Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהרים טובים חברים.

יש לי בעיה קטנה שלא משנה מה אני עושה - אני לא מצליח לצאת מהר מרמזור

אני לא מנסה לפתוח או לעשות תחרות, פשוט לצאת במהירות סבירה מרמזור- ואני לא מצליח

תמיד הטורים עולים לאיזור ה2500 סלד אפילו 3000 , ואני עוד לא מספיק לשחרר לגמרי את הקלאץ' ואני כבר צריך להכניס ל2

אני לא מצליח לשלב את הגז וקלאץ' בדיוק כזה שהמנוע לא ירעיש ויעלה ל3000 סלד

 

מישהו יכול לתת לי טיפים או לכוון אותי מה צריך לעשות ? אני מבין שצריך להגיע קצת לפני נוקדת חיכוך ואז לתת גז אבל הבעיה שכשאני נותן קצת גז האוטו מתגלגל לאט ושאני טיפה לוחץ הטורים קופצים ל3000 כמו שאמרתי

אם אני משחרר יותר קלאץ' האוטו "נזרק" קצת קדימה

 

הרכב זה פלואנס דיזל ידנית

פורסם

אומנם אני חדש על הכביש, אני לא יודע באיזה שלב אתה (לומד נהיגה, נוהג, או שפשוט נתנו לך מהעבודה דיזל)

אז אם אתה לומד נהיגה, הכי טוב שתשאל את המורה, הוא יכול להסביר לך הכי טוב.

אם פשוט יש לך דיזל אז דבר ראשון תתאמן במגרשים ריקים עד שתלמד איפה נק' החיכוך ותביא את דוושת הקלאץ' ישר אליה.

בנוסף לזה כשאתה עומד ברמזור תסתכל על הסביבה, על רמזורים נגדיים, על רמזורים של הולכי רגל (כמובן לא לבהות ולא לשים לב שמתחלף הרמזור שלך) למשל אם אתה עומד ברמזור ויש מעבר חציה כשאתה רואה שמתחלף הרמזור להולכי רגל לאדום כנראה (יש גם כבישים שזה לא ככה למשל אם יש שני רמזורים אחד ישר ואחד ימינה\ שמאלה) סימן שהולך להתחלף לך לירוק ואתה יכול להתחיל להתדרדר ולשחרר לאט את הקלאץ' (האוטו יתחיל לנסוע לאט אז מאוד להיזהר עם זה)

 

* זה לא בא להחליף שיעורי נהיגה\ אימון\ זהירות. ונתון לשינוי לפי תנאי הדרך*

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם

אני מציע שלא להתחיל לזוז לפני הירוק! להתכונן - בהחלט! לשלב הילוך, אבל לא להתחיל לנסוע!

 

אין מנוס מלמידה מנהג מנוסה. הסוד הוא להגיע לנקודת החיכוך עם כמות מינימלית של גז, לשחרר את המצמד וכדי להאיץ: בשלב הזה לתת כמות נדיבה של גז. הילוכים 2-3 אמור להיות יותר קל לתפעול.

אני לא יודע איך היחסים בפלואנס דיזל, אבל הדיזל עובד בסל"ד נמוך, ויש לו הרבה כח גם בתחום הזה.

פורסם

לא חייבים ללמוד מנהג מנוסה.

 

לאחר תקופה תופסים את העיקרון לבד.

 

 

במנועי טורבו דיזל חדשים בנפח קטן (כמו מנוע 1.5 של פלואנס) אין הרבה מומנט מתחת ל 1500 סל"ד בערך.

 

רק מסל"ד זה הטורבו מתחיל להשפיע והמנוע מתחיל לסחוב.

 

ולכן בזינוק צריך להיות עדינים, אחרת המנוע נכבה די בקלות.

 

 

וזה בניגוד לדיזלים הכבדים והגדולים יותר של פעם, אותם היה קשה מאוד לכבות על ידי שחרור לא זהיר של דוושת המצמד.

 

 

פורסם

רכב ידנית ועוד דיזל זה שילוב הכי גרוע שאפשר לעשות.. אם זה רכב עבודה סביר להניח שזה רכב גמור או לפנות לא נקי. אתה חייב לתת הרבה גז אחרת האוטו יתכבה לך. אני מדבר על 4000 סל"ד. אני הייתי עובד על רכב עבודה דיזל - פשוט חייב לתת הרבה גז.

חחח פעם נסעתי על רנו מיגאן ידנית ודיזל. האוטו עמד בוורס על הר והייתי צריך לצאת בוורס הוצאתי ממנו 5000-6000 סל"ד כדי להזיז את הרכב 5 קמ"ש אחרת היה מתכבה לי. בהתחלה לא הבנתי והרכב היה מתכבה לי כשהייתי מגיע ל2000 סל"ד.. בדיזל ברכבים ישנים ולא מטופלים אחרת זה לא עובד.

פורסם
מתי הוצאת רשיון ?

כנראה שאתה צריך להשתפשף. ללמד אותך לנהוג בידני קשה דרך המסך. רק תתאמן.

 

אומנם אני חדש על הכביש, אני לא יודע באיזה שלב אתה (לומד נהיגה, נוהג, או שפשוט נתנו לך מהעבודה דיזל)

אז אם אתה לומד נהיגה, הכי טוב שתשאל את המורה, הוא יכול להסביר לך הכי טוב.

אם פשוט יש לך דיזל אז דבר ראשון תתאמן במגרשים ריקים עד שתלמד איפה נק' החיכוך ותביא את דוושת הקלאץ' ישר אליה.

בנוסף לזה כשאתה עומד ברמזור תסתכל על הסביבה, על רמזורים נגדיים, על רמזורים של הולכי רגל (כמובן לא לבהות ולא לשים לב שמתחלף הרמזור שלך) למשל אם אתה עומד ברמזור ויש מעבר חציה כשאתה רואה שמתחלף הרמזור להולכי רגל לאדום כנראה (יש גם כבישים שזה לא ככה למשל אם יש שני רמזורים אחד ישר ואחד ימינה\ שמאלה) סימן שהולך להתחלף לך לירוק ואתה יכול להתחיל להתדרדר ולשחרר לאט את הקלאץ' (האוטו יתחיל לנסוע לאט אז מאוד להיזהר עם זה)

 

* זה לא בא להחליף שיעורי נהיגה\ אימון\ זהירות. ונתון לשינוי לפי תנאי הדרך*

אני נהג חדש, עוד מעט נגמר לי המלווה

הבעיה שבשיעורי נהיגה נהגתי על דיזל גם ואיתו לא היה לי בעיה בכלל

אני מציע שלא להתחיל לזוז לפני הירוק! להתכונן - בהחלט! לשלב הילוך, אבל לא להתחיל לנסוע!

 

אין מנוס מלמידה מנהג מנוסה. הסוד הוא להגיע לנקודת החיכוך עם כמות מינימלית של גז, לשחרר את המצמד וכדי להאיץ: בשלב הזה לתת כמות נדיבה של גז. הילוכים 2-3 אמור להיות יותר קל לתפעול.

אני לא יודע איך היחסים בפלואנס דיזל, אבל הדיזל עובד בסל"ד נמוך, ויש לו הרבה כח גם בתחום הזה.

אני מצליח להזיז את האוטו, הבעיה שאני מזיז יותר מידי

הסלד עולה ל3000

לא חייבים ללמוד מנהג מנוסה.

 

לאחר תקופה תופסים את העיקרון לבד.

 

 

במנועי טורבו דיזל חדשים בנפח קטן (כמו מנוע 1.5 של פלואנס) אין הרבה מומנט מתחת ל 1500 סל"ד בערך.

 

רק מסל"ד זה הטורבו מתחיל להשפיע והמנוע מתחיל לסחוב.

 

ולכן בזינוק צריך להיות עדינים, אחרת המנוע נכבה די בקלות.

 

 

וזה בניגוד לדיזלים הכבדים והגדולים יותר של פעם, אותם היה קשה מאוד לכבות על ידי שחרור לא זהיר של דוושת המצמד.

שמתי לב שהוא מתכבה דיי בקלות אבל אני מצליח לעשות זינוקים בעליה בלי לגעת בגז בכלל

ד"א אני מנסה למצוא עקומת מומנט למנוע של הפלואנס ולא מוצא.. איפה יש איזה מאגר נתונים של גראפים ?

 

רכב ידנית ועוד דיזל זה שילוב הכי גרוע שאפשר לעשות.. אם זה רכב עבודה סביר להניח שזה רכב גמור או לפנות לא נקי. אתה חייב לתת הרבה גז אחרת האוטו יתכבה לך. אני מדבר על 4000 סל"ד. אני הייתי עובד על רכב עבודה דיזל - פשוט חייב לתת הרבה גז.

חחח פעם נסעתי על רנו מיגאן ידנית ודיזל. האוטו עמד בוורס על הר והייתי צריך לצאת בוורס הוצאתי ממנו 5000-6000 סל"ד כדי להזיז את הרכב 5 קמ"ש אחרת היה מתכבה לי. בהתחלה לא הבנתי והרכב היה מתכבה לי כשהייתי מגיע ל2000 סל"ד.. בדיזל ברכבים ישנים ולא מטופלים אחרת זה לא עובד.

 

אתה רציני ? אני עושה זינוקים בעליה בלי גז והאוטו עולה בלי בעיה..

לא יודע למה אתה צריך להגיע ל5000 סלד כדי להזיז את האוטו.. ועוד ברוורס

פורסם
אני נהג חדש, עוד מעט נגמר לי המלווה

הבעיה שבשיעורי נהיגה נהגתי על דיזל גם ואיתו לא היה לי בעיה בכלל

 

אני מצליח להזיז את האוטו, הבעיה שאני מזיז יותר מידי

הסלד עולה ל3000

 

שמתי לב שהוא מתכבה דיי בקלות אבל אני מצליח לעשות זינוקים בעליה בלי לגעת בגז בכלל

ד"א אני מנסה למצוא עקומת מומנט למנוע של הפלואנס ולא מוצא.. איפה יש איזה מאגר נתונים של גראפים ?

 

 

 

אתה רציני ? אני עושה זינוקים בעליה בלי גז והאוטו עולה בלי בעיה..

לא יודע למה אתה צריך להגיע ל5000 סלד כדי להזיז את האוטו.. ועוד ברוורס

 

כיוון שרכב דיזל חייבים לנקות - אם לא עושים את זה במשך שנים מנוע של הרכב נהרס וקשה מאוד לנהוג בה. רכבים ממש לא מטופלים כמו האלה של צבא במהירות של 40 קמ"ש אתה מוצא את עצמך בהילוך שלישי. רכב חדש או מטופל ברור שאין צורך, אני מדבר על רכבים ישנים או רכבים של עבודה.

פורסם

אני מצליח להזיז את האוטו, הבעיה שאני מזיז יותר מידי

הסלד עולה ל3000

 

אני מניח שזה קורה לפני שאתה עוזב את הקלאץ', אפילו לפני שאתה מגיע לנקודה.

צריך קודם לשחרר את הקלאץ', אחר כך בשביל להתקדם לתת כמות נדיבה של גז.

 

עם צבירת מיומנות תראה שאת השילוב לשני אפשר לבצע הרבה יותר מהר, ולא צריך להתעכב בנקודה, רק להתאים את הסל"ד למהירות בלי להקפיץ את האוטו. וגם כאן - שחררת קלאץ', תן כמות נדיבה של גז (זה בשביל להתקדם בקצב זריז, לא בשביל לחסוך בסולר או לא לחנוק את הנהג מאחוריך :) )

פורסם
המלווה שלך לא יודע להדריך אותך ?

שאבא שלי נוהג המחט לא עוברת ה2000 לא בזינוק ולא בשוב שלב עד למהירות שיוט ועדיין הוא יוצא יותר מהר מכול משפחתית אוטומטית1.6- וכשאני שואל אותו איך הוא אומר "הכל עניין של תרגול וזמן- אתה תתרגל לאוטו אל תדאג" - העניין שהוא מגיל 17 עם מכוניות ידניות ואני לא רוצה 30 שנה להעיף את המחט ל3000 שאני מתחיל לנסוע חחח

כיוון שרכב דיזל חייבים לנקות - אם לא עושים את זה במשך שנים מנוע של הרכב נהרס וקשה מאוד לנהוג בה. רכבים ממש לא מטופלים כמו האלה של צבא במהירות של 40 קמ"ש אתה מוצא את עצמך בהילוך שלישי. רכב חדש או מטופל ברור שאין צורך, אני מדבר על רכבים ישנים או רכבים של עבודה.

הבנתי.. אבא שלי צהוב חחח בקושי עובר את ה100 קמש ועושה טיפולים בדיוק בזמן

 

אני מניח שזה קורה לפני שאתה עוזב את הקלאץ', אפילו לפני שאתה מגיע לנקודה.

צריך קודם לשחרר את הקלאץ', אחר כך בשביל להתקדם לתת כמות נדיבה של גז.

 

עם צבירת מיומנות תראה שאת השילוב לשני אפשר לבצע הרבה יותר מהר, ולא צריך להתעכב בנקודה, רק להתאים את הסל"ד למהירות בלי להקפיץ את האוטו. וגם כאן - שחררת קלאץ', תן כמות נדיבה של גז (זה בשביל להתקדם בקצב זריז, לא בשביל לחסוך בסולר או לא לחנוק את הנהג מאחוריך :) )

אני חושב שהבנתי.. אני בדרך כלל מחזיק קצת את הקלאץ' בנקודה ואתה אמרת שלא צריך להתעכב אז אני אנסה לזרז את העניין הזה עם כמות של גז

תודה :)

פורסם
רכב ידנית ועוד דיזל זה שילוב הכי גרוע שאפשר לעשות.. אם זה רכב עבודה סביר להניח שזה רכב גמור או לפנות לא נקי. אתה חייב לתת הרבה גז אחרת האוטו יתכבה לך. אני מדבר על 4000 סל"ד. אני הייתי עובד על רכב עבודה דיזל - פשוט חייב לתת הרבה גז.

חחח פעם נסעתי על רנו מיגאן ידנית ודיזל. האוטו עמד בוורס על הר והייתי צריך לצאת בוורס הוצאתי ממנו 5000-6000 סל"ד כדי להזיז את הרכב 5 קמ"ש אחרת היה מתכבה לי. בהתחלה לא הבנתי והרכב היה מתכבה לי כשהייתי מגיע ל2000 סל"ד.. בדיזל ברכבים ישנים ולא מטופלים אחרת זה לא עובד.

 

אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

כשיודעים לנהוג לא צריך להגיע לסל"ד כזה. ולא משנה אם זה רכב ישן או חדש.

 

 

פורסם
אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

כשיודעים לנהוג לא צריך להגיע לסל"ד כזה. ולא משנה אם זה רכב ישן או חדש.

 

 

בוודאי שכן. קך רכב דיזל חדש ותיסע בו וקך רכב שעבר חצי מיליון קילומטר ואתה תרגיש את ההבדל. אפילו רכב שעבר 300 אלף ק"מ אתה תרגיש את ההבדל. זה לא כמו רכב בנזין ששם הכל טוב ויפה. זידל הורס את המנוע עם הזמן מה שדורש ממך לתת יותר גז ולהעביר הילוך במהירות נמוכה יותר.

 

הייתי נוסע על 3 רכבי עבודה על דיזל:

1. סיטרואן ברלינגו 2008

2. פורד קונקט 2006

3. רנו מיגאן 2006

 

על רכב 95 ידנית נסעתי בVW GETTA 2009

 

רכבים אוטומטיים היו לי מאזדה 3 2009 רנו מיגאן 2006 ולנד קרוזר טורבו דיזל 2008.

פורסם

ידידי, אני כבר מעל 10 שנים נוהג על דיזלים ועברתי במצטבר כ 600.000 קילומטרים.

 

היו רכבים חדשים והיו עם 300.000 ק"מ ויותר. היו מטופלים יותר ופחות.

 

בשום רכב לא צריך להגיע ל 4000 סל"ד בשום מצב של זינוק, ובוודאי לא ל 5000-6000.

 

ואין הרבה הבדל בין חדש לישן, בתנאי שהמצמד תקין.

 

אגב, במנועי דיזל עם ניהול אלקטרוני יש ניתוק הזרקה בערך ב 4500-4700 סל"ד כך שפיזית הם לא יכולים להגיע לסל"ד זה.

 

 

פורסם
ידידי, אני כבר מעל 10 שנים נוהג על דיזלים ועברתי במצטבר כ 600.000 קילומטרים.

 

היו רכבים חדשים והיו עם 300.000 ק"מ ויותר. היו מטופלים יותר ופחות.

 

בשום רכב לא צריך להגיע ל 4000 סל"ד בשום מצב של זינוק, ובוודאי לא ל 5000-6000.

 

ואין הרבה הבדל בין חדש לישן, בתנאי שהמצמד תקין.

 

אגב, במנועי דיזל עם ניהול אלקטרוני יש ניתוק הזרקה בערך ב 4500-4700 סל"ד כך שפיזית הם לא יכולים להגיע לסל"ד זה.

 

אני בכלל לא מבין איך אתה מגיע לזה.. בכל מקרה אם יצא לי לצלם לך את זה פעם אחת כדי שתראה אני יעשה את זה וישים את הסרטון כאן.. לאחר שתראה את העובדה בשטח אני לא חושב שתהיה אופציה לוויכוח.

×
×
  • תוכן חדש...