתה עם 160 אלף (זה גבוהה יחסית אלינו), הפונטו המדוברת, והפנדה 2006 שלי שכרגע עומדת על 55 אלף (יד ראשונה). בכולם פחות או יותר הוחלפו אותם חלקי גומי. בכולם הק"מ הנמוך מראה אמינות מצויינת והמצב של הרכיבים האחרים מעולה.

יש לנו בבית גם אוטו שנת 82 עם 75 אלף ק"מ, שזה כבר משהו מטורף, כשקנינו אותו לפני 8 שנים בערך באמת כל חלק גומי כמעט היה דפוק. אבל אני מדבר איתך פה על 25-30 שנה - שמה הכלל שאתה מדקלם שאומר "ק"מ נמוך זה לא טוב לגומיות" הוא נכון.. בפונטו בנות 10 זה פשוט ממש לא רלוונטי.

בכל מקרה להחליף חלקי גומי זה ממש זול ופשוט לרוב וזה מאוד שווה את זה ששאר האוטו נשמר הרבה יותר טוב בחניה מאשר בדרכים.

אני גם יודע שאוטו שמתוחזק טוב הק"מ לא ממש מזיז לו, אם היית מוכר את הפונטו שלך במחיר ממוצע אני בטוח שהיינו חורגים מהכלל וקונים אותה. אבל בארץ מכוניות כמו שלך נדירות ואוטו עם קצת ק"מ זה אוטו שמוסכים נגעו בו פחות והנזק מהנוזלים הזולים והעלובים ששמו לו השפיע פחות, ולכן אין שום התלבטות - אוטו עם ק"מ נמוך מאוד עדיף.

 

בELX עם ה160 אלף שעם הזמן כבר נהיו כמעט 200 רואים את הגיל - הכסאות לא מה שהיו, הריפוד בדיפונים מידלדל, החלונות חשמל עושים בעיות לפעמים, ווישר אחורי החליט לא לעבוד יותר, האזעקה המקורית עשתה בעיות הזויות ונותקה, הצבע התקלף הרבה יותר..

במנוע לא היו בעיות כי הוא היה מטופל טוב כשקנינו. אבל אוטו זה לא רק המנוע.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא קראתי את כל השרשור אך אומר את דעתי בקשר לפונטו ספייס.

 

יש לי פונטו ספייס 2001 8v

מבחינת צריכת דלק (ואני מודד באופן קבוע ע"י ידי מדידת כמות ק"מ אל מול מספר הליטרים למיכל מלא) -

הצריכה נעה בין 1/12.5 עד ל 1/14.5 בנסיעה משולבת. כשחם תמיד המזגן דלוק כמובן, והצריכה הממוצעת

בד"כ באמצע על כ 13.5 ק"מ לליטר כשהבינעירוני שלי זה פ"ת-נתב"ג (למי שמכיר - המון רמזורים בדרך).

אני מניח שבנסיעה בינעירונית אמיתית ניתן להשיג צריכה אפילו טובה יותר.

 

לגבי ראש מנוע - לדעתי זה לא דיל ברייקר. השאלה איפה נעשה ולפני כמה ק"מ.

אם נעשה במוסך מורשה או מוסך שמטפל באיטלקיות לפני 30K למשל, זה לא כל כך אמור להרתיע אותך לדעתי.

כמובן שהכל תלוי בעומק הכיס שלך. ככל שאתה מוכן לשלם יותר, תוכל לקנות רכב שמור וצעיר יותר בשנתון.

 

המלצתי היא לוודא כי משתמשים בנוזל הקירור המתאים (פראפלו). אם תבחר בכל זאת לקנות אחת שלא, תבדוק

שלא השתמשו במי ברז - מי ברז זהו דיל ברייקר באמת במקרה של רכב זה.

פורסם

נאמרו פה הרבה שטויות והרבה דברים נכונים

 

לגבי ראש מנוע אין לך ממה לחשוש אם תוקן כראוי במוסך מורשה.

לגבי מוסך פרטי או ללא קבלות הייתי נרתע.

לא מדויק ממש שלא יכול ללכת ראש מנוע אם הרכב מטופל כמו שצריך, אמנם הסיכויי הוא נמוך אבל גם אם הרכב מטופל 100% תמיד יכול להיות כשל רגעי בתרמוסטט שיתקע והרכב יתחמם וישרף האטם. זה עניין של שניות אפילו אם הכל מטופל פיקס.

 

אני ממליץ לך ללכת על דגם ה 8V דווקא, דגמי ה S או SX כי שם אם נקרעת רצועת הטיימינג, לא יקרה כלום ולא תצטרך שיפוץ ראש מנוע. לגבי ה ELX בדוק מתי הוחלף טיימינג. שם העניין יותר קריטי - רצוי כל 4 שנים ועדיף ממוסך נורמלי.

 

כשבאתי לראות רכב כל תא המנוע היה נקי ומצוחצח, זה לא אומר שזה טוב. בעל רכב התברר כסוחר וכל המנוע שופץ ולא הייתה שום קבלה וגם השמן היה שחור. מיד עשיתי אחורה פנה.

 

אם אתה מחפש רכב כדי להחזיק בסה"כ שנה אתה יכול גם להסתכל על רכבים שעברו 200 אלף ק"מ, זה שטויות.

השאלה אם המחיר קורץ.

לגבי המחירים עם כל הכבוד אם הרכב שמור יקבלו אולי 1000 ובלחץ 2000 מעל המחירון. לא יותר מזה.

רכב לא מחזיר את ההשקעה לא משנה כמה הוצאת עליו.

 

אני עם הפונטו שלי כבר 7 שנים, היא יד 2 שנת 96, רק 150 אלף ק"מ!

בשנתיים האחרונות שיפצתי את כל מערכת הקירור באוטו (בחיים לא פתחו מנוע או ראש מנוע) החלפתי כי היה בא לי לרענן, 4 בולמים, צמיגים חדשים, טיפולים כל 7 אלף ק"מ, צבע מקורי, ג'אנטים ועוד ועוד ועוד. ואני יודע שביום שאצטרך למכור אותה אולי אקבל 1000 מעל המחירון גג. זה לא אומר שמשתלם לי למכור אותה אבל אני גם יודע שלא משנה כמה שאני ישקיע עליה אני לא אמכור אותה ביותר ממחירון ועדיין כל שנה היא תרד במחיר שלה פחות ופחות.

 

לגבי רכב עם נסועה נמוכה, שטויות. אני קניתי את הרכב ב 2006 שמלאו לו 10 שנים על הכביש וכל הזמן הזה נסעו עליו 70 אלף ק"מ. ממוצע 7000 בשנה. כל שנה בדיוק עשו טיפול. לגבי הגומיות שמתייבשות זה נכון אבל לא מדויק, וגם לא סיפור יקר להחליף את כל חלקי הגומי.

 

כמו שאמרתי בדקתי בחודש האחרון לפחות 6 מכוניות מדגם ספייס בשביל חבר, כמעט לכולם לא היו קבלות (אפילו לא ממוסך רגיל) ורוב המוכרים לא היו אמינים. כמעט כל המכוניות שבדקתי היו זקוקות להחלפת צמיגים (סיפור של 1000 שקל לרביעייה).

אם אתה מחפש רכב לשנה בסה"כ אתה יכול למצוא שלל פונטו מיד 3 לפחות, יש מספיק. השקעה קטנה של יישור קו של 2000 שקל ויש לך רכב שיחזיק שנה.

 

יש עוד ים דברים לבדוק בקניית רכב כזה, יצא לי לשלול מעל 4 מכוניות כאלה רק בגלל בדיקת מסמכים. שקרים בידיים, קבלות ודומה להם. אפילו עוד לא הסתכלתי על מצב הרכב.

 

Reka כל שאלה שתעזור לך בקניית הרכב אשמח לענות

פורסם

Reka, התקבל רושם מוטעה, אתה לא קונה פוטנציאלי עבורי ולכן אני לא מיפייף את המצב שלו, אני פשוט מגיב מה עברתי איתו ומה הניסיון שלי איתו במטרה לעזור לך.

 

לגבי ראש מנוע ורכיבי גומי אפשר להתווכח שעות, זה לא ייגמר גם בעוד מאה עמודים כי לא תהיה מסקנה חד משמעית, רכב שמטופל כמו שצריך יכול לעבור גם ראש מנוע, ויכול לעשות רק 10 אלף ב10 שנים, ועדיין להיות אמין, הכל תלוי באופן הטיפול, אז הבנת מה אתה צריך לחפש? רכב שמטופל כמו שצריך, לא חשוב קילומטרז',יד,תת דגם או איבזור, הכי שמור שיש נקודה. (משימה קשה בפני עצמה)

 

לגבי "להראות חרטה על רכבים אחרים", chesh כנראה הביא את הדוגמא האמתית של מצב הפונטואים בשוק, ולא רק הוא, גם אני שחיפשתי אחת(אבל אתה לא באמת מקשיב), גם יגאל רשם על זה, ועוד רבים העלו את זה על דפי הפורום ולא רק, השמורות נחטפות כל כך מהר (ראה את המקרה של ד"ר סובארו) שצריך לעשות רענן ביד 2 בקצב הזוי.

 

על כל מקרה, שיהיה בהצלחה בחיפוש, מצפה לעידכון משמח.

 

בנוגע לזלילת שמן, לא קרה לי ולא שמעתי על תופעה כזאת.

בנוגע לתקלת ההגה, חבל באמת שאנשים נרתעים מזה, סה"כ עניין של 300 שקל במקרה הטוב, 1000 במקרה הרע (שיפוץ במורשה)

פורסם

תגידו ומה אתם אומרים על הדגם הרציף? בשנים 2001-2003

בעיקרון אני מחפש ידנית אבל למה להגביל את עצמי?

 

קראתי בכמה מקומות שמדובר בגיר מאד מוצלח וחסכוני.

 

מה דעתכם? מחלות מיוחדות לגיר הספציפי בנוסף לדברים שכבר דיברנו עליהם?

פורסם

הגיר הזה מאוד אמין, לא שמעתי על מחלות מיוחדות.

אנחנו מחזיקים פונטו במשפחה שנת 2002 שנקנתה מהחברה ועברה ק"מ מגוחך של 46 אלף ק"מ.

הגיר עד היום לא עשה שום בעיה. אם אין לך בעיה עם ידני אבל הייתי לוקח ידני כבר. לך תדע במקרה וכבר יש בעיה בגיר, תיקון או החלפה עולה הרבה כסף.

 

קח בחשבון גם שפילטר שמן גיר שם (רק החלק) עולה בסביבות ה 500-700 שקל!

יש דעות חלוקות בנושא אם להחליף או לא את הפילטר ושמן הגיר אבל אצלנו בוצעה ההחלפה הזאת והגיר לא עושה שום בעיות.

פורסם
תגידו ומה אתם אומרים על הדגם הרציף? בשנים 2001-2003

בעיקרון אני מחפש ידנית אבל למה להגביל את עצמי?

 

קראתי בכמה מקומות שמדובר בגיר מאד מוצלח וחסכוני.

 

מה דעתכם? מחלות מיוחדות לגיר הספציפי בנוסף לדברים שכבר דיברנו עליהם?

 

שמעתי רק טובות על הגיר האוטומטי, אני מחפש ידני בגלל שאני אוהב את ההילוכים, אבל אם אני ימצא אוטומטי שמור אני בהחלט יישקול את זה ברצינות.

פורסם

תודה,

 

שוב בעניין הגיר הרציף, מישהו שמע על החלפות גיר בדגם הזה?

כל הזמן מדברים על כמה זולים ונגישים החלפים בספייס, מישהו יודע כמה עולה החלפת גיר כזה?

 

אני בגדול מחפש ידנית אבל גיר רציף לא יזיק כל עוד הוא אמין וחסכוני.. דוקא נראה שיש מבחר גדול יותר בגיר הרציף.

 

- כמה הילוכים יש בגיר הזה אגב?

פורסם
אני לא חושב ששמעתי שמישהו החליף גיר CVT כזה, נדירים המקרים.

הגיר בעל 6 יחסי החלפה, אתה לא מרגיש את העברת ההילוכים.

 

ממליץ לקרוא את הפוסט הבא:

 

http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=18024&postcount=6

 

+1, או בקישור הבא:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=38229

שם יש יותר פירוט גם בקשר לנושאים אחרים.

פורסם

חברים, עוד דבר - קצת דחוף.

הלכתי לבדוק פונטו - הרכב במצב מצוין נוסע טוב ק"מ נמוך הכל נראה מעולה רק יש בעיה אחת שמחשידה - כשפתחתי את מכסה המנוע הייתה רטיבות על המנוע שככל הנראה נוצרה משמן - האיש אמר שהאוטו לא אוכל שמן בכלל וזאת הזעה - ראיתי כמה רכבים פונטו שנוסעים ככה וזה פשוט ניהיה כמו מן דבר כזה קבוע שבכל פונטו המנוע קצת "רטוב" / מזיע שם בדיוק במקום הזה.

מה אתם אומרים ?

הרכב עם ק"מ נמוך ואני לא חושב שיש קשר לראש מנוע או משהו דומה - מה גם שזה הדבר היחיד המחשיד באוטו כל שאר הדברים מעולים.

ועוד שאלה ? - כל פעם שלוחצים על הברקס נדלקת מנורה כזאת בלוח שעונים - הבעלים טוען שכנראה אחת המנורות מאחורה לא נדלקת או משהו ולכן יש מנורה שמתריעה (היא נדלקת רק כשלוחצים ברקס) אז אם מישהו יכול להבהיר ולהסביר זה יהיה מצוין - תודה.

פורסם

אם המנורה צהובה והיא בצורת נורה, אז יש בעיה באחת מהנורות ברקס, לרוב הנורה עצמה לא תקינה\לא מתאימה, אצלי החלפתי נורת ברקס לחדשה, למרות שהיא פעלה עדיין הופיעה האזהרה, ואז במוסך הסבירו לי שחייב נורה בהספק מתאים כדי שהמחשב יקרא אותה כתקינה.

 

זה שראית הרבה פונטואים עם הזעות שמן או נזילות שמן או מה שהולך שם, לא עושה את זה תקין, אני מכיר מספיק פונטו תקינות שאין בהם את התופעה הזו.

 

אני לא יודע כמה נסעת בפונטו, מה הידע המכני שלך, או מה הניסיון שלך, אבל על סמך מה אתה קובע שהרכב במצב מצויין? כי המוכר אמר ככה? בלי לזלזל חס וחלילה, אבל נתונים יבשים מעולים (כמו ק"מ יד וכו') זה כבר פתיחה מעולה, אחר כך שמסתכלים על הרכב ורואים שהוא במצב טוב בלי תאונות זה מצוין, נכנסים ונוהגים והאוטו נוסע בלי רעשים והכל סבבה, עד כאן הכל בסדר, אבל בעין של מכונאי אפשר למצוא כל כך הרבה דברים שלא היית מדמיין לעצמך אפילו, בקיצור מה שאני מנסה להגיד, יש לך פה אחלה רכב כנקודת פתיחה, עכשיו תכניס לבדיקה במוסך ואז תדע אם זה מציאה.

פורסם

חברים - קניתי את הרכב - 150 אלף ק"מ - מצב מדהים הרכב באמת מעולה, תודה לכולם על הייעוץ !

פורסם
חברים - קניתי את הרכב - 150 אלף ק"מ - מצב מדהים הרכב באמת מעולה, תודה לכולם על הייעוץ !

בתור אחד שגם מתעניין ומחפש משהו דומה

אתה מוכן להגיד איזה שנה , איזה מנוע ובכמה קנית ?

תתחדש :)


×
×
  • תוכן חדש...