Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(דרישת רכב חדש) במקום רכב שהוחלף לו גיר


erb1285
שימו לב! השרשור הזה בן 4187 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר ברכב דנדש לא "חדש" עם חצי שנה על הכביש ומהרגע הראשון דווחת על התקלה. תתעקש שיחליפו לך לחדש ושיזרקו את הרכב המשופץ שלך לאחד מציי הרכב שהם מוכרים להם. מבחינתם זה לא הפסד כזה נוראי. זאת הבעיה אם החברות שעיקר הלקוחות שלהם הם ציי רכב. אין להם את היכולת או הרצון להתעסק עם לקוחות פרטיים. מבחינתם זה בזבוז זמן. איזה פיצוי יציעו לך?! הרי כסף לא יתנו לך, יזכו אותך בקניה של הרכב הבא או ידחפו לך חיישני רוורס. אל תוותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר "סולל בונה" היקר,

נראה שמי שצועק ומתלהם זה קצת אתה וראה כעובדה שמבלי ששמתי לב, אפילו מנהל הפורום בחר לשלוח לך הערה.

לי באופן אישי אין כל בעיה שדעתך שונה ממרבית האנשים פה בפורום. סבבה, דמוקרטיה בשיאה. רק בוא נשמור על תרבות שיחה.

 

לגופו של עניין, לא ממש הבנתי את ההגיון בדבריך,

מדוע אדם שעובד די קשה במדינה שלנו וחוסך כסף ובוחר לשלם על מוצר חדש צריך להסכים לקבל מוצר פגום?

זה ממש לא קטע של "מגיע לי..."

ברור שתקלות יכולות לקרות

ברור שעל פי הסטטיסטיקה יהיה מוצר אחד ל שהתפספס בתהליך הבדיקה

אבל מפה ועד לעניין של "אז מה קרה - החליפו - תגיד תודה ותשתוק" המרחק גדול.

 

נושא של שירות יעיל, מהיר, איכותי ובעיקר: הוגן(!) זה לא מילים מגונות.

ואין סיבה שבמדינה שלנו לא ינסו לאמץ את הגישה הזו.

 

אגב, שלא תבין לא נכון, גם אני קורא על מקרים בהם אנשים רק מחפשים דרכים "לדפוק את המערכת". שומעים על זה בכל מקום: בתחום הביטוח, בתחום הבריאות ועוד, אבל שים לב לדקויות במה שקרה פה: בנסיעה הראשונה כבר הופיעה תקלה, כלומר המוצר פגום מההתחלה. ייתכן ואם היה קורה משהו אחרי חצי שנה אולי הייתי מרגיש אחרת - וואלה לא יודע - אבל נכון לעכשיו אנסה להוציא את המקסימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסביר את מה שכתבתי קודם:

 

- היבואן במסגרת החוזה שנחתם בינך ובינו בעת רכישת הרכב, מתחייב לתקן כל תקלה שאינה נובעת מבלאי סביר בתקופת האחריות על חשבונו. בחוזה שנחתם בניכם היבואן לא התחייב להחליף לך את הרכב במקרה תקלה תהא חמורה ככל שתהא.

- על מנת שלא תפגע כלכלית עקב התקלה זכותך לדרוש התחייבות של היבואן לרכישת הרכב במחיר מחירון בעת שתרצה בכך, לאחר חלוף תקופה כלשהיא שתסוכם בניכם.

- כמו"כ זכותך לדרוש הרחבת אחריות לזמן נוסף מכיוון שיצתכן שתגרמנה תקלות נוספות עקב ההחלפה.

- אם התקלה תחזור על עצמה או יגרמו לרכב תקלות נוספות שלא יאפשרו שימוש סביר ברכב - או אז הדרישה להחלפת הרכב הינה סבירה.

 

כל עוד תתבצר בעמדתך ולא תנסה לראות גם את הצד השני, רוב הסיכויים שתבזבז את זמנך לריק ותצא בסופו של דבר נפסד.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי מה שאתה אומר , ברגע שאני הלכתי לקנות ג'ינס מפוקס לצורך העניין וכאשר יצאתי מהחנות גיליתי שהג'ינס קרוע , אני חוזר לחנות ומבקש שיחליפו לי ואני אמור לקבל תשובה של המוכר שאומר לי "אה נכון זה באמת קרוע אוקי אני ישלח את הגינס לתופרת יתפרו לך את הקרע ותבוא חזרה לקחת את הג'ינס" ?

 

הבן אדם הוציא רכב חדש מהחברה כבר בנסיעה הראשונה הוא מקבל רכב עם נורה , הרכב היה פגום מהרגע שיצא מהמפעל למה הוא צריך להתפשר על תיקון ולא על לקבל רכב חדש ותקין שעליו שילם , הרי אף אחד לא קונה רכב חדש בידיעה שיכול להיות שיקבל רכב שהגיר שלו היה דפוק ומתקנים לו , יש הבדל בין רכב שיוצא תקין מהמפעל לבין רכב שמחליפים לו גיר פה בארץ על ידי משה המוסכניק .

 

הוא לא מנסה להרוויח על מישהו , הוא לא מנסה ל"דפוק" מישהו , הוא סך הכל רוצה לקבל את המוצר שעליו הוא שילם , ולא מוצר מקולקל שתיקנו אותו.

 

באמת שליבי יוצא אל הקונה ושוב אני אומר , פשוט אל תקנו רכבים חדשים אתם מבינים מה קורה?! תחכו תקנו רכב שכבר שנה על הכביש תהנו ממחירון נמוך וגם משנה של מבחן שהרכב היה על הכביש ונמצא שהכל תקין .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה סתם חופר.

היתה תקלה. הפעילו אחריות. החליפו לך בחלק חדש.

איזה ירידת ערך ואיזה נעליים?

תקלות קורות וכל עוד הם נפתרות הכל סבבה.

לא מבין למה צריכים לפצות אותך בכלל?

 

 

חופר? הוא חופר? אינני יודע באיזה מציאות אתה חי, אבל לצערי אילו כולנו היינו מתנהגים כצרכנים נבונים, אף אחד שנותן שירות לא היה יכול לזלזל בנו כצרכנים.

 

אם כבר החפירות הם שלך. וגם הצביעות. הייתי שמח לראות אילו היית קונה רכב חדש, מגיע לקבל אותו, והרכב אינו מניע... לא יוצא כלל מהמקום. ואז היו אומרים לך , כן כן , במרכז המסירות, "צודק סליחה, יש בעיה בגיר...קח כרגע חלופי , הרכב נכנס להחלפת גיר, תוך יומיים נחזיר לך אותו", נראה מה היית אומר אז. באיזה שיוויון נפש היית מקבל את ה"בשורה". או שאולי אתה חושב שרכב שיצא מהמתקן, ולאחר יומיים שלושה יש לו את התקלה הנ"ל, דינו שונה מהמקרה שתיארתי כרגע?

 

תעשה טובה, זה שלא יחליפו לו רכב כי ככה הרגילו אותנו שמשתינים עלינו ולאף יבואן אין פה פחד זה דבר אחד.

זה שלפי אמת מידה מתוקנת והגיונית, אם יש מוצר חדש "מהאריזה" שאינו תקין, ויש בו חלק מהותי או תקלה מהותית ומרכזית (לא וישרים) שמצריך החלפה, אז צריך לעשות את זה - זה משהו אחר.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר "סולל בונה" היקר,

 

זה סולל (שם פרטי) הדרך (שם משפחה) תשתדל לדייק.

 

אז לפי מה שאתה אומר , ברגע שאני הלכתי לקנות ג'ינס מפוקס לצורך העניין וכאשר יצאתי מהחנות גיליתי שהג'ינס קרוע , אני חוזר לחנות ומבקש שיחליפו לי ואני אמור לקבל תשובה של המוכר שאומר לי "אה נכון זה באמת קרוע אוקי אני ישלח את הגינס לתופרת יתפרו לך את הקרע ותבוא חזרה לקחת את הג'ינס" ?

 

אם הדוגמא שלך היא ג'ינס אתה לצערי לא בכיוון ולו מהטעם הפשוט שלא ניתן לתקן ג'ינס ללא שיוותרו בו סימנים בניגוד למקרה המדובר.

 

אם יקום השמאי שיגיד שיש ירידת ערך ערב החלפת הגיר אני מוריד בפניכם את הכובע.

אבל החלפת הגיר, לא מותירה סימנים, אין לה שום השפעה עתידית על סחירות הרכב (אי אפשר בכלל לדעת שהוחלף הגיר) ולא פוגמת בהנאה מהשימוש במוצר. הרכב חזר למצבו המקורי ופועל כשורה.

 

אתם מחפשים צדק והאמת היא שקשר בין צדק למשפט הוא מקרי לחלוטין.

כפי שכתבו לך היבואן מחוייב לתקן פגמים וזה לא משנה אם קרו בשניה שיצאת מהסוכנות, שבוע אח"כ או בחלוף שנה וגם אין החרגה על חלפים מהותיים כמו מנוע או גיר. כך שמבחינה משפטית היבואן התנהל נכון.

 

בסדר... לך תתעקש, תתבע, תאיים

אבל בסופו של יום מה אתה מצפה לקבל?

יתנו לך טיפול חינם...זה יספק אותך?

אתה באמת מצפה שיחליפו לך את הרכב?

אם תלך איתם לבית משפט מה לדעתך באמת יפסוק השופט? (אם אני הייתי השופט היית חוטף גם הוצאות)

 

אני מסיים להגיב בשרשור הזה.

מעניין אם פותח השרשור יטרח לעדכן אותנו או כמו רבים וטובים שכמותו יעלם לעוד מספר שנים לתהום הנשיה של היוזרים הלא פעילים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

מצטער על העיכוב. מלחמות, מחלות, סיבות אישיות, וכו'.

בכל מקרה בוא נסכם טיפה ונעדכן:

- בגדול יש 2 גישות.

גישה ראשונה: קנית מוצר חדש. הוא התגלה כפגום. דרוש מוצר חדש במקומו !

גישה שניה: המוצר תוקן בהתאם לתנאי האחריות. במקרה הטוב, דרוש פיצוי הולם.

- כמו מרבית מהאנשים שהגיבו פה בפורום גם אני הייתי בתחילת הדרך בתחושה של "גישה מס 1" ולאחר בירורים, דיונים, שמיעת דעות שונות, העניין הרגשי והאמוציונאלי הראשוני עובר והרצון "להתקדם" ולהתחיל להשתמש כבר ברכב עושה את שלו ולאט לאט עוברים ל"גישה מס 2" ורק נשאר הנושא של ה"פיצוי".

 

לאחר שהשיחות שלי מול מנהלת קשרי לקוחות של טויוטה לא נפתרו בהסכמה לדרישות הפיצויים, ביררתי ושמעתי דעות מכמה עורכי דין ובסוף החלטתי לקחת עורך דין בעזרתו שלחנו מכתב תביעה לביטול העיסקה על בסיס סעיף "אי התאמה" בחוק הרכש, וקבלת מלוא סכום הרכישה של הרכב יחד עם דרישה כספית לפיצוי בהתאם לכל מה שעברתי בתקופה של כחודשיים וחצי ללא הרכב. תגובת המחלקה המשפטית של טויוטה היתה דחייה על הסף של דרישתנו. למעשה טויוטה הייתה מוכנה לפצות בצורה הבאה:

- הארכת תקופת האחריות על הגיר לתקופה של 4 שנים או 120000 ק"מ

- 2 טיפולים ראשונים חינם (טיפול 15 ו 30)

- החזר כספי של כ 1300 ש"ח על השכרת רכב שביצעתי במהלך התקופה

 

כמובן שכל התהליך של הגשת מכתב וקבלת תגובה לקח זמן וההוצאות הכספיות שלי הלכו וגדלו ולכן ראיתי שאני נכנס להוצאות כספיות די מכבידות והחלטתי לא להמשיך את התהליך המשפטי. לדעתי, דרישות הפיצוי שדרשתי מטויוטה לא היו מוגזמות ולא בגדר חוצפה אך אין ספק שזה לא כך לדעתם.

לסיום, במסגרת התנהלות של כחודשיים וחצי, כמעט 3 חודשים החלטתי לקבל את הצעת החברה: לקחת את הרכב, להתפלל טוב טוב שלא יהיו דברים נוספים בהמשך ויאלה: החיים ממשיכים.

נכון לעכשיו, לאחר כחודש וקצת, אני שמח לעדכן שאין בעיות מיוחדות חדשות.

 

מהחקירה הקטנה שלי - יש מספר לא קטן של מקרים דומים ולא רק ברכבי טויוטה אלא גם של חברות אחרות ולצערי אין לי המלצות מיוחדות כי כמו שאמרתי לכם הדעות (כולל דעות של עורכי דין מהתחום) חלוקות בנושא זה.

אני רוצה להודות לכם - לכולכם :) - על התגובות

ומאחל לכולם שנה אזרחית חדשה שקטה ושמחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום, קיבלת מה שהציעו לך בהתחלה רק כמה חודשים/שקלים/עצבים אחר כך. אני בטוח שהערך הכספי של מה שקיבלת לא מכסה את המאמץ שלך בנסיון המלחמה מולם.

זה רק מדגיש את כמות עיצת האחיתופל שנתנו לך כאן וחיממו אותך שלא לצורך.

רכב חדש יכול להתקלקל, היבואן/יצרן חייבים לתקן אותו במסגרת האחריות וזהו. כל עוד הרכב הוא לא לימון ומתקלקל סידרתי אין שום סיבה לתת לך מעבר לתיקון ואם בא להם אז להוסיף איזה צ'ופר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4187 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...