Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5332 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמו שאמרו , 3 שותפים לפאב שכונתי זה יותר מידי , וגם פאב מצליח לא יותיר לך רווחים ברמה משתלמת (אלא אם תצרו שיטת עבודה בה הפאב הוא הכנסה נוספת , וכל אחד לוקח אחריות בטיפול בכל נושאי הפאב , והמצאות בו בשעות העבודה) .

 

אישורים לכל דבר אפשרי הוא הצרה הגדולה ביותר שלך (בנוסף לפרוטקשיין , שאני מקווה בשבילך שאתה רגוע בנושא הזה לא דווקא בגלל שאתה בצד העברייני , אלא מהצד השני , כי אחרת אתה דווקא בסיכון) , העירייה , פקחי העירייה , מכבי האש , משרד הבריאות והמשטרה אוהבים לערוך ביקורות , ותצטרך לוודא שאתה עומד בכל התקנים , וזה דורש ידע וכסף .

 

קהל היעד , הנהלים , הסטנדרטים , הסגנון הייחודי וכל אלו קל מאוד לבחור - קשה מאוד מאוד לדבוק בהם , ורק אם דבקים בהם , תוך כדי ששומרים על רענון בהתאם לזמנים , יוצרים פאב אקטיבי .

 

מיקום - תתפלא איזו עוצמה יש למיקום .

 

כולם כותבים על DJ , שכח מזה אם אתה רוצה פאב שכונתי .

מקסימום לקריוקי , וכאן אני מצטער אני לא הולך להנחות אותך - אבל קריוקי הוא פתח לצרות (עלול למשוך "טייפים" לא רצויים) למי שלא מכיר את הטריק .

 

יחצ"ן? כנראה שאני לא מומחה לכל סוגי הפאבים , אני למדתי שיחצ"נים משמשים לעסקים שלא יכולים להצליח בזכות עצמם (כשאנחנו מדברים על פאב שכונתי , עם כמה עשרות מקומות , אם המיקום והסגנון מספיק טובים , אין שום להשתמש ביחצ"ן) , או מקסימום לחשיפה ראשונית .

 

אחריי כל הדיבור המאוד כללי , אני אתן לך טיפ מאוד מעודד .

אם תפתח את הפאב באזור מרכזי יחסית , הוא מחוייב להצליח (אני מוכן להרחיב בפרטי אם תרצה) .

השאלה היא מה תעשה , כדי שמי שנכנס אליו , גם יחזור אליו .

במילים אחרות , בים הזה תמיד יש גלים , אתה רק צריך לדעת לגלוש .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אחריי כל הדיבור המאוד כללי , אני אתן לך טיפ מאוד מעודד .

אם תפתח את הפאב באזור מרכזי יחסית , הוא מחוייב להצליח (אני מוכן להרחיב בפרטי אם תרצה) .

 

לא מוכן לאמץ את התאוריה הזאת, ההכרזה הקרובה ביותר שאני מוכן לשחרר היא " פאב מנוהל היטב שנפתח באזור מרכזי מחוייב להצליח" (וגם זה בסייגים מסוימים).

 

עכשיו בהתייחס לעובדה שניהול נכון של עסק בתחום המסעדנות הוא עניין סבוך ביותר ובהתחשב שאין לכם כל נסיון בתחום, אני לא מוכן לקבל שתנהלו את הפאב בצורה נכונה וללמוד תוך כדי גילוח על הזקן שלכם זה מתכון בטוח לאובדן של ההשקעה, של הפאב ומכשול פוטנציאלי בעתיד הכלכלי של שלושתכם.

 

 

אי אפשר להדגיש את זה מספיק פעמים, פתיחת עסק בתחום המסעדנות ללא נסיון קודם היא לא פחות מקמיקאזה פיננסית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אמרנו את אותו הדבר , אולי הניסוח שלך נכון יותר רק .

האזור המרכזי מהווה התנעה בטוחה לפאב , אם הוא ישאר על הכביש זה תלוי בניהול , כלומר כל הדברים שפירטנו עד כה .

מניסיון של 3 פאבים , מקבילים .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

חברה המון תודה על התגובות, לא ציפיתי לעזרה כזאת (שאני מאוד לומד ממנה!).

אז באמת המון תודה.

 

לגבי השותפים, שניים מתוכם זה אני וחבר קרוב, השותף השלישי הוא בחור שכבר 10 שנים בחיי הלילה וכרגע הוא מנהל פאב באיזור (פאב מאוד מצליח) כבר בערך שנתיים.

 

מבחינת סגנון הפאב אנחנו דיי סגורים על רעיון הביתיות(אוירה נעימה, קלאסית ולא משהו טכנו וכ׳ו).

 

בגירה, מבחינת מטבח אתה צודק מאה אחוז, אפשר מאוד לייחד את המקום במידה ועושים בו פיצות, המבוגרים ותפריט רחב.

השאלה היא האם קהל היעד באיזור מעוניין בדברים כאלו או שמסתפקים בציפס/אדממה/מטוגנים ודברים בסגנון.

 

התכנון הוא מקום שאמור לעבור בו בערב 300 איש פלוס מינוס 50 אנשים, מעבר לזה זה כבר מקום גדול יותר שאמור להיות לפי דעתי דנס בר, ומאבד את מה שאנחנו רוצים.

 

נניח והכיוון הוא 300 אנשים, כמה עלי לקחת בתור מינימום לחישוב הכנסה חודשית. עלות שוטפת:

מבחינת ציוד הגברה, האם עדיף להשכיר או לקנות? מטבח, איזה רמה צריך? אני בטוח שזה מגיע לרמת הבדלים של גם 100 אלף רק על הציוד עצמו.

קודם נשב ונחשוב טוב מה הכיוון, מיקום, סכום הוצאה וכ׳ו ולאחר מכן נעשה תוכנית עסקית.

 

האם שלושה שותפים זה כזה ״מסוכן״?

 

המון תודות, בן.

Got To love It

פורסם

בגירה, מבחינת מטבח אתה צודק מאה אחוז, אפשר מאוד לייחד את המקום במידה ועושים בו פיצות, המבוגרים ותפריט רחב.

השאלה היא האם קהל היעד באיזור מעוניין בדברים כאלו או שמסתפקים בציפס/אדממה/מטוגנים ודברים בסגנון.

אין כלל כזאת שאלה, רק דבר אחד עומד על הפרק בנושא הזה והוא למקסם את כמות הכסף שאתה מוציא מכל כיסא בפאב ואם תציע מנות רק בכ 30 ש"ח או שיהיו לך מנות גם ב 60-70 ש"ח אז אתה נטו מגדיל את ההכנסות ללא הוצאה נוספת (מעבר לעלות חמרי הגלם כמובן).

 

האם שלושה שותפים זה כזה ״מסוכן״?.

 

אי אפשר לקרוא לזה מסוכן אבל זה ללא ספק פתח לצרות. אתם חייבים להכניס סעיפי במבי כמה שיותר ברורים ונהירים, שלא תמצא את עצמך פתאום שותף בעסק עם המאפיה הגרוזינית וכת השטן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני לא יודע מי השותף השלישי ולא רוצה סתם להכפיש אדם שאני אפילו לא מכיר, אבל אני, באופן אישי לא הייתי נכנס לשותפות בעסק כאשר אני הצד הפיננסי ואין לי מושג על ניהול העסק והצד המקצועי הוא לא "מאנשי שלומי".

 

מאות אלפי שקלים יכולים "להעלם" שם בקלות גדולה מאוד ואתה אפילו לא תדע איך לבדוק את העניינים או אולי אפילו לא תשים לב (כמו שקורה הרבה פעמים).

 

שוב, למד את התחום ע"י עבודת ניהול אמיתית כשנה ואז רק צא לדרך.

 

סתם נתון בשליפה מהמותן, האם ידוע לך שמרבית הספקים ימכרו בשנה הראשונה לפאב אך ורק במזומן?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני לא רוצה לזרוק מספרים כי אני לא יודע מה אתה בדיוק רוצה לעשות אבל מליון זה יותר מידי (להשקעה הראשונית כמובן) בטח לפאב ביתי.

 

אחד הדברים החשובים ביותר שלמדתי על בשרי:

 

שים לב לשותפים שלך.

 

אסור כמעט בתכלית האיסור (נדירים המקרים שבהם זה מצליח) לפתוח עסק עם חבר (טוב ומעלה).

שים לב לתכונות של השותפים והאם כל אחד יתרום באמת את מנת חלקו בעניין?

 

תעגן בחוזה את סעיפי האחריות של כל שותף ושותף בפירוט (ולא באופן כללי "אחראי על העסק" וכו') ומה יקרה אם הוא לא ימלא את חלקו. אל תחפף פה כי אתה תדפק.

 

ראיתי אינספור שותפים שפותחים עסק (לרוב חברים), כאשר אחד מהם משקיע את חייו והשני גובה 50% הכנסות תמורת ביקור בית. למה זה קורה? כי הראשון זקוק להכנסה ולא מסוגל לוותר על ההשקעה הראשונית שלו ועל פוטנציאל ההצלחה והשני לא ממש לחוץ בכסף ולכן הוא "מעביד" את הראשון בפרך, או שהוא פשוט עצלן.

 

כמו שאמרו לך למעלה, יותר מ2 שותפים לפאב ביתי שהוא לרוב עסק קטן - לא שווה לאף אחד. אני מכיר פאב שנפתח לא מזמן באיזור השרון עם 6 שותפים, הפאב מלא עד אפס מקום בסופ"ש והם עומדים לסגור אותו בגלל 2 סיבות: מה שכתבתי על ההשקעה של כל אחד מהם וחוסר רווחיות.

 

הדברים החשובים ביותר: אל תתעסק במ"מ עם החוק. הכל חוקי מא' עד ת' ללא קומבינות, כולל ביטוחים, חשבוניות, קופות דיגיטליות, מצלמות, אישורים, מכבי אש, משטרה וכל הדברים האלו. ברגע שתזוז מילימטר אחד, אתה חשוף לתביעות עקב אירוע כזה או אחר (אירועים תמיד מתרחשים).

 

היום כשפותחים מקום בילוי אחד הדברים החשובים, אם לא החשוב הוא שיווק אינטרנטי ברשתות חברתיות ומיתוג. אם אתה צריך הפניה למישהו מומחה בזה, פנה אלי לפרטי.

פורסם

מחזק לגבי חברים קרובים. עצוב לתפוס חבר קרוב גונב ממך בקטנות פה ושם כי הוא לחוץ בכסף והחלטתם לא למשוך משכורות החודש מהעסק.

עצוב לראות שותף נוסף יושב כל הערב על הקופה או מתחיל עם בחורות בזמן שאתה מתרוץ בין הדלת למטבח.

פורסם
אני לא יודע מי השותף השלישי ולא רוצה סתם להכפיש אדם שאני אפילו לא מכיר, אבל אני, באופן אישי לא הייתי נכנס לשותפות בעסק כאשר אני הצד הפיננסי ואין לי מושג על ניהול העסק והצד המקצועי הוא לא "מאנשי שלומי".

 

מאות אלפי שקלים יכולים "להעלם" שם בקלות גדולה מאוד ואתה אפילו לא תדע איך לבדוק את העניינים או אולי אפילו לא תשים לב (כמו שקורה הרבה פעמים).

 

שוב, למד את התחום ע"י עבודת ניהול אמיתית כשנה ואז רק צא לדרך.

 

סתם נתון בשליפה מהמותן, האם ידוע לך שמרבית הספקים ימכרו בשנה הראשונה לפאב אך ורק במזומן?

 

נהוג לספר זאת על תעשיית ההייטק

 

אחד עם ידע והשני עם כסף מקימים מיזם

 

אחרי שנה לבעל הידע יש את הכסף לבעל הממון יש את הידע.

 

שותפים זה כמו בעל ואישה , רק שבניגוד לשותפים הרבה מחלוקות בין בעל ואישה מסתיימים במיטה.

 

לכן חוזה מדוייק לפרטי פרטים , וגם חוזה כזה אינו ערובה שהכל ילך למישרין , בייחוד אם העסק לא דופק כמו שצריך בתקופה מסויימת.

 

וכלל נוסף הוא ששותפות לא עושים עם משפחה או עם חברים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא שיש לי ידע מעשי בניהול בר/פאב/מסעדה, אבל בגדול, כמו בכל עסק,

הבעיה היא ההקמה ולשרוד את השנה הראשונה.

בניהול עסקי הלילה הבעיה יותר קשה, כיוון שאורך חיים של מקום כזה הוא קצר מלחתחילה.

לגבי מליון שקל שבגירה כתב, זה פחות או יותר הסכום, כי יש עוד הרבה עלויות נלוות שלא

לוקחים בחשבון, ולאט לאט מגלים שהסכום עולה ועולה. וזה מנסיון של שני חברים שפתחו מקומות

כאלה.

לגבי שותפים, אני גם בגישה של חברים, משפחה ועסקים זה לא רצוי ביחד, כי ברגעי מחלוקת,

יש שיקולים רגשיים, שלשני אנשים שהם לא חברים טובים, או משפחה, לא יהיה.

לגבי השותף ה "מנוסה", גם לא הייתי ממהר לעשות איתו עסקים. כמו שצויין כאן, יש סכומים לא

קטנים שיכולים להעלם בדרך, וזה לא משנה שכל אחד שם סכום שווה.

יש מספיק דרכים ושיטות להוציא את הכסף החוצה, עם קצת "עזרה" מגורם שלישי, ואז הוא את הכסף

שלו הוציא החוצה, ובכסף שלכם הוא מתחלק עם השותפים האמיתיים שלו.

בקיצור, מה שאני מציע, אם זה באמת מעניין אתכם, השתלבו בניהול פאב בתור שכירים לתקופה

מסויימת, תראו איך עובד העסק, על מה לתת דגש, מה טפל ומה עיקר, ואיך מנהלים את כל הדברים

מול כל גורם וגורם.

אחרי זה תהיו הרבה יותר חכמים, וגם אז אין ערובה להצלחה.

בעסקי אוכל ועסקי הלילה, ניהול הוא ההבדל בין מקום מצליח לאחד שלא. וכמובן צריך גם קצת מזל.

 

בכל מקרה, בהצלחה!

פורסם

קח בחשבון שאם זה באזור כרמיאל, פשוט וותר על הרעיון.

ידפקו אותך עם כל כך הרבה אישורים שאתה לא תאמין, והאוכלוסיה שם היא קשה ומעדיפה לנסוע עם "האוטו של אבא" לאזור הקריות.

 

תזכור גם שאם אתה לא נמצא שם כל הזמן ואתה לא מנהל בפועל את המקום ויש לך עצבים מפלדה, אין לך למה לפתוח פאב.

 

סמוך עלי, עשיתי את ההשקעה הזאת בתוך עסק אחר שהיה לי וזה דורש הרבה יותר ממה שאתה חושב.

 

תעשה את זה רק אם אתה מוכן להקריב שנה-שנתיים מהחיים האישיים שלך למעט הפרוייקט, שיכול להיות שיקרוס.

(לא מנסה להיות שלילי, פשוט ריאליסטי).

פורסם

אני חושב שאני יכול לשפוך אור על נושא ההתנהלות בין השותפים .

עצתי הטובה ביותר , היא שתדעו טוב מאוד במה כרוך העניין (בגירה הציע את ההצעה הטובה יותר , ניסיון ניהול בשטח למשך כשנה , למרות שאין ממש תחום מוגדר כדי ללמוד , שנה זה עוד חלבי) .

לעתים , יש אי שוויון בין השותפים מבחינת מוסר העבודה .

החלק הקל הוא דווקא ההשקעה הכספית בעסק , והחלק הקשה הוא השקעת הזמן והאנרגיות בו .

לעתים חסר ברמן - תצטרכו לברמן , לעתים חסר מלצר - תצטרכו למלצר , לעתים חסר עובד מטבח - תצטרכו לבשל... מאבטח , מארח\ת , אב בית (לקרוא לבעל מקצוע על כל בורג זה מתכון להוצאות מוגזמות) ועוד .

גם כשלא חסר אף עובד , מקום עד 300 איש יסתדר עם אחד מהשותפים באמצע השבוע (עדיף שניים עד שתצברו ניסיון , אחד שיישב על הקופה והשני שינהל את המקום) , ובסופ"ש ידרוש את כל ה-3 (שוב , אחריי ניסיון גם שני אנשים מספיקים , אחד לקופה ואחד לניהול , אין לכם ניסיון - הווה אומר אחד בפנים מנהל , אחד בחוץ מטפל בכניסה , שלישי על הקופה) .

אני רואה מהצד אנשים חרוצים , ואני מתכוון עובדי כפיים לכל דבר , שהעבודה הזו שחקה אותם (לילה-לילה להמצא בפאב , לרכוש סחורה ביום , להתעסק בניהול-ריצות כאלו ואחרות ביום , ובד"כ כשמדובר ב-3 שותפים כמוכם יש להם תחום עיסוק נוסף מלבד הפאב) .

 

מומלץ שתשבו שלושתכם , ותשימו על שולחן נקי את שני הדברים - השקעה בעסק (כלכלית , מוסר עבודה , שהייה ככל שיידרש בעסק של כל אחד מכם) , ואמינות (כן , גניבות בתחום הזה נפוצות , מהעובד שגונב אותך בצ'ייסר ועד לשותף שמעלים ואין לך יכולת לדעת) .

 

אגב , מליון ש"ח השקעה ראשונית זה בתחום המספיק , לא הרבה ולא קצת .

כשמדובר בפאב עם 300 מקומות ישיבה (זה פאב גדול , ממש לא שכונתי , שכונתי יותר לכיוון הרבע , ובינוני זה לכיוון החצי) , אני מניח שמליון יספיקו בדיוק להקמה הראשונית פלוס רכישת סחורה ראשונית (זה כמו מכונית , אפשר משומש , אפשר חדש , אפשר מפואר , אפשר גרוטאה - אני מהניסיון שלי , מדבר על הממוצע) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

הכוונה היתה ש300 יעברו במקום בערב לא 300 מקומות ישיבה!

 

מחר/מחרתיים אנחנו נפגשים שלושתנו ואני אעלה את כל מה שנכתב כאן, המון תודה!

Got To love It


×
×
  • תוכן חדש...