Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרצדס S600


noam.gal
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סדרה 3 יקר?,קצת אבל באופן הגיוני לגמרי,בתוך חובב נהיגה\רכב זאת הוצאה נוספת על פני האחזקה של משפחתית רגילה באופן קביל לחלוטין.במיוחד כשאתה לא מטפל אצל היבואן.

רק דלק,אצלי ב3 ליטר באמת יש פער ניכר בין יפנית 1.6,אבל שוב זה עניין של נסועה שנתית,ואפשר יופי להנות ממנוע 2.5 שהוא מספיק חזק וגם חסכוני (יחסית).

Porsche 944 turbo

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה בדיוק העניין, כולה מגדש-על משומש יעלה לך כמו מנוע משומש קומפלט במכונית אחרת.

ואין שום סיבה שהגיר ילך, אבל אני מכיר שני אנשים שהלך להם גיר במרצדס ומדובר בעסק לא זול.

ברכב בן 10 יש כבר סיכוי לכשלים מעצבנים במערכות אלקטרוניות וכל דבר קטן כזה עולה הרבה כסף.

 

חלקים ניתן אמנם להזמין מחו"ל, אבל צריך טובה מחבר או לנסות את מזלך במכס/משרד-התחבורה ולפעמים זמן ההמתנה לחבילה הוא שבועות ובנתיים יש לך פסל סביבתי מאוד יקר.

 

ואפילו אם הכל יתקתק כשורה ושום דבר לא יתקלקל - מדובר עדיין בצריכת דלק מופרכת לחלוטין, צמיגים מאוד יקרים, טיפולים שוטפים יקרים יותר מאשר במכונית "עממית". יכול להיות שיהיה צורך לוותר על ביטוח מקיף בגלל העלות שלו.

 

יש סיבה לאובדן הערך הדרמטי של מכוניות כאלו - וזה לא רק בארץ אלא בכל העולם.

 

גם אני השתעשעתי בשלב מסוים ברעיון של לקנות רכב יוקרה גרמני קטן יחסית (C-CLASS או סדרה 3) ובדקתי עלויות. חבר שלי גם בדק ברצינות אפשרות של רכישת מרצדס דיזל וברר עלויות. אלו לא מכוניות זולות לאחזקה.

 

באמת ברכות לרוכש המאושר (שכנראה יודע למה שהוא נכנס), אבל שלא תכניסו בטעות לחבר'ה הצעירים והדלפונים בפורום לראש שמרצדס ישנה עם מנוע V12 זאת דרך מצוינת וזולה לעשות רושם בכבישים ולחרוך אספלט.

 

אני מעולם לא אמרתי שזה זול, אבל בהחלט יש דרכים להוזיל עלויות.

לא יודע למה נותנים ערך כל כך עליון לצמיגים (מבחינת הוצאה) כשזו הוצאה חד פעמית כל 3-4 שנים, זה לא ביג דיל.

אם ל-2 חברים שלך הלך הגיר אזי מדובר במכוניות סופר מוזנחות מבחינת טיפול שכן הגירים כאן מאוד חזקים ועמידים.

נהגתי בהמון רכבי מרצדס מוזנחים כולל הבוס הקודם שלי שכשלא היה מוצא חניה בבן יהודה ביום שישי הוא פשוט היה חונה בעץ (מה ששמעת, עולה חצי רכב מדרכה ונלחץ עם הכנף כלפי עץ תמים מסכן כדי לא לבלוט החוצה לכביש, תמיד כנף ימין קדמית מעוכה עד השילדה...).

ולמרות זאת, כולן היו תקינות למעט אחת שבאמת היתה לה בעיה בגיר אבל זו היתה CLK שבשלב כלשהו נשברו לה 2 מראות הצד וחוברו לרכב חזרה עם איזולירבנד (כן, מה ששמעת 2).

אגב, בני אותה משפחה, כמה מפתיע...

 

לגבי סדרה 3 אני חושב שאתה מגזים, מעט יותר יקר, לא ברמת ה״לא נגיש״, זו באמת מכונית שיש חשש מיותר ממנה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

 

באמת ברכות לרוכש המאושר (שכנראה יודע למה שהוא נכנס), אבל שלא תכניסו בטעות לחבר'ה הצעירים והדלפונים בפורום לראש שמרצדס ישנה עם מנוע V12 זאת דרך מצוינת וזולה לעשות רושם בכבישים ולחרוך אספלט.

 

ההשוואה היא לא לסובר לנסר 93 אלא לרכב חדש מסגמנט משפחתי ומעלה (שאינו ממש רלוונטי לדלפונים). אני לא אופתע אם אחזקת מרצדס שכזו לאורך כמה שנים תהיה זולה יותר מאחזקת פוקוס חדשה ודי בטוח שאחזקת סופרב חדשה הנה יקרה יותר.

 

הנקודה שניסיתי להעביר היא שאף אחד כאן לא מדבר על אומץ יוצא דופן כשמישהו בפורום מבשר שהוא קנה סופרב או מזדה CX5, אך כולם נפעמים מזה שבן אדם (שמרוויח כנראה בסדר גמור פלוס) רכש רכב כזה שעלות האחקה שלו לאורך כמה שנים כנראה זולה יותר מרכב מנהלים חדש ואפילו - ייתכן - מרכב משפחתי חדש.

פורסם
רכב כזה שעלות האחקה שלו לאורך כמה שנים כנראה זולה יותר מרכב מנהלים חדש ואפילו - ייתכן - מרכב משפחתי חדש.

 

תסביר בבקשה את המתמטיקה שלך בהתייחס לפרמטרים הבאים:

- ביטוח

- רישוי

- דלק לנסועה של 15,000 ק"מ לשנה

- קיום אחריות לרכב חדש לעומת עלויות תיקונים ובלאי לרכב בן 10 ללא אחריות

- עלות טיפולים שוטפת למנוע 4 צלינדר לעומת 12 צלינדר. כולל צמיגים אחת לשלוש שנים במידות הרלוונטיות.

- אובדן ערך חזוי

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

תתחדש, הגשמת חלום ואני מקווה שתהיה מאושר מהרכב.

ירידת הערך (שהיא משהו וודאי) ברכב מנהלים סטנדרטי בשלוש שנים הראשונות תעמוד על כ-100K. תיקונים ברכב כמו המרצדס הזו הם הימור כי לא ניתן לדעת מה יתקלקל ומתי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

- קיום אחריות לרכב חדש לעומת עלויות תיקונים ובלאי לרכב בן 10 ללא אחריות

 

סתם אנקדוטה,

 

אם מר פותח שרשור היה רוכש את הרכב בארה״ב הוא יכל לרכוש לו אחריות (כן, לרכב בן 10...) דרך הדיור ממנו רכש או ישירות דרך מרצדס.

בהונג קונג גם ניתן לרכוש הארכת אחריות עד כדי 7 שנים מיום עליית לכביש.

 

זה מדהים לראות חברי פורום (מהפורום שנתתי אליו לינק קודם) נוסעים על רכב זהה לשלי, אותו שנתון, ויש להם עדיין אחריות מלאה של מרצדס.

הם כל פעם שמחים לעלות קבלות על תיקון תקלה, בסוף יש סיכום חשבון בסכום של אלפי $ ובשורה מתחת יש כיתוב:

Waved under warranty.

 

כמה הייתי שמח לביטוח כזה, פשוט שקט נפשי מוחלט.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
ההשוואה היא לא לסובר לנסר 93 אלא לרכב חדש מסגמנט משפחתי ומעלה (שאינו ממש רלוונטי לדלפונים). אני לא אופתע אם אחזקת מרצדס שכזו לאורך כמה שנים תהיה זולה יותר מאחזקת פוקוס חדשה (אני דווקא מאוד אופתע) ודי בטוח שאחזקת סופרב חדשה הנה יקרה יותר.

 

הנקודה שניסיתי להעביר היא שאף אחד כאן לא מדבר על אומץ יוצא דופן כשמישהו בפורום מבשר שהוא קנה סופרב או מזדה CX5, אך כולם נפעמים מזה שבן אדם (שמרוויח כנראה בסדר גמור פלוס) רכש רכב כזה שעלות האחקה שלו לאורך כמה שנים כנראה זולה יותר מרכב מנהלים חדש ואפילו - ייתכן - מרכב משפחתי חדש.

 

לא נראה לי שהחישובים שלך מחוברים למציאות

פורסם
לא נראה לי שהחישובים שלך מחוברים למציאות

 

לא הייתי ממהר לפסול על הסף.

במציאות של היום, ההוצאה הגדולה ביותר על רכב ממוצע - היא ירידת הערך השנתית, ובשוק המשומשות של היום,

ניתן בהכללה גסה לומר שבממוצע רכב מפסיד כ-50% כל שלוש שנים (סחירות מאד פחות סחירות פחות גם יותר וכו').

 

אמנם, ובשונה בהוצאות על תיקונים, זה לא משפיע אצל כולם על התזרים החודשי, אבל זה בהחלט משפיע על כמות הכסף שתעמוד לרשותך ביום בו תרצה למכור ולקנות משהו חדש יותר בדיוק כמו הכסף שהוצאת על תיקונים לאורך שנות אחזקת הרכב.

 

מכאן, שמשפחתית ממוצעת ששוויה כ-120 כחדשה תפסיד במשך 3 שנים כ-60 אלף ש"ח, שהם בממוצע כ-20 אלף מדי שנה.

מכונית סאלון שעלתה כ-160 תפסיד כ-80

SUV סביר שעולה כ200 יפסיד 100 וכו'

 

בואו נניח שהפרשי הביטוח זניחים, ושמדובר בנהג שלא נוסע הרבה כך שגם ההפרשים בדלק הם לא סיפור גדול.

האם עלות התיקונים של מכונית פאר בת 10, ששוויה נאמר 100, וצפויה להפסיד כ-50 בשלוש שנים בהכרח תגיע להפרש שבין ירידת הערך שלה לירידת הערך של הבחירות המקובלות יותר?

 

לא בהכרח.

 

נכון, שיכול ללכת מנוע שעולה 50,000 ולטרוף את כל הקלפים. אבל בזה לא מה שיקרה בכל מקרה, ועל כל מכונית פאר שילך לה המנוע בגיל 10 יש בוודאי גם אחת שתתן שקט מופתי לבעליה 3 שנים. זה עניין של מזל.

נראה לי שסטטיסטית יש אפשרות שבסך הכל, בכסף, שלוש שנים עם מכונית פאר בת 10 יכולות לעלות כמו 3 שנים עם SUV חדש למשל או פחות.

פורסם
לא נראה לי שהחישובים שלך מחוברים למציאות

 

ביקשתי לעורר דיון סביב השאלה האם רכישת רכב יוקרה משומש במחיר סביר (ונמוך משמעותית מרכב משפחתי או מנהלים) היא בהכרח התאבדות כלכלית כפי שלא מעט כאן ניסו לצייר. אני סבור שממש לא ואנסה להסביר.

 

הערך של סופרב חדשה יורד באזור 70K בשלוש שנים. הערך של המרצדס הזו - שנרכשה בפחות מ-90K - עוד שלוש שנים אינו ידוע, אך להערכתי לא יפחת מ-60K. בהפרש הזה של 40K ניתן לממן הרבה מאוד תיקונים ובלתמ"ים (שאולי בכלל לא יתרחשו). עלות הביטוח דומה. הדלק תלוי בנסועה - בהנחה שלא מדובר בנסועה מטורפת אז לא אמור להיות הבדל תהומי.

 

זו לא מתמטיקה ולא נבואה, זו הערכה בלבד. יכול להיות שאני טועה והרכב ישפוך מנוע וגיר מחר, אך זה כנראה תרחיש די קיצוני ויכול להתרחש בכל רכב משומש (ואני לא חושב שמישהו כאן משייך תכונת אומץ מיוחדת לכל עשרות אלפי רוכשי הרכבים המשומשים באשר הם).

 

השאלה היא למעשה האם לשלם בירידת ערך או לשלם בתיקונים לא צפויים. ירידת הערך בוודאות תתרחש ואילו התיקונים לא בהכרח.

 

אגב, אני אישית לא מסוגל לסבול את עניין ירידת הערך המטורפת של רכבים חדשים ולכן מעולם לא קניתי וכנראה לעולם לא אקנה רכב חדש, למרות שאני יכול להרשות לעצמי. אני הרבה יותר מתחבר לרעיון של רכישת רכב משומש טוב מאשר רכב חדש בינוני. אולי לא מרצדס 600 אבל משהו באמצע.

 

נדבך אחד שלא התייחסתי אליו הוא השקט הנפשי. כי להתקע עם רכב בצד הדרך או בחניה זה מתסכל מאוד ולא כל אחד יכול או מוכן לעמוד בו. אך זה עניין נפשי ולא כלכלי.

פורסם

אני רק שאלה - זה נכון שכמעט ולא ניתן "להשיג" את הרכב הזה? (שואל מסקרנות נטו)

חיפוש ביד2 לא הניב אף תוצאה!

Mazda 6 GG Luxury 2.0 07 - Exciting Zoom Zoom

פורסם
ביקשתי לעורר דיון סביב השאלה האם רכישת רכב יוקרה משומש במחיר סביר (ונמוך משמעותית מרכב משפחתי או מנהלים) היא בהכרח התאבדות כלכלית כפי שלא מעט כאן ניסו לצייר. אני סבור שממש לא ואנסה להסביר.

 

הערך של סופרב חדשה יורד באזור 70K בשלוש שנים. הערך של המרצדס הזו - שנרכשה בפחות מ-90K - עוד שלוש שנים אינו ידוע, אך להערכתי לא יפחת מ-60K. בהפרש הזה של 40K ניתן לממן הרבה מאוד תיקונים ובלתמ"ים (שאולי בכלל לא יתרחשו). עלות הביטוח דומה. הדלק תלוי בנסועה - בהנחה שלא מדובר בנסועה מטורפת אז לא אמור להיות הבדל תהומי.

 

זו לא מתמטיקה ולא נבואה, זו הערכה בלבד. יכול להיות שאני טועה והרכב ישפוך מנוע וגיר מחר, אך זה כנראה תרחיש די קיצוני ויכול להתרחש בכל רכב משומש (ואני לא חושב שמישהו כאן משייך תכונת אומץ מיוחדת לכל עשרות אלפי רוכשי הרכבים המשומשים באשר הם).

 

השאלה היא למעשה האם לשלם בירידת ערך או לשלם בתיקונים לא צפויים. ירידת הערך בוודאות תתרחש ואילו התיקונים לא בהכרח.

 

אגב, אני אישית לא מסוגל לסבול את עניין ירידת הערך המטורפת של רכבים חדשים ולכן מעולם לא קניתי וכנראה לעולם לא אקנה רכב חדש, למרות שאני יכול להרשות לעצמי. אני הרבה יותר מתחבר לרעיון של רכישת רכב משומש טוב מאשר רכב חדש בינוני. אולי לא מרצדס 600 אבל משהו באמצע.

 

נדבך אחד שלא התייחסתי אליו הוא השקט הנפשי. כי להתקע עם רכב בצד הדרך או בחניה זה מתסכל מאוד ולא כל אחד יכול או מוכן לעמוד בו. אך זה עניין נפשי ולא כלכלי.

 

לצורך הדיון אתה קצת מיפה את התמונה.

ירידת ערך - לדעתי אין סיכוי בעוד שלוש שנים למכור את הרכב הזה ב-60 אלף, אולי יותר לכיוון 45-50, כך שההבדל הוא 25-30 אלף ש״ח.

צריכת דלק - אם נניח צריכת דלק ריאלית של 1:10 לסופרב מול 1:5 למרצדס ונניח נסוע שנתית של 20,000 ק״מ, ההפרש בהוצאות הדלק מסתכם ב-15,000 ש״ח בשנה, ממש לא זניח.

טיפולים - אם אתה טוען שעלות הטיפולים אפילו קרובה, פשוט אין לך מושג.. נתחיל בסט צלחות ורפידות שעשוי להגיע לכדי 6-7 אלף ₪, נמשיך בעלות פלגים מטורפת (ויש 24 כאלו אם אני לא טועה) 1,600$ בארה״ב.

 

לגבי תקלות, ככל הנראה לא קראת את השרשור מתחילתו, או שפשוט פספסת את התגובה שלי אשר פירטה את התקלות שעבר חבר שלי עם s350 ״פשוטה״ אשר השביתו לו את הרכב לחודשים ארוכים וגרמו לו להוציא עשרות אלפי שקלים על תיקונים, וכל זאת תוך שנה אחת.

מה שהכי מצחיק זה שהוא היה בעלים גאה של מרצדס מפוארת אך את רוב הזמן העביר על מאזדה 3 שכורה..

אגב, אף אחת מן התקלות לא הייתה קשורה למנוע או גיר.

בפורומים בחו״ל יש דיווחים גם על אנשים שהוציאו 30,000$ בשנה על תקלות בחיישנים ומערכת בולמי הזעזועים..

 

בקיצור, לא צריך לצייר תמונה ורודה.

לדעתי פותח השרשור אכן לקח סיכון ענק ואני לא בטוח שהוא יודע לאיזו הרפתקה הוא נכנס (להשוות אחזקת רכב כזה לאופנוע ספורט זה בגדר בדיחה).

כמובן שבמקרה זה אני אשמח לטעות ולהתבדות, באמת!

 

בהצלחה לפות״ש

פורסם
. הדלק תלוי בנסועה - בהנחה שלא מדובר בנסועה מטורפת אז לא אמור להיות הבדל תהומי.

.

 

ההבדל בצריכת הדלק הוא תהומי בהחלט, במידה ואתה משתדרג לרכב כזה כאשר לפני כן היה לך רכב ״ישראלי ממוצע״, בהנחה והנסועה לא תשתנה אתה צפוי בשקט לשלש את הוצאות הדלק (1-5 זה נתון די אופטימי לרכב הזה, בטח ובטח בעיר).

לקפוץ מנניח 800 שקל על דלק בחודש (אם הנסועה נמוכה) ל-2400 שקלים זה לא הבדל של מה בכך.

אני עברתי למרצדס מב.מ.וו 325 מנוע 6 טורי שידוע כלא חסכוני ובלי לבדוק חשבוניות אומר לך שבמינימום הכפלתי הוצאות דלק (כמובן נלקח בחשבון מראש).

 

אני רק שאלה - זה נכון שכמעט ולא ניתן "להשיג" את הרכב הזה? (שואל מסקרנות נטו)

חיפוש ביד2 לא הניב אף תוצאה!

 

זה דגם שלא רק ביד 2 אלא בכלל, קשה למצוא הרבה רכבים כאלה כי זה הדגם הבכיר של הסדרה הבכירה (זה והגרסת AMG), לא נמכרו הרבה רכבים כאלה בעולם (יחסית לכמות מכירות ה-S בכלליות) כי רוב מי שמחפש S חזקה לקח S500 או משהו דומה.

 

לצורך הדיון אתה קצת מיפה את התמונה.

 

לגבי תקלות, ככל הנראה לא קראת את השרשור מתחילתו, או שפשוט פספסת את התגובה שלי אשר פירטה את התקלות שעבר חבר שלי עם s350 ״פשוטה״ אשר השביתו לו את הרכב לחודשים ארוכים וגרמו לו להוציא עשרות אלפי שקלים על תיקונים, וכל זאת תוך שנה אחת.

מה שהכי מצחיק זה שהוא היה בעלים גאה של מרצדס מפוארת אך את רוב הזמן העביר על מאזדה 3 שכורה..

אגב, אף אחת מן התקלות לא הייתה קשורה למנוע או גיר.

בפורומים בחו״ל יש דיווחים גם על אנשים שהוציאו 30,000$ בשנה על תקלות בחיישנים ומערכת בולמי הזעזועים..

 

בקיצור, לא צריך לצייר תמונה ורודה.

לדעתי פותח השרשור אכן לקח סיכון ענק ואני לא בטוח שהוא יודע לאיזו הרפתקה הוא נכנס (להשוות אחזקת רכב כזה לאופנוע ספורט זה בגדר בדיחה).

כמובן שבמקרה זה אני אשמח לטעות ולהתבדות, באמת!

 

בהצלחה לפות״ש

 

אני מסכים עם הדעה שלך בכלליות אבל אחדד שמדובר גם בהרבה מזל.

יש לי חבר שהיתה לו מרצדס ML320 שנת 2004 אם אינני טועה, הוא אכל חצץ מהרכב, נורת צ׳ק אנג׳ין דולקת תמידית, פתאום עשן וריח שרוף מתחת לרכב, פתאום אי אפשר לעבור 3000 סל״ד, פלסטיקה פנימית במצב קטסטרופה ועוד שלל תקלות.

עלה לו המון כסף, דם ויזע לתקן את הרכב ובסוף גם נאלץ למכור אותו במחיר נמוך מאוד (מסיבה שאינה קשורה לרכב עצמו).

 

מאידך, משפחה אחרת שאני מכיר נוסעת על אותו רכב בדיוק ללא דופי, הכל תקין, לא רואים מוסכים וכן הלאה.

 

צריך המון מזל, זו חוויה שיכולה להסתיים עם חיוך וללא תקלות ויכולה להסתיים לאחר כמה תקלות שהורידו מעט מהחיוך.

תמיד יש הימור ברכבים האלה, לכן הכי חשוב לפני שקונים רכב כזה (טיפ לרוכשים עתידיים):

 

כנסו לפורומים בחו״ל ותלמדו את הרכב, תלמדו מה המחלות שלו, מה הם אותם חלקים שיש להם אורך חיים די קבוע (למשל מחשב בלמים, בהרבה מקרים הולך אחרי כ-10 שנים פלוס מינוס), תלמדו את העלויות של הטיפול באותן תקלות נפוצות ותתייעצו למה כדאי לתת טיפול מונע.

יש המון המון מידע מועיל בפורומים, פחות בארץ כי אלה לא רכבים נפוצים בישראל, אבל עיון בפורומים יכול ללמד אותך מול מה אתה עלול להתמודד ולפי זה לראות אם מתאים להכנס להרפתקה או לא.

 

ככלל, רוב הבעיות ברכבי ב.מ.וו ומרצדס אינן קשורות למנוע וגיר שנחשבים לסוג של bullet proof ויכולים לשרוד בעלים שלא קפדנים בטיפולים.

הבעיות הן לרוב אלקטרוניות או בלאי (בלמים, צמיגים, חלקי מתלה וכזו׳).

 

אכן, רכיבי המתלים בדגמים עם מתלים חשמליים אכן יקרים (מאוד) אבל בפורומים השונים יש תתי פורום לסחר בחלפים ואפשר למצוא בערך הכל (לא בושה לקנות רכיב יד שניה, בוודאי אם הוא תקין ועולה לך 10-20% מעלות חדש).

מחשב הבלמים מאוד יקר (פה עולה כ-10-15k שקלים, בארץ כנראה כפול, ואין מנוס פרט לקניית חדש).

הרבה תקלות קשורות לאיבזור נוחות וכאן נתון לשיקול בעל הרכב אם לתקן או לא או להמתין למציאת חלקי חילוף זולים.

מערכות קירור בגרמניות האלה עשויות להיות רגישות ולכן לשים לב למצבן (עם רכישת הרכב הנוכחי ווידאתי תקינות משאבת מים, החלפתי טרמוסטט, כל צינורות הקירור נבדקו, נוזל קירור הוחלף בחדש ורצועות מנוע הוחלפו גם הן).

 

בקיצור, לא להכנס להיסטריה אבל להיות עירניים וקשובים לרכב, זה יכול לחסוך הרבה כסף וימנע תקלות חריפות.

אגב, אחד הדברים שאני אוהב ברכבים האלה זה שהם נותנים התראות על הכל כך שצריך להיות אדיוט אמיתי כדי להגיע למצב שיש מחסור בשמן, נוזל קירור או אפילו לגלות שאי אפשר להניע כי המצבר חלש מדי, הרכב יתריע על רוב התקלות ו״ידרוש״ ממך לסור למוסך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ככלל, רוב הבעיות ברכבי ב.מ.וו ומרצדס אינן קשורות למנוע וגיר שנחשבים לסוג של bullet proof ויכולים לשרוד בעלים שלא קפדנים בטיפולים.

אני חולק לגבי במוו. לגירים יש את הבעיות שלהם, למנועים גם: למשל סיפור של אלוסיל וניקסיל. מספיק להסתכל על משאבת מים עם ציר מתכת וכנפונים מפלסטיק.

מרצדס משקעים יותר, הגירים פרי פיתוח עצמי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אני רק שאלה - זה נכון שכמעט ולא ניתן "להשיג" את הרכב הזה? (שואל מסקרנות נטו)

חיפוש ביד2 לא הניב אף תוצאה!

 

למה ככה?

הנה האוטו של בועז מיד 2 (שלפי המספר היה פעם של עופר):

http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicCartrade.php?CatID=1&SubCatID=8&RecordID=2809787&Code=726c02750f815bceb4ee8370e3ca82f6


×
×
  • תוכן חדש...