Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבצע נגד רוכבים בחודש אוגוסט


motimv
שימו לב! השרשור הזה בן 4327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא תומך ברוכבים שמשתוללים בשוליים וחותכים רכבים כמו משוגעים אבל דחילק תנו לנו לרכב כמו בני אדם בשוליים אם אני לא יכול לעשות את זה אני אחליף את הקטנוע ברכב יבזבז יותר דלק יותר זמן בפקקים יותר זיהום אויר( כן גם זה משנה לי) וזהו.

קשקשן, שלא לומר חרטטן. אתה לא תחליף את הקטנוע ברכב ותבזבז יותר דלק מכיון שאתה משלם על הדלק הזה. את מי בדיוק אתה בא להעניש פה, את המדינה? תפדל, עבור למכונית. ככה תקנה יותר דלק ותשלם יותר בלו, ככה רישיון הרכב שלך יהיה יקר יותר וככה גם מבחן הרישוי יעלה יותר. המדינה רק תגיד לך תודה.

כל מה שמצפים מרוכבי הדו"ג זה לנהוג בשאר משתמשי הדרך באותו כבוד שבו הם היו רוצים שהאחרונים ינהגו בהם.

עצרו אותך לבדיקת רישיונות וביטוח? אתה צודק, אני שומע מה אתה אומר. זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי! אני כל כך מסכן! שוטר עיכב אותי במשך 3 דקות לבדיקת רישיונות! נדפק לי כל היום! אוי אוי אוי!!".

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מחקתי וכתבתי מחדש את התגובה שלי 3 פעמים כבר.

כולם יודעים למה יש מבצע ממוקד נגד רוכבי דו"ג, ומי שמעמיד פנים שהוא לא יודע, שיתן לעצמו סטירה קלה, ויתעורר.

 

לאלה שטוענים שהם רוכבים בשוליים כי הם מפחדים לרכב בכביש, מי אשם בזה שנהגים כבר לא זוכרים מה זה דו"ג שרוכב כמו בנאדם? עם כל שלל העבירות וההדחפויות המסוכנות שרוכבי דו"ג מבצעים, לנהוג באיזור שיש בו הרבה דו"ג זה כמו משחק מחשב. צריך להיות ממש מרוכז לא להפסל, והמשחק מנסה לגרום לך להכשל. ביצה ותרנגולת, תתחילו לרכב בצורה שפויה, ותראו איך הכל ישתנה.

Peugeot 208 GTI 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוכבי אופנוע נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה.

הסיכוי של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית לכל קילומטר נסיעה גבוה בהרבה מהסיכוי של נהג או של נוסע ברכב פרטי, ובישראל יחס זה עומד על 9:1.



בשנת 2011 נהרגו 43 רוכבי אופנוע בתאונות דרכים לעומת 47 בשנת 2010. מבין רוכבי האופנוע שנהרגו בשנת 2011, 25 רוכבים נהרגו בדרכים לא-עירוניות ו-20 בדרכים עירוניות.

עביֵרות הנהיגה השכיחות ביותר בקרב רוכבי אופנוע הן מהירות מופרזת וסטייה מנתיב. התאונות השכיחות והחמורות ביותר הן תאונות חזית אל צד ותאונות עצמיות.

הגורם האנושי הקשור בהיפגעות של רוכבי אופנוע בא לידי ביטוי בכמה מאפיינים: גיל רוכב האופנוע, ניסיון רוכב האופנוע, מיומנותו ברכיבה, הנראות הנמוכה של האופנוע, הערכה שגויה של נהג הרכב האחר את מהירות האופנוע והמרחק ממנו, היסח הדעת ורכיבה בהשפעת אלכוהול וסמים.

לפיכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת לשינוי התנהגותי, הן של רוכבי אופנוע והן של שאר הנהגים כלפי רוכבי אופנוע, באמצעות פעולות שונות בתחום ההסברה, החינוך וההכשרה, החקיקה, התשתיות והאכיפה.

​​​​​​​​​

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוכבי אופנוע נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה.

...

לפיכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת לשינוי התנהגותי, הן של רוכבי אופנוע והן של שאר הנהגים כלפי רוכבי אופנוע,

​​​​​​​​​

 

מי אתה, "הרשות לבטיחות"?

 

הבאת נתונים חלקיים. איזה אחוז מהתאונות של אופנוענים נגרמות באשמתם, ועקב "עבריינות" (רק תאונות אלו יפחתו, לכאורה, על ידי אכיפה שמופנה כלפי ציבור הרוכבים).

 

אני אחסוך לך את התשובה.

 

אחריות נהג האופנוע ואחריות נהג הרכב האחר - הרוב המכריע של תאונות הדרכים בהן מעורב אופנוע

נגרמות בשל הגורם האנושי. התאונות נגרמות הן בשל התנהגות נהג הרכב האחר והן בשל התנהגות

רוכב האופנוע: כ- 50% מתאונות בהן מעורב אופנוע נגרמות כתוצאה מהתנהגות לא בטיחותית ו/או

חוקית של נהג הרכב האחר וכ- 40% מהתנהגות רוכב האופנוע.

​​​​​​​​​

כלומר, על פי נתוני הרשות עצמה, רוב (50% מ- 90% שזה 55%) תאונות האופנועים שנגרמות עקב "הגורם האנושי" (90% מכלל התאונות, לטענתכם) נגרמות על ידי "הנהג האחר". מתוך התאונות שנגרמות מהתנהגות רוכב האופנוע, רק חלק (לא ידוע) נגרם עקב התנהגות לא חוקית שלו. אז למה אכיפה כלפי האופנועים היא התשובה?

 

 

 

נו, ואיפה מבצע האכיפה המופנה נגד נהגים קשישים? (אגב, בני 65 = קשישים?!?)

 

קשישים (בני 65 ומעלה) נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים (14%) גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה (10%).

קשישים נפגעים בתאונות דרכים הן כהולכי רגל והן כנהגים ונוסעים.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

...



בשנת 2011 נהרגו 53 קשישים בתאונות דרכים - ירידה של 29% לעומת השנה הקודמת.

קשישים הולכי רגל: קשישים הם קבוצת הגיל הנמצאת בסיכון הגבוה ביותר מכלל הולכי הרגל בישראל. מעורבותם הגבוהה בתאונות מתבטאת בכל המדדים של היפגעות הולכי רגל: ביחס לשכיחותם באוכלוסייה, ביחס לקילומטר הליכה וביחס למספר חציות כביש. בשנת 2011 היו 55% מהקשישים ההרוגים בתאונות דרכים הולכי רגל, שיעור גבוה פי שניים משיעור הולכי הרגל ההרוגים בקרב יתר קבוצות הגיל. בשל הזדקנות האוכלוסייה יש חשש אמיתי ששיעור היפגעותם בתאונות דרכים אף צפוי לגדול במהלך השנים הקרובות.

מבין הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל, 38% חצו את הכביש במעבר חצייה, 34% חצו במקום אסור - לא במעבר חצייה ולא ליד צומת, ו-28% נהרגו שלא במהלך חציית כביש. קשישים נהגים: אוכלוסיית הנהגים הקשישים הולכת וגדלה, ובו בזמן גדלות גם הבעיות הבטיחותיות הנובעות מכך. היפגעותם של נהגים קשישים נובעת הן מבעיות פיזיולוגיות (ירידה בראייה ובשמיעה, עייפות, ירידה בגמישות האיברים ובכוח הפיזי) והן משינויים קוגניטיביים (קשיים בזיכרון ובקליטת חומר ועיבודו, ירידה במהירות התגובה ועוד).

לפיכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת לשינוי התנהגותי של קשישים הולכי רגל וקשישים נהגים בכל הנוגע לבטיחות בדרכים באמצעות פעולות שונות בתחום ההסברה, החינוך וההכשרה, החקיקה, התשתיות והאכיפה. ​​​​​​​​​

 

 

כל האתר של הרשות הוא copy paste אחד של דמגוגיה זולה. איפה האכיפה מול המוניות והאוטובוסים הזעירים שמסכנים את חיי בוקר בוקר?

...

 

שיעור מעורבותם של כלי רכב ציבוריים בתאונות דרכים קטלניות גבוה משיעורם במצבת כלי הרכב בארץ, הן בשל הנסועה (הקילומטרז') הגבוהה של כלי רכב אלה והן בשל משקלם הגבוה המשפיע באופן מהותי על התוצאה של התנגשות בין כלי רכב בתנועה.



 

בסוף שנת 2010 היו בישראל 14,762 אוטובוסים, 15,026 אוטובוסים זעירים ו-18,878 מוניות.

בשנת 2011 היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות 35 אוטובוסים, עלייה של 40% לעומת שנת 2010. עיקר העלייה נרשמה בדרכים עירוניות (עלייה של 64%).

לפיכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת לשינוי התנהגות של נהגי אוטובוסים, נהגי אוטובוסים זעירים ונהגי מוניות בנוגע לבטיחות בדרכים באמצעות פעולות שונות בתחום ההסברה, החינוך וההכשרה, החקיקה, התשתיות והאכיפה. ​​​​​​​​​

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אחזור על עצמי בריטואל הוויכוח הקבוע שמתרחש אחת לכמה זמן פה בפורום הזה, הרי אי אפשר לשכנע את המשוכנעים שמחר, כשייזמו כנגדם מבצע, יקימו קול שבר: "למה דווקא אנחנו?".

 

במקום זה, קראו קצת ותחכימו מהפורום השכן. מי שכתב את זה יודע על מה הוא מדבר:

 

די ברור מה שקורה פה. ריטואל חוזר:

 

- בסוף 2011 אגף התנועה של מחוז ת"א קובע יעדים לשנת 2012. בין היעדים - הגדלת כמות הדו"חות לדו"ג, נגיד ב-15% (צריך לזכור שדו"ח לדו-גלגלי, כל דו"ח לדו-גלגלי, נחשב ל'דו"ח איכות' ויוצג כך בסטטיסטיקות של סוף השנה)

 

- מגיעים לסוף חודש יולי, ובסיכום ביניים מתברר שרחוקים מהיעד וצריך לסגור פערים אם רוצים להציג לשר לבטחון פנים ולשר התחבורה סטטיסטיקות של 'מלחמה בתאונות הדרכים'.

 

- מה עושים? איך סוגרים את הפער? פשוט: נותנים הנחיה לכל שוטרי את"נ מחוז ת"א, וכן לשוטרי הסיור, להשתולל על אופנועים וקטנועים. לתת דו"חות על כל מה שרק אפשר. קובעים מסגרת זמן - חודש זה אחלה זמן, כי אם לא יסגרו את הפער יש גם את נובמבר ודצמבר עד לסיום 2012.

 

- במקביל, יוצאים בהודעה לעיתונות על מבצע "להורדת מספר תאונות הדרכים" ול"הגברת הבטיחות בקרב דו-גלגלי בשל ריבוי תאונות", או כל שטות אחרת, ועל הדרך מרוויחים כמה נקודות בדעת הקהל וכמה לייקים בדף הפייסבוק ("כל הכבוד למשטרת ישראל! תראו להם מה-זה!"). המשטרה טובה בזה.

 

- בפועל, משחילים דו"חות לרוכבי אופנועים וקטנועים על כל דבר, גם אם זו שטות מוחלטת, וגם אם צריך להמציא עבירות בשביל דו"ח (ולא ישכנעו אותי שזה לא כך, גם כי ראיתי את זה במו עיני וגם כי שוטרים מסוימים הודו בפניי שזה המצב), ומתקנים את הסטטיסטיקה כדי לעמוד ביעדים שנקבעו. הולכים על דו"חות קטנים - 250 ש"ח ללא נקודות. ככה הרוב המוחלט של מקבלי הדו"חות לא יטרחו לערער או להישפט. שיטת מצליח.

 

שלא תגידו שלא אמרתי לכם - צפו לעוד מבצע כזה לקראת סוף השנה, בערך בדצמבר.

00100.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אתה, "הרשות לבטיחות"?

הבאת נתונים חלקיים. איזה אחוז מהתאונות של אופנוענים נגרמות באשמתם, ועקב "עבריינות" (רק תאונות אלו יפחתו, לכאורה, על ידי אכיפה שמופנה כלפי ציבור הרוכבים).

אני אחסוך לך את התשובה.

כלומר, על פי נתוני הרשות עצמה, רוב (50% מ- 90% שזה 55%) תאונות האופנועים שנגרמות עקב "הגורם האנושי" (90% מכלל התאונות, לטענתכם) נגרמות על ידי "הנהג האחר". מתוך התאונות שנגרמות מהתנהגות רוכב האופנוע, רק חלק (לא ידוע) נגרם עקב התנהגות לא חוקית שלו. אז למה אכיפה כלפי האופנועים היא התשובה?

כל האתר של הרשות הוא copy paste אחד של דמגוגיה זולה. איפה האכיפה מול המוניות והאוטובוסים הזעירים שמסכנים את חיי בוקר בוקר?

 

האתר הזה הוא פשוט מצחיק לדעתי. פניני חוכמה שלו בנושא מהירות, תוכלו למצוא כאן.

אני לא סומך על הסטטיסטיקות שלו. נקודה. גם אני יכול למצוא סטטיסטיקות הזויות ולהביא אותן לכאן.

למשל:

"ב-99% המהתאונות בין רכב פרטי לקטנוע, מעורב נהג קטנוע"

"ב-100% מהמקרים בהם היה הרוג, לא יכלנו לשאול אותו מדוע נסע במהירות שבה נסע"

וכולי.

אני הייתי מאד רוצה לראות את הנתונים האמיתיים שבהם מופיע שיעור התאונות באשמת הרכב. ועדיין אני אהיה סקפטי:

גם אם רוכב אופנוע יקפוץ לי לכביש מהמדרכה, באמצע כביש מהיר (70 נניח לשם הדיון), ואני אפגע בו- אני אשם ש"נהגתי במהירות שאינה תואמת לתנאי הדרך" וש"לא הספקתי לבלום" וש"הייתי צריך לקבל הסמכה של מגיד עתידות לפני קבלת הרישיון כדי שלא רק אוכל לנחש אלא לדעת בוודאות שאופנוע יקפוץ לי לאמצע הכביש מהמדרכה".

*כותב אופנוע, מתכוון כמובן בעיקר לקטנוע.

אני לא אומר שאין מקרים שהאשמה היא בלעדית של הרכב: אני רק לא יודע כמה מהם זה אמיתי וכמה מהם זה "כי הוא פשוט היה שם".

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל תרבות המהירות בארץ ושאנשים מזמינים משהו ורוצים שכשנגיד הוקוס הוא יווצר יש מאין וכשנגיד פוקוס הוא כבר יהיה אצלם ביד, זה מה שהופך את נהגי הדו״ג השליחים לכאלה חצופים על הכביש, פשוט כי עם ישראל היושב בביתו לא מתעניין בהאם השליח עבר באדום או חתך דרך מדרכה, שיסע מאה בעיר ויעבור דרך חצרות בתים פרטיים מצידו, אם יש בזה בכדי שהאוכל יגיע מהר.

 

זו התרבות שלנו במדינה, וזה משליך באופן ישיר על הכביש.

יש כאלה שאומרים "זה לא אני כזה, זה החיים הם כאלו". אבל זה לא מצדיק את המעשים. אני מבין שרוכבי שליחויות נמצאים בין הפטיש לסדן, אבל לפי מיטב ידיעתי המחוקק עדיין לא ביטל את החוקים. אתם פשוט מסכנים את עצמכם ולפעמים גם את הסובבים.

 

אבל למה אני? שאני נוסע כל יום מרחק של 15 ק"מ לעבודה ו15 ק"מ חזרה, נוסע על אופנוע מתוחזק , עם ציוד מיגון ואפילו יש לי אפוד זוהר בתיק !

כל כך מפריע לך בעין כשאני נוסע על השולים במהירות של 80 קמ"ש כאשר התנועה בכביש עומדת ? הרי שנינו יודעים שאם תסע בפקק ותראה אופנוע עומד לפני ותופס מקום של רכב ועוד אופנוע לפניו אתה תסתכל על זה בצורה תמוהה ותתלונן מדוע הם לא עוקפים ?

ידידי, גם הרכב שלי מתוחזק וגם יש לי אפוד זוהר, ביום שישי האחרון עשיתי טיפול ויש לי אפילו צמיגים חדשים בני כמה חודשים. אולי גם אני יסע בשוליים על 80 כאשר התנועה עומדת? נסיעה בשוליים זה 750ש"ח קנס ו10 נקודות. ובצדק. זה שיש לך דו גלגלי זה עדיין לא אומר שמותר לך לעבור על החוק. השוליים נועדו למקרה חירום בלבד. אתמול בדיוק היה מקרה שאני הייתי צריך פנות ימינה ולצורך זה יש מפרץ מיוחד מתוך נתיב. מה אני רואה לצידי? רוכב קטנוע שנוסע לו כמובן. אם לא הייתי מסתכל הצידה בנוסך למראה הייתי מוריד אותו ולצערי יש נהגים שלא מסתכלים הצידו - חושבים שמראות מראות הכל. אז נניח שאתה צדיק מבין רוכבים שלא עושה מהלכים כמו אותו רוכב קטנוע, אבל תמיד יהיו כאלה שישתמשו ברשות לנסוע על שוליים לרעה.

וגם אני מבקש שלא תציג את העמדה שלי ("הרי שנינו יודעים שאם" - זה אתה יודע ואני לא), אני יכול לעשות את זה בעצמי ללא עזרתך: לגמרי לא מסכים עם האמירה הזאת.

 

אם אני לא יכול לעשות את זה אני אחליף את הקטנוע ברכב יבזבז יותר דלק יותר זמן בפקקים יותר זיהום אויר( כן גם זה משנה לי) וזהו.

זיהום אויר? לרכבים מודרניים יש מסנני חלקיקים, ממיר קטליטי ושאר דברים להורדת זיהום אויר. את כל זה אין בדו גלגלי. אז בבקשה ממך, אל תצדיק שימוש דו גלגלי בגלל זיהום אויר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לרוב הקטנועים והאופנועים המודרנים יש ממיר קטליטי.

ומנוע 125 סמ"ק עם מערכת פליטה עם ממיר קטליטי יפלוט פחות מזהמים מרכב משפחתי 1.6 מודרני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש לך דו גלגלי זה עדיין לא אומר שמותר לך לעבור על החוק. השוליים נועדו למקרה חירום בלבד.
לא לפי המשטרה שמתירה רכיבה במהירות סבירה בזמן עומס

 

בנוגע לפנייה ימינה - זו אשמתך 100% לקטנוע אין אפילו אשמה חלקית

1. המראות שלך לא היו מכוונות ולכן לא ראית את הקטנוע

2. גם אם הכל נראה פנוי יש לפנות לאט ובזהירות ולא להאיץ בפראות מתוך הפקק לנתיב ההאטה מימין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לפנייה ימינה - זו אשמתך 100% לקטנוע אין אפילו אשמה חלקית

1. המראות שלך לא היו מכוונות ולכן לא ראית את הקטנוע

2. גם אם הכל נראה פנוי יש לפנות לאט ובזהירות ולא להאיץ בפראות מתוך הפקק לנתיב ההאטה מימין.

ברור, קטנועים מסכנים ופגיעים, ממש מלאכים על הגלגלים לא מפרעים לאף אחד אלא עושים לכולם רק טוב והנה בא רכב מרושע שפוגע בהם ורומס את זכויותם.

מיילא אתה לא קורא את מה שכתבתי, אבל זה שאתה ממציא את התסריט זה כבר מעבר לסמכותך ("לא להאיץ בפראות מתוך הפקק לנתיב ההאטה מימין" ועוד מטיל אשמה על משהו שלא קרה). קרא שוב, אם יש לך שאלות - שאל, אבל אל תמציא את הסיפור שלי מחדש.

זה שרוכב קטנוע נסע בשוליים והמשיך לנסוע ישר דרך נתיב פנייה זה מצב מסוכן ביותר, אפשר ליקרוא לזה ניסיון התאבדות. אגב, גם עקיפה מימין זה לא חוקי.

 

מה שכתבת בסעיף 2 זה נכון ואת זה אני מיישם תמיד. ואתה מיישם את מה שכתבת? רוכב אפילו לא ידע שעומד לקרות משהו מסוכן, הוא פשוט חלף לו במהירות. אני זה שראיתי את המצב בעל סכנה פוטנציאלית.

ובקשר למראות, די עם מנטרה של מראות לא מכוונות. לא משנה איזה רכב יש לך, אין לך שדה ראייה של 360 מעלות (במיוחד כשאתה פונה, אלא אם כן התקנת מראות פנורמיות של מורה נהיגה אז אתה רואה טיפה יותר במראות האלו).

KATANOA.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור רוכב , זה קצת מבאס אותי , כן אין מה לעשות אני כל יום נוסע על השולים הדרך לעבודה וגם חזרה.

הרבה פעמים עומדת ניידת בשוליים, ומתעלמת מאיתנו, בימים מסויימים עומדת ניידת ועוצרת כל אופנוען שעובר בשוליים ונותנת לו דו"ח.

 

זה אומר שהיום בדרך הבייתה אני הולך לנסוע בין המכוניות , להגדיל את הסיכון האישי שלי, כדי לא לחטוף דו"ח על נסיעה של 70-90 בשוליים

 

נסיעה על שול ימין (צהוב/כתום) מותרת לרוכב אופנוע.

אף אופנוען לא קיבל דוח על נסיעה כזו.

הם כן מקבלים דוח של 250 שקל כאשר נוסעים על אי תנועה (אותו קטע קטן של 10 מטר, לפני התחלת השוליים הצהובים/כתומים). זה הכל.

אני נוסע 60 אלף ק"מ בשנה על אופנוע. 90 אחוז מהזמן על השול הימני. עד היום לא קיבלתי דוח על נסיעה בשוליים. ואני נוסע ליד השוטרים. יש תצלום של מפקד יחידת האופנוענים אשר מוסר כי מותר לנסוע על השוליים כאשר יש פקק (לדו גלגלי בלבד).

זה מספיק כדי שכל שופט יבטל דוח, ויזכה אותך ביום עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיילא אתה לא קורא את מה שכתבתי, אבל זה שאתה ממציא את התסריט זה כבר מעבר לסמכותך ("לא להאיץ בפראות מתוך הפקק לנתיב ההאטה מימין" ועוד מטיל אשמה על משהו שלא קרה). קרא שוב, אם יש לך שאלות - שאל, אבל אל תמציא את הסיפור שלי מחדש.

זה שרוכב קטנוע נסע בשוליים והמשיך לנסוע ישר דרך נתיב פנייה זה מצב מסוכן ביותר, אפשר ליקרוא לזה ניסיון התאבדות. אגב, גם עקיפה מימין זה לא חוקי.

 

שוב - לא נכון. קראתי והבנתי וע"פ הציור שלך המצב שתיארת הוא מה שהבנתי. רוכב עובר מהשוליים לנתיב פנייה ימינה היא פעולה לגיטימית מכיוון שמותר לו לרכב שם. ובמידה והרכב מאותת ופונה בזהירות והרוכב רוכב במהירות שמאפשרת לו להגיב בזמן (כ 50-60 קמ"ש גג) לא יווצר מצב מסוכן. המקרה שלך בו נהגת בזהירות והאופנוע עבר ללא פגע רק מחזק את הדברים.

 

לא המצאתי סיפור, גם אני על הכביש ולצערי הנהיגה כפי שתיארתי אותה - האצה מהירה תוך כדי פנייה לנתיב האטה (בד"כ ללא מבט בראי) היא תופעה רווחת מידי בכבישי הארץ ובמיוחד בפקקים ארוכים ומתישים.

 

בנוגע למראות - יש מספיק מדריכים ושרשורים שמראים כיצד לכוון מראות כדי לראות את הרוכב בשוליים ולא את הדלתות של האוטו.

 

ובנימה יותר כללית - יש רוכבים נבלות מניאקים. נוהגים כאילו הכביש שייך לאבא שלהם וכול השאר הם קונוסים שמפריעים להם באימוני ה moto GP שהם פתחו בכביש. אלו אינם בוחלים ברכיבה על בכל מקום (שמאל ימין כביש מדרכה מעבר חצייה you name it) כולי תקווה שבמבצע הזה יסולקו כמה מהכביש.

יש נהגים נבלות מניאקים. לא מאותתים ולא מביטים במראה. לא מתחשבים באף אחד אחר יעשו הכל בשביל להרוויח עוד מטר בפקקים ולעזזל עם שאר משתמשי הדרך. כולי תקווה שבמצעים עתידיים הם יעופו.

 

לא אלו ולא אלו מיצגים רוכב נורמטיבי שמשתדל להגיע לעבודה בזריזות ובלי למות בדרך או את הנהג הנורמטיבי שמנסה להגיע לעבודה מבלי להרוג או לההרג בדרך. להביא את המניאקים כדוגמה זה לא הוגן. הם רוכבים כך כי הם מניאקים ולא כי הם על קטנוע. הם היו נוהגים כך ללא קשר לרכב שהם מתפעלים במקרה באותו רגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מבצע?

יש בארץ סקטור פרטי

יש גם סקטור צבורי

מדי פעם , גורמים בסקטור הפרטי יוצאים במבצעים

מיטיבים עם הצרכן וגם עם קופתם.

מדי פעם, הסקטור הציבורי לומד מהפרטי, תוך פרשנות משלו

גם הוא רוצה להיטיב עם הציבור, וגם עם קופתו.

עמידה ב50 אחוזים מיעדים אלו נחשבת הצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם מה שקורה, שבגלל שיש לי אופנוע, מדינת ישראל מחליטה באופן עקיף לקחת את ידה הארוכה, ולתחוב אותה לכיסי.

 

נגיד שיש צורך במכסת דוחות מסויימת, נגיד שצריך 15% עליה בדוחות לדו"ג

 

מה לגבי הכסף ?! האם אף אחד לא רואה את הכסף? כל דוח הוא 250 שקלים שלרוב נלקחים מאלו שאין להם (סטודנטים, צעירים שזה עתה השתחררו או לפני צבא שעובדים בשליחויות וכו') - אם היה מדובר רק בדו"ח או איזשהו "דוח אזהרה" כדי שיהיה על מה לספר - אז ניחא

 

אבל מסכנים אותם שליחים שעלולים לקבל אפילו 2-3 דוחות ביום ולאבד את כל כספם וכנראה את עבודתם (מי רוצה לעבוד בחינם?)

 

אינני מדבר על המשתוללים - אלו שיקבלו בראש ויפה שעה אחת קודם. אני מדבר על הדוחות סרק (כמו אותה ניידת שעמדה ביציאה מהקניון שם נעצרו אנשים עוד לפני שהתחילו לנסוע)

 

בושה וחרפה למשטרה ולמדינת ישראל. בריונות לשמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה על שול ימין (צהוב/כתום) מותרת לרוכב אופנוע.

אף אופנוען לא קיבל דוח על נסיעה כזו.

הם כן מקבלים דוח של 250 שקל כאשר נוסעים על אי תנועה (אותו קטע קטן של 10 מטר, לפני התחלת השוליים הצהובים/כתומים). זה הכל.

אני נוסע 60 אלף ק"מ בשנה על אופנוע. 90 אחוז מהזמן על השול הימני. עד היום לא קיבלתי דוח על נסיעה בשוליים. ואני נוסע ליד השוטרים. יש תצלום של מפקד יחידת האופנוענים אשר מוסר כי מותר לנסוע על השוליים כאשר יש פקק (לדו גלגלי בלבד).

זה מספיק כדי שכל שופט יבטל דוח, ויזכה אותך ביום עבודה.

 

למיטב ידיעתי, נסיעה על השוליים אסורה. מה שכן, משטרת התנועה החליטה שהיא איננה אוכפת את העבירה. מכיוון שהמשטרה איננה הרשות המחוקקת, אלא המבצעת, אני בספק אם השופט יזכה אותך.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...