Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיסות ישראייר לאירופה - מישהו התנסה?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 4325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה לכולם!

שמעו, אני אגיד לכם את האמת. זה לא האוכל או המרווח בטיסה מה שמדאיג במיוחד.

אלא האם הטיסות יוצאות בזמן או לא ואני מבין לפי התגובות כאן שצריך להיות פתוח לעיכובים :roll:

 

ד"א - איך עובד הצ'ק אין? אי אפשר לעשות צ'ק אין מוקדם באינטרנט כמו באלעל לדוגמא נכון?

 

מתי אתה טס ? אם זה מספטמבר והלאה הסיכוי לעיכובים נמוך יותר.

 

ולא, אין צ'ק אין מוקדם בישראייר.

 

נ.ב בזמן שאני כותב את זה אני במשרד ולעוד הרבה זמן כנראה כי מטוס שלנו (ארקיע) מקורקע בגלל בעיה במנוע , שמח :-(

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה לכולם!

שמעו, אני אגיד לכם את האמת. זה לא האוכל או המרווח בטיסה מה שמדאיג במיוחד.

אלא האם הטיסות יוצאות בזמן או לא ואני מבין לפי התגובות כאן שצריך להיות פתוח לעיכובים :roll:

 

ד"א - איך עובד הצ'ק אין? אי אפשר לעשות צ'ק אין מוקדם באינטרנט כמו באלעל לדוגמא נכון?

 

אין אינטרנט צ'ק אין, אל תגזים.

 

אשתדל לשמור לך מקום מראש. רק קח בחשבון ש-EXIT עולה 20 או 30 דולר (לא זוכר, אוכל לבדוק לך - אם אתה מעוניין).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

30$ לכיוון.

 

אם תשלח לי בפרטי את פרטי הטיסה שלך והשם אשמור לך מושב בשורה ראשונה ככה שלא ישבו לפניך.

 

יוסי

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר טוב מתכנן לנסוע לאירופה והסוכנת הציעה לו טיסה משתלמת במיוחד בישראייר, מעולם לא טסתי איתם.

מישהו התנסה בטיסות עם ישראייר לאירופה (רומא) - ויודע איך הטיסות? איך השירות? איך המטוסים?

יש סיבה לא לבחור בישראייר ולשלם יותר (משמעותית) על אחת החברות האחרות?

 

בזמננו זה לא משנה, תקנה מה שהכי זול. 4-3 שעות אתה תשרוד בכל חברה ובכל מטוס. (כמובן שאם אתה רוצה שירות נורמלי ובלי איחורים עדיף לבחור בטיסות של חברות חוץ)

 

לעומת זאת טיסות לארה"ב ,המזרח וארוכות זה כבר סיפור אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי אלעל - אלון ושי היקרים, אוכל לספר לכם שהם ביצעו הזמנה מיוחדת מבואינג (ב-777) לתא מנוחה לצוות (אם זכרוני אינו מטעני - אבדוק זאת שוב מחר). אותו תא מנוחה גרם להעברת צנרת המיזוג בצורה שונה מהרגיל / מקובל של בואינג, מה שגורם במהלך הטיסות לניתוקי מערכת המיזוג וירידה בחמצן בתא הנוסעים - לא פעם ולא פעמיים התלוננו נוסעים ודיילים על חוסר חמצן בתא הנוסעים (כאבי ראש, קושי בנשימה, וכדומה), בעיקר בטיסות הארוכות בהם משמשים המטוסים המדוברים.

 

זאת דוגמה קטנה לאובר-חוכם של הישראלי. היצרן ממליץ לא לערוך שינויים מאלה שהוא מותיר, אז קם הישראלי החכם-התורן ורוצה אחרת. היצרן מדווח מראש על הבעיות השונות שיתכנו בעקבות השינויים הטכנים והמבניים שיש לעשות - והקונה מתעלם מכך.

 

זאת דוגמה קטנה וחמורה למה שהוא סיפר לנו. מעבר לזה אני ממש לא מתכוון להכנס. גם לגבי חברות אחרות שאני יודע, מכיר, רואה ושומע - ביום יום - על התקלות, חומרתן ואופי הטיפול בהן כאן בארצנו. יש דברים שלא מתפקידי לומר, יש אנשים שזאת חלק מעבודתם - והם צריכים לתת את הדין והחשבון מול הנוסעים.

 

שי היקר, אומנם איני איש ח"א לשעבר - בניגוד לאבי ודודי - אבל הקביעות שלך על חוסר ידע אינן נכונות. אם אתה מנסה להראות חכם גדול - שיבושם לך. הדברים שנאמרים הם על בסיס יום יומי בעבודתי, על בסיס העבודה מול הצוותים והחברות השונות. אני לא טוען שאינך מבין או בקיא בתחום, אך הזלזול שלך כלפי - רחוק מלהיות במקום. אולי עסקת ועבדת בזאת בעבר, אני חי ונושם את זה בהווה. הסיבה היחידה שמונעת ממני להיות רמפיסט - היא סיבה רפואית (אסטמה). אחרת מזמן הייתי קופץ לעבוד בשטח האווירי.

 

ולגבי שאר טענותייך (707 / 747)- אביא לך סימוכין - אל דאגה.

 

רק לידע הכללי - בהקשר למלחמת B735 מול B738 - לופטהנזה נפטרת מכל צי הבואינגים הקטנים שלה לטובת המשך רענון וחידוש צי האירבאסים הקטנים שלה (A321 / A320 / A319 - וכמובן A320NEO ו-A321 NEO, אשר ימסרו לגרמנים לקראת 2014-2015). טובים ככל שיהיו ה-B737 (שאגב, מצד אחד נחשבים לסוסי עבודה בתחום התעופה - מצד שני מציגים לא מעט תקלות טעניות, לא משנה באיזה חברה הן משרתות), סדרת ה-A320 (למרות שגם היא חוגגת 20) מודרנית ומתקדמת יותר (בעיקר הוורסיות האחרונות / אלה שיגיעו בעתיד הלא רחוק).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

30$ לכיוון.

 

אם תשלח לי בפרטי את פרטי הטיסה שלך והשם אשמור לך מושב בשורה ראשונה ככה שלא ישבו לפניך.

 

יוסי

 

יוסי, אני יכול לעשות זאת עבורו - בדיוק כמוך.

 

יניב, אם זה רלוונטי - עשה לי פון, אדאג לך לזה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS

לרגע לא זלזלתי בך, לא כיניתי אותך בכינויים כמו שאתה עשית כלפי ואפילו לא התנצלת והתייחסתי אליך בצורה עניינית. כן זלזלתי בדעות שאתה מרשה לך להפיץ בתחום התעופה ושאינן מבוססות על כלום, ביחוד כשאתה מרשה לך להפיץ השמצות וסילופים על אלעל.

כתבתי כאן בעבר ואחזור על זה, אני עובד היום באלעל וגאה על כך. עובד בתחום המבצעי באלעל ועברתי את המסלול האופייני למי שעובד שם. אבל, כל שאני כותב כאן הוא על דעתי ואני מייצג כאן את עצמי בלבד.

 

אני לא מתווכח עם מגיבים כאן שטוענים שהאוכל לא טעים או שהצוות לא אדיב. אלו תחושות סובייקטיביות ולכל אדם הזכות לדעה ודעתו שווה לזו של כל אחד אחר.

 

הבעיה שאתה מנופף כאן בעובדות לכאורה וקובע קביעות שאין בינן ובין המציאות שום קשר. אני לא יודע מה תפקידך ובאיזו חברה. זה גם לא לגמרי משנה. (תופתע לאן אפשר להגיע עם אסטמה כל עוד לא מצהירים עליה בגיוס ). אני לא מוכן שאתה תירק כאן בפומבי לבאר שמשפחתי שותה ממנה בלא שום ביסוס.

 

אז קדימה, נתמודד קצת עם עובדות? מקווה שויקיפדיה מקובלת עליך, כך גם לא נסתבך עם אבטחת מידע.

 

שיבחת את לופטנזה כחברה מעולה, אין ספק שהיא מהטובות, מנגד לא כל מה שמגיע מגרמניה תמיד מוצלח (DSG7 :lol: ).

ללופטנזה צי של 301 מטוסים, שגילם הממוצע 13.3 שנים, ובאלעל 44 מטוסים שגילם הממוצע 11.1 שנים. הפתעה ראשונה - הצי של אלעל חדיש יותר משל לופטנזה. יודע מה לופטנזה עשתה ברבעון הראשון של 2012? הפסידה 381 מליון יורו. בין השאר בגלל זה לא תראה כאן אחרי הקיץ 330/340 ו 747 של לופטנזה אלא רק מטוסים צרי גוף. אחלה שירות.

 

חן, אתה יודע מה הרקע של טייסי לופטהנזה? אתה יודע מה ההכשרה שהם עוברים?

 

לפני שאתה מתחכם ורץ לענות לי שטייסי אלעל הם לשעבר טייסי ח"א, דע לך שחלק נירחב מהטייסים הגרמנים גם טייסי ח"א הגרמני לשעבר - והיתר למדו ועברו קורסים והכשרות מיוחדות לשם העניין, יש גם כמה טייסים ישראלים שהגיעו ללופטהנזה ויש לי חבר שלומד כעת.

צר לי לומר לך את זה, בכל רגע נתון - אני מעדיף להיות בידיהם של הגרמנים על פני הישראלים. ח"א או לא, גרמני או ישראלי, יש להם ניסיון נרחב מזה של טייסי אלעל - באם תרצה ואם לא. העובדה שללופטהנזה היו 747 לפני שאלעל עוד ידעו על 707 וכדומה.

אז תעשה לי טובה, חפש לך סיפור אחר להעדפה האישית - שלך - לאלעל.

 

ושוב, לעובדות (מדגיש ע"פ ויקיפדיה):

לח"א הגרמני 397 מטוסים מאויישים מתוכם 244 מטוסי קרב (מרביתם מיושנים טורנדו ופאנטום) לח"א הישראלי 697 מטוסים מאויישים מתוכם 440 מטוסי קרב כולם מתקדמים (F-15/F-16). כלומר ח"א הישראלי גדול כמעט פי שניים. לא נדבר על תהליך המיון והניסיון המבצעי. כלומר ח"א הישראלי מייצר בערך פי שניים טייסים שהולכים לחברה הקטנה פי 7. אז איך בדיוק ההשפעה של בוגרי הלופטוופה מורגשת בלופטנזה?

מרבית טייסי לופטנזה מגיעים לחברה חסרי כל ניסיון טיסתי. כל טייסי אלעל מגיעים עם ניסיון טיסתי עשיר, כמעט כולם בוגרי ח"א. טייס באלעל טס בממוצע 10-20 שעות בחודש יותר מבלופטנזה, כל חודש. אז מי יותר מנוסה?

 

ולעניין הקביעה שלך בעניין 707/747. לופטנזה קלטה 747 בשנת 1970 (היא בהחלט היתה הראשונה בעניין 747-החברה הראשונה שריסקה אחד, בשנת 1974) ואלעל בשנת 1971. שתי החברות קלטו 707 בערך ביחד, ב 1960/61. בפינת הפיקנטריה, אלעל קבעה בשנת 1961 שיא עולמי לטיסה המסחרית הארוכה ביותר בטיסה ישירה מניו יורק לתל אביב ב 707. אז זה היה הישג מרשים.

 

sperial

מעבר לכך, לא ניתן להשוות בין המודרניזציה של המטוסים ורמת התחזוקה שלהם - לא אפרט כאן לפרטי פרטים, אך אוכל לומר לך שמכר שלנו היה עד לא מזמן אחד מהאחראים הטכנים של אלעל ואת רב דבריו לא תרצה לשמוע על תחזוקת המטוסים, על הטעויות שלהם בבקשות מיוחד בתכנון - מבואינג, ועל שלל דברים אחרים שאני אישית לא מצליח להבין או למצוא בהם היגיון, אבל זה מה יש.

 

כאן אתה כבר נמצא עמוק בתחום לשון הרע כשאתה חסר כל נתון לגבות את טענותיך.

רק לדוגמה, סבתא שלי קונה ירקות בשוק אצל בעל דוכן שחמו הוא יועץ שירות בסקודה והוא אמר לו שאין סקודה יטי 1.2TSI שנוסעת יותר מ 500 ק"מ בלי להגיע למוסך.

או דודה שלי הולכת לפסיכולוג שאמר לה שבחור צעיר שבוחר לקנות סקודה יטי :shock: ועוד בוחר לה צבע בשם

Candy White :shock: בטוח יש לו צנצנת וזלין ליד המיטה ויש ימים בהם הוא מעדיף לעמוד ולא לשבת.

 

בקיצור, אי אפשר להפיץ טענות כאלה בלי לגבות בעובדות. עובדות אלו נתוני MTBF. יש לך כאלו של שתי החברות?

 

מזכיר לך שבאלעל המטוסים חדישים יותר, ובניגוד ללופטנזה כל המטוסים הם GLASS COCKPIT (מניח שאתה מבין לבד את התרומה המכרעת לבטיחות הטיסה).

לופטנזה חברה טובה וגם אלעל. אני לא נכנס לויכוח מי טובה יותר וזו השוואה שאינה הוגנת, לכל אחת יתרונות וחסרונות והן פועלות בסביבה עסקית ומבצעית שונות.

 

את כל הטענות האלו אתה טוען מבלי שהתקרבת למטוס של אלעל בתחום המקצועי, אלא רק כנוסע וגם זה כדבריך לא בשנים האחרונות. התחום המקצועי שלך מאפשר לך היכרות מזערית עם עולם שהוא רחב בהרבה מכפי שאתה חושב. מכעיס אותי שמישהו כמוך מרשה לעצמו להכפיש חברה שהיא מקום העבודה של אלפי ישראלים ועושה את זה תוך התיימרות להיות מומחה בתחום.

 

אי אפשר לסיים בלי בדיחת שואה קטנה.

מגדל הפיקוח מאיץ בטייס לופטנזה לסיים הכנות ולהתארגן להתנעה והטייס עונה:

'מצטער אדוני עדיין חסר לנו נוסע אחד ואנו מחפשים אחריו'

מטוס אחר על הקשר (נגיד אלעל) מתערב ומציע:

'חיפשתם בתנורים?'

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי - אם כבר מדברים על חברות טובות, בדירוג התעופה SKYTRAX אלעל מדורגת 3 כוכבים, ביחד עם RJ, איזי ג'ט, קונדור, aegan שזה לא מעורר יותר מדי כבוד לאל על, שים לב שאלעל נמצאת ביחד עם חברות שכר, שזה לא מוסיף כבוד בכלל וחבל.

לופטאהנזה מדורגת 4 כוכבים עם חברות כמו סוויס, תאי, קוריאן, טורקיש, אוסטריאן ועוד.

 

השקלול הזה הינו שכלול של הרבה גורמים, בוא נגיד ככה - במקום שאלעל יתקדמו הם בדרך אחורה.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את SKYTRAX ולא ראיתי את האתר שלהם עד היום.

רפרפתי בו עכשיו ואני לא מבין איך הם קובעים את הדירוג שלהם.

אם הוא רק ע"פ דיווחי נוסעים אז זה חוזר לטיעון שמה שהנוסע חש ומרגיש הוא א. סובייקטיבי ב. לא תמיד מה שבאמת חשוב.

אם הוא מבוסס על ניתוחים אחרים אז אני לא ראיתי אילו ואיך הם נקבעים.

וגם אם הם נתנו לאלעל 3 כוכבים, אז היא ביחד עם KLM/DELTA/US AIRWAYS מחד ועם איג'יפט אייר מנגד. נראה לך דירוג רציני?

 

מעבר לכך, בשום שלב לא טענתי שאלעל טובה מלופטנזה, בניגוד ל RS, אלא התקוממתי כנגד ההכפשה מחוסרת הביסוס.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדירוג שלהם מתבסס על אנשי מקצוע ולאו דווקא על המשתמשים עצמם, אחרת אף חברה בעולם לא באמת הייתה מייחסת חשיבות לדירוג הזה, לא כ"כ קל לקבל 5 כוכבים, חברות גדולות כמו QATAR, SINGAPORE ועוד כמה בודדות קיבלו את ה 5 כוכבים.

יש הבדל בין דירוג של SKYTRAX לבין הדירוג של המשתמשים.

וכן זה רציני שאלעל נמצאת ביחד עם KLM ואיזי ג'ט, מהסיבה שהם בודקים כל פרמטר במחלקה, בין אם זה תיירים, עסקים או ראשונה. ואגב יש דירוג על כל מחלקה ע"י אנשי מקצוע, הן בטיסות קצרות טווח והן בטיסות ארוכות טווח.

 

אם נסתכל במחלקת עסקים של אלעל, הדירוג ממש לא מזהיר.

 

להלן הציטוט מהאתר שלהם:

 

"Ranking is reviewed annually. Rankings are applied following detailed Quality analysis of front-line standards by SKYTRAX. Rankings do not have any association with trip reports / traveller assessments featured in the consumer areas of our web site."

 

 

עוד דבר, אם תיכנס לאתר של קטאר איירוויז, הם מתגאים שהם זכו שנתיים ברציפות בחברת תעופה הכי טובה שקיימת.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי אלעל - אלון ושי היקרים, אוכל לספר לכם שהם ביצעו הזמנה מיוחדת מבואינג (ב-777) לתא מנוחה לצוות (אם זכרוני אינו מטעני - אבדוק זאת שוב מחר). אותו תא מנוחה גרם להעברת צנרת המיזוג בצורה שונה מהרגיל / מקובל של בואינג, מה שגורם במהלך הטיסות לניתוקי מערכת המיזוג וירידה בחמצן בתא הנוסעים - לא פעם ולא פעמיים התלוננו נוסעים ודיילים על חוסר חמצן בתא הנוסעים (כאבי ראש, קושי בנשימה, וכדומה), בעיקר בטיסות הארוכות בהם משמשים המטוסים המדוברים.

אתה מבלבל כאן בין רמת החמצן בתא לבין מערכת המיזוג (כמו שבלבלת בטיחות עם בטחון קודם לכן).

מערכת המיזוג ממזגת את המטוס ודואגת לאיוורור ולטמפרטורה בתא בעזרת אויר דחוס מהמנועים.

מערכת הדיחוס של המטוס היא הקובעת את רום התא בטיסה, שהוא המדד לכמות החמצן באויר בתא ואין לה שום קשר למערכת המיזוג.

 

רק לידע הכללי - בהקשר למלחמת B735 מול B738 - לופטהנזה נפטרת מכל צי הבואינגים הקטנים שלה לטובת המשך רענון וחידוש צי האירבאסים הקטנים שלה (A321 / A320 / A319 - וכמובן A320NEO ו-A321 NEO, אשר ימסרו לגרמנים לקראת 2014-2015). טובים ככל שיהיו ה-B737 (שאגב, מצד אחד נחשבים לסוסי עבודה בתחום התעופה - מצד שני מציגים לא מעט תקלות טעניות, לא משנה באיזה חברה הן משרתות), סדרת ה-A320 (למרות שגם היא חוגגת 20) מודרנית ומתקדמת יותר (בעיקר הוורסיות האחרונות / אלה שיגיעו בעתיד הלא רחוק).

בוא לא ניכנס לויכוח בואינג/איירבס ונתמקד בזה שלפנינו, אבל אתה מוכן לתמוך את הטענה שלך שה 737 פחות אמינים מה 320? או שאנחנו ממשיכים לפזר הצהרות חסרות בסיס? אתה מודע לחסרונות הגדולים של השיטה של איירבס בבניית מטוסים?

 

.

ולגבי שאר טענותייך (707 / 747)- אביא לך סימוכין - אל דאגה.

 

זו היתה טענה שלך, לא שלי. אני רק הצגתי לך עובדות. אבל אני מחכה.

 

זאת דוגמה קטנה לאובר-חוכם של הישראלי. היצרן ממליץ לא לערוך שינויים מאלה שהוא מותיר, אז קם הישראלי החכם-התורן ורוצה אחרת. היצרן מדווח מראש על הבעיות השונות שיתכנו בעקבות השינויים הטכנים והמבניים שיש לעשות - והקונה מתעלם מכך.

 

אתה מבין שהזלזול שלך ב'ישראלי' הוא בדיוק מה שאתה עושה בשרשור הזה? מפזר הכרזות והצהרות חסרות ביסוס תוך התחזות למומחה בתחום. בדיוק כמו הסוחר בשוק שמפזר הצהרות החלטיות האם צריך או לא לתקוף באיראן, באיזה נתיב, ביום או בלילה ובאיזה חימוש תוך ניתוח מדוייק של התוצאות :roll:

 

אני לא מחפש להוציא אותך קטן ואותי גדול. באמת לא איכפת לי מה אתה חושב על אלעל. אבל כמו שכבר כתבתי קודם אני לא מוכן שתכפיש אותה בלא הצדקה תוך עיוות העובדות.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, היה שקוף לי שיש לך קשר ישיר או עקיף לאלעל - ואתה יודע מה, אני ממש לא ארד לרמתך הנמוכה, הרי ברור לי שאתה משוחד מכל בחינה שהיא - לא משנה מה אומר או אוכיח, אתה תטען אחרת, זה ויכוח עקר לחלוטין ולאור התנשאויות הבלתי פוסקות.

 

אני אומנם לא אבי או דודי (ואם היית מכיר את דודי - אחד מהישראלים הכי מצליחים ומוכר בתחום התעופה והמטען, אם לא הישראלי המוכר והמצליח ביותר) ולא מתיימר להגיע לרמת הידע שלהם (באם טכני או מבצעי - או אחר) וגם לא אגיע - בכל זאת הם מכונאיי / טכנאיי ח"א לשעבר, כאלו החיים ונושמים תעופה על שלל דבריה וכל הדקויית שבתוכה. אותי לא מעניין דפים ונתונים שרשומים על גביהם - ממש לא. אותי מעניין מה קורה בפועל, על מה יש איחורים, על מה נתקע מטוס, מה התקלות הנפוצות שרואים ונושמים ביום ביום בשדה התעופה. אותה הסתמכות עיוורת למחצה על ניירת - היא לא נכונה - בדיוק כמו כל אדם מן המניין שבאמת חושב שיצרן הרכב אומר לו אמת לאמיתה לגבי צריכת הדלק או הביצועים (או כפי שהיבואן של סובארו עשה - הביא רק עם רמת גימור נמוכה מהכתוב בפרוספקט).

 

אני לא אתחיל להתייפף לך כאן במונחים שונים. אז טעיתי במונח / מינוח - מה קרה? אני בנאדם. לא באמת עניין אותי מה המינוח כששמעתי את מה ששמעתי, זה לא רלוונטי מבחינתי כנוסע - לי היה רלוונטי התוצאות של מה שנגרם בעקבות אותה לקות בנייה / תכנון שבחרה חברת התעופה (במקרה הזה, חברת התעופה בה אתה עובד ואתה מהלל בלי סוף).

 

העובדה שבואינג אינה משתמשת ב-FLY BY WIRE ושאר טכנולוגיה - אינה מעידה על אמינות וכדומה. יתכן והם בחרו בדרך הזאת מסיבה כלכלית - אולי זה יקר מידי לביצוע וטיפול? אין לי מושג. אני לא עובד בואינג ואין לי מושג מה עבר בראשם של המנדסים והמתכננים. העובדה שאלעל לא בחברה באירבאס בצי המטוסים שלה - יכול לנבוע מאלף סיבות שונות, לאו דווקא אלמנט האמינות / עמידות. אם כבר מדברים על כך, הסיבה העיקרית לבחירה בצי מבוסס בואינג היא העובדה כי זה חלק מהסכם כספי הסיוע בינינו לבין ממשלת ארה"ב - וזה נאמר ונכתב בגלוי הרבה יותר מפעם אחת.

 

ברור לנו שאתה - כעובד אלעל - תמצא כל סיבה שהיא להמשיך ולתמוך בחברתך - מה שאומר שתצא בהצהרות נגד אירבאס. אז די, תחסוך מאיתנו. אין ספק שגם בזה וגם בזה - יש תקלות טכניות כאלה ואחרות. התרסקויות לצערנו - יש ויש. החשיבות היא לצורת תחזוקת המטוסים - והחברות הגדולות ומבוססות - עושות זאת באופן מיטבי על פני החברות הזולות בעלות מחסור המזומנים.

 

כפי שאמרתי קודם לכן, הצי של לופטהנזה יכול להיות בן 13 (בממוצע), בפועל הוא מתחוזק היטב. נקודה. קח מטוס אלעל צעיר משל לופטהנזה - ותראה איך הוא נראה מבפנים - לנוסע. מבלי שנכנסו לפרטי פרטים על אופן התחזוקה הטכני / מכני / וואטאבר. זה בדיוק הפער הקיים ומורגש ביניהן, לופטהנזה חברה בעלת תזרימים ויכולת (למרות המצב התעופתי והכלכלי). לאלעל אין תזרימים ואין יכולת. המטוסים שלה מבפנים נראים נורא בהשוואה לכל חברה סדירה אירופאית אחרת, גם הפחות נחמדות (אליטליה או אירברלין). להוסיף אקונומי + לא יעזור לאלעל...

 

לופטהנזה הייתה הראשונה לקבל A342, הראשונה לקבל B747-8, ואם זכרוני אינו מטעני - הראשונה לקבל B737-100. הייתה החברה האירופאית הראשונה להזמין B747. ללופטהנזה שיתוף פעולה אדוק מאוד עם בואינג ואירבאס - והיצרניות בהחלט נשמעות לדרישותיה של לופטהנזה, כך למשל הגיעו לייצור סופי של ה-B747-8, לאחר דרישה רצינית מלופטהנזה - ורק לאחר מכן הצטרפו חברות נוספות והזמינו. לופטהנזה היא בהחלט חברה המקדמת את תעשיית התעופה ובהחלט אחת הקובעות בה.

 

לופטהנזה עוברת - לשנה הקרובה - לצרי גוף מכמה סיבות, לא אחת ויחידה.

1. חידוש ורענון הצי - מה שמוביל להוצאת לא מעט מטוסים ותיקים מהשירות - מה שמוריד את כמות המטוסים בצי כמובן. היו עיכובים במסירות של ה-A380 וה-B747-8, אבל הוחלט שלמרות זאת יוצאו מטוסים ותיקים מהשירות - יתכן וזאת החלטה לקויה, אבל זאת החלטה של הקודקודים - לא שלי. בעבר הם השאירו מטוס ספציפי (DC10-30) שעשה את הקו ת"א-פרנקפורט הלוך ושוב, עד לקבלת ה-B747-400 וה-A340-200 באופן סדיר ומהיר.

2. תפוסה חלקית במחלקה הראשונה - אין דרישה אמיתית למחלקה הזאת בקוים האלה (ת"א-מינכן / ת"א-פרנקפורט). לרב נוסעי "SENATOR" (זהב) או "HON" (פלטינום - לצורך עניין) משודרגים לשם בעקבות Overbooking כללי במטוסים. הקודקודים החליטו כי בקווים אחרים (ארה"ב / מזרח רחוק) בהם יש תפוסה מלאה במחלקה המדוברת, לשם ישלחו מטוסים הכוללים אותה.

3. צריכת דלק - לופטהנזה הינה חברה "ירוקה" (תחקור קצת בנט / באתר שלהם, תבין על מה מדובר - שימוש בדלק "נקי" וכדומה) - הם טוענים (בהיגיון) כי אותם המטוסים הותיקים צורכים יותר דלק מהחדשים והרעננים. למשל A343 אל מול A333.

4. התייצבות כלכלית והתארגנות מחדש אל עבר רווחים - במקום הפסדים. ורק לידיעתך, ברבעון האחרון - הם צמצמו בחצי את ההפסדים שלהם - שלמרות כל הגאווה שלך, עולים על של חברתך במיליונים - וידוע לכולנו מה מצבה של אלעל (רחוק מלהיות מושלם או מבריק).

 

מסכים איתך שזו פגיעה עמוקה בלקוחות מחלקת העסקים / הנוסעים המתמידים המתמידים (SENATOR ו-HONים). זאת החלטה שנפלה לשנה הקרובה לפחות. אם המצב הכלכלי ישתנה, הרווחים יוגדלו והעניינים ישובו לקדמותם בהקדם - גם רחבי הגוף ישובו לכאן בהקדם, ואולי נזכה לראות את ה-B747-8 כאן. ואם אתה שואל אותי - לא יקח זמן רב עד שהקודקודים בגרמניה יבינו את הטעות ויחזירו לכאן את רחבי הגוף למיניהם. הקוים למינכן ופרנקפורט מאוד חזקים בכל הקשור לנוסעים וגם המטען. הקו לברלין פחות מלהיב, אבל זה כבר משהו אחר - אף אחד לא תיכנן שפתיחת השדה החדש תידחה לשנה הבאה, משם אמורים היו להיות קונקשנים שונים ונרחבים מבעבר / מאלו המוצעים מ-TXL כרגע. נחייה ונראה - הכל עניין של זמן.

 

הבעיה של אלעל היא שהיא לבדה במערכה. אם היא הייתה בברית מסויימת או בשייכות לחברה מסויימת, עם תזרימים ותחשיב עיסקי / כלכלי / שירותי שונה - הכל היה אחרת. צי חדש יותר או לא, המטוסים שלהם מיושנים למראה מבפנים, הם פחות מרווחים מבריטיש או לופט' והשירות בכלליות נמצא בלפחות שתי רמות פחות מהם ומשאר החברות המצטיינות בכך (סוויס וכדומה). לעולם לא טענתי כי הגרמנים טובים ביותר - יש טובים מהם - גם מהבית (SQ - סינגפור אירליינס), ויש את ה"שכנים" העשירים מאוד שלנו (Eithad ו-Emirates). גם TG (תאי) נחשבים למצויינים בכל הקשור לרמת השירות שלהם, לא משנה המחלקה כמובן.

 

ישראלי או לא, אלעל היא אומנם חברת התעופה הלאומית - ויש מי שיהלל וישבח אותה שוב ושוב. שיבושם לך / לכם / להם.

אני אישית לא מרוצה מהשירות של אלעל, לא מטיב המחלקות ולא מרמת התמחור (ברב מוחלט - יקרה משמעותית מהמתחרים הגדולים והמוכרים) - וזאת זכותי. יש מי שיסכים עימי ויחזק אותי בהחלט - ויש מי שיחשוב / יאמר ויחליט אחרת. שוב, זכותכם המלאה.

 

לופטהנזה לא משלמים לי עדיין - בטח לא לגונן עליהם או להכפיש את אלעל. כבן של עובד, כנותן שירות לחברה בארץ ובעיקר כמי שטס לא מעט - אני מאוד מרוצה מהשירות ומטיב המחלקות השונות, על אף העובדה כי ביקורי במחלקה הרגילה הם לעיתים רחוקות ובודדים להחריד. לרב אני טס במחלקת העסקים שלהם והשירות מצויין ואדיב. טענתי קודם לכן ואומר זאת שוב - לא תמיד זה מושלם, לפעמים גם הצוותים עייפים והשירות פחות טוב מהרצוי, אם כי בהחלט מעבר למספק את הדעת. אני אמשיך להיות נוסע נאמן שלהם - ואם לאחר עזיבתי אל גרמניה - אבחר ללכת בדרך התעופה (ולא במוטוריקה) - אשמח מאוד לעבוד בחברת התעופה הזאת.

 

כאן - מבחינתי - אני מסיים את הויכוח העקר הזה מולך. ואני לא נגעתי בכל הכתבות השונות על הבחירה בלופטהנזה כהחברה האירופאית הטובה ביותר מזה כמה שנים ברצף, או כל דבר שכזה. אלה דברים שנכתבו שחור על גבי לבן, על סמך שלל אספקטים שנלקחו בחשבון ועברו שיקלולים כאלה ואחרים - על פי דעותיהם של הכתבים השונים ודרישותיהם המינימליות עבור הכתבה / תחקיר / וואטאבאר.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS

אני משוחד לטובת אלעל-נגיד. אתה משוחד לטובת לופטנזה- גם נכון.

אני לא אמרתי מילה רעה על לופטנזה.

אתה לכלכת על אלעל בלי סוף.

אז ביקשתי עובדות, הבטחת להביא.

חיכינו.

מה קיבלנו? המון בלה בלה בלה ושיר הלל לאבא ולדוד שלך.

 

טענת טענות- תביא ע ו ב ד ו ת. ה ו כ ח ו ת לטענות שלך.

 

או שאתה טועה?

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי ו-RS - אני חושב שאתם נכנסים לדו שיח שהוא רק בין שניכם ולא ממש מעניין את האחרים. לא צריך להגיע לדיון הוכחות והבאת עדים.

בכל מקרה, תודה ל-RS שהביא רשמים של מי שמטפל בהיבטים הטכניים וקצת על מדיניות של חברה זו או אחרת. דברים שאיננו שומעים ולא יודעים מהם.

 

השרשור התרחב משאלה על ישראייר למשהו טוב בעיני של חוויות אישיות של אנשים לגבי טיסות בחברות שונות. נקודות שיכולות להיות שיקול וענין לאחרים, במיוחד למי שמנסה להשיג, בתמורה לכמה מאות דולרים שהוא משלם, את החברה עם דיוק, נוחות,שרות ועלות - שהם קצת יותר טובים מחברה אחרת.

אותי לא מעניין מי קיבל קודם ואיזה מטוס, (ואפילו כשנכנסתי למחלקת הרכש במפעל בואינג בסיאטל לא בדקתי נתונים אלו) ואם פרנץ יוזף הטיס F15 או עפיפון. העיקר מה שהוא יודע כעת ובמטוס נוסעים. בשוליים אציין כי אהבתי את הסיפור של דייל בוירג'ין שקודם והגיע להיות טייס, וחברות שהכניסו נשים למושב השמאלי בקוקפיט.

 

אישית כבר כתבתי שאצלי אל על היא האפשרות האחרונה שאני שוקל כאשר אני בוחר את החברה שתטיס אותי. ואני מעדיף כחול-לבן אבל לא בכל מחיר.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי ו-RS - אני חושב שאתם נכנסים לדו שיח שהוא רק בין שניכם ולא ממש מעניין את האחרים. לא צריך להגיע לדיון הוכחות והבאת עדים.

בכל מקרה, תודה ל-RS שהביא רשמים של מי שמטפל בהיבטים הטכניים וקצת על מדיניות של חברה זו או אחרת. דברים שאיננו שומעים ולא יודעים מהם.

 

אתה לא מבין שזה בדיוק מה שהקפיץ לי את הפיוז?

הבחור פקיד זוטר בחברה שנותנת שירותי קרקע. לדבריו אפילו לא יורד לרחבת המטוסים.

אל תבין לא נכון, כל אחד במערכת המורכבת של שדה תעופה מבצע תפקיד חשוב וקריטי, ובלעדיו המכונה הדי יעילה הזו תתקע.

 

אבל קצת צניעות. לבוא עם איזו יומרה של לנתח את ביצועי חברות התעופה בנתב"ג? נו באמת.

אין לו מושג למה מטוס התעכב או לא. אולי המטוס עמד בזמנים כי לחצו את הצוות לצאת לטיסה עם תקלה מגבלתית? אולי המטוס התעכב כי ברגע האחרון הקברניט החליט להוסיף עוד דלק כי מזג האויר מגבלתי?

 

והכי הכעיסה אותי ההשתלחות באלעל, מבלי שהבחור התקרב למטוס שלה בשנים האחרונות, וגם כשהתקרב, לפני שנים, זה היה כנוסע בלבד.

 

אז עימתתי אותו ע ה'עובדות' שהוא נופף בהן כאן כלאחר יד, וכולן שגויות.

 

מאז הוא נעלם.

 

אין לי ויכוח עם פרשנויות וחוויות אישיות בטיסה.

יש לי ויכוח כאשר מפרסמים כאן פרשנויות במסווה של עובדות.

 

אז או שיביא עובדות אחרות או שיודה שסתם בלבל את המוח מבלי להבין (שוב, התנהגות כל כך ישראלית, אותה ישראליות שהוא בז לה...)

ואז תבין שכל הניתוח שלו כאן שווה בדיוק כלום.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...