Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נתחיל מהתחלה. אישורים אישורים אישורים. אין יותר מידי אנשים שיעזרו לך (בעלי פאבים וכו') אבל אתה צריך לדעת שישנם הרבה אישורים שקיימים במקום. אלכוהול, רעש, תפוסה X וכו'.. הרבה התניות יש לך בפתיחת פאב.

 

עכשיו אתה צריך לדעת כמה כסף יש לך: האם הוא מספיק לכל האישורים ? שכירות ? ציוד ? לשלם לעובדים ?

 

האם יש לך כסף לשנה מראש במידה וההכנסה תכסה את ההוצאות ?

 

עובדים כוללים בדר"כ טבח, ברמנים, עובדי ניקיון, אבטחה ומלצרים. המלצריות עובדות לרוב על טיפים ואתה משלים להם במידה והן לא מגיעות למינ' בסוף הערב. הברמנים עובדים על שכר מינ' לשעה והדבר כולל גם קצת טיפים מאנשים. עובדי ניקיון עובדים גם כן עבור שכר מינ'. איש אבטחה, סלקטורית (במידה ותרצה) וטבח יקחו לך מעט יותר.

 

ציוד כולל את הבנייה, שיפוץ (לא יודע את היקף השיפוץ אבל זה בעלות גבוהה), קישוטים, ריהוט וכו'.. אתה יכול לחסוך, לא חייב תאורה של מועדונים אלא אורות ב2 מצבים שזה יוזיל את זה מאוד. אתה יכול לשים מקרן ופה סיימת. אל תשכח שבניית מטבח קטן זה הוצאה, לא הכי גדולה אבל צריך שם קולט אדים/אורור שעולה לא כזה זול. מבחינת תפריט אתה יכול לשמור אותו פשוט ולעשות מטוגנים ואז תצטרך רק מחבת ו/או צ'יפסר. אם תחליט לשים גם פסטות או פיצות או המבורגרים תצטרך להכניס סירים, פלטה ותנור. אתה גם יכול לעשות את זה עם תנור (שכולל כיריים) מחבת וסירים.

 

לגבי הסגנון בר תראה לכל בר מצליח יש ייחודיות. קהל יעד - יש כאלו של ערסים ופרחות, מסטולים, הקהילה הגאה, האלפיון העליון, וכו'.. בדר"כ בר בסגנון מסויים ע"י מישהו שמוכר בקהילה המסויימת זה הרעיון הכי טוב. במידה ואתה לא בן אדם "מעורבב" (נגדיר את זה כך) יש כאלו שהצליחו ע"י פתיחת בר שמכניסים גם בני נוער וכך הם הצליחו מפני שגם באים אליהם אנשים שקיבלו "ברקס" במקומות אחרים. סגנון אחר של הצלחה הוא עקב מיקום. אופציה נוספת היא פאב-סנוקר כמו "קפה נוגה" בת"א. עוד סגנון הוא בר עם מחירים נוחים, כמו "הקיבוץ" אשר מציע לדוגמא שלושה צ'ייסרים (פיג' עד כמה שזכור לי) בעשרה שקלים. מה הייחודיות שלך ? סתם בר גדול באמצע שום מקום עם חנייה לא תמיד יתפוס.

 

דבר קטן שלא הזכירו פה שאתה יכול לחתום איזה הסכם עם חברת בירות שרוצה לעלות ולהתפרסם וככה תקבל את הבירה שלהם במחיר מוזל, כוסות, תחתיות ומספר רב של דברים. יש מספיק בירות שלא מספיק מפורסמות בשוק שיכולות "לסייע" לך ואם תרצה אשלח לך רשימה בפרטי.

 

אם אתה צריך עוד עזרה בפרטי.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם היית פותח באיזור המרכז, תהיה בטוח שיש לך כבר לקוח אחד :-) (אוהב פאבים מהסגנון הביתי יותר ולא המוני/ערסי).

בכל מקרה, שיהיה לכם המון בהצלחה. וסאונדמן - ברוב המוחלט של הדברים אתה צודק, אבל הוא פותח פאב - לא דאנס בר.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

יהיה לך מאוד קשה לעשות את זה ללא כל נסיון.

 

אם תבדוק את הסצינה תראה שלרובם המוחלט יש נסיון קודם בתחום המסעדנות במינימום.

אתה צריך להכיר ספקים ולדעת מה המחירים המקובלים בשוק - זה אחד החסמים הגדולים.

פורסם

לדעתי תהיה חייב לפחות בסופ"ש להביא דיג'יי.

גם אם תדאג לפלייליסט הכי מושקע שיש, אין תחליף לדיג'יי.

כשאני יוצא בסופש לבר, או אפילו סתם לשבת עם החברה, חשוב לי שתהיה מוזיקה טובה ברקע, סתם כי זה כיף.

פורסם

אם אתה לא רוצה לגמור את החוויה במפח נפש גדול והפסד כספי ניכר, תתחיל מהסוף. שב עם חברים/ יחצנים מהאיזור ונסה לנתח מה קהל היעד שאתה רוצה להגיע אליו, מי המתחרים באיזור, מה הייחודיות שלך. נסה לבדוק מה ממוצע הלקוחות השבועי/חודשי שלך. מהתוצאה תוריד 50% .

תעשה ניתוח הכנסות לעומת הוצאות. כמו שאמרו לך כאן, תיזהר מהשוטף, אין נוסחה שאומרת חצי שנה או שנה או שנתיים. זה גם הרבה מזל. תהיה פסימי בהערכות שלך. למה? כי לרוב ככה זה בחיים. אם יהיה אופטימי, הרווחת.

דווקא בנושא ניסיון, אל תפחד, הניסיון יגיע עם הזמן ומהר. זה לא איזה מדע טילים. מכסימום יעלה לך קצת יותר בהתחלה.

קח בחשבון שסף הכניסה בתחום מאוד נמוך, אם ילך טוב, יפתחו עוד ארבעה דומים לידך.

נהג מנוסה
:roll:
פורסם
max2005b

ספר את זה למועדון הפורום שפועל מעל 20 שנה.

.

הבחור דווקא בכיוון, אורך חיים של מועדון אכן באיזור 2-4 שנים.

 

מועדון הפורום הוא לא דוגמא מייצגת בכלל, הוא ממוקם באיזור ללא יותר מדי אופציות אחרות (אם בכלל) ובגלל שהוא בב"ש הוא נהנה מאוכלוסיית חיילים מאוד גבוהה שמשרתים באיזור הדרום ומקבלים איזה אפטר.

 

קח את הפורום, שים אותו בתל אביב או הרצליה ותראה איך אורך החיים שלו מתקצר.....מאוד.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

בלי תוכנית עסקית מפורטת זה לא יצליח.

מה זה תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית לוקחת בחשבון את כל העלויות הקבועות והמשתנות

ומנסה לחזות מה יהיו ההכנסות, תוך כדי הצבת יעדים ריאליים.

 

בתוך העניין הזה תהיה חייב לכלול גם עלות הקמה, וגם עלויות שונות כמו מיסים, אבטחה, משכורות, ביטוחים, ואישורים שונים.

 

אם מעולם לא כתבת תוכנית עסקית אני ממליץ לך לפנות למט"י (מרכז טיפוח יזמות) והם יוכלו לעזור לך.

 

קח בחשבון שרוב המסעדות / פאבים / בתי קפה פושטים רגל בסופו של התהליך ומפסידים כסף ליזמים שלהם, ככה שלבזר סיכונים ע"י הכנסת מספר משתתפים זה רעיון טוב.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

כמות האנשים שתוכל להכניס תקבע על ידי המקום אותו תשכור. לאחר שתשיג את האישורים הדרשים כמו אישור ממכר אלכ', אישור ממכר מזון [שים לב שלא כל מטבח יאפשר להחזיק גז, אלא רק כיריים חשמליות] רישוי עסק וכיו"ב יגיע בחור מטעם מכבי האש (אם אני זוכר נכון ) או מטעם העירייה ולפי כמות יציאות החירום, אוורור במקום ועוד אי אילו פרמטרים יקבע את המקסימום שהמקום יוכל להכיל בערב.

 

עוד נתון, כזה שאני לא מתחייב בכתב אלא דומה יותר לאגדה אורבנית הוא שרק 1 מ9 פאבים מצליח ברים גדולות (אם לשם מכוון הפאב) בפריפרייה קצת יותר קל. פאבים הזויים ובאיכות לא שיא שורדים שנים.

 

השקעה? ההשקעה תשתנה בהתאם לרמת העיצוב שתכניס, אני יכול להגיד ש שבבית קפה שעבדתע בו, 14 שולחנות סטנדרטיים עשויים עץ לבוד וצבע בתנור עם רגל מיציקת ברזל מעוטרת, 24 כסאות עץ מתקפלים פשוטים יחסית, 6 כורסאת מבד דמוי זמש/אלקנטרה 3 כסאות בר איכותיים, 2 שולחנות בר פשוטים (דוגמאת השולחונות הראשונים שהבאתי, רק שאלו גבוהים בליווי 6 כסאות בר בעיצוב מקביל לכסאות העץ המתקפלים שהזכרתי) יצא אם זכרוני אינו מטעה אותי סכום של כ27 אש"ח לא כולל מע"מ. איכות כלים במטבח גם משתנה פלאים, תנור שלושה מגשים איכותי יעלה לא פחות מ5000 ש"ח חדש. מקררים אני לא יודע מה המחירים בשוק. דברים כמו כוסות לבירה צ'ייסרים וכאלו ניתן בקלות להוציא בתור מרצ'נדייז חינמי מחברת המשקאות עימה תעבוד. ברזי הבירה מסופקים לך, בהנחה שתרכוש כמות מסויימת של בירה בחודש חינם כולל תחזוקה שוטפת. סרביס פשוט לאוכל עולה היום כ 40 ש"ח לצלחת וכ15-20 ש"ח לסכו"ם. כמובן שרכישה סיטונאית תוריד עלויות.

 

בקשר לסאונד ועיצוב. אתה תצטרך למצוא את התקציב המדובר. "השמועה אומרת" שמיתוג מחדש של בר קיים שלא מצריך שיפוץ אקוטי תעלה 250,00 ש"ח צפונה, כאשר להקים בר מא' עד ת' יכול להגיע ל600-700,000 שא"ח ללא מאמצים מיותרים.

 

שכחתי להוסיף. מה שישה אמר אמר הוא ללא ספק נכון. נאמר פה כבר לאחד מחברי הפורום שרעיונות זה טוב ויפה אבל אין בהם מספיק בשר כדי להרים יוזמה. קח את החבר, שב איתו, ותתחילו לכתוב שלב שלב מה אתם רוצים מהעסק מעבר למקום ל300 איש. מה איכיות המקום, מה העיצוב שאתם רוצים. פאב שכונתי או איכותי זה לא מספיק. אתם רוצים עיצוב מודרני, קלאסי או בכלל וייב ברזילאי? תחשבו על קהל היעד. צעירים (21-30) שרוצים מקום נחמדל לשבת בו ולדבר? רווקים ורווקות (25-35) שמחפשים מקום איכותי עם הייפ. מקום לקהל בוגר יותר? אתם רוצים בית בירה? אולי וויסקי בר? דאנס בר? תלכו לברים ותנסו לראות איזה משתנים יש שאתם צריכים לשים לב. תבחנו את התפריטים. אחרי שגיבשתם מתאר קונקרטי לבר שלכם, תתחילו לרחרח בין סיטונאים על מחירים. לכו לחברות שמתעסקות בריהוט סיטונאי . ציוד הסעדה יש שתי חברות גדולות שאפשר לבדוק אצלהם מחירים גסים. ארגל ומיסטרל שתיהן ממוקמות בדרום תל אביב. בהנחה שמדובר על 300 איש? כמה מ"ר "מוקצה" לאדם שם? זה יתן פרספקטיבה למה גודל המום שאתם צריכים. משם גם אפשר יהיה לבדוק עלויות של שיפוץ, עלויות של מעצב פנים (ולא, סביר שאתם לא מספיק טובים כדי לעצב לבד).

 

יש לכם הרבה עבודה עוד לפני שתדעו כמה בערך עולה לפתוח בר.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

אף אחד לא זרק את מספר הקסם אז יאללה, זה יהיה אני, פתיחת פאב במקום שנעולם לא היה בו פאב תצריך במינימים של המינימום ( עם קצת רזרוות לחצי שנה הראשונה) כמילוין שקל.

 

כל מי שהעיר בקשר למטבח, ברור שאין לכם הבנה בתחום, רק הציוד הנדרש ההכרחי לקבלת אישור איכות הסביבה (מנדפים עם מסניני פחם) וכיבוי אש (מערכת ספרינקלרים ייחודית למטבחים) זאת השקעה של עשרות (לא בודדות ) אלפי שקלים.

 

בן,

לא ראית אנשים אוכלים בפאבים? באיזה פאבים היום אתה מסתובב? לא שאלה קנטרנית אלא מעניין לשמוע איזה דוגמא של פאב יושבת לך בראש כשאתה מפנטז על הפאב שלך?

 

פאבים היום מתפארים בתפריט כמעט כמו של מסעדה עם המבורגרים, סטייקים, ועוד מנות "מסעדתיות" רבות.

 

לפתוח פאב רק עם ציפס זה טוב אולי לחיילים משוחררים, לא מעבר לזה (וגם זה בספק רב)

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

נושאי הייחודיות והתחרות הם מרכיבי מפתח.

זרקו לך כאן הצעות שלוקחות אותך לכיוונים שונים מ"הפאב הביתי" שעולה לי בראש (מסכים, מקרנים, סלקטור). שב עם חבר שלך ותעשו סיעור מוחין. מה הקונספט? מה קהל היעד? מה אתה מציע שיתן נופך שונה למקום?

המיקום מאוד משפיע. גם על סוג האוכלוסיה וגם על התחרות. חיפה למשל מחולקת, בגסות, לשלושה איזורי-פאבים, כל אחד מציע משהו אחר ופונה לאנשים אחרים. שים לב שאתה לא נכנס למקום שכבר הגיע לרוויה.

וכמובן, הנחה לחברי פורום! :)

 

אגב - מחזק את באגירה לגבי האוכל. פאב שמציעים לי בו רק צ'יפס זה מבאס.

 

אגב 2 - מי שדבר על DJ בשישי, לוקח את המקום לקונספט של דאנס בר, שזה ראש מאוד שונה מפאב ביתי. מה עם הופעות קטנות? או במה פתוחה? קונספט שתפס יפה בעיר התחתית בחיפה.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

בגירה, אתה מדבר על הקמה של עסק מא'-ת' ממש. משמע לקחת שטח מסחרי ולעשות הסבת ייעוד. רוב המקומות שתגיש להקים בהם פאב (אם אתה חכם) כבר מכילים הרבה מהמערכות האלו. אישית? לא הייתי פותח פאב from scratch כמיזם עסקי ראשון. ללא הספק אחד ההימורים הגדולים שאפשר לקחת. אולי שני רק למסעדות.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

בן ה,

מרוב הודעות שכחתי לאחל בהצלחה! בהחלט נשמע פרויקט רציני הנושא בחובו אפשרויות מעניינות.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

אין לי נסיון. אני רק שרפתי 90 אלף שקל לפני 13 שנה. הכי חשוב זה לבחור שותפים. 3 זה יותר מדי. מנסיון של כמה עסקים שפתחתי. יותר משנים לא מצליח.

פורסם

מעבר למה שכתבתי, עדיין צריך לזכור שמדובר בתחום המסעדנות המאוד קשה ומאוד מאתגר.

 

גם אם יש לכם את התקציבים המתאימים, המוטיבציה המתאימה וכל השותפים הם חברי נפש, עדיין לא הייתי מעז (או ממליץ) להכנס לתחום הזה ללא כל נסיון.

 

רוצה לפתוח פאב? סלמתאק, שיהיה לבריאות!

 

עכשיו קח את עצמך, תמצא משרה ניהולית בתחום (אחמ"ש בפאב גדול או מנהל פאב קטן) ותחזור עוד 6 חודשים להתחיל לתכנן עסק עצמאי לאחר שבכלל ראית מה זה לנהל עסק בתחום ואם זה בכלל מתאים לך להפוך את סדר היום שלך.

 

 

הסיכונים גדולים, ההשקעות גדולות, כמות העבודה מרובה מאוד ולא תמיד זוכים לראות ברכה במעשיך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...