Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

אני לא בטוח שאף אחד לא למד כלום. זה לא חייב להיות מישהו שמגיב או אפילו שרשום כמשתמש בפורום. רוב המסרים שלי הם פשוטים. לא מדובר כאן על לעשות פעלולים עם הרכב, נטו נהיגה מגננתית.

 

אני לא חושב שהלחץ החברתי שלך יעיל כל כך כמו שאתה מתאר. שוב אני שואל, כמה נהגים הצלחת להניא מלהידחף לפניך, וכמה הצליחו להידחף בכל זאת? וגם אז, אתה צריך להוכיח שהם הונאו מלהידחף באופן כללי במקום פשוט להידחף לפני הנהג הבא בטור.

 

שוב, אני לא לגמרי נגד אסרטיביות בכביש, אבל אני עושה את זה רק כשהנהג שעומד להידחף עדיין רחוק יחסית, ובדרך כלל בסיטואציות קצת שונות ממה שרואים ברוב הסרטונים שלך. גם כאשר נהג נדחף לפני ואני נאלץ לתת לו להיכנס, אני לרוב אסמן לו לרגע באורות. לא משהו מעבר לזה.

 

המציאות בכביש מורכבת יותר מהצורה הפשטנית שאתה מציג. נהיגה מגננתית בסיטואציות מסויימות יוצרת מסביבך נהגים אגרסיביים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תערבב את התחומים בין "מגננתי" ו"הססן". ולפני שאתה מדבר "עולם פנטסיה" תעבור הדרכת נהיגה. בהדרכה מעשית גם אתה תראה שזו לא שום פנטסיה ושאפשר לנהוג מגננתית ועדיין להיות מהיר ואסרטיבי.

 

נכון, זה עלול לעודד עבריינים אבל זה עדיף על החלופה שהיא הפקרת הבטיחות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מצלמה אבל אני אראה מה אפשר לעשות. בכל אופן, אני לא חושב שאף אחד כאן רוצה לראות סרטון שבו לא באמת קורה כלום, שזה הרי המצב שנהיגה מגננתית שואפת ליצור....

 

אני ציינתי מספר פעמים שמדובר בפרקטיקה, לא באיזו תיאוריה מראשי הקודח. אלו נדב ואנשי מחנה ה"לא לצאת פראייר" שטרם הסבירו כיצד להכריח נהגים לציית לחוק זה ישים או יעיל, וגם לא סיפקו הסבר כיצד נהיגתם משפיעה על זמן ההגעה ליעד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תערבב את התחומים בין "מגננתי" ו"הססן". ולפני שאתה מדבר "עולם פנטסיה" תעבור הדרכת נהיגה. בהדרכה מעשית גם אתה תראה שזו לא שום פנטסיה ושאפשר לנהוג מגננתית ועדיין להיות מהיר ואסרטיבי.

 

נכון, זה עלול לעודד עבריינים אבל זה עדיף על החלופה שהיא הפקרת הבטיחות.

 

מנקודת המבט של הנהגים האגרסיביים יש קשר חזק בין מגננתי לבין הססנות . נהיגה מגננתית נתפסת אצלהם לרוב כנהיגה הססנית ונרתעת, דבר שמגביר אצלהם את האגרסיביות.

 

אין כאן הפקרת בטיחות כי מראש הכביש מקום לא בטוח. אתה רוצה בטיחות תמידית אל תנהג בכביש. בכביש צריך לנהוג בחכמה, לא להיות תמיד בטיחותי והססן.

 

וכבר הייתי בעבר בהדרכת נהיגה יותר מפעם אחת, ההדרכה הזו שאתה מתייחס אליה כל כך בקדושה, זה נחמד, אבל זה בערך כמו כל דבר אחר בישראל כל מדריך עם הדעה שלו, שסותרת את הקולגות שלו ובשורה התחתונה אתה צריך להחליט מה צורת הנהיגה הנכונה עבורך.

במילים אחרות אם היית מראה את הסרטון הזה ל 2 מדריכי נהיגה היית מקבל 3 דעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שאף אחד לא למד כלום. זה לא חייב להיות מישהו שמגיב או אפילו שרשום כמשתמש בפורום. רוב המסרים שלי הם פשוטים. לא מדובר כאן על לעשות פעלולים עם הרכב, נטו נהיגה מגננתית.

 

אני לא חושב שהלחץ החברתי שלך יעיל כל כך כמו שאתה מתאר. שוב אני שואל, כמה נהגים הצלחת להניא מלהידחף לפניך, וכמה הצליחו להידחף בכל זאת? וגם אז, אתה צריך להוכיח שהם הונאו מלהידחף באופן כללי במקום פשוט להידחף לפני הנהג הבא בטור.

 

אז באותה מידה אני שואל אותך:

אני לא חושב שההרצאות שלך יעילות כמו שאתה חושב.

כמה אנשים אתה מכיר שבאמת למדו מההערות וההרצאות שלך?

 

אין לי מצלמה...

 

כמה נח.

 

...אני לא חושב שאף אחד כאן רוצה לראות סרטון שבו לא באמת קורה כלום, שזה הרי המצב שנהיגה מגננתית שואפת ליצור....

 

לא יודע איפה אתה נוהג אבל כל הסירטונים שהעליתי אלו נהגים שעשו עבירות , לא אני דחפתי אותם לזה.

אתה מדבר על מצב שאתה ככל הנראה בכלל לא נוהג.

זה הצורה היחידה בארץ ש"לא קורה כלום".

 

אלו נדב ואנשי מחנה ה"לא לצאת פראייר" שטרם הסבירו כיצד להכריח נהגים לציית לחוק זה ישים או יעיל, וגם לא סיפקו הסבר כיצד נהיגתם משפיעה על זמן ההגעה ליעד.

 

קודם כל, אני לא ממחנה "לא לצאת פראייר" אז ככל הנראה גם יש לך בעיה בהבנת הנקרא.

עצם העובדה שיכולתי לעבור ברמזור כי התעקשתי שיפסיקו לקחת את זכות הקדימה, קיצר לי את ההגעה ליעד.

אם כבר:

תוכיח כיצד ההתרפסות שלך באמת יעילה וזמן ההגעה שלך ליעד זהה לנהיגה יותר אסרטיבית.

(כמעט שכחתי שאין לך מצלמה ואתה לא יכול להוכיח את זה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נדב, איזה סרטים אתה רוצה לראות, נהג שנותן למישהו שנדחף להשתלב כדי לא ליצור פקק בנתיב של הנדחף?

זה לא מעניין אף אחד כי אין צפירות וקללות, אין אקשן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה או צריך לראות אבל חן ג. מתעקש משום מה שאם אני אעשה את מה שהוא מציע, זה לא יעכב אותי.

בהכרח, ברגע שמישהו נדחף לפניך, זה יאט אותך.

5 שניות ואפילו עד דקות ארוכות במידה וזה נסיעה ארוכה ויש הרבה בבונים (ובדר"כ יש).

 

שיצלם את עצמו פעם כמו שהוא מציע (לתת לכוווולם) ופעם בצורה אסרטיבית וייווכח בעצמו.

אני יודע שאני עשיתי את זה ויש הבדלים די גדולים.

 

(הכל בשעות רגילות / שעות עומס כי על זה מדובר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן ג. מתעקש משום מה שאם אני אעשה את מה שהוא מציע, זה לא יעכב אותי.

בהכרח, ברגע שמישהו נדחף לפניך, זה יאט אותך.

5 שניות ואפילו עד דקות ארוכות במידה וזה נסיעה ארוכה ויש הרבה בבונים.

 

בהכרח, כן, אבל רק אם:

א. כל בבון שנדחף יישאר לפניך לאורך כל הדרך. אם באיזשהו שלב הוא פונה, יורד מהכביש או עובר נתיב אתה יכול מיד להחזיר לעצמך את הזמן שאיבדת.

ב. כל בבון שמקיים את א׳ גם נוסע כל הדבר בצורה שלא מאפשרת לך לעקוף אותו בחזרה בשום צורה.

 

מה הסיכוי ששני התנאים הללו יתקיימו עבור מספר גדול של נהגים אחרים שנקלעים לדרכך?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

וזה לא שנהיגה מגננתית שוללת כל אפשרות להפגנת אסרטיביות בכביש, ההיפך הוא הנכון. אבל אסרטיביות ניתן להפגין רק כאשר הנהג השני מספיק רחוק כדי:

א. לא ליצור סכנת התנגשות.

ב. לתת לו זמן להבין ולהגיב.

 

איפה אתה חי? איך אתה מסוגל להגיד נהיגה מגננתית ולא שוללת אסרטיביות בכביש באותו משפט?

או שאתה נוהג מגננתי ויאכלו אותך חי כל הבבונים (וד"א גם האנשים הלא בבונים שנוהגים סביר) בכביש ויעקפו אותך ותגיע ליעד שלך לא באיחור של "שניה וחצי" כמו שאתה חושב.

או שאתה כן אסרטיבי וכן, באיזשהו מקום "מחנך" בבונים על הכביש. יום אחד הבבון שבא לעקוף את נדב ממסלול שפונה שמאלה שמנסה להידחף ישר לא יספיק לבלום ויכנס בעמוד וזה יהיה הלקח שלו להפסיק להיות בבון. כל בבון שאתה "מחנך" יש סיכוי שלא יצא מזה כלום ויש סיכוי שבפעם הבאה הוא לא יצא בבון. אז תמשיך לנהוג מגננתי. אם אני אראה שאתה שומר 20 מטר מהרכב לפניך ומהרכב מצדדיך ולא נוסע לשום מקום כי אתה נוהג "מגננתי" ומפחד על המרחב האישי שלך אז אני אעקוף אותך ועוד 20 כמוני יעקפו אותך. (ואני לא בבון. מבטיח לך)

 

תמשיך לנהוג מגננתי רק אנחנו מרוויחים מזה.

בעצם, אתה גם מרוויח כי אתה יוצא בהרגשה טובה בסופה של נסיעה וזה מה שחשוב. (אומנם 20 דק אחרי הזמן שהיית מגיע ליעד אבל הכי חשוב ההרגשה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהכרח, כן, אבל רק אם:

א. כל בבון שנדחף יישאר לפניך לאורך כל הדרך. אם באיזשהו שלב הוא פונה, יורד מהכביש או עובר נתיב אתה יכול מיד להחזיר לעצמך את הזמן שאיבדת.

ב. כל בבון שמקיים את א׳ גם נוסע כל הדבר בצורה שלא מאפשרת לך לעקוף אותו בחזרה בשום צורה.

 

מה הסיכוי ששני התנאים הללו יתקיימו עבור מספר גדול של נהגים אחרים שנקלעים לדרכך?

 

א. אלא אם הוא גרם לך להישאר רמזור (דבר שקורה ה-מ-ו-ן)

ב. ראה א' + הבבונים אוהבים גם לעשות "דווקא" (כבר צולם והוכח)

 

כמו שאתה מבין, כבר ענית לעצמך תוך כדי שאלות (אלא אם אתה חי במדינה אחרת)

 

מה כ"כ כואב לך שאתה פשוט לא מסוגל לקבל דעה אחרת?

מה כ"כ רע לך שאתה חייב להיות האחרון שמגיב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...