Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרצדס S600


noam.gal
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תתחדש,חייב להגיד שיש לך ביצים בן אדם! ריספקט!

 

ביצים? אתה מתכוון לשל תרנגולת!

כי לדעתי יש לו ביצים של בת יענה.

 

שיהיה בהצלחה ברכישה המאוד יחודית הזאת.

 

big-egg404_667437c.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תתחדש!

 

הרכישה שלך גרמה לי לחשוב שכולנו מתרשמים מהאומץ "והביצים" שלך, וזאת למרות שלמעשה - רציונאלית - כל מי שקונה מזדה 3 או פוקוס חדשות ב-130K (שזה כולל עשרות אלפי אנשים בשנה) יוציא כנראה יותר כסף ממך על הרכב שלו, בעיקר בשל הרכיב המעצבן הזה של ירידת ערך בגובה עשרות אלפי ש"ח בשנה. לאנשים פשוט קל יותר לשלם על ירידת ערך (כי זה לא כסף מוחשי שרואים אותו) מאשר על אחזקה שוטפת. לאמיתו של דבר, אפשר לומר שבפחות כסף ממה שהמון ישראליים מוציאים על הגלגלים הסטנדרטיים שלהם אתה נוסע ברכב מיוחד ומפנק במיוחד.

פורסם

בת יענה, תרנגולת, העיקר שהביצים הללו הולכות להתנייד בקרוב עם הרבה נוחות והרים של מומנט....

 

:wink:

 

בלי קשר לאם ההימור יצליח או לא, הוא הולך להנות מרכב מאוד ייחודי, לא רק בנוף הישראלי, אלא בכלל (משהו שקשה יותר לומר על הרכב שלי לדוגמא).

 

לבחור מעליי,

 

אתה צודק ולא צודק, תקלות ברכב הזה אם יהיו עלולות בחלק מהמקרים לעלות הרבה יותר מירידת ערך של מאזדה 3.

ויחד עם זאת יש מילת מפתח- אם, יכול להיות שיהיו תקלות יקרות, אולי יהיו תקלות זולות יחסית, ואולי לא יהיו שום תקלות, הכל ספקולציות.

 

אני מסכים לחלוטין עם החלק שבכל מקרה הוא ידע ברכב מעניין וייחודי וזו גם הגישה שלי לרכבים, אני מעדיף ישן ומיוחד על פני חדש ומשעמם (לכן בחרתי רכב שנת 2003 על פני שנתון גבוה יותר למרות שהתקציב לרכישה היה יותר מכפול ממה שבסוף רכשתי).

 

הרבה פעמים אמרתי לאבא שלי שבמקום לקנות לפני 3 שנים סיוויק 2008 ב-100k שקלים הייתי מחפש איזו מיאטה מעט ישנה יותר ונהנה מהחיים. (הורים פנסיונרים).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

תאמין לי עידן שרק בגלל שרכשת את הE בא לי לקנות מרצדס שוב, עוד מעט, כשהעסק החדש שלי יתייצב אני אתפנק לי עם איזו CLS63 או CL63. קשה להחליט...

haters will hate

פורסם
תתחדש!

 

הרכישה שלך גרמה לי לחשוב שכולנו מתרשמים מהאומץ "והביצים" שלך, וזאת למרות שלמעשה - רציונאלית - כל מי שקונה מזדה 3 או פוקוס חדשות ב-130K (שזה כולל עשרות אלפי אנשים בשנה) יוציא כנראה יותר כסף ממך על הרכב שלו, בעיקר בשל הרכיב המעצבן הזה של ירידת ערך בגובה עשרות אלפי ש"ח בשנה. לאנשים פשוט קל יותר לשלם על ירידת ערך (כי זה לא כסף מוחשי שרואים אותו) מאשר על אחזקה שוטפת. לאמיתו של דבר, אפשר לומר שבפחות כסף ממה שהמון ישראליים מוציאים על הגלגלים הסטנדרטיים שלהם אתה נוסע ברכב מיוחד ומפנק במיוחד.

 

זה אולי יכול להיות נכון (רק מבחינת עלות ירידת הערך) אם המרצדס הייתה זולה משמעותית ממאזדה 3 חדשה, אך היא לא.

כפי שאני רואה המרצדס עולה כמעט כמו מאזדה 3 חדשה, אך ירידת הערך שלה ככל הנראה תהיה גבוהה באופן משמעותי ממאזדה 3 (אני מעריך 20% בשנה לעומת 15% בשנה, אם להיות ריאליים).

כלומר גם מבחינת ירידת הערך אין ספק שהמרצדס תאבד יותר.

תוסיף לזה עלות אחזקה שוטפת גבוהה יותר ותקבל שאכן להחזיק רכב כזה עולה יותר מלהחזיק מאזדה 3 חדשה, כנראה שהרבה יותר..

 

אך ההשוואה למאזדה 3 היא לא במקום.

לדעתי, ישנם לא מעט אנשים (בעיקר במעמד זהה לבחור האמור) אשר רוכשים רכבים ב-200K (ג'יפונים קלים, משפחתיות בגודל מלא, משפחתיות קטנות חמות), במקרה זה אני כמעט בטוח שלהחזיק רכב חדש, בעלות של 200K ש"ח, למשך שלוש שנים יעלה יותר מאשר להחזיק את ה-S600 למשך אותה תקופה (אלא אם כן היא תפתיעה בתקלה אחר תקלה, חס וחלילה טפו טפו טפו..).

 

האם כיף יותר לנהוג ב-S600 בהמתית (במובן הטוב) שנת 2003 או ב-CX5 שנת 2013? כל אחד יחליט לעצמו.

 

לפות"ש, בהצלחה ואל תשכח בעוד שנה לפתוח דיון חדש בסגנון "סיכום שנה ו-X ק"מ עם מרצדס S600 שנת 2003"!!

פורסם
תאמין לי עידן שרק בגלל שרכשת את הE בא לי לקנות מרצדס שוב, עוד מעט, כשהעסק החדש שלי יתייצב אני אתפנק לי עם איזו CLS63 או CL63. קשה להחליט...

 

בע"ה (או כל דבר אחר שעושה לך את זה) העסק יצליח ותמשיך להגשים חלומות בנצי, אנחנו עובדים קשה בשביל החלומות האלה.

 

אני באמת חושב שה-E הזאת היא משהו מיוחד, שילוב כל כך וורסטילי בין יוקרה\פאר\נוחות לבין כל כך הרבה אטרף במרחק מעיכת דוושה (+כמה כפתורים שצריך ללחוץ קודם :wink: ).

 

רכבים של כיף, לא הכי זול אבל אין הרבה תחרות ועד היום זו אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי מתחילת השנה, קניתי רכב שעושה לי טוב וכיף כל נסיעה מחדש ולמי בכלל אכפת שהוא ישן.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
זה אולי יכול להיות נכון (רק מבחינת עלות ירידת הערך) אם המרצדס הייתה זולה משמעותית ממאזדה 3 חדשה, אך היא לא.

כפי שאני רואה המרצדס עולה כמעט כמו מאזדה 3 חדשה, אך ירידת הערך שלה ככל הנראה תהיה גבוהה באופן משמעותי ממאזדה 3 (אני מעריך 20% בשנה לעומת 15% בשנה, אם להיות ריאליים).

כלומר גם מבחינת ירידת הערך אין ספק שהמרצדס תאבד יותר.

תוסיף לזה עלות אחזקה שוטפת גבוהה יותר ותקבל שאכן להחזיק רכב כזה עולה יותר מלהחזיק מאזדה 3 חדשה, כנראה שהרבה יותר..

 

אך ההשוואה למאזדה 3 היא לא במקום.

לדעתי, ישנם לא מעט אנשים (בעיקר במעמד זהה לבחור האמור) אשר רוכשים רכבים ב-200K (ג'יפונים קלים, משפחתיות בגודל מלא, משפחתיות קטנות חמות), במקרה זה אני כמעט בטוח שלהחזיק רכב חדש, בעלות של 200K ש"ח, למשך שלוש שנים יעלה יותר מאשר להחזיק את ה-S600 למשך אותה תקופה (אלא אם כן היא תפתיעה בתקלה אחר תקלה, חס וחלילה טפו טפו טפו..).

 

האם כיף יותר לנהוג ב-S600 בהמתית (במובן הטוב) שנת 2003 או ב-CX5 שנת 2013? כל אחד יחליט לעצמו.

 

לפות"ש, בהצלחה ואל תשכח בעוד שנה לפתוח דיון חדש בסגנון "סיכום שנה ו-X ק"מ עם מרצדס S600 שנת 2003"!!

 

לפי מה שאני מבין הוא קנה את הרכב בפחות 90K. מזדה 3 חדשה עולה קרוב ל-130K. ההפרש הזה הוא משמעותי ויכול להכיל לא רק ירידת ערך אלא גם עלויות טיפולים (נניח לצורך הדיון 15K בשנה). עלות הביטוח די דומה לרכב רגיל. ירידת המחיר תהיה כנראה קטנה יותר מרכב רגיל חדש (שמאבד כ-60K בשלוש שנים). זה משאיר די הרבה מרווח לצורך עלויות טיפולים. חשבון פשוט.

פורסם
לפי מה שאני מבין הוא קנה את הרכב בפחות 90K. מזדה 3 חדשה עולה קרוב ל-130K. ההפרש הזה הוא משמעותי ויכול להכיל לא רק ירידת ערך אלא גם עלויות טיפולים (נניח לצורך הדיון 15K בשנה). עלות הביטוח די דומה לרכב רגיל. ירידת המחיר תהיה כנראה קטנה יותר מרכב רגיל חדש (שמאבד כ-60K בשלוש שנים). זה משאיר די הרבה מרווח לצורך עלויות טיפולים. חשבון פשוט.

 

אומנם זה דיון תאורטי אך בכל זאת..

נניח ירידת ערך ריאלית של מאזדה 3 של 15% בשנה - עלות ירידת ערך לשלוש שנים מסתכמת ב-50K ש"ח.

נניח ירידת ערך ריאלית של מרצדס S600 של 20% בשנה - עלות ירידת ערך (לרכב שעלה 90K) מסתכמת ב-45K ש"ח.

כמובן שההפרש של 5K ש"ח יעלם כלא היה בתוך ההוצאות הצפויות באחזקת הבהמה.

בנוסף, בבוא היום שבעל ה-3 ירצה למכור או לעשות טרייד לא תהיה לו בעיה לממש את המחירון הריאלי.

לעומת זאת, בעל ה-S600 לא יצליח ככל הנראה למכור כל כך מהר, גם לא תמורת 45K ש"ח, למה? מאותן הסיבות שכבר נרשמו בשרשור, תוסיף לזה עוד שלוש שנים ואי אילו ק"מ, וכמובן שעלויות החלקים במקרה של תקלה (שכמובן לא תקרה כי הרכב אמין לפחות כמו מאזדה 3) עדיין יהיו יקרים כפי שהם כיום ותקבל רכב בעייתי מאוד למכירה.

 

אבל שוב, לדעתי ההשוואה למאזדה 3 שנת 2013 היא מטופשת.

אם כבר אז להשוות לרכב בעלות של 200-300K ש"ח, אשר נותן קצת יותר ממאזדה 3 מבחינת נינוחות/פאר/ביצועים.

במקרה זה החשבון כבר שונה לגמרי.

פורסם

זה לא נכון לחשב את זה ככה.

כמה עולה מאזדה בת 20? 2000 ש"ח? (אם היא שרדה).

כמה עולה מרצדס בן 20? בין 10000 לגרסה פשוטה ועד 150000 לSL.

 

בשנים הראשונות ירידת הערך של מרצדס יותר גדולה אבל אם משקללים את זה במרצדס שנת 2004, הערך נשמר הרבה יותר טוב, ואפילו יותר מזה כשמדובר בS600, שאין יותר מדי מהסוג שלה בארץ או בכלל.

באופן ריאלי, עוד שנתיים הרכב יהיה שווה בדיוק כמו עכשיו.

 

זה שהרכב מאבד ערך במחירון זה דבר אחד, אבל כשהמטורף לדבר ירצה לקנות אותה ממנו, הם יזרקו את המחירון לקיבינימאט והוא יקנה את זה במחיר שהוא מוכן לשלם על הרכב, שמן הסתם יהיה הרבה יותר גבוה מהמחירון.

פורסם

עזבו "ספקולציות", אני חוותי את זה על בשרי,

 

הרכב הקודם שלי שנת 2002, היה רצון להתקדם לשנתון גבוה יותר 2009-2013 ועדיפות לרכב קצת יותר מרווח, התקציב לשדרוג היה גמיש ונע בין 125K שקלים (לסדרה 5 (525) שנת 2008-2009) ועד 240K שקלים (328 חדשה).

 

בדקתי לא מעט מכוניות, חלקן היו מצויינות אבל אישתי הבינה יותר ממני שזה לא זה, מה לי ולמכונית גדולה כזאת ללא כל יומרות ספורטיביות.

 

לבסוף צצה המכונית שרכשתי שהכניסה אותי לדילמה רצינית מאוד, היא פספסה את מטרת ההחלפה (שדרוג שנתון משמעותי) והיה מה לתקן בה אבל פרט לזה- בול מה שאישתי ואני רצינו- מכונית מרווחת יותר וספורטיבית\חזקה מספיק.

 

ביקשו עליה מעל 150K שקלים, ירדו לכיוון 110K, זה השלב שהחלטתי שאני מנסה לתת גז, לקחתי לבדיקה, דאגתי שהתוצאה תיהיה שחורה ככל הניתן.

בסוף המשא ומתן המכונית נרכשה במחיר של 77K שקלים מתוך ידיעה שיש לי צורך לבצע יישור קו, החלפת צמיגים, החלפת חלקים כאלה ואחרים בעלות כוללת של כ-15-20K שקלים כך שבסופו של דבר אני מקבל רכב שאומנם ישן, אך לאחר יישור קו די מקיף בעלות של כ-90-95K שקלים, כלומר עדיין כ-30K שקלים מתחת לתקציב המינימלי שהקצבתי לרכישת הרכב.

 

כדי לתת לעצמי עוד קצת שקט נפשי התנתי את הרכישה בכך שאקבל חודשיים אחריות על כל תקלה משמעותית, התעקשות שהתבררה כחכמה יומיים לאחר מכן כשהלכה משאבת דלק יקרה (4000 שקלים) וכוסתה באחריות.

 

פרנקוס לדעתי החישוב שלך מוטעה, מאזדה בת 10 היא מכונית לא עדכנית בימינו ובטח לא נוחה, מרצדס S600 בת 10 עדיין יותר נוחה\מאובזרת\חזקה מ-80% מהרכבים בכביש, והיא נוחה יותר מכל מה שיש לסגמנט המשפחתיות להציע.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

קניית S600 היא לא עניין רציונלי ולא משנה איך מציגים את זה. באותה מידה ניתן לדון על הכדאיות שברכישת יאכטה (השורה האחרונה - אין - מדובר בבור ספיגה של כסף). זאת בכל זאת מכונית בת 10 ומספיק שהלך הגיר או שיפוץ במנוע או במגדשים וכל הדיונים על עלות/תועלת הלכו לפח במחי יד (וצ'ק מכובד למוסך). מדובר בהגשמת חלום ולכן אין טעם להכנס לשיקולים כלכליים.

 

יחד עם זאת, נפילת הערך העצומה שיש למכוניות כאלו, מאפשרת גם לשכירים (מדרג מסוים) או לעצמאים קטנים - לרכוש ולהחזיק מכונית שכזאת, בתנאי שהם ידעו להתאים את סדרי העדיפות שלהם בהתאם (למשל ה-OP שמוותר על נסיעות לחו"ל).

כל זמן שהוא מודע למה שהוא נכנס וזה לא בא על חשבון האוכל והחינוך של הילדים, אני לא מבין מה הבעיה.

 

תתחדש, תהנה ותעלה תמונות.

פורסם
זאת בכל זאת מכונית בת 10 ומספיק שהלך הגיר או שיפוץ במנוע או במגדשים .

 

הגירים, מנועים, מגדשים ברכבים האלה אינם נקודות התורפה וכל עוד הרכב יטופל ברמה סבירה (טיפול שנתי עם נוזלים סבירים) כנראה שלא יקרה להם כלום.

 

בשביל לסבר את האוזן, הוראות הטיפול בסופרצ'רג'ר אצלי מסתכמות פחות או יותר ב"אל תיגע בו".

אם יש תקלה בצ'רג'ר זה בחלק גדול מהמקרים מצרים פירוק והרכבה מחדש, נשמע יקר אבל לא בהגזמה ובכל מקרה במקרה הכי גרוע 1500$ יביאו לה צ'רג'ר משומש תקין מארה"ב (כולל משלוחה).

 

 

בגיר (ובדיפרנציאלים מחליפים שמנים ומסננים על פי הוראות היצרן ובשימוש בשמנים איכותיים שמאושרים על ידי היצרן, כנ"ל שמן מנוע ונוזל קירור.

 

כל עוד תעשה את אלה- הבעיות היקרות לא יגיעו ישירות מהמכלולים האלה.

 

אחרי שהפחדנו את הבחור נרגיע אותו בכך שיש את הפורום המצויין הבא http://mbworld.org/forums/index.php

 

שם יוכל ללמוד על הרכב, יוכל לקבל המון מידע, ובעת צורך יש שם חלק שלם שמוקדש לחלקי חילוף חדשים ומשומשים כולל מכוניות שעברו תאונה ומפורקות לחלקים.

החבר'ה שם שולחים לחו"ל ללא בעיה וגם ברכב שלי מותקנים חלקים שרכשתי מחברים שם ואף מכרתי חלק לאחד החברים שם.

 

בהצלחה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

זה בדיוק העניין, כולה מגדש-על משומש יעלה לך כמו מנוע משומש קומפלט במכונית אחרת.

ואין שום סיבה שהגיר ילך, אבל אני מכיר שני אנשים שהלך להם גיר במרצדס ומדובר בעסק לא זול.

ברכב בן 10 יש כבר סיכוי לכשלים מעצבנים במערכות אלקטרוניות וכל דבר קטן כזה עולה הרבה כסף.

 

חלקים ניתן אמנם להזמין מחו"ל, אבל צריך טובה מחבר או לנסות את מזלך במכס/משרד-התחבורה ולפעמים זמן ההמתנה לחבילה הוא שבועות ובנתיים יש לך פסל סביבתי מאוד יקר.

 

ואפילו אם הכל יתקתק כשורה ושום דבר לא יתקלקל - מדובר עדיין בצריכת דלק מופרכת לחלוטין, צמיגים מאוד יקרים, טיפולים שוטפים יקרים יותר מאשר במכונית "עממית". יכול להיות שיהיה צורך לוותר על ביטוח מקיף בגלל העלות שלו.

 

יש סיבה לאובדן הערך הדרמטי של מכוניות כאלו - וזה לא רק בארץ אלא בכל העולם.

 

גם אני השתעשעתי בשלב מסוים ברעיון של לקנות רכב יוקרה גרמני קטן יחסית (C-CLASS או סדרה 3) ובדקתי עלויות. חבר שלי גם בדק ברצינות אפשרות של רכישת מרצדס דיזל וברר עלויות. אלו לא מכוניות זולות לאחזקה.

 

באמת ברכות לרוכש המאושר (שכנראה יודע למה שהוא נכנס), אבל שלא תכניסו בטעות לחבר'ה הצעירים והדלפונים בפורום לראש שמרצדס ישנה עם מנוע V12 זאת דרך מצוינת וזולה לעשות רושם בכבישים ולחרוך אספלט.

פורסם

גם אני השתעשעתי בשלב מסוים ברעיון של לקנות רכב יוקרה גרמני קטן יחסית (C-CLASS או סדרה 3) ובדקתי עלויות. חבר שלי גם בדק ברצינות אפשרות של רכישת מרצדס דיזל וברר עלויות. אלו לא מכוניות זולות לאחזקה.

 

 

 

סלח לי, אבל לגבי מרצדס דיזל: החבר שלך כניראה עשה בדיקה לא מעמיקה. מעבר לזה שדגמים שהולכים למונית מאוד אמינים, מרבית חלקי בלאי הרגילים זולים למדי, כולל חלקי מתלה ועוד. חלקים שטיפה יקרים יותר לא הולכים לעיתים תדירות.

מונית לשעבר עם חצי מיליון קילומטר הייתה הרכה האמין ביותר והזול ביותר לאחזקה מאלו שהיו לי. עלות טיפולים גם מאוד סבירה.

פשוט צריך לטפל ברכב במוסך הנכון.

 

דגמי בנזין 4 ו6 צילינדר ללא טורבו אמינים למדי והאחזקה שלהם לא יותר יקרה באופן משמעותי מכל רכב אירופאי באותו גיל. שוב פעם: במוסך הנכון. גם דגמי 8 צילינדר אטמוספריים ממש בסדר באחזקה ואמינים מאוד בטיפול נכון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...