Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

256 מילארד ש"ח לגימלאי קבע.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה ביבי אשם בכל הדברים האלו, שטייניץ הוא רק מוציא לפועל - זרוע מאריכה ומבצעת,

אבל מישהו כאן חושב שהוא אי-פעם העביר החלטה מבלי להעלות אותה (מבחינה עקרונית לפחות) מול נתניהו,

או שלהבדיל לא הייתה בהוראותו מלכתחילה?

בכל פעם שבעיצומו של ספין פוליטי קונים שקט תעשייתי באמצעות תמריצים מגזריים כאלה ואחרים,

זה עוד מס שיעלה במקום כלשהו.

את 300 יחידות הדיור החדשות בבית-אל,

את טיפולי השיניים חינם עד גיל x,

את חוק טרום-חינוך חינם (גנים עירוניים מסובסדים),

את ההטבות בזכאות לדיור,

את כל זה - ממנים בשלוף, מהיכן? מהמיסים.

כי את התקציב שהיה - כבר חילקו,

חלק לבטחון, חלק לחינוך, ואף משרד לא יקום ויוותר בקלות על משהו ששיך לו.

ניתן לעשות את זה - אבל לא מספיק מהר, בהתחשב בעובדה שזה מהלך בזק ברוב הפעמים.

מעלים עוד קצת במע"מ, מנפחים עוד קצת את הבלו,

והופה התקציב גדל בכמה מיליונים הגונים,

לפעמים במיליארד או שניים במקרה הטוב (מבחינתם),

ואפשר לממן לביבי את השקט התעשייתי שהזמין.

אני לא נכנס לכדאיות של כל אחד מאותם דברים -

בין אם נכון, ובין אם לא נכון לעשות אותם, זה בכלל לא משנה.

מה שבטוח זה - שכשזה לא צעד מתוכנן מראש - זה מתכון לתאונה כלכלית.

אם מתרגלים "לפתור" בעיות ע"י שזורקים עליהן כסף,

יכולים להגיע למצב בעייתי מאוד, בגלל שני דברים בעיקר -

א. אתה לא פותר את הבעייה, אלא רק דוחה את ההתמודדות איתה.

ב. אתה נכנס למעגל מאוד בעייתי - יש לך שקט, כל עוד שיש לך כסף.

והכסף מתישהו נגמר, תמיד.

אז גם כאן, התרגלו למעגל קסמים. אין כזה דבר נגמר.

אין לנו כסף בתקציב? בואו נעלה מס.

אם מקבילים את זה להתנהלות כלכלית של משפחה,

זה כמו אבא (ביבי) שלא יודע להגיד לילד שלו

(כל אחד מבני-הברית הקואליציוניים שלו \ כל אחד שיודע להחזיק אותו קצר) לא.

אז כשהילד רוצה אופניים, האבא יקח הלוואה מהבנק (אזרחי מדינת ישראל),

כי למרות שאין לו כסף להרשות זאת - הוא ממש רוצה לתת את האופניים.

וכמו שהבנק בסופו של דבר קולט את הקטע,

מבין שאותו אדם לוקח הלוואות על ימין ועל שמאל,

והוא מצידו לא רוצה מזה פירור של רווח - הוא פשוט מפסיק לתת כסף.

בפעם הבאה שאותו אבא יבוא לקחת הלוואה, הבנק יבעט אותו לכל הרוחות.

(הבנק אמור לראות תשואה מעמלות בתמורה לכסף שנתן,

האזרח אמור להנות משירותים טובים יותר שהמדינה תספק לו -

בין אם זה בתחום הבריאות, הבטחון, החינוך או בכל תחום אחר)

אז האזרחים לא יכולים להחליט פשוט "לא לשחרר" כסף כמו שיעשה הבנק,

אבל כן יכול להיות מצב שמרוב שדורשים מהם כ"כ הרבה כבר לא יהיה להם לתת,

ואז נכנסים ללולאה בעייתית.

אם אנחנו מגיעים למצב שבו המדינה מתנהלת מבחינה כלכלית

כמו המשפחות שאלון גל מנסה לאמן בטמבלוויזיה,

אנחנו בבעיה גדולה מאוד - כי זה על גב הציבור, מתוך המיסים שהוא משלם.

וכמה זמן אתם חושבים שיעבור עד שיגיע המס שישבור את גב הגמל?

ומה יקרה במצב כזה? נגיע למצב של כלכלה גרעונית ונבקש הלוואות מארה"ב?

אני אומר לכם,

כמו אבא שלא יודע להגיד לא. :lol:

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

לא אומר שאין שחיתויות כאלה ואחרות. ברור שיש אוכלי חינם שצריך לסגור להם את הברז וכמה שיותר מהר.

אבל תרצה או לא תרצה מדינת ישראל היא בעלת כלכלה יציבה. הכי יציבה במזרח התיכון ויותר יציבה מהרבה מדינות בגוש היורו. הרבה מכך תודות לשטייניץ וסטנלי פישר הנגיד.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

נכון, גם על זה אין עוררין...

יעיד על כך המשבר הכלכלי העולמי האחרון,

אותו אפשר להגיד שהרגשנו כזעזוע קליל,

בעוד שהיו מדינות אחרות שחוו אותו כרעידת אדמה...

רמת המושפעות שייכת גם לקרבה אל "מוקדי הרעש" הכלכליים מבחינת מסחר,

וגם למדיניות הכלכלית של המדינה...

אי לכך, חלק מהקרדיט אכן שייך לשטייניץ ולסטנלי פישר...

חבל, אם ביבי לא היה רוקד טנגו פוליטי כל הזמן יכלה להיות לנו אחלה כלכלה.

הם מצידם, מגדילים את נפח הכד של הכלכלה הישראלית ע"י הגיית מדיניות יעילה יותר,

וביבי כל הזמן עושה בו חורים,

כשהוא מהנדס בשלוף חיבורים פיראטיים לכל מיני מקומות שלא היו על דעתם של השניים הנ"ל מלכתחילה :lol:

וזה באמת חבל, כי רוב הכסף נשרף על אותן שחיטויות.

בין אם זה בפן הזה,

ובין אם זה בפן הפנימי בממשלה.

קומבינות יש גם פנימה, לא רק מכיוון של השתקת הציבור ע"י הממשלה.

תקציב הבטחון נפוח מכפי שיכל להיות מצד האמת הבטחונית -

מכיוון שלדרגים הבכירים במשרד הבטחון לא מתאים להנות מתנאים שהם פחות מחמישה כוכבים דלוקס.

ובנוסף, אהוד חבר אהוב של ביבי.

אז חלק מהכסף מתבזבז על קניית שקט תעשייתי בחזית הציבורית,

חלק על שקט בחזית הקואליציונית,

ומרוב שקט תעשייתי - לא נשאר כסף בכדי לנהל באמת את המדינה.

זה לא קשור לשטייניץ ופישר,

ובגלל זה אומר שיש לנו ח*א של מצב כלכלי, למרות המדיניות הכלכלית המצויינת :lol:

הרוב, פשוט מתמסמס בדרך ליעד.

ואגב, זה לא עניין של אוכלי חינם -

כמו שלא באים לילד בטענות על זה שדרש אופניים, אלא לאבא על זה שהיה צריך להיות הורה טוב יותר -

כך לא צריך לבוא לחרדים \ ערבים \ מתנחלים \ סטודנטים \ יושבי אוהלי רוטשילד \ כל אחד אחר,

בטענות על כך שקיבלו "על חשבון הבית" משהו שלא נכלל מלכתחילה בעוגה התקציבית -

אלא, צריך לבוא אל ביבי בטענות על כך שעמוד השדרה הפוליטי שלו לא משהו...

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

×
×
  • תוכן חדש...