Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיברקלאב!


פיברקלאב
שימו לב! השרשור הזה בן 2897 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסמל... המוטבע הפוך בתמונה ונמצא באמצע נייר המכתבים.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הסמל... המוטבע הפוך בתמונה ונמצא באמצע נייר המכתבים.

 

אכן, הסמל...

 

והנה עוד רמז. בעצם, הפתרון.

בשורה השלישית מלמטה במסמך שתמונתו צורפה נרשם כך:

12.7.60 (שרטוט מרכבים מס') 4121, (שרטט) ש. גזית, שסי של אוטוקרס - תכניות עבודה

4116.JPG

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולפתרון המלא של כתב החידה -

 

הקיטים הראשונים להרכבת הסוסיתות הגיעו לישראל בקיץ 1958.

המכונית המסחרית עדיין לא נקראה סוסיתא, וגם התכולה המקומית היתה, איך לומר, דלה. אפילו חומרי הגלם לייצור הפייברגלאס יובאו מאנגליה. בהדרגה עברה אוטוקרס לאספקה מקומית רחבה יותר, ובקיץ 1960 החל יצור השלדה (בדיוק כזו שבתמונה המצורפת) בפתח-תקוה, במרכבים. לשמחת חובבי הארכיאולגיה המוטורית, במרכבים הקפידו לסמן כל שלדה כזו בלוגו שלהם ובמספר סידורי - "מספר שלדה", אבל לא מספר השלדה - אותו הטביעה אוטוקרס מאוחר יותר ללא כל קשר.

 

התמונה שהובאה לעיל (מצורפת כאן שוב) מציגה את מספר המסגרת של מרכבים, כפי שהוא מופיע בחזיתה של שלדת סוסיתא "קובייה" דגם 1963, הנמצאת בשלבי שיפוץ מתקדמים.

 

עוד יותר משמחת היא העובדה שבמרכבים שמרו, משך למעלה מ- 50 שנים, על הספר המסכם את הדגמים שפיתחו - יש שם אוטובוסים, כמובן, אבל לא רק - ארגזים למשאיות, תאי נהג, עמודי תאורה, מה לא. אוטוקרס זכתה למספר אזכורים בספר הזה, והראשון שבהם הוא לדגם מס' 4121, מיולי 1960. זו היתה השלדה לקובייה, שנבנתה לפי הדגם הבריטי שפיתחה רילאיינט ב- 1957-58.

 

ב- 1965 עברו באוטוקרס לרכוש שלדות גם מהתעשיה הצבאית, ומאוחר יותר הם יוצרו גם בנשר, באילין תעשיות (לשעבר). "השלדות היו נערמות זו על זו, 25 בסך-הכל, ונשלחות לטירת כרמל", מוסיף כיום ותיק העובדים במרכבים, איציק גולדמן.

 

ולמה נזכרנו בכל זה דווקא עכשיו? התשובה על כך תינתן בקרוב...

FW1 Chassis.jpg

Autocars Israel Sussita 1963.JPG

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטיול יצאנו,

אוטובוס מצאנו,

עם זריחת השמש,

בקי - סר - יה...

 

היום בבוקר, התכנסנו חברי פיברקלאב, מהצפון ועד ירושלים, בקיסריה. במפעל של מרכבים.

רצינו להנות ולראות איך היום מייצרים רכבים בארץ, היות ויש דימיון רב בין מה שעשה שובינסקי לבין מה שעושים במרכבים.

במקום זאת, עת התרכזנו בחניה אט אט (בכל זאת, סוסיתות), במקום שאנו נתפעל מהמפעל, כל העובדים במפעל התפעלו מהרכבים שלנו ומזה שהם יוצרו כאן בארץ.

כמובן ששמענו גם ירידות מוצדקות על הרכבים שלנו (סוסיתא קנית - על הכסף בכית) אך גם דברי שבח (למג"ד שלי היה כזה בדיוק, רק שונה - היינו מגיעים איתו לכל מקום בארץ).

 

 

לאחר שהצלחנו להתחמק מהעובדים, לקח אותנו נועם - מנהל כח אדם לחדר הישיבות, שם, בליווי קרמבו, קפה וכיבוד קל הוא הראה לנו סרטון תדמית על החברה, ולאחר מכן נתן לנו סקירה על החברה, חברה אשר התחילה בתור מפעל במרכז, מפעל אשר ייצר כספות, עמודי תאורה ושאר מוצרי מתכת.

המפעל היה של כור, עד אשר בשלב מסויים הופרט.

את המפעל קנו יעקב שחר (קצת פחות מ- 75%) ווולבו (קצת יותר מ- 25%), ומאז הוא גדל.

את שנת 2013 המפעל אמור לסיים עם ייצור של כ- 700 אוטובוסים בתצורות שונות - אוטובוסים עירוניים, בין עירוניים, לתיירים, ספריות ניידות, מפרקיים ואפילו כאלו עם חדרי ישיבות.

 

לאחר ההסברים ירדנו אל פסי הייצור. חוויה מרתקת.

השלדות מגיעות עם המנועים (ומיכל דלק קטן של 60 ליטר סולר, עשוי מפלסטיק (יכול להתאים בול (עם התאמות קלות) לסוסיתא)), צמות החשמל וכיסא לא נח בעליל. מעין רולינג שאסי משופר.

השלדות מגיעות לחיפה, שם מועמסות על משאיות ומועברות אל מרכבים.

 

מרכבים חותכים את השילדה, ובאמצעות ריתוך של ברזלים (שלא מעופפים ולא עושים בום בום) מאריכים את השילדה של האוטובוס לאורך המתאים.

השלדות מגיעות קצרות בכוונה, ע"מ לחסוך מקום באוניה - הרי התשלום הוא לפי נפח...

לאחר סידור השילדה, אפשר להתפנות להרכבת המעטפת החיצונית של האוטובוס.

כל החלקים של המעטפת נחתכים ע"י רובוטים ומכונות מתקדמות אחרות, ע"מ שהחיתוך יתבצע במדויק, כמו גם ע"מ להשיג ניצול מקסימלי מלוחות הפח / נירוסטה, כאשר השאריות הולכות למיחזור.

 

כאשר עוברים בפס הייצור ניתן לראות איך האוטובוס נבנה שלב אחרי שלב, איך המעטפת נבנית לה לאיטה עד להרכבה של אוטובוס "אפור", ואז ניתן להתאים את האוטובוסים לדרישות הלקוח - כמות מושבים מבוקשת, צביעה ייחודית ועוד כהנה וכהנה דרישות מיוחדות של הלקוחות.

 

החלק בו התעכבנו הכי הרבה זמן היה, איך לא, החלקים העשויים פיברגלאס, אחרי הכל, הרכבים שלנו עומדים בחוץ ואנחנו צריכים משהו בשביל להתגרד ממנו.

 

לאחר הרכבת החלונות של האוטובוס, האוטובוס עובר לצביעה בתנור. את הצביעה מבצעים באופן ידני (עם פיסטולט), לפי דרישות הלקוח.

 

לאחר הצביעה, מסיימים את מערכות החשמל של האוטובוס - יש כקילומטר וחצי של חוטי חשמל בכל אוטובוס, הדבקת מדבקות לפי דרישת הלקוח, והנה האוטובוס מוכן.

 

לאחר היציאה מפס הייצור, שוב מפגש עם העובדים, שוב התלהבות מהרכבים שלנו ותמונות משותפות של רכבים שהורכבו בארץ לפני ארבעים שנה ויותר עם רכבים שזה עתה הסתיימה בנייתם בארץ.

 

בעזרת יוחאי, הוכחנו לחברים החדשים שלנו במרכבים שמפעל מרכבים בנה את השילדה של הקוביה, וזאת באמצעות ההטבעה של הלוגו של מרכבים על השילדה של הקוביה של מוטי. פשוט נשכבו על הרצפה מתחת לאוטו, נישקו את אדמת הארץ והביטו מעלה אל ההטבעה על השילדה.

 

פרידה ממושכת, והנה אנו הולכים לאכול צהריים....

 

 

תמונות יעלו בקרוב ע"י הנוכחים בסיור.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטיול יצאנו,

אוטובוס מצאנו,

עם זריחת השמש,

בקי - סר - יה...

 

 

שלדות לסוסיתא (וכרמל, וגלבוע) יוצרו במרכבים בין קיץ 1960 וקיץ 1969. כששובינסקי הוכרח לקנות את אילין תעשיות המתמוטטת, הוא ניסה להעביר לשם כמה שיותר עבודה - העתיק את הרכבת הטריומפים מטירה ואת קו יצור השלדות ממרכבים. מ- 1964 יוצרו שלדות במקביל גם בתעשיה הצבאית.

 

תמונת הפנס המצורפת שייכת לאוטובוס ליילנד (70-76, בערך), והיתה בשימוש גם ברום 1300 סטיישן. הפנס נמצא עד היום במחסן מרכבים.

 

תודה רבה לאנשי מרכבים על האירוח הלבבי!

פיברגלס ישראלי ישן פוגש חדש.JPG

סוסיתא במרכבים - 2013.JPG

Rear lamp Leyland Worldmaster Israel Rom 1300 Wagon.JPG

Merkavim B7R LE 11-2013.JPG

Scania N280UB Merkavim 3402 11-2013.JPG

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף עוד כמה מטעם חברת "מרכבים"-

באדיבות אבא שלי, שהתקשר אלי הבוקר באקסטזה למראה הביקור של החבורה.

גילוי קטן, לפני העבודה במרכבים הוא זכה לעבוד בטירת הכרמל על פיתוח הרום כרמל.

IMG_20131113_110248.jpg

IMG_20131113_110148.jpg

IMG_20131113_112054.jpg

תיקון העולם פרושו תיקון החינוך

מיני אוסטין HLE 83

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום לכולם,

כל הכבוד על היוזמות, גם שיפוץ הרעבים וגם התרומות לגדולים מהחיים.

איך מצתרפים למועדון ?

איך אפשר להחליף חלקי חילוף בתרומות ?

 

בהצלחה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

כל הכבוד על היוזמות, גם שיפוץ הרעבים וגם התרומות לגדולים מהחיים.

איך מצתרפים למועדון ?

איך אפשר להחליף חלקי חילוף בתרומות ?

 

בהצלחה,

תבוא ביום שישי לגעש עם אתה באזור נכיר אותך ואתה אייתנו ורצוי שתהיה לך מכונית מפיבר שראלית

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיברקלאב. תודו שזה שם מדליק....

אז מה, עוד מועדון "סוסיתא" או "רום כרמל"? ממש לא! ראשית, כי במועדון שלנו חברים גם בעלי לוטוס – שחולקות גוף פיבר וגם כמה וכמה מכלולים מיכניים עם המכוניות הישראליות. אבל בנוסף, אם בעלי רילאיינט או "איילה" יבקשו להצטרף – הפיברקלאב שלנו פתוח גם עבורם...

 

תבוא ביום שישי לגעש עם אתה באזור נכיר אותך ואתה אייתנו ורצוי שתהיה לך מכונית מפיבר שראלית

 

אני מבולבל.... זה מועדון מכוניות ישראליות מפיבר או מועדון מכוניות מפיבר? :lol:

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבוא ביום שישי לגעש עם אתה באזור נכיר אותך ואתה אייתנו ורצוי שתהיה לך מכונית מפיבר שראלית

 

יש גם יש, טנדר רום 1301....

לא הייתי מבקש חלקים סתם.

 

יש דוכן שלכם במפגש געש ? :-)

הייתי יותר מפעם אחת ולא ראיתי...

למי פונים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם יש, טנדר רום 1301....

לא הייתי מבקש חלקים סתם.

 

יש דוכן שלכם במפגש געש ? :-)

הייתי יותר מפעם אחת ולא ראיתי...

למי פונים ?

 

יאמי:mm_yeah:

 

ברוך הבא לצוות 1301

דבר איתי

0522412233

רענן

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2897 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...