Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

היית פותח את הלב ומציע לאדון טרמפ.

גם מונע ממנו סכנה וגם עושה מעשה טוב.

אבל אתה בוחר להעיר לו כמו ערס, מסנן "אידיוט" תוך כדי נסיעה. לפחות היית עוצר ומסביר לו בנועם שזה מסוכן.

יש אנשים שזה העבודה שלהם. הם נהגי מונית. או שיחכה בבית לאוטובוס הראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית פותח את הלב ומציע לאדון טרמפ.

גם מונע ממנו סכנה וגם עושה מעשה טוב.

אבל אתה בוחר להעיר לו כמו ערס, מסנן "אידיוט" תוך כדי נסיעה. לפחות היית עוצר ומסביר לו בנועם שזה מסוכן.

 

הבנאדם מסכן את עצמו ואת באי הדרך, ואתה בוחר להאשים את אלי בזה שהוא התעצבן על זה? ועוד אומר שהיה כדאי אם היה מציע לטמבל הזה טרמפ?

 

מה עובר לאנשים כמוך בראש?

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם להתייחס ספציפית לסרטון שהבאת, היה כפסע (פשוטו כמשמעו) בינך לבין התנגשות בין פינת הרכב שלה והכנף שלך, וזה כל מה שחשוב. לא העיכוב, לא של מי זכות הקדימה, לא זה שהביריונים מצליחים. הדבר היחיד שחשוב הוא הסיכון להתנגשות, ולא משנה מי יוצר אותו.

 

אני לא מבין מה אתה מציע ? שהוא יחכה שעה עד שיגיע מישהו שלא יידחף, או שהעומס יירד בכביש ? בינתיים הוא מעכב את כל מי שמאחוריו ויוצר הפרעה לתנועה.

הסיכון להמנעות מפגיעת פח זה לא הדבר היחיד שחשוב כאן, בגישה הזו אתה צריך לפחד להחזיק רכב בכלל. יש מצלמה, יש חברות ביטוח ויש בתי משפט בשביל הבריונים.

לא צריך להלחם ולהדחף בכל מחיר וגם לא צריך להרתע מלהתקדם רק בגלל נהגים שמנסים ליצור הרתעה על ידי התקרבות מאיימת עם הרכב שלהם. לדעתי קרמר/ביגפוט/נדב נהג בדיוק בצורה הנכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך הגדרה מעניינת למושג עובדות....

 

אני לא מבין מה אתה מציע ? שהוא יחכה שעה עד שיגיע מישהו שלא יידחף, או שהעומס יירד בכביש ? בינתיים הוא מעכב את כל מי שמאחוריו ויוצר הפרעה לתנועה.

הסיכון להמנעות מפגיעת פח זה לא הדבר היחיד שחשוב כאן, בגישה הזו אתה צריך לפחד להחזיק רכב בכלל.

 

לחכות שעה?! הוא כבר בתנועה, הוא כבר חוצה את הצומת, כל מה שהוא היה צריך לעשות זה להרפות לרגע מן המצערת, לתת לנהגת לעבור ולהמשיך אחריה.

 

נכון שההתנגשות שהיתה נוצרת היתה ככל הנראה פגיעת פח, אבל זה עדיין נזק ממשי, בעוד ש״לצאת פראייר״ או ״להניח לבריון״ זה רעיון מופשט. מה לדעתך מנצח?

 

כדי לנהוג טוב, חייבים לפתח חוש של ״קלאוסטרופוביה תחבורתית״, אם תרצה. אצלי, לראות רכב מתקרב ככה לכנף שלי היה מעורר תגובת רתיעה מיידית וצורך להתרחק ממנו . אצל נדב לא, וזה בעייתי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^^^^^^^^^^^^

כמו שאמרתי קודם - תסמונת האישה המוכה.

 

עבירות קלות (יחסית):

1. ממשיך ישר מנתיב פניה (רק בשביל לחסוך עמידה בתור - אפילו לא פקק)

2. לא בא לי לעמוד בפקק אז אני פשוט אסע על אי תנועה

3. לא בא לי לעמוד בפקק 2 - הפעם אעקוף בנתיב נגדי, אדחף ואפריע לתנועה ממול

 

ועכשיו לשני הבבונים האמיתיים:

4. נהג מונית שמחליט ליסוע אחורה ולעבור על אי תנועה, אבל רק כאשר הרמזור מתחלף לירוק (אבל בלי להכליל, כן? נהגי מונית הם הנהגים הכי טובים)

5. פשוט דוהר ישר ברמזור לשמאלה בלבד, לתוך אין כניסה שמסומן היטב משני הצדדים (אפילו החיצים על הכביש ברורים)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך הגדרה מעניינת למושג עובדות....

נכון שההתנגשות שהיתה נוצרת היתה ככל הנראה פגיעת פח, אבל זה עדיין נזק ממשי, בעוד ש״לצאת פראייר״ או ״להניח לבריון״ זה רעיון מופשט. מה לדעתך מנצח?

 

כדי לנהוג טוב, חייבים לפתח חוש של ״קלאוסטרופוביה תחבורתית״, אם תרצה. אצלי, לראות רכב מתקרב ככה לכנף שלי היה מעורר תגובת רתיעה מיידית וצורך להתרחק ממנו . אצל נדב לא, וזה בעייתי.

 

עם גישה כזו של "אני עלה נידף" אני לא מבין איך אתה מסתדר בכביש.

אם תירתע מכל אחד שמנסה להפחיד אותך ולאיים עליך בכביש על ידי הצמדת הרכב שלו אליך, לא תגיע רחוק. חוקי הג'ונגל שולטים בכבישים מאז שהמשטרה נעלמה מהם.

אין לזה שום קשר ל"פראייר" או להניח לבריון, לנהוג נכון ובאסרטיביות, לצלם את הדרך ולקוות לטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחכות שעה?!

 

אפילו לא שניה.

מקומו של הבבון בגן החיות או בטבע, לא בכביש.

אין שום סיבה שאני (או כל אחד אחר) יבלה על הכביש אפילו שניה מעבר, בגלל כאלו ואחרים עבריינים ונדחפים.

 

הוא כבר חוצה את הצומת, כל מה שהוא היה צריך לעשות זה להרפות לרגע מן המצערת, לתת לנהגת לעבור ולהמשיך אחריה.

 

והנדחף לא יכול להרפות מהמצערת?

למה נדבקת דווקא אליי ולא אליו?

 

כדי לנהוג טוב, חייבים לפתח חוש של ״קלאוסטרופוביה תחבורתית״, אם תרצה. אצלי, לראות רכב מתקרב ככה לכנף שלי היה מעורר תגובת רתיעה מיידית וצורך להתרחק ממנו . אצל נדב לא, וזה בעייתי.

 

אתה הבעייתי וכולנו מפסידים מזה.

כמו שAvibarak

כתב:

מאז שהמשטרה נעלמה מהכבישים, אין חוקים בכביש והבבונים מתרבים בקצב מפחיד.

אם לך לא אכפת שדרך של 10 דקות תיקח חצי שעה, ברכותיי.

אני יוצא בזמן עם "גיבוי" של כמה דקות אבל אין סיבה שמישהו יבלה בכביש סתם בגלל בבונים ולא משנה אם זה שניה או שעה.

 

אם יש לך בעיה עם זה,

אז יש לך בעיה.

לא לי ולא לאחרים ששומרים על חוקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

במילים אחרות, אין מצב שאתה יוצא פראייר על הכביש גם אם זה אומר להיות מעורב בתאונה.

לדעתי זו לא גישה בריאה לחיים. הרבה לחץ ועצבים על כלום ושום דבר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם גישה כזו של "אני עלה נידף" אני לא מבין איך אתה מסתדר בכביש.

אם תירתע מכל אחד שמנסה להפחיד אותך ולאיים עליך בכביש על ידי הצמדת הרכב שלו אליך, לא תגיע רחוק. חוקי הג'ונגל שולטים בכבישים מאז שהמשטרה נעלמה מהם.

 

אבל אני כן מגיע רחוק. למעשה, בחלק לא קטן מהזמן אני מהיר יותר מהנהגים שמסביבי. דווקא רבים מהבריונים שאני רואה, ימהרו להיות לפני (מתוך העקרון של להיות ראשון בטור) אבל ברגע שהם יעשו את זה ינהגו לאט יותר ממני ו/או יפתחו לי הרבה הזדמנויות לעקוף אותם חזרה בלי לשים לב.

 

אתם עושים סנסצינוליזציה לבעית הנדחפים כדי להציב אותה מעל לשיקולי בטיחות ומאידך עושים רדוקיו אד-אבסורדום לרעיון של נהיגה מגננתית.

 

בפועל, לא כך היא: אפשר לנהוג מנקודת מבט מגננתית ועדיין לנהוג סביר, שלא לומר מהר, ואפשר לתת לנדחפים להיכנס יחסית בחופשיות (על מנת לא להסתכן בהתנגשות) ועדיין לא להתעכב בשום צורה שיש לה משמעות.

 

Don't knock it untill you've tried it.

 

וזה לא שנהיגה מגננתית שוללת כל אפשרות להפגנת אסרטיביות בכביש, ההיפך הוא הנכון. אבל אסרטיביות ניתן להפגין רק כאשר הנהג השני מספיק רחוק כדי:

א. לא ליצור סכנת התנגשות.

ב. לתת לו זמן להבין ולהגיב.

 

כמו שAvibarak כתב:

מאז שהמשטרה נעלמה מהכבישים, אין חוקים בכביש והבבונים מתרבים בקצב מפחיד.

 

בנוסף, אתה עושה סנסצינוליזציה לבעית הבריונות והפרת החוק בכבישים באופן כללי. אני ממליץ על 100CC של נהיגה בבייג'ינג לשם קבלת פרופורציות.

 

אם יש לך בעיה עם זה,

אז יש לך בעיה.

לא לי ולא לאחרים ששומרים על חוקים.

 

אני לא מבין איך אני יכול להפוך את המסר הזה ליותר ברור אחרי שלעסנו אותו מאה פעם בשרשור הזה, אבל אולי ככה זה יעבוד:

 

הבטיחות בדרכים חשובה (הרבה) יותר מאשר הקפדה על החוק.

קפיש?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במילים אחרות, אין מצב שאתה יוצא פראייר על הכביש גם אם זה אומר להיות מעורב בתאונה.

לדעתי זו לא גישה בריאה לחיים. הרבה לחץ ועצבים על כלום ושום דבר.

 

אתה אומר "פראייר" ואני אומר זכות שווה וכיבוד הדדי.

אתה גם מאלה שיגידו "מלשינים"?

כי יש דיווח על בעיה, לא הלשנה.

 

לגביך אדון "חן בטיחות ג.",

ללא הקפדה על החוק יש ג'ונגל. אנרכיה.

זה מה שיש עכשיו בכבישים (במידה ולא שמת לב).

אז גם אם אתה מדגיש את המשפט באדום ומגדיל אותו, זה לא עושה אותו נכון למצב הנוכחי.

אם אנשים יכבדו את החוק והזולת, הכבישים ייראו אחרת.

לחץ חברתי מכיר?

זו הדרך היחידה להשפיע על בבונים ועבריינים במידה והמשטרה לא מתפקדת.

 

אז תעשה טובה, שמור את ההרצאות לעצמך כי בינתיים רק הברחת מפה מעלי סירטונים.

לא הרווחת כלום ואף אחד לא למד כלום מהנאומים שלך.

 

בינתיים אתה רק נותן הרצאות ולא מעלה סירטונים,

אז התרומה שלך לשירשור הזה היא אפסית.

עריכה אחרונה על ידי bigfoot7375nadav
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שאף אחד לא למד כלום. זה לא חייב להיות מישהו שמגיב או אפילו שרשום כמשתמש בפורום. רוב המסרים שלי הם פשוטים. לא מדובר כאן על לעשות פעלולים עם הרכב, נטו נהיגה מגננתית.

 

אני לא חושב שהלחץ החברתי שלך יעיל כל כך כמו שאתה מתאר. שוב אני שואל, כמה נהגים הצלחת להניא מלהידחף לפניך, וכמה הצליחו להידחף בכל זאת? וגם אז, אתה צריך להוכיח שהם הונאו מלהידחף באופן כללי במקום פשוט להידחף לפני הנהג הבא בטור.

 

שוב, אני לא לגמרי נגד אסרטיביות בכביש, אבל אני עושה את זה רק כשהנהג שעומד להידחף עדיין רחוק יחסית, ובדרך כלל בסיטואציות קצת שונות ממה שרואים ברוב הסרטונים שלך. גם כאשר נהג נדחף לפני ואני נאלץ לתת לו להיכנס, אני לרוב אסמן לו לרגע באורות. לא משהו מעבר לזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני כן מגיע רחוק. למעשה, בחלק לא קטן מהזמן אני מהיר יותר מהנהגים שמסביבי. דווקא רבים מהבריונים שאני רואה, ימהרו להיות לפני (מתוך העקרון של להיות ראשון בטור) אבל ברגע שהם יעשו את זה ינהגו לאט יותר ממני ו/או יפתחו לי הרבה הזדמנויות לעקוף אותם חזרה בלי לשים לב.

 

בפועל, לא כך היא: אפשר לנהוג מנקודת מבט מגננתית ועדיין לנהוג סביר, שלא לומר מהר, ואפשר לתת לנדחפים להיכנס יחסית בחופשיות (על מנת לא להסתכן בהתנגשות) ועדיין לא להתעכב בשום צורה שיש לה משמעות.

 

אולי זה המצב בעולם הפנטסיה שאתה חי בו. במציאות שאני מכיר בישראל נהיגה "מגננתית" כזו רק מעודדת בריונים לפעול וגרוע מזה מעודדת בריונים בפוטנציה לממש את הפוטנציאל שלהם כשהם רואים מולם פקק גדול ונהג הססן, ובכך מעודד אותם לנסות עם הרכב תמרונים מסוכנים שלא היו מעיזים לעשות מול נהג אסרטיבי.

 

וזה לא שנהיגה מגננתית שוללת כל אפשרות להפגנת אסרטיביות בכביש, ההיפך הוא הנכון. אבל אסרטיביות ניתן להפגין רק כאשר הנהג השני מספיק רחוק כדי:

א. לא ליצור סכנת התנגשות.

ב. לתת לו זמן להבין ולהגיב.

 

אתה רואה את כל הסיטואציה בצורה עקומה לגמרי.

הנהג בסרטון המדובר לא היה צריך זמן להבין ולהגיב. הנהג הזה תיכנן את ההידחפות לנתיב והפרת זכות הקדימה של BIGFOOT הרבה זמן מראש. הנהג הזה גם ניסה להרתיע תוך איום היצמדות ויצירה מלאכותית של סכנת התנגשות בתקווה שהנהג שומר החוק לפניו יירתע וייתן לו להדחף. 3 הנהגים שעשו את זה לפניו בהצלחה גרמו לו להבין שזו הדרך הנכונה לנהוג.

 

כך שנהיגה בצורה שאתה ממליץ רק מעודדת עבריינות אצל אחרים.קפיש?

 

תגובה באדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...