Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4892 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם . לאחרונה היה לי חילוקי דעות עם חלק מחבריי לגבי דבר החוק ותקדימים לגבי אחריות הדיווח של בעל רכב יד 1 כלפי קונה .אני אומר ש על פי ידיעותיי בשנים האחרונה ישנם מספר תקדימים שאומרים שבעל רכב יד 1 מחובותו החוקית למסור כל מידע על מצב הרכב עוד לפני שנלקח לבדיקה הדבר אומר :

 

מצב שלדה-תאונה קשה/הורדה מהכביש ירידת ערך וכו'.

 

מצב מנוע על פי הסביר כלומר אם ידוע שמנוע בסוף דרכו אמור לציין

 

מד אוץ ברכב אמיתי ללא שינויים.

 

עיקולים.

 

האם נסחפתי או שבאמת זהו דבר החוק , ידידיי המשפטנים המלומדים.

 

הדוגמא שלי הינה רכב שרציתי לקנות של יד 1 עם ק"מ נמוך לשנתון אך בבדיקה התגלתה מכה מסויימת החשודה כ שלדה.

המוכר מצידו אומר רק לאחר הבדיקה כי אכן הייתה מכה קטנה, הבוחן בבדיקה אומר שהייתה מכה עם משמעות גבוהה ,המוכר מצידו מוכן לתת הודאה בכתב שלא הייתה מכה בשלדה.

ואני שואל מהו דבר החוק בנושא הזה.

תודה

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

פורסם

בזיכרון הדברים שעורכים לפני הקנייה יש לרשום את מרב הפרטים. על פי החוק בעל הרכב חייב ב"גילוי נאות".

 

 

בעל רכב יד ראשונה אמור לדעת בוודאות את ההיסטוריה של הרכב. לפיכך לא יוכל לטעון שלא היה ידוע לו כי הרכב עבר תאונה. מכיוון שאינו מומחה, הוא לא יוכל להבטיח כי לתאונה יש משמעות נמוכה. לפיכך יש צורך בבדיקת מומחה (מוסך או מכון בדיקה).

בעל הרכב לא יכול להתחייב לגבי מצבו של המנוע אך הוא יכול להתחייב כי לא בוצע תיקון משמעותי (החלפת אטם ראש, החלפה או שיפוץ תיבת הילוכים, וכו'). כדאי לבדוק גם היסטוריה של הטיפולים שבוצעו ברכב, בדרך כלל הטיפולים שבוצעו בתקופת האחריות נרשמים במחשב של המוסך המורשה.

אם הוא לא לא מוכן להתחייב לגבי אמיתות הקילומטרז' של הרכב - אל תבצע את העסקה. לאדם הגון אין סיבה להימנע מהתחייבות כזו.

פורסם

אתה רואה את זה מצד אחד. אני אדם הגון ולא הייתי חותם על כלום חוץ מהסכמה הדדית שהבדיקה במכון והסברי הבוחן לגבי מצב הרכב נלמדו והובנו ע"י הקונה ולא יבוא בכל טענת פגם נסתר בעתיד.בשביל זה יש מכוני בדיקה ואין לי ענין לחסוך לקונה את ה-500 ש"ח.אני לא יודע אם הקונה הוא אדם הגון וגם אין לי ענין ויכולת סבירה ללמוד את היסטורית הרמאויות שלו בסחיטת מוכרים עם עלילות דימיוניות בשיתוף חברו העו"ד שבסוף מסתיימות ב"פשרה" בשביל לחסוך למוכר זמן וכאבי ראש בבתי משפט.

רוב המוכרים רוצים להיות בטוחים ש"מכרתי - שכחתי מהאוטו ומהקונה".

למדת פעם את האותיות הקטנות בהסכם בקניה מחב' ליסינג ? (יותר מחצי מעסקות המשומשות), אלה מסמכים שנלמדו משפטית היטב.אין שום סיבה שמוכר לא מקצועי יהיה פחות מוגן מהן מתביעות סרק.

פורסם
בזיכרון הדברים שעורכים לפני הקנייה יש לרשום את מרב הפרטים. על פי החוק בעל הרכב חייב ב"גילוי נאות".

 

 

בעל רכב יד ראשונה אמור לדעת בוודאות את ההיסטוריה של הרכב. לפיכך לא יוכל לטעון שלא היה ידוע לו כי הרכב עבר תאונה. מכיוון שאינו מומחה, הוא לא יוכל להבטיח כי לתאונה יש משמעות נמוכה. לפיכך יש צורך בבדיקת מומחה (מוסך או מכון בדיקה).

בעל הרכב לא יכול להתחייב לגבי מצבו של המנוע אך הוא יכול להתחייב כי לא בוצע תיקון משמעותי (החלפת אטם ראש, החלפה או שיפוץ תיבת הילוכים, וכו'). כדאי לבדוק גם היסטוריה של הטיפולים שבוצעו ברכב, בדרך כלל הטיפולים שבוצעו בתקופת האחריות נרשמים במחשב של המוסך המורשה.

אם הוא לא לא מוכן להתחייב לגבי אמיתות הקילומטרז' של הרכב - אל תבצע את העסקה. לאדם הגון אין סיבה להימנע מהתחייבות כזו.

 

למה שמוכר יכניס את עצמו למצב שבו הוא יהיה תלוי בפרשנות מכון בדיקה כזה או אחר לממצאים שאולי ימצא ואולי ימציא כדי לכסות את התחת של עצמו.

פורסם

כבר ראיתי תגובות בפוסטים אחרים, גם לגבי רכישת רכב מיד ראשונה.

היו כאלה שכתבו שגם במקרה של קניית רכב חדש מהיבואן, הם לא מוכנים להתחייב על כלום בעת מכירתו ליד השנייה (אולי הרכב ניזוק בצורה כלשהי לפני מסירתו ללקוח). אולי מקרה נדיר, אבל גם אפשרות.

אז גילוי נאות - זה מה שהמוכר באמת יודע, אבל לך תדע (כבר מה אתה יודע ומה לא...)

alfa 156 2.5.

פורסם
אתה רואה את זה מצד אחד. אני אדם הגון ולא הייתי חותם על כלום חוץ מהסכמה הדדית שהבדיקה במכון והסברי הבוחן לגבי מצב הרכב נלמדו והובנו ע"י הקונה ולא יבוא בכל טענת פגם נסתר בעתיד.בשביל זה יש מכוני בדיקה ואין לי ענין לחסוך לקונה את ה-500 ש"ח.אני לא יודע אם הקונה הוא אדם הגון וגם אין לי ענין ויכולת סבירה ללמוד את היסטורית הרמאויות שלו בסחיטת מוכרים עם עלילות דימיוניות בשיתוף חברו העו"ד שבסוף מסתיימות ב"פשרה" בשביל לחסוך למוכר זמן וכאבי ראש בבתי משפט.

רוב המוכרים רוצים להיות בטוחים ש"מכרתי - שכחתי מהאוטו ומהקונה".

למדת פעם את האותיות הקטנות בהסכם בקניה מחב' ליסינג ? (יותר מחצי מעסקות המשומשות), אלה מסמכים שנלמדו משפטית היטב.אין שום סיבה שמוכר לא מקצועי יהיה פחות מוגן מהן מתביעות סרק.

 

לא מדובר על גילוי ללא סייגים. לפי החוק חובת גילוי נאות חלה על סוחר רכב אך ניתן לצפות שבעל רכב פרטי שאינו סוחר והוא הבעלים "יד ראשונה" לא יסתיר מן הקונה פרטים מהותיים לגבי מצבו בעת המשא ומתן. חובת גילוי נאות של עובדות מהותיות, נכללת גם במסגרת חובת תום הלב, ובכללה החובה לנהל מו"מ בתום לב.

לפי חוק החוזים , אי גילוי עובדות הקשורות לחוזה, אשר היה על אחד הצדדים לגלותן, היא בבחינת "הטעיה במחדל" של הצד השני, ומהווה עילה לביטול החוזה.

 

אם ידוע לך שהרכב עבר תאונה או הוחלף מנוע, עליך לדווח על כך לקונה. אם אתה נשאל לגבי נכונות מד המרחק, אסור לך לשקר לקונה. גם ההחלטה של הקונה לקחת את הרכב לבדיקה תלויה בגילוי נאות.

זכרון הדברים הוא מסמך שנועד להגן על שני הצדדים בעסקה, אתה יכול להחתים את הקונה כי בדק את הרכב ולא יהיו לו טענות או תביעות בעתיד לגבי מצבו.

פורסם

אני אישית מכרתי רכב לפני כ7 שנים, שהיה שלי חדש מהחברה ולא התחייבתי לכלום, והרכב היה בן 4 שנים עם 25 אף קמ, היה שמור בצמר גפן, כל אחד ודעותיו, אצל סוחרים הקונה אמור להבין בעזרת רשיון רכב ות.ז של בעל הרכב לראות אם הוא באמת יד ראשונה.

צרפתי זה הכי אחי

פורסם

לפני 7 שנים לא היה קיים חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), התשס"ח–2008

החוק נחקק בגלל ריבוי מעשי הונאה והעלמת מידע, בעיקר על ידי סוחרי רכב.

השאלה איננה למה התחייבת כלפי הקונה אלא האם היית מסתיר ממנו מידע חיוני לגבי הרכב.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
×
×
  • תוכן חדש...