-
הודעות
22 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
צפיות אחרונות בפרופיל
צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.
הנקודות של פיברקלאב
חדש בפורום (1/14)
10
מוניטין
-
רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ
פיברקלאב פרסם הודעה בנושא של און יעקבסון בתוך רכבי אספנות
וואוו. הרבה וואוו... ראשית, מלא זמן לא הייתי פה. שנית, אתמול לפני עשר שנים, פתחתי את השרשור הזה, שהיה הצעד בראשון בשיפוץ ארוך ומקיף והיה הראשון בסדרת שיפוצים ובניית מכוניות שעשיתי בעשור האחרון, כאשר רק היום, ממש היום, סיימתי את האחרון שבהם. שבמקרה או שלא, גם הוא למכונית עם גוף של פיבר. ולא, לא סוסיתא או רום כרמל, אלא מכונית מירוץ אנגלית וגזעית. אז מה שלום הטנדר, אתם שואלים? טפו, טפו. חי ובועט. אמנם בשנים האחרונות השימוש בו הצטמצם לנסיעות בימי שישי. אבל הוא תמיד מניע, תמיד שש לצאת לדרך ואף פעם (עדיין...) לא איכזב אותי. ולא שריחמתי עליו יותר מדי. הוא עזר לי להעביר דברים, נסע למקומות רחוקים, ואפילו, פעם אחת, הוא עלה על מסלול מירוצים... ועדיין, הוא גמע כבר קרוב לשלושים אלף ק״מ. מה הסוד? להישאר עם האצבע על הדופק ולהיות עירני לצרכיו. במילים אחרות, טיפול מונע ולא טיפול שבר. ומה התחדש אצלו? ובכן, לא יותר מדי. המזגן עדיין מקרר (מילאתי גז לא מזמן), הבלמים עדיין עוצרים (החלפת רפידות פעם אחת ושיפוץ משאבה ראשית) והמנוע עדיין מטרטר בנועם. מה שכן הוחלף, הוא המפלג. נשבר לי מפלטינות והצתה אלקטרונית סינית מפוקפקת. אז התאמנו מפלג הצתה אלקטרונית של... סובארו ליאונה, והוא עובד כמו חלום. לסטסטר המקורי נשבר ממני. ואחרי מספר נסיונות שונים לשפצו וגם להחליפו, החלטתי כמיטב המסורת, לה אין משהו מודרני. והדבר היחיד שהתאים בקוטר ובכיוון הסיבוב של המנוע ושגם היה אפשר להתאים אותו למנוע האנגלי היה סטרטר של... פולקסווגן טוארג דיזל... היתרון הוא שאין בעיה למצוא אחד אחר שכזה. היתרון האמיתי הוא שזה סטרטר כל כך חזק, עד כי הוא מסוגל להניע את המנוע גם עם המצבר חצי מת. בקיצור, הוא בקייטנה ואני נהנה. אז לפני עשור, הטנדר בדיוק חגג את כניסתו למועדון האספנות, והנה הוא כבר בן ארבעים. כבוד עליו. ולא, הוא לא למכירה. אז זהו להפעם. אכתוב שוב אם אזכר במשהו נוסף. אינשאללה לפני חגיגות העשור הבא... -
עבודה יפה ומרשימה! קבל ח"ח מצוות פיברקלאב. עכשיו נותר רק לסגור את נושא המדפים...
-
צוות פיברגלאס מצטרף למפגן התמיכה לחברנו המותקפים בדרום ולכלל מיליון(!) האזרחים הנמצאים תחת איום הרקטות העזתיות. למרות הפסימיות ולמרות שכבר היינו בסרט הזה, כולנו תקווה שאולי הפעם הזו - תהיה הפעם האחרונה. ואם היה לנו איזה משהו לתרום לכם מהמחסן שלנו, ככה שיעזור לכם ברגעים הקשים או כנגד הקאסמים המרושעים, היינו עושים זאת בחפץ לב! ליבנו ומחשבותינו איתכם.
-
מי אמר שהוא צריך צינורות למערכת הקירור של קוביה, או משאבת מים לקוביה והוא לא קיבל? תזכורת: החלקים ינתנו למשפצי קוביה בלבד שצריכים את החלקים עבור השיפוץ, ולא לאוגרי חלקים שחומדים את החלקים, "שיהיו" על המדף... תתפלאו כמה פניות כאלו כבר קיבלנו.
-
דווקא במקרה הזה, זכות ההבאה היא לא של רענן. אבל מצחיק שאתה מדבר על חפירות ארכיאולוגיות בדרום, כי ברגעים אלו רענן עלה באמת על איזה מציאה-פיצוץ! הידיעה חמה-חמה מהתנור וכרגע המשימה היא לדלות פרטים נוספים, אבל, לעת עתה נסתפק בזה...
-
-
חדש בפיברקלאב, NOS של חלקי קוביה! טוב, לא הכל חדש... אפילו ביחד עם הפתקים המקוריים. 1. גומיות למשאבת אופן קדמית. 2. גומיות מתלים, כמדומני. אנחנו לא מומחה לקוביה... 3. עוד סט גומיות למשאבת אופן קדמית. 4. סט גומיות למשאבת אופן אחורית. 5. לא זוכרים מה יש בשקית... אבל סתם נחמד לראות כתובת כזו מפעם. 6. יוניט לחץ שמן. 7. זה... אין לנו מושג. האם מישהו מבעלי קוביה נתקל בדבר כזה, או סתם איזה אינסטלטור שכח את זה בארגז חלקים של הקוביה? 8. מיסב לדינמו. כך כתוב על הקופסה. ויש עוד הרבה מאיפה שזה בא...
-
למסירה! סמלים מקוריים של סוסיתא קוביה (ואולי גם סוסיתא 12) האחד אליפטי קטן, זה שבא על הכנף; השני גדול ונדיר - זה שהיה מורכב על הדלת האחורית. הקודם זוכה! רגע-רגע-רגע! לפני שאתם מתנפלים על דלתות המחסן שלנו, דוחפים עם המרפקים את שאר הצובאים על הדלתות, יש לנו שאלה: למי לתת את הסמלים? לזה שאין לו? לזה שיש לו סמל בלוי? לזה שאולי פעם ישפץ את הקוביה שלו, אבל הוא רוצה שיהיה לו סמל, "שיהיה"? כי יש לנו רק שניים. וזה אומר שרק אחד או שני בעלי קוביה יוכלו ליהנות מהסמלים הללו. אבל יש הרבה יותר בעלי קוביה... אז נוותר ונשמור את הסמלים אצלנו למזכרת? לא חבל... עלה רעיון. מאחר שאנחנו חושבים שאנו עושים לא מעט לטובת חברי קהילת הסוסיתא והרום והגיע הזמן שעוד מישהו יעזור ויתגייס. ומה הכוונה? לעשות רפרודוקציה של הסמלים! ואז, לא רק שני בעלי קוביה יוכלו ליהנות מסמלים יפים, אלא כלל בעלי הקוביה (וסוסיתא 12) - שהרי ברגע שיש תוכנית, יצור של חמישה/עשרה או עשרים סמלים הוא עניין של מה-בכך. אז מה צריך? 1. מישהו שהוא בעל יכולת ורצון לבצע שרטוט טכני או העתקה של הסמלים. 2. מישהו שהוא בעל קשרים בבתי מלאכה שיודעים לחתוך בלייזר. 3. מישהו שהוא בעל קשרים בבית מלאכה שמתמחה בציפוי ניקל. הבמה שלכם. אז מי מרים את הכפפה ומסייע לנו ליצור מהסמלים הללו סמלים חדשים לגמרי-לגמרי עבורכם (שהרי ברום סמלים שונים לגמרי...)?
-
לכל החברים הפונים אלינו בהודעות פרטיות. אנחנו עדיין "חדשים", אז לא יכולים לשלוח הודעות פרטיות... אז פנו אלינו דרך שרשור זה ו... כן, לכל מבקשי החברות: אנחנו מקבלים בשמחה את כל בעלי המכוניות המתאימות לכללי המועדון וגם אלו שלא... או בקיצור, אם אתם מאמינים ברעיון, רוצים לתמוך, לעזור או לסייע - אתם מוזמנים.
-
-
חברים. העברנו הפניה שלכם לאחד החברים בפורום, מומחה לקוביה וסברה, החפץ להישאר מאחורי הקלעים. להלן תשובתו לגבי הקובייה: "ממה שזכור לי בספר הרכב, קיימת תמונה נחמדה וייצוגית של ידית בתא הנהג אשר נראית דומה לזו שהעלית את תמונתה. בפועל, ניצלו בצורה מיטבית את הדיסקליימר "אוטוקרס שומרת לעצמה את הזכות לשנות בלה-בלה-בלה ללא כל הודעה מוקדמת"... אצלי מוט ההגה נקי וקיים סוויץ' ימינה-שמאלה של לוקאס משמאל להגה על הדשבורד. הצופר הועבר לכפתור לצד הסוויץ' הזה והסידור הזה היה נהוג כאלתור בקוביות בזמן שהמקור היה נדפק. ראיתי את האלתור הזה חוזר על עצמו. נתקלתי בידיות שונות על מכוניות שונות, כך שעדיין אין הכרעה בדין הידית המקורית. גרוסברג (65') ואדם נוסף (סוף 62', שהיא שונה) התקינו ידית של לוקאס אשר מגיעה עם בית מניקל. נראה לי שהם פשוט קנו שתי ידיות זהות בו-זמנית והתקינו כל אחד ברכבו. אני לא יודע לומר כעת באם הידית שלך זהה לידית שלהם, רק ללא הבית ולכן לא יכול לקבוע כעת מה מקורי ומה לא. עושה רושם שהמגבים זהים למה שהורכב בסברה. בכל אופן, בריטי סטנדרטי כלשהו וזה כבר ידוע... לגבי הסברה: מערכות הבלימה והקלאץ' הן של גירלינג. אם אני לא טועה, כל מערכת הברקס הועתקה קומפלט מהקורטינה-לוטוס. סבירות גבוהה ביותר שבוצע שימוש בחלקים אלה גם בלוטוסים למיניהם. אין לי גישה למק"טים כרגע. מספיק להעיף מבט על המשאבה. היא אמורה להיות "0.75. מקווה שהמידע עוזר". תודה ל-ד' על התשובות, מקווים שהן עוזרות לכם. אגב, לגבי שיפוץ המשאבות בסברה: כפי הנאמר, הסבירות גבוהה שניתן לקנות כאלו חדשות. והן גם לא יקרות. חפשו באי.בי באנגליה. יחד עם זאת, שיפוץ של משאבות כאלו, שמחזיק שלוש שנים באוטו שלא נוסע הרבה - נשמע סביר לגמרי.
-
ירון. אז אלו הידיות שיש לך (ראה בתמונה). הן אכן של רום 79-81, אך מקורם בטריומף ספיטפייר מודל אחרון, כך שאתה "נשאר בבית". אין לך ידיות בכלל, או שהן לא תקינות? כי אין לנו סט תקין, אבל יש לנו חלקי חילוף ומישהו סבלני מספיק בכדי לתקן ולעשות סט. אז מה המצב אצלך? בכל מקרה, אם לא נוכל לעזור, אפשר למצוא כאלו באי.בי. מחלקים חדשים ועד משומשים שעולים למכירה מדי כמה ימים.
-
ניסים ועדן, ברוכים הבאים! התקבלתם! צריכים שמשה קדמית? קיבלתם! נראה לכם שנצליח להוציא לכם איזו אחת או שתיים מהערמה?
-
הי. אותו מומחה קוביה, הוא גם מומחה סברה, אז אני מקווה שהוא יוכל לסייע גם בזאת. ולגבי חלק משופץ: לא הייתי פוסל זאת על הסף ושלוש שנים עבור חלק כזה במכונית בה נעשה שימוש נמוך עד מאוד - נשמע סביר. אל תשכח שנוזל הבלימה סופג מים והמשאבות הישנות הללו רגישות מאוד לנושא. בכל מקרה, תעלה תמונות של המשאבות ורשום את המידות של המשאבה. מין הסתם הן לא יעודיות לסברה ויתכן שניתן עדיין להשיג כאלו בארץ. אם לא, אז באי.בי. מקווה לחזור עם תשובות מפורטות יותר גם בנוגע למקור החלקים של הסברה.
-
1. מקווה שהמומחה שלנו לענייני קוביות יכנס לשרשור ויתן לך ולאחרים תשובות יותר מפורטות באשר למקור החלקים שהורכבו בקוביה. עקרונית, מקורן במכוניות אנגליות מהתקופה ההיא, אבל הוא יוכל לשים את האצבע המדוייקת על המודל ואז - אי.בי... יש לנו רק ידית איתות אחת לקוביה והיא לא במצב תקין. יתכן שאפשר לעשות משתיים אחת, אבל כרגע זה מה שיש. 2. נשמע כמו בעיית דלק. קשה לאבחן מעל דפי הפורום... הספוג הזה לא קשור. הוא נועד לאפשר יציאת אדים מהמנוע, אבל לעבות בחזרה את השמן פנימה. אם הוא סתום, הוא לא יגרום לבעיית כיבוי, אלא לפריצת אטמים. 3. כמדומני, זוהי זרוע מגב מקורית של קוביה. האם החיבור אצלך למנוע הוא הנגדי לזה הנראה כאן בתמונה?
