Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גבר, אל תלחץ ... קורה לרובינו , הינה לא ממזמן אחרי שנה נהיגה באוטומטי עברתי לידני וגם לי היה בעיה כזאת ... עד שמצאתי את עצמי מתאמן בחנייה נטושה ומוצא את נקודת החיכוך כדי שאני יוכל לשלוט ברכב במאה אחוז התביישתי לצאת לכביש חחח אבל עכשיו אני יכול וחופשי ! הכל עיניים של זמן ותירגול ! תתייעץ אם החברים או הורים... תמיד יעזור ! אל תתבייש !

פורסם
רכב ידנית ועוד דיזל זה שילוב הכי גרוע שאפשר לעשות.. אם זה רכב עבודה סביר להניח שזה רכב גמור או לפנות לא נקי. אתה חייב לתת הרבה גז אחרת האוטו יתכבה לך. אני מדבר על 4000 סל"ד. אני הייתי עובד על רכב עבודה דיזל - פשוט חייב לתת הרבה גז.

חחח פעם נסעתי על רנו מיגאן ידנית ודיזל. האוטו עמד בוורס על הר והייתי צריך לצאת בוורס הוצאתי ממנו 5000-6000 סל"ד כדי להזיז את הרכב 5 קמ"ש אחרת היה מתכבה לי. בהתחלה לא הבנתי והרכב היה מתכבה לי כשהייתי מגיע ל2000 סל"ד.. בדיזל ברכבים ישנים ולא מטופלים אחרת זה לא עובד.

 

אם יש לך רשיון אני ......

האמת שהיה מספיק רק לקרוא את המשפט הראשון ולדלג הלאה, לא בטוח למה המשכתי.

פורסם

מניסיון לא גדול ברכבי דיזל (2 במספר, 1 ידני), הזינוק בראשון-שני לא מהיר במיוחד.

בכל אופן אין צורך למשוך את הראשון, מספיק להגיע ל-10/15 קמ"ש ולהעביר כבר לשני.

בנסיעה רגועה בכביש מישורי מספיק להגיע ל-2000 סל"ד וניתן אף רצוי לעלות הילוך.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם
אם יש לך רשיון אני ......

האמת שהיה מספיק רק לקרוא את המשפט הראשון ולדלג הלאה, לא בטוח למה המשכתי.

+1 זה גם מה שאני חשבתי. 5000 סל"ד כדי להתחיל לנסוע? קלאץ' שרוף היה מסריח את כל הרחוב במקרה כזה אם בכלל המנוע היה מגיע לסל"ד כזה. מצד השני אחרי ששרו נהגים "מוכשרים" לרכב את הקלאץ' הכל יכול להיות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אם יש לך רשיון אני ......

האמת שהיה מספיק רק לקרוא את המשפט הראשון ולדלג הלאה, לא בטוח למה המשכתי.

 

אז חבל שאתה ....

 

וכן לרכב הזה יש הרבה נהגים ומתנהגים עליו באגרסיביות. כמה קרה מלא פעמים שההילוך פשוט נתקע בוורווס. רכב עבד חצי מיליון קילומטר ונראה כמו אחרי 5 מיליון קילומטר..

 

ממשפט שאתה רשמת אפשר להבין שבצבא עשית 2 סוכר 1 קפה ובחיים לא עלית לא על האמר או על כל רכב צבאי כזה או אחר. לעומתך כן יצא לי לא פעם ולא פעמיים לסוע על רכבים צבאיים ואם יש לך משהו לומר בקשר לסל"ד שם הייתי רוצה לשמוע אחרי שאתה שומע איך שהרכבים שם מגיעים למקסימום סל"ד כדי לעבור הולך בנסיעה של 5 קמ"ש. במקום לבלבל סתם ככה את המוח אל תשווה רכב בנזין לרכב סולר עוד כשמדובר ברכב עבודה - שאני דיי בטוח שגם על זה לא יצא לך לסוע. כך רכב סולר גמור מאיזה אתר בנייה ותנסה לסוע עליו ותצלם את זה על הדרך ואז תביא את הסרטון לפה ונדבר! :evil:

 

אגב ברכב דיזל אוטומט חייבים לטפל אחרת הוא לא עובד בצורה טובה, כמו כן יש לו ייתרון של יותר הילוכים ומעביר אותם בצורה נכונה לעומת רכב ידני שעם הזמן מזניכים אותו כיוון שמוציאים יותר סל"ד. כאחד שעבד בהסעות של חברת בנייה של חבר שלי ומניסיון האישי אני יכול לומר לך שלא יצא לך פעם אחת לשבת ברכב מסוג שאני מדבר עליו וכל מה שתרשום בנוגע לזה להצדקה יהיה שקר מוחלט.

פורסם

שמע אין לי מיודע מה ניסיון עם ידני במיוחד שהאוטו היחידי שנסעתי בו הוא בשיעורי נהיגה. אבל למדתי המון שיעורי נהיגה על איביזה דיזל ידני שמאוד קל לזנק איתו והוא נכבה לי פעמים (!!) בכל השיעורי נהיגה.

 

אבל זה לא נשמע הבעיה שלך

 

טיפה מוזר לי שברכב דיזל שאפשר לזנק איתו בעליות בלי גז אתה מתקשה יותר מידי ביחוד שלמדתה נהיגה על דיזל ויש לך רישיון.

 

אולי אתה יושב בתנוחה שהיא לא מספיק טוב לתפעל את הקלאץ/רכב?

 

שמע זה עניין של קורדינציה ורגש.

קרה לי שלא עשיתי זינוק בעליה הרבה זמן ואני מרגיש שהאוטו רועד והוא בורח אחורה. בודק שאני ב1 ולא בR ועדיין. פשוט לא שיחררתי עוד כמה מילמטרים.

 

(אגב השיטה של לזנק עם חצי קלאץ אומרים שהיא לא הכי בריאה לקלאץ אבל היא מאוד נוחה)

 

בדיזל המעבר בין 1 ל2 הוא יחסית מהיר כך שזה בסדר ותקין.

 

בו נגיד התחלות נסיעה זריזות (לא בשביל תחרות בשביל השתלבות) לא כל כך יודע על ידני למה כי את הגז הכנסתי בשלב יחסית מאוחר (בכל זאת לומד נהיגה).

 

שמעתי שלא כל מנועי הדיזל הם כמו הSDI/TDI שמאוד סלחניים.

מסרב לחתום:evil:

פורסם

כשאני קניתי את הרכב הידני אחרי שנתיים באוטומט, קיבלתי רכב ישן שמצריך יישור קו וגיר לא סלחני בכלל, בצירוף מנוע בנזין שאמור היה להיות קשה לתפעול עם גיר ידני על פני מנוע דיזל ואמור להכבות בקלות (המוכר אשכרה עמד וצפה בי מתחיל נסיעה כדי לראות כמה פעמיים ייכבה לי הרכב. לזכותי ייאמר שהוא התאכזב)

הייתי חייב להגיע עם הרכב הביתה אזפשוט נסעתי. בהתחלה אתה נוסע כמו זקנה, אחרכך אתה לומד להרגיש יותר את הרכב ותוך מספר חודשים (אצלי חודשיים) אתה כבר תדע לזנק ברמזור, להעביר הילוכים בצורה כמעט מדוייקת וכמעט ללא איבוד מומנט וכו׳

 

ההצעה הכי טובה: תן לזה זמן. נסה להרגיש את הרכב כשאתה נוסע ולהסיק מסקנות. איפה נקודת החיכוך, באיזה סל״ד מתקבל כוח וכו׳

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
גבר, אל תלחץ ... קורה לרובינו , הינה לא ממזמן אחרי שנה נהיגה באוטומטי עברתי לידני וגם לי היה בעיה כזאת ... עד שמצאתי את עצמי מתאמן בחנייה נטושה ומוצא את נקודת החיכוך כדי שאני יוכל לשלוט ברכב במאה אחוז התביישתי לצאת לכביש חחח אבל עכשיו אני יכול וחופשי ! הכל עיניים של זמן ותירגול ! תתייעץ אם החברים או הורים... תמיד יעזור ! אל תתבייש !

הבנתי אחי תודה.. אני באמת אקח את האוטו לאיזה מגרש ריק ויתחיל להתאמן

 

מניסיון לא גדול ברכבי דיזל (2 במספר, 1 ידני), הזינוק בראשון-שני לא מהיר במיוחד.

בכל אופן אין צורך למשוך את הראשון, מספיק להגיע ל-10/15 קמ"ש ולהעביר כבר לשני.

בנסיעה רגועה בכביש מישורי מספיק להגיע ל-2000 סל"ד וניתן אף רצוי לעלות הילוך.

כן אני יודע, אני באמת מעביר הילוך כל 10-15 קמש אבל הסלד מזנק למעלה שאני מתחיל לנסוע ואני מנסה ללמוד איך לשלוט יותר בקלאץ'

שמע אין לי מיודע מה ניסיון עם ידני במיוחד שהאוטו היחידי שנסעתי בו הוא בשיעורי נהיגה. אבל למדתי המון שיעורי נהיגה על איביזה דיזל ידני שמאוד קל לזנק איתו והוא נכבה לי פעמים (!!) בכל השיעורי נהיגה.

 

אבל זה לא נשמע הבעיה שלך

 

טיפה מוזר לי שברכב דיזל שאפשר לזנק איתו בעליות בלי גז אתה מתקשה יותר מידי ביחוד שלמדתה נהיגה על דיזל ויש לך רישיון.

 

אולי אתה יושב בתנוחה שהיא לא מספיק טוב לתפעל את הקלאץ/רכב?

 

שמע זה עניין של קורדינציה ורגש.

קרה לי שלא עשיתי זינוק בעליה הרבה זמן ואני מרגיש שהאוטו רועד והוא בורח אחורה. בודק שאני ב1 ולא בR ועדיין. פשוט לא שיחררתי עוד כמה מילמטרים.

 

(אגב השיטה של לזנק עם חצי קלאץ אומרים שהיא לא הכי בריאה לקלאץ אבל היא מאוד נוחה)

 

בדיזל המעבר בין 1 ל2 הוא יחסית מהיר כך שזה בסדר ותקין.

 

בו נגיד התחלות נסיעה זריזות (לא בשביל תחרות בשביל השתלבות) לא כל כך יודע על ידני למה כי את הגז הכנסתי בשלב יחסית מאוחר (בכל זאת לומד נהיגה).

 

שמעתי שלא כל מנועי הדיזל הם כמו הSDI/TDI שמאוד סלחניים.

כן אני מכוון לי את הכיסא.

אני יעבוד על הרגש עם הקלאץ'

 

איפה אתה גר ? אם תרצה אשמח ללמד אותך התחלת נסיעה .

חחחח אני מעדיף שתנסה להסביר לי במילים (בלי להעליב כמובן)

כשאני קניתי את הרכב הידני אחרי שנתיים באוטומט, קיבלתי רכב ישן שמצריך יישור קו וגיר לא סלחני בכלל, בצירוף מנוע בנזין שאמור היה להיות קשה לתפעול עם גיר ידני על פני מנוע דיזל ואמור להכבות בקלות (המוכר אשכרה עמד וצפה בי מתחיל נסיעה כדי לראות כמה פעמיים ייכבה לי הרכב. לזכותי ייאמר שהוא התאכזב)

הייתי חייב להגיע עם הרכב הביתה אזפשוט נסעתי. בהתחלה אתה נוסע כמו זקנה, אחרכך אתה לומד להרגיש יותר את הרכב ותוך מספר חודשים (אצלי חודשיים) אתה כבר תדע לזנק ברמזור, להעביר הילוכים בצורה כמעט מדוייקת וכמעט ללא איבוד מומנט וכו׳

 

ההצעה הכי טובה: תן לזה זמן. נסה להרגיש את הרכב כשאתה נוסע ולהסיק מסקנות. איפה נקודת החיכוך, באיזה סל״ד מתקבל כוח וכו׳

הבנתי.. פשוט להתרגל ולתרגל

 

תודה רבה על העזרה! אני אקח את האוטו לאיזה מגרש ריק באזור וינסה לתרגל את הזינוק עם הקלאץ' :)

פורסם

אמנם כבר כתבתי תגובה, אבל אנסה לחדד:

לדעתי כדאי להבין את העקרון: מצמד מפריד בין המנוע לגלגלים. למנוע יש מהירות מינימלית שבה הוא פועל, פחות ממנה המנוע כבה.

כשהרכב עומד והמנוע פועל, מוכרח להיות מנגנון שיפריד בין המנוע לגלגלים. לכן ההילוך הכי בעייתי הוא הראשון. באופן עקרוני ניתן להעביר מראשון לשני והלאה גם ללא מצמד, בפועל צריך להפריד אבל רק לרגע ההעברה, לא צריך להתעכב בנקודה משני והלאה, רק להתאים את הסל"ד.

 

את החיבור בין המנוע ,הפועל במהירות מסויימת, לגלגלים שעומדים במקום עושה המצמד, ובהדרגה. עד ה"נקודה" בעקרון אין חיכוך. מהנקודה וככל שמרפים נוצר יותר חיכוך (ששוחק את המצמד) כשמרפים מהדוושה אז הרכב כבר נוסע ויש חיבור מוחלט.

 

אם אתה רואה שאתה מוסיף גז, והאוטו לא מתקדם, אז אתה במצב שנקרא "פול גז בניוטרל" כלומר אתה צריך להרפות יותר מהמצמד.

 

אין מנוס מתרגול!

פורסם
אמנם כבר כתבתי תגובה, אבל אנסה לחדד:

לדעתי כדאי להבין את העקרון: מצמד מפריד בין המנוע לגלגלים. למנוע יש מהירות מינימלית שבה הוא פועל, פחות ממנה המנוע כבה.

כשהרכב עומד והמנוע פועל, מוכרח להיות מנגנון שיפריד בין המנוע לגלגלים. לכן ההילוך הכי בעייתי הוא הראשון. באופן עקרוני ניתן להעביר מראשון לשני והלאה גם ללא מצמד, בפועל צריך להפריד אבל רק לרגע ההעברה, לא צריך להתעכב בנקודה משני והלאה, רק להתאים את הסל"ד.

 

את החיבור בין המנוע ,הפועל במהירות מסויימת, לגלגלים שעומדים במקום עושה המצמד, ובהדרגה. עד ה"נקודה" בעקרון אין חיכוך. מהנקודה וככל שמרפים נוצר יותר חיכוך (ששוחק את המצמד) כשמרפים מהדוושה אז הרכב כבר נוסע ויש חיבור מוחלט.

 

אם אתה רואה שאתה מוסיף גז, והאוטו לא מתקדם, אז אתה במצב שנקרא "פול גז בניוטרל" כלומר אתה צריך להרפות יותר מהמצמד.

 

אין מנוס מתרגול!

היום באמת ניסיתי לא להתעכב בנקודה.. פשוט להפריד ולתת גז בשילוב כמה שיותר טוב והמצב משתפר

תודה על ההסבר :)

 

לא יעזור כלום, אי אפשר ללמוד נהיגה בגיר רגיל דרך פורום אינטרנטי.

 

אפשר לכוון אבל

×
×
  • תוכן חדש...