Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4797 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני חושב שלהבדיל ממה שהרבה חושבים,

שאופי ההתנהגות של בן אדם מסויים תואמת גם לאופי הנהיגה שלו,

ובכן אני בטוח שלכולכם יש חברים נורמטיבים רגועים מסודרים ואחראים,אבל ברגע שהם מאחרי ההגה,הם:נרדמים בשמאלי,לא מאותתים,לא תמיד נותנים זכות קדימה,גולשים לנתיבים ,לא נשארים בנתיב בעת פנייה,מאטים למהירות של 5 קמ"ש בחיפוש חנייה במלי להתחשב בתנועה מאחור וכמובן נכנסים ל"רוד רייג'" צופרים ומקללים.

אלו לא ערסים ששמים ז*** על העולם אלא בנקאים,עורכי דין,אנליסטים,רופאים וכו. לי באופן אישי לא נעים להעיר לחבר איך לנהוג.

אני מנסה לרמוז בעדינות "למה שלא תזוז מהשמאלי נראה לי שהרכב מאחורה רוצה לעבור"...

מענייו מה גורם לנהגים הללו לנהוג בצורה כל כך מסוכנת ומחורבנת.

 

מסכים.

מה שגורם להם לנהוג בצורה כלכך מחורבנת זה נורמה יום יומית של נהיגה שמטיבה להם עם ההתנהגות של שאר הנהגים חסרי הסבלנות .

 

הסביבה משפיעה עליהם .זה גם נובע מצפיפות בכבישים ,תרבות מזרח תיכונית .

HYUNDAI - Always there for you .

פורסם
לדעתי הדרך הטובה ביותר לחנך היא לשמש דוגמה ולא ליפול למלכודת של להיות חוצפן.

 

מסכים. להיות אדיב זה פשוט תענוג. אבל לפעמים הם לא משאירים לך ברירה.

אתה נוסע בבינעירוני. צפוף, עדר דוהר, מנסה לשמור מרחק בטיחות שפוי. כמובן ששאר הנהגים רואים במרווח הבטיחות שלך הזמנה להכנס. ונדחפים לפניך, שוב ושוב. עד שגם אתה נאלץ להצמד לתחת של זה שלפניך ולצמצם את המרווח כשמישהו פוזל בכיוון הנתיב שלך. כי נמאס שלא דופקים חשבון ומשתלבים בצורה חצופה ומסוכנת כאילו אתה סתם קונוס במסלול מרוץ. אתה מוצא את עצמך יורד לרמה שלהם בלית ברירה.

ראיתם פעם ישראלים בשדות תעופה בינ"ל? אי אפשר לפספס אותם. ולכאורה אנשים אינטליגנטיים, מכובדים. עדר בהמות חסרי תרבות.

 

במלטה ראיתי מחזה משעשע. לא היה ידוע מראש לאף אחד באיזה דלפק יהיה הצ'ק-אין. מישהו שחרר שמועה וכל העדר נעמד מול דלפק מסוים בתור מבולגן.ערסים נדחפים ועוקפים כרגיל. נצמדים אחד לתחת של השני בדוחק. מן גוש אנשים רועש, באמצע אולם ענק. עובד השד"ת המקומי כבר הכיר את התייר הישראלי.. הוא נעמד לפני הטור, הרים את היד גבוה והסיט אותה לכיוון דלפק אחר שנפתח.. לכולם יש כרטיסים על הידיים. אף אחד לא יאחר למטוס הזה ולא יפספס אותו. בכל זאת, כולם, צעירים ומבוגרים, משפחות ויחידים, כולם רצו בהיסטריה עם המזוודות לתפוס מקום בתור החדש. איזה שואו. עמדנו בצד ולא האמנו למראה עינינו, איך ישראלים לא רואים את עצמם מהצד, ולא מבינים שאין בעצם על מה להתחרות, שהם רק מזיקים אחד לשני, ושכל עובדי השד"ת צוחקים עליהם כי הם נראים כמו הלמורים ממדגסקר.

לישראלי, הדבר שמקודד הכי חזק בראש זה לא תרבות ואדיבות, אלא לא להיות פראיר. כל אחד חושב קודם כל על עצמו, על החמש דקות הבאות שלו, ומוכן לחרבן על הזולת בשבילן.

 

אז איך לשנות את הרגלי הנהיגה? פשוט מאד. להמשיך להיות אדיב ונינוח. ולנהוג ברכב כבד יחסית עם מראה כזה שאף אחד לא ירצה להסתכן בלקבל ממנו שפשוף בפח של המאזדה.

si vis pacem, para bellum

פורסם
מסכים. להיות אדיב זה פשוט תענוג. אבל לפעמים הם לא משאירים לך ברירה.

אתה נוסע בבינעירוני. צפוף, עדר דוהר, מנסה לשמור מרחק בטיחות שפוי. כמובן ששאר הנהגים רואים במרווח הבטיחות שלך הזמנה להכנס. ונדחפים לפניך, שוב ושוב. עד שגם אתה נאלץ להצמד לתחת של זה שלפניך ולצמצם את המרווח כשמישהו פוזל בכיוון הנתיב שלך. כי נמאס שלא דופקים חשבון ומשתלבים בצורה חצופה ומסוכנת כאילו אתה סתם קונוס במסלול מרוץ. אתה מוצא את עצמך יורד לרמה שלהם בלית ברירה.

ראיתם פעם ישראלים בשדות תעופה בינ"ל? אי אפשר לפספס אותם. ולכאורה אנשים אינטליגנטיים, מכובדים. עדר בהמות חסרי תרבות.

 

במלטה ראיתי מחזה משעשע. לא היה ידוע מראש לאף אחד באיזה דלפק יהיה הצ'ק-אין. מישהו שחרר שמועה וכל העדר נעמד מול דלפק מסוים בתור מבולגן.ערסים נדחפים ועוקפים כרגיל. נצמדים אחד לתחת של השני בדוחק. מן גוש אנשים רועש, באמצע אולם ענק. עובד השד"ת המקומי כבר הכיר את התייר הישראלי.. הוא נעמד לפני הטור, הרים את היד גבוה והסיט אותה לכיוון דלפק אחר שנפתח.. לכולם יש כרטיסים על הידיים. אף אחד לא יאחר למטוס הזה ולא יפספס אותו. בכל זאת, כולם, צעירים ומבוגרים, משפחות ויחידים, כולם רצו בהיסטריה עם המזוודות לתפוס מקום בתור החדש. איזה שואו. עמדנו בצד ולא האמנו למראה עינינו, איך ישראלים לא רואים את עצמם מהצד, ולא מבינים שאין בעצם על מה להתחרות, שהם רק מזיקים אחד לשני, ושכל עובדי השד"ת צוחקים עליהם כי הם נראים כמו הלמורים ממדגסקר.

לישראלי, הדבר שמקודד הכי חזק בראש זה לא תרבות ואדיבות, אלא לא להיות פראיר. כל אחד חושב קודם כל על עצמו, על החמש דקות הבאות שלו, ומוכן לחרבן על הזולת בשבילן.

 

אז איך לשנות את הרגלי הנהיגה? פשוט מאד. להמשיך להיות אדיב ונינוח. ולנהוג ברכב כבד יחסית עם מראה כזה שאף אחד לא ירצה להסתכן בלקבל ממנו שפשוף בפח של המאזדה.

למסגר ולתלות על הקיר.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

כל עוד לא יהיה חינוך למשמעת, שליטה עצמית וכבוד לזולת בגיל צעיר אין סיכוי שמשהו בכבישים ישתנה.

 

הכביש משקף בעיה בהרבה יותר רחבה...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
כל עוד לא יהיה חינוך למשמעת, שליטה עצמית וכבוד לזולת בגיל צעיר אין סיכוי שמשהו בכבישים ישתנה.

 

הכביש משקף בעיה בהרבה יותר רחבה...

 

בעבר היו שיעורי תיאוריה וזהירות בדרכים בתיכונים.

בתיכון שלי קראו לזה "שיעורי תרבות נהיגה" - אבל התקציב נחתך והשיעורים בוטלו.

זה היה לפני יותר מ-10 שנים, ולפי מה שהבנתי לא החזירו את התוכנית, וחבל.

 

אולי עכשיו, עם התקציבים של "אור ירוק" יהיה אפשר להחזיר את השיעורים.

 

רק לפני חודש הורידו את גיל הרישיון, חבל שלא מתנים רישיון בגיל כ"כ צעיר בהשתתפות בשיעורים האלה.

.We apologise for the inconvenience

פורסם

לא הבנת.

 

אני מתכוון לחינוך מהגיל הרך - כזה שיהפוך אותנו לבני אדם / בני תרבות.

לא קשור לכללי תנועה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

די בטוח שהסביבה של האדם משפיעה באופן ישיר על התנהגות שלו בכביש.

רואים את ההורים נדחפים,לא מאותתים,חונים עקום,שמים פס על כולם אז ככה מחונכים לנהוג , כמו חיות.

 

איך פעם אבא שלי אמר : "הבעיה הכי גרועה בטמבלים - זה שהם מתחתנים ואז נולדים עוד טמבלים".

×
×
  • תוכן חדש...