Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5171 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

יש ברשותי פיאט פונטו ספייס 2003 fun, הדגם עם שעון החום.

זוהתה אצלי נזילה מהרדיאטור, בדופן שצמודה למיכל העיבוי(אני חושב שככה קוראים למיכל מים)

חשוב לציין שהאוטו לא התחמם בכלל, השעון חום שלי תמיד מגיע לחצי ושם הוא נישאר, הקפדתי למלא מים Maxol-Max ירוקים מדי יום, והיום החליפו לי רדיאטור, ומילאו לי מים עד לפס המקסימום.

נסעתי עם האוטו נסיעה של 25 דקות, אחרי שהגעתי הביתה, חיכיתי עד שהמנוע התקרר ואז בדקתי שוב מים וראיתי שכמות המים ירדה עד למינימום .

מילאתי מים שוב עד המקסימום ואני אחכה ליראות אם הכמות תרד שוב.

אני ממש לא מבין ברכבים, אבל ההגיון אומר לי שכניראה כשהתחלתי לנסוע באוטו אחרי הטיפול אז המים נכנסו לסרקולציה במנוע והמים שהיו עד המקסימום אחרי הטיפול כניראה מסתובבים במנוע, ועכשיו אחרי שמילאתי אז הרכב הגיע לכמות מים שהוא צריך.

 

האם אני צודק או שיש לי פה מקום לדאגה?

 

שאלה נוספת, אני שנים נהגתי ברכב אוטומט, ועכשיו לראשונה אני עם גיר ידני, אילו עצות יש לנהיגה חסכונית בגיר ידני?

 

שאלה אחרונה, יש לי ברכב נעילה מרכזית עם מפתח, וביקשו לי במוסך 350 ש"ח לנעילה מרכזית עם שלט רחוק, אני בחור עם ידע טכני בחשמל ואלקטרוניקה, אומנם ברכבים לא התעסקי אף פעם, אני בא מעולם המחשוב, האם לדעתכם אני אוכל לקנות את הערכה הזאת של הנעילה בשלט רחוק מEBAY או משהו כזה ולהתקין אותה בעצמי או שמישהו בלי ידע של חשמלאי רכב לא יוכל לבצע זאת? במה מדובר בכלל, איזה מנגנון זה?

 

תודה רבה ושבת שלום

פורסם

ששבוע טוב לכולם

 

אומנם לא קיבלתי תשובה לשאלות שלי אבל הנושא התקדם ויש לי שאלה פשוטה יותר.

ביום שישי לאחר החלפת הרדיאטור מלאתי מים עד למקסימום, לא נסעתי ברכב כל השבת, ובמוצאי שבת לפני כמה דקות בדקתי מים והכמות ירדה ב2 ס"מ בערך, לא נראים סימני טפטוף בשום מקום באוטו ובמיוחד לא במקום הנזילה הקודמת.

 

האם זה תהליך טבעי שהמים חלחלו להם בנבכי המנוע ובגלל זה הכמות ירדה או שיש פה חשש אמיתי לנזילה ממקור אחר?

האם תוכלו לכוון אותי איפה לחפש נזילה, איפה לבדוק, אילו מוקדם עיקריים להתחיל לבדוק?

 

תודה רבה לכם

 

ועוד שאלה חשובה, כרגע אני ממלא ברכב נוזל ירוק של maxol-max, קראתי פה הרבה עם פראפלו הנוזל של פיאט, האם עלי להחליף בהקדם לנוזל הזה? ובאיזה צבע הוא אמור להיות, יש לי פונטו ספייס שנת 2003.

פורסם
ששבוע טוב לכולם

 

אומנם לא קיבלתי תשובה לשאלות שלי אבל הנושא התקדם ויש לי שאלה פשוטה יותר.

ביום שישי לאחר החלפת הרדיאטור מלאתי מים עד למקסימום, לא נסעתי ברכב כל השבת, ובמוצאי שבת לפני כמה דקות בדקתי מים והכמות ירדה ב2 ס"מ בערך, לא נראים סימני טפטוף בשום מקום באוטו ובמיוחד לא במקום הנזילה הקודמת.

 

האם זה תהליך טבעי שהמים חלחלו להם בנבכי המנוע ובגלל זה הכמות ירדה או שיש פה חשש אמיתי לנזילה ממקור אחר?

האם תוכלו לכוון אותי איפה לחפש נזילה, איפה לבדוק, אילו מוקדם עיקריים להתחיל לבדוק?

 

תודה רבה לכם

 

ועוד שאלה חשובה, כרגע אני ממלא ברכב נוזל ירוק של maxol-max, קראתי פה הרבה עם פראפלו הנוזל של פיאט, האם עלי להחליף בהקדם לנוזל הזה? ובאיזה צבע הוא אמור להיות, יש לי פונטו ספייס שנת 2003.

 

נשמע תקין שתהיה ירידה קטנה לאחר מילוי מחדש אבל תמשיך לעקוב, אם המפלס ממשיך לרדת יש בעייה.

אם הוחלף רק הרדיאטור, בדוק בעיקר את חיבורי צינורות הכניסה (עליון צד שמאל) והיציאה (תחתון צד ימין) של הרדיאטור לנזילות.

בעקרון ההמצלה הגורפת היא אך ורק פראפלו (לדעתי כחול אצלך), לא מכיר את נוזל הקירור שאצלך כרגע, ככל שהוא פחות איכותי כך עדיף להחליף אותו יותר מהר.

פורסם

לגבי שאלתך לנעילה המרכזית(שלט נוחות זה המונח המדויק) אני עם נסיון והתקנות של שלל מוצרים לרכב,כולל מערכות,מגברים,חיישני רווורס ומה לא.בהתקנה האחרונה שלי של שלט נוחות אכלתי קש ורק אחרי ימים ארוכים ושלל חפירות הצלחתי להתקין את השלט הנ״ל על כל מרכיביו.קח בחשבון שזה סך הכול מח שמקבל מתח מהמצבר ובלחיצתך על השלט אתה גורם לו לחקות את פעולת הנעילה או ע״י התחברות לצמת החשמל ברכב או במקרה שלי,ממש להפעיל מנוע חשמלי שינעל/יפתח את דלת הנהג ובכך יגרום לנעילה/פתיחה כללית.אני טיפוס שאוהב לקחת סיכונים ואתגרים ובשל כך לא נרתעתי. אם אתה רוצה לקחת את הצ׳אנס-אני ממליץ!תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

פורסם

pipinoadar תודה רבה על התגובה, אני כניראה אעשה את זה לבד 8)

 

לכל החברה פה יש לי שאלה חשובה ואשמח לקצת התייחסות :lol:

 

לאחר החלפת רדיאטור, האוטו מאבד לי כמות מים של בערך 2 ס"מ כל 4 ימים.

לא נראים סימנים של נזילה בשום מקום, למרות שזאת נזילה איטית אז יהיה קשה ליראות אותה אני משער.

הנושא הוא די רגיש מבחינתי כי אני לא יכול להישאר יום אחד בלי רכב אז אני חייב לטפל בבעיה מהשורש כדי שלא יהיו לי הפתעות בעתיד, ואני ממש לא מבין בזה ודי בטוח שבמוסך יעבדו עלי, וכמובן אני צריך להעירך מבחינה כספית, מה לדעתכם הנזק הכי גדול שיכול להיות שגורם למצב הזה? נאמר לי שבעיה בראש מנוע יכולה לגרום להתאדות המים ולכן האוטו מאבד, האם לקחת את זה בחשבון?

הבנתי גם יכולה להיות נזילה מהרדיאטור הפנימי, מה העלות שלו? הרדיאטור הגדול עלה לי 600 ש"ח.

ניסיתי לעבור צינור צינור ממה שניראה לי לעין ולא מצאתי משהו חשוד.

האם בדיקת לחץ יכולה למצוא לי את מקור הנזילה או שזה בודק רק אם יש נזילה ברדיאטור?

 

תודה רבה לכם וחג שמח!

אשמח לתגובה או שתיים מהאנשים פה שמבינים עניין..

פורסם

בהחלט אפשר להמר על ראש מנוע כאן בהנחה ואתה לא רואה נזילות משום מקום.

 

הרכב זקוק לנוזל קירור מקורי, ונזק שנגרם לאורך זמן מנוזל קירור דפוק או חס וחלילה מים, שום דבר לא יכול לתקן למעט טיפול יסודי.

 

לפעמים ההזנחה הזו היא לא בזדון - לא מזמן ראיתי בתחנת דלק מישהי שהמתדלק בדק לה "שמן מים" ואמר כי חסרים מים.

 

מיד הבחורה הוציאה גלון מי ברז רגילים מהבגאז', ושפכה אותם בשמחה וששון לרדיאטור. אני לא מקנא במי שירכוש ממנה את הרכב (טויוטה יאריס).

 

במקרה של הפיאט זה חמור יותר והוא לא מגיב טוב לקומבינות וקמצנות של אנשים.

פורסם
בהחלט אפשר להמר על ראש מנוע כאן בהנחה ואתה לא רואה נזילות משום מקום.

 

הרכב זקוק לנוזל קירור מקורי, ונזק שנגרם לאורך זמן מנוזל קירור דפוק או חס וחלילה מים, שום דבר לא יכול לתקן למעט טיפול יסודי.

 

לפעמים ההזנחה הזו היא לא בזדון - לא מזמן ראיתי בתחנת דלק מישהי שהמתדלק בדק לה "שמן מים" ואמר כי חסרים מים.

 

מיד הבחורה הוציאה גלון מי ברז רגילים מהבגאז', ושפכה אותם בשמחה וששון לרדיאטור. אני לא מקנא במי שירכוש ממנה את הרכב (טויוטה יאריס).

 

במקרה של הפיאט זה חמור יותר והוא לא מגיב טוב לקומבינות וקמצנות של אנשים.

 

 

 

תודה רבה על התגובה! עשיתי בדיקה יסודית עם הידיים בכל הצינורות, וזיהיתי 2 צינורות שהחיבור שלהם(איפה שהבנד מברזל) קצת היה רטוב, נגעתי בעזרת האצבע וראיתי נוזל כזה ירוק אומנם לא רטיבות חזקה אבל הרגשתי שזה לא ממש יבש.

אני מאוד מאוד מקווה שהנזילה היא משם ואני לא מסתבך עם זה כי הבנתי שראש מנוע זה כמה אלפי שקלים נכון?

אני אולי אחליף צינורות מי או אעשה בדיקת לחץ קודם.

מה דעתכם על פלאשינג למנוע? האוטו בכללי עשה 190 אלף, והוחלף מנוע לפני 5 חודשים לפני שקניתי את האוטו, והמנוע "החדש" עשה 150 אלף, אין לי מושג לגבי העבר של המנוע הזה, פלאשינג רק יזיק לי?

 

תודה רבה לכם

פורסם
תודה רבה על התגובה! עשיתי בדיקה יסודית עם הידיים בכל הצינורות, וזיהיתי 2 צינורות שהחיבור שלהם(איפה שהבנד מברזל) קצת היה רטוב, נגעתי בעזרת האצבע וראיתי נוזל כזה ירוק אומנם לא רטיבות חזקה אבל הרגשתי שזה לא ממש יבש.

אני מאוד מאוד מקווה שהנזילה היא משם ואני לא מסתבך עם זה כי הבנתי שראש מנוע זה כמה אלפי שקלים נכון?

אני אולי אחליף צינורות מי או אעשה בדיקת לחץ קודם.

מה דעתכם על פלאשינג למנוע? האוטו בכללי עשה 190 אלף, והוחלף מנוע לפני 5 חודשים לפני שקניתי את האוטו, והמנוע "החדש" עשה 150 אלף, אין לי מושג לגבי העבר של המנוע הזה, פלאשינג רק יזיק לי?

 

תודה רבה לכם

 

 

הי

אחרי שעות של בירורים באינטרנט אני ממש חושש לנסוע באוטו בלי נוזל הקירור paraflu המקורי של פיאט.

הבעיה שדי קשה למצוא אותו, אני מאיזור עפולה, יש למישהו מושג איפה אני יכול לרכוש אותו?

ראיתי באוטו דיפו את נוזל הקירור של פרסטון שגם עליו המליצו כמה אנשים, בקבוק כזה צהוב אתם יכולים ליראות באתר של אוטודיפו

האם שווה לקנות אותו או לנסות להשיג בכל מחיר את הפארפלו? אני ממש חושש לנסוע באוטו, כרגע יש לי נוזל maxol-max שקניתי בעשרים שקלים, אני חושב זה מיץ של קריסטל ולא נוזל קירור.. :cry:

אני די חדש בעניין הרכבים ואני רוצה שהאוטו יהיה מדוגם אז סליחה אם אני קצת חופר בהודעות.

נ"ב- כאשר החליפו לי את הרדיאטור, המכונאי שפך המון נוזל קירור, כל פעם הוא מילא והשאיר פתוח ונתן לנוזל לגלוש, אחרי זה הוא מילא עד הסוף וסגר את הפקק וכל מיני פעולות כאלה, אחרי זה הוא השאיר חצי פתוח כדי להוציא אוויר כלוא.

הוא בזבז המון מים, האם זאת רק בדיקה בגלל שהרדיאטור חדש או שאני אצטרך לעשות אותה שוב כי ככה מוציאים את האוויר שנכנס ולכן אצטרך לקנות כמות גדולה של paraflu או כל נוזל אחר שתמליצו לי.

 

תודה רבה לכם!

פורסם

ממליץ לך לגשת לבדיקה מקצועית במוסך מורשה פיאט בעכו בשם "פטין".

 

הם יכולים לבצע בדיקות קומפרסיה וכו' ולהגיד לך ישר במה מדובר.

 

המנוע אצלי באוטו למשל, עשה 154K ומרגיש כמו חדש - כי טופל בצורה מיטבית. אתה קנית רכב שאין לך מושג מה ההיסטוריה שלו, אז אם יש כבר בעיות במנוע, שום פארפלו לא יציל אותך.

 

שוב - ממליץ על המוסך הנ"ל, הוא הטוב ביותר והם גם לא רמאים, כך שאתה יכול להיות רגוע.

פורסם
ממליץ לך לגשת לבדיקה מקצועית במוסך מורשה פיאט בעכו בשם "פטין".

 

הם יכולים לבצע בדיקות קומפרסיה וכו' ולהגיד לך ישר במה מדובר.

 

המנוע אצלי באוטו למשל, עשה 154K ומרגיש כמו חדש - כי טופל בצורה מיטבית. אתה קנית רכב שאין לך מושג מה ההיסטוריה שלו, אז אם יש כבר בעיות במנוע, שום פארפלו לא יציל אותך.

 

שוב - ממליץ על המוסך הנ"ל, הוא הטוב ביותר והם גם לא רמאים, כך שאתה יכול להיות רגוע.

 

 

תודה רבה על התגובה!

 

היום החלטתי שאני הולך למצוא את הנזילה, נכנסתי מתחת לאוטו עם פנס ומצאתי אותה!!

יש סימני קורוזיה ברורים באחד מצינורות המים וגם טפטפה עליי טיפה משם, לא מהגומי שיוצא מהרדיאטור אלא מהברזל שהולך לתוך המנוע.

צלמתי כמה תמונות, אתם מוזמנים להסתכל בבקשה בקבצים המצורפים, כדי להראות לכם מאיפה הנזילה וכמובן כדי לקבל מכם עצות.

לדעתי יש חור בצינור ברזל שמוביל לתוך המנוע, וכאן כנראה מסתבכים העניינים כי זה לא הצינור גומי שעולה 20 שקלים.

 

זווית התמונה קצת מטעה אבל הצינור ברזל הוא בשיפוע תחתון לתוך הצינור גומי של הרדיאטור כך שהנזילה חייבת להיות ממנו כי המים זורמים לכיוון מטה.

השאלה האם זה יקר להחליף את הצינור הזה? לשקול החלפה של הצינור או לנסות לשים דבק אפוקסי?

ואחרי שראיתי את הנזילה אני משער שלא השתמשו ואני גם לא משתמש עכשיו בנוזל קירור איכותי, מה שממריץ אותי עוד יותר לקנות נוזל קירור כמה שיותר מהר כדי למזער נזקים.

בנוסף עשיתי בדיקה ביתית לראש מנוע, הנעתי את האוטו כאשר מכסה הנוזל קירור היה פתוח, והמים לא בעבעו ולא קצפו.

 

תודה רבה לכם

1.jpg

2.jpg

3.jpg

×
×
  • תוכן חדש...