Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5294 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם... יש לי שאלה.

לפני כשנה וחצי האוטו שלנו (סיריון 99') הגיע למוסך עקב התחממות יתר, שגרמה לרדיאטור להתפוצץ וכו'. לקחנו אותו למוסך שהכרנו בעיר שבה גרנו באותו זמן, והמוסכניק טען שהמנוע הלך כולו וכך גם הרדיאטור וצריך להחליף אותם. השארנו שם את הרכב למספר ימים, המנוע והרדיאטור הוחלפו ושילמנו לבחור סכום מכובד של כסף על העבודה.

לאחר זמן מה, האוטו התחיל 'לזייף'. לפעמים היו צפצופים, רעשים, רעידות (בעיקר בעצירה). המוסכניק הנ"ל, כשחזרנו אליו, טען שזה 'כלום', זה נובע מ'לכלוך במנוע' וכו' ואין מה לדאוג או לתקן. באותו זמן התחלנו לשמוע מאנשים (שונים ולא קשורים זה לזה או אליו) שהכירו את המוסך שלו שמדובר ב'חפיפניק' שעושה עבודה לא מוצלחת.

לאחרונה, עברנו לעיר אחרת. אתמול בערב יצאנו לנסיעה קצרה בתוך העיר. בהתחלה, המנוע השמיע צפצופים חזקים (כמו אפרוחים שתקועים במנוע... אבל ממש חזק), ואחר כך הרעש התחלף ברעש חזק של חיכוך שנבע מהמנוע עצמו (הרעש היה חלש יותר בתוך הרכב). בבוקר לקחנו את הרכב למוסך מקומי שעליו קיבלנו המון המלצות כאמין, והמוסכניק אמר שנשבר בורג בתוך המנוע. הוא הראה לנו את הבורג השבור ואמר שהבעיה נבעה מלכתחילה מהרכבה לא נכונה של המנוע - כל הברגים במנוע לא היו מהודקים היטב והייתה עבודה רשלנית שכנראה גרמה לזה. הוא אמר שהוא יצטרך לפרק את המנוע על מנת להגיע לבורג השבור ולחזק את האחרים, ושלא ידוע לו בכמה עבודה מדובר - אבל בינתיים נראה שהוא עובד על זה די הרבה והוא עוד לא סיים, כך שוודאי יהיה מדובר בעסק יקר.

 

עכשיו, השאלה היא - מה אנחנו יכולים לעשות? האם נגזר עלינו 'לספוג' את הנזק מהעבודה של אותו מוסך רשלני או שיש דרך לדרוש ממנו לשלם עבור אותו נזק? מן הסתם, אנחנו לא רוצים שהוא יטפל ברכב שוב כך שלשלוח אותו אליו זו לא אפשרות, מעבר לעובדה שאנחנו נמצאים כרגע בעיר אחרת מרחק שעתיים וחצי נסיעה, והמוסך השני כבר עובד על הרכב. אנחנו יכולים לבקש מהמוסך השני חוות דעת חתומה בה כתוב שלדעתו הנזק נגרם מהרכבה לקויה או רשלנית - האם זה יעזור לדעתכם? מצד אחד אנחנו לא רוצים להיכנס לסחבת משפטית אלא אם כן יש לזה סיכוי טוב להצליח, ומצד שני - אנחנו כמובן רותחים מכעס על אותו מוסך שדפק לנו את הרכב ועוד גבה על זה המון כסף.

 

תודה מראש :-)

פורסם

איזה בורג נשבר?

האם המנוע שלכם הוחלף במנוע מפירוק או שעבר רק טיפול ראש?

 

הזמן שעבר מאז הוחלף המנוע הוא מעבר לכל תקופת אחריות.

צפצופים, רעשים ורעידות בעצירה אינם קשורים בהכרח להחלפת המנוע.

ייתכן שהם נובעים מתקלות בבלמים או במתלה. הקשר היחיד להחלפת מנוע הוא בולמי הזעזועים של המנוע.

במשך כל התקופה בה היו לרכב בעיות לאחר הטיפול, האם פניתם למוסך אחר?

האם הרכב ביצע טיפול שוטף (שמנים, נוזל קירור וכו') במוסך כלשהו מאז בוצע התיקון?

 

אם תצליחו להוכיח על ידי חוות דעת מקצועית ומוסמכת (מרבית הסיכויים שהמכונאי במוסך השני אינו עד מומחה) שהשבר במנוע הוא תוצאה של הרכבה רשלנית, ושפניותיכם למוסך לאחר הטיפול היו קשורות לאותו כשל, יש אפשרות תיאורטית לתבוע את המוסך. מצד שני, המנוע ברכבכם עבר טראומה של התחממות עוד לפני השיפוץ ולפיכך צריך הוכחה חד משמעית שמעידה על כך שהכשל היה נמנע אילו המוסך היה מטפל בו בזמן.

פורסם
איזה בורג נשבר?

האם המנוע שלכם הוחלף במנוע מפירוק או שעבר רק טיפול ראש?

 

הזמן שעבר מאז הוחלף המנוע הוא מעבר לכל תקופת אחריות.

צפצופים, רעשים ורעידות בעצירה אינם קשורים בהכרח להחלפת המנוע.

ייתכן שהם נובעים מתקלות בבלמים או במתלה. הקשר היחיד להחלפת מנוע הוא בולמי הזעזועים של המנוע.

במשך כל התקופה בה היו לרכב בעיות לאחר הטיפול, האם פניתם למוסך אחר?

האם הרכב ביצע טיפול שוטף (שמנים, נוזל קירור וכו') במוסך כלשהו מאז בוצע התיקון?

 

אם תצליחו להוכיח על ידי חוות דעת מקצועית ומוסמכת (מרבית הסיכויים שהמכונאי במוסך השני אינו עד מומחה) שהשבר במנוע הוא תוצאה של הרכבה רשלנית, ושפניותיכם למוסך לאחר הטיפול היו קשורות לאותו כשל, יש אפשרות תיאורטית לתבוע את המוסך. מצד שני, המנוע ברכבכם עבר טראומה של התחממות עוד לפני השיפוץ ולפיכך צריך הוכחה חד משמעית שמעידה על כך שהכשל היה נמנע אילו המוסך היה מטפל בו בזמן.

שלום

לצערי לא תוכלו לתבוע את המוסך החפיפניק, מהסיבה הפשוטה שלמרות שהמשכתם לשמוע את הציפצופים - רעשים ,לא התעקשתם לטפל בבעיות אצל המכונאי שהרכיב את המנוע . עברה מאז שנה וזה באמת פרק זמן ארוך, ובאופן פורמלי אין כבר אחריות על העבודה.

סוף שבוע טוב

בברכת הנותן מקבל

פורסם

מקסימים אתם.

כמו שאמרתי, פנינו מספר פעמים למוסכניק שביצע את העבודה (החליף מנוע שלם מפירוק) בתלונות על הבעיות והוא טען בתוקף שזה 'כלום'. ברכב בוצע טיפול שוטף באותו מוסך שביצע את החלפת המנוע אז, ולא טופל במוסך אחר משום שהיינו תמימים מספיק לסמוך על אותו בחור.

הבנתי שלא ניתן לתבוע או לבוא אליו בטענות על העבודה שביצע. נפיק מזה לקחים לעתיד. אני מודה לכם על התשובה האובייקטיבית ברובה. יום נעים.

פורסם
מקסימים אתם.

כמו שאמרתי, פנינו מספר פעמים למוסכניק שביצע את העבודה (החליף מנוע שלם מפירוק) בתלונות על הבעיות והוא טען בתוקף שזה 'כלום'. ברכב בוצע טיפול שוטף באותו מוסך שביצע את החלפת המנוע אז, ולא טופל במוסך אחר משום שהיינו תמימים מספיק לסמוך על אותו בחור.

הבנתי שלא ניתן לתבוע או לבוא אליו בטענות על העבודה שביצע. נפיק מזה לקחים לעתיד. אני מודה לכם על התשובה האובייקטיבית ברובה. יום נעים.

שלום

אני באמת מצטער שאתם מרגישים כך, מוסך ביצע את העבודה באופן רשלני , נגרם לכם נזק לפי הרגשתכם ואין עם מי לדבר.

יש דרך לברר את הענין באופן מקצועי ורציני. פנו לבוררות באיגוד המוסכים, הביאו אתכם את כל ההוכחות שאתם יכולים, כולל חלקים או ברגים שבורים שלפי טענת המוסך החדש הורכבו ברשלנות, וגם את החשבוניות שקבלתם, אני מבטיח לכם שהענין יתברר ואם אכן התרשל המוסך הראשון ונגרם לכם נזק, תוכלו לתבוע החזר כספי בבוררות.

שיהיה סוף שבוע נעים

בברכת הנותן מקבל

פורסם

אחד המשתמשים הותיקים (שכבר לא כותב בפורום) נהג לכתוב שגם זול וגם זוגלובק מתחילים בז' ובשניהם תקבל בסוף נקניקייה.

הלקח החשוב ביותר שאתה צריך ללמוד מהמקרה הזה הוא לא להתפשר על מוסך פחות מקצועי, גם אם זה אומר שהתקנת המנוע במוסך המקצועי תעלה קצת יותר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

michalkessel,

טיבו של הפורום שהוא סובייקטיבי. כל אחד כותב מנסיונו האישי ומתוך השקפת עולמו.

אני מזהה נימה של ציניות בתגובתך אותה אפשר לייחס לעובדה שהרכב שלך הפך למקור של מפח נפש והוצאות.

מציע לך לשקול ברצינות אם לא כדאי לך לצמצם את נזקייך ולא לחזור על החלפת מנוע נוספת.

מנועים מייבוא או מפירוק אינם מנועים חדשים ובהחלט עלול לקרות שגם המנוע הבא לא יהיה מושלם.

 

לא ברור מתיאורך מה בדיוק התקלקל. "כל הברגים במנוע לא היו מהודקים" אינו תיאור טכני סביר של התקלה.

שבר של בורג במנוע הוא בדרך כלל תוצאה של בעיה שהתפתחה ולא התקלה עצמה.

 

באשר לסיכויי ההצלחה של תביעה כספית , קיבלת רק שתי חוות דעת. אף אחת מהן לא שללה את האפשרות לתבוע את המוסך אלא רק הבהירה לך את הקושי הצפוי בתביעה כזו.

 

על פי הודעות קודמות שלך ראיתי כי קנית רכב שעבר 200000 ק"מ ואחזקתו היתה מוזנחת. תרמת את חלקך בכך שלא בדקת שהרכב מאבד נוזל קירור והגעת למצב שהמנוע נגמר.

מאחל לך הצלחה בבחירת רכבך הבא.

×
×
  • תוכן חדש...