Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כן קשור, אבל לא מחדש. אפקט טשטוש הרקע זה גימיק נחמד, אבל מוגבל. וה-HDR, שהתייחסתי אליו, אכן יכול להקל במקרים של תאורה בעייתית, אבל אין בזה AI, זה עיבוד תמונה שכבר קיים הרבה שנים

גם זיהוי פנים זה לא AI. AI זה כאשר המכשיר לומד שאתה בדכ מצלם בחורות עם ציצי גדול, ולכן מאתר תמיד אחת בפריים ומתביית עליה.

להגדיר למצלמה אילו פנים לחפש בפריים זה לא AI. זה גם לא חדש.

 

חשוב גם לזכור שתמונות שרואים בסלולרי נראות הרבה פחות טוב בגודל של תמונה מודפסת או מסך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

AI לדוגמה זה לצלם במקביל ב-2-3 חיישנים ולעשות הרכבה משתי התמונות.

 

לא אומר שזה מה שהתוכנה המדוברת עושה, אבל זה אחד מהמקרים היותר נפוצים היום של AI בצילום סלולרי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

זה לא AI זו טכניקה. בינה מלאכותית זה כשהתוכנה מקבלת החלטות במקום הצלם ען בסיס הכרות ספיציפית עם ההעדפות שלו, אחרי שלמדה אותו

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

לא רק, AI זה גם "הבנה" של האובייקט המצולם בשתי תמונות לצורך הרכבה של תמונה שלישית שמכילה אותו.

אמנם העדשות עצמן קרובות אבל הן לא מייצרות את אותה תמונה בסוף, ולכן המערכת צריכה "להבין" מה היא רואה בתמונות, להשוות ולמצוא את אותם אובייקטים בתמונות ולהרכיב את האובייקט בתמונת הפלט.

 

אתה מסתכל על AI בהקשר הזה כמעגל למידה אחד ומתעלם ממעגל הלמידה השני (ובטוח שיש עוד)

המערכת שרואה שתי תמונות, לומדת מה האובייקטים המופיעים בה ואיפה הם מופיעים בתמונה השנייה זה למידה, הרכבה של תמונה שלישית ממידע שקיים בשתי הראשונות זה השימוש בלמידה.

 

זה AI לפי הגדרה של מונחי מדעי המחשב.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

הרבה יותר סביר שמדובר בסטריאוסקופיה גילוי גבולות ועוד מתימטיקה. לא ממש AI. לא סביר שיש מידול אבסטרקטי או משהו כזה. מידול כמו שאתה מדבר עליו נעשה בד"כ בענן וגם הוא לא תמיד כזה מוצלח.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

המערכת שרואה שתי תמונות, לומדת מה האובייקטים המופיעים בה ואיפה הם מופיעים בתמונה השנייה זה למידה

 

אז גם פנורמה זה AI ובטח שזיהוי פנים זה AI, ובוודאי שפוקוס עוקב (או אוטופוקוס בכלל) ואת זה במצלמות כבר לא מעט שנים.

 

הבעיה בצילום היא כשצריך להחליט על מה בתמונה מוותרים, בגלל חוסר בטווח הדינמי, על הבהירים או הכהים, זו בחירה של תוכן. כלומר, תלוי מה הצלם רוצה לשמור.

השימוש ב-HDR הוא יעיל לבעית טווח דינמי, אבל הוא חסר משמעות ברגע שיש תנועה בפריים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אם בGCAM עסקינן,

הפעלת האפליקציה במכשירי שיומי דורשת התקנת ריקברי מקוסטם - האם הדבר פוגע באחריות של המילטון (יבואן רשמי)?

פורסם
אם בGCAM עסקינן,

הפעלת האפליקציה במכשירי שיומי דורשת התקנת ריקברי מקוסטם - האם הדבר פוגע באחריות של המילטון (יבואן רשמי)?

אם אתה משתמש באנדרואיד 9,אתה לא צריך כלום.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

פורסם (נערך)
הרבה יותר סביר שמדובר בסטריאוסקופיה גילוי גבולות ועוד מתימטיקה. לא ממש AI. לא סביר שיש מידול אבסטרקטי או משהו כזה. מידול כמו שאתה מדבר עליו נעשה בד"כ בענן וגם הוא לא תמיד כזה מוצלח.

 

לפי ההגדרה היבשה המקובלת ל-AI, זה AI.

מידול כזה נעשה בענן? זה אוטומציה של תהליכים שהיה כבר לפני עשור ב-PhotoShop.

עכשיו ברור שהתוכנה שם מנסה למדל אובייקטים לפי צבעים כי זה עיקר המידע שיש לתוכנה, אולי גם מרחק במצלמות עם פוקוס לייזר וזהו בערך.

אולי בשימוש בכמה מצלמות אפשר לנסות למדל אובייקטים תלת מימדיים, אבל לא יודע אם עושים את זה או לא.

 

מבחינת ההגדרה המערכת לומדת את המידע (כלומר את ה"תמונה" משתי מצלמות), ומייצרת פלט אחר ממה שהיא למדה, זה בהגדרה AI.

 

אז גם פנורמה זה AI ובטח שזיהוי פנים זה AI, ובוודאי שפוקוס עוקב (או אוטופוקוס בכלל) ואת זה במצלמות כבר לא מעט שנים.

 

הבעיה בצילום היא כשצריך להחליט על מה בתמונה מוותרים, בגלל חוסר בטווח הדינמי, על הבהירים או הכהים, זו בחירה של תוכן. כלומר, תלוי מה הצלם רוצה לשמור.

השימוש ב-HDR הוא יעיל לבעית טווח דינמי, אבל הוא חסר משמעות ברגע שיש תנועה בפריים.

 

פנורמה יכולה בהחלט להחשב כ-AI כתלות באלגוריתם (סתם תפירה או משהו יותר מפותח שלומד ועושה תפירה לפי אובייקטים נניח), פוקוס עוקב בהחלט AI - הוא לומד את האובייקט (אפילו אם אתה בוחר אותו ידנית) ומנתח את המידע הגולמי למצוא את אותו אובייקט שוב ושוב, ולפי זה מקבל החלטה על מקום המיקוד.

אוטופוקוס לא בהכרח, תלוי באלגוריתם, רוב הסיכויים שאוטופוקוס עם כמה נקודות כולל יכולות שיכולות להיכנס לקטגוריית AI.

 

אין בשום מקום בהגדרה של AI מה סוג ההחלטה שהאלגוריתם מקבל בסוף, לא כתוב שם שבחירת תוכן זה AI ובחירה באלגוריתם X מתוך מבחר לאינטרפולציית צבעים זה לא AI.

 

אמנם היום נהיה פתאום מקובל לפרסם על כל מיני מוצרים שיש בהם AI, או פיצ'רים שכוללים את האותיות AI, אבל אלגוריתמי AI קיימים בשוק כולל במוצרים מסחריים כבר לא מעט שנים.

 

לידע הכללי מה שאתה מתכוון אליו נקרא למידת מכונה (או Machine Learning) שזה תחום בתוך AI.

ואיך יודעים שזה ככה? פשוט מאוד:

...כשהתוכנה מקבלת החלטות במקום הצלם על בסיס הכרות ספיציפית עם ההעדפות שלו, אחרי שלמדה אותו
עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אם אתה משתמש באנדרואיד 9,אתה לא צריך כלום.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

יש לי רדמי נוט 5 עם אנדרואיד 9, והאפליקציה קורסת עם הפעלה שלה. (זאת מבלי להחליף ריקברי)

פורסם (נערך)

לא לכל הטלפונים יש אפשרות להתקין את האפליקציה, צריך מעבד ומצלמה כמו הפיקסל הרגיל שזה יעבוד כמו שצריך.

אתה יכול להתקין את האפליקציה הזו, היא בודקת תאימות ל gcam,

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.airbeat.device.inspector

בהצלחה

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי guy.a
פורסם
לפי ההגדרה היבשה המקובלת ל-AI, זה AI.

לא, זה לא.

פוקוס ואוטומטי וזיהוי פנים זה בדיוק אותו דבר - העברת התמונה כולה דרך פילטר. הפילטר של פוקוס מאוד פשוט,

של זיהוי פנים קצת יותר מסובך, אבל בשני המקרים מדובר במשחקי פאזה ופילטרים, בלי שום ״הבנה״. רק גילוי של נקודות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מה שציטטת ומה שענית זה שני דברים שונים.

הציטוט "לפי ההגדרה היבשה המקובלת ל-AI, זה AI." מתייחס להרכבת תמונה משתיים או יותר תמונות, או מידע גולמי שמגיע מ-2 חיישנים או יותר.

 

מה שענית לגבי אוטופוקוס כתבתי כך:

"אוטופוקוס לא בהכרח, תלוי באלגוריתם, רוב הסיכויים שאוטופוקוס עם כמה נקודות כולל יכולות שיכולות להיכנס לקטגוריית AI."

 

ממש לא באופן גורף וזה מהסיבה הפשוטה שאכן האוטופוקוס הפשוט בפני עצמו אינו AI, אבל לפחות אצל חלק מהיצרנים האלגוריתם של אוטופוקס כבר לא זה הפשוט.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

פשוט, מאוד פשוט.

רק דורש חומרה מאוד מהירה, אבל זה פשוט.

 

לגבי אוטופוקוס וזיהוי פנים - שים לב שבמצלמות ניתן לפעמים לבחור האם גם להפעיל זיהוי פנים,

או במילים אחרות, כמה פילטרים פנימיים ברצונך להעביר לתוכם את התמונה כך שיפלטו תוצאה.

אלה פילטרים ותו לא, קלט => חישוב => פלט בלי שום הבנה.

אגב, גם זיהוי הפנים (או זיהוי חיוך) הוא אוסף של פילטרים, קודם כול פילטר ראשון שמקבל תמונה ומחזיר אוסף של נקודות אפשריות,

ופילטר שני שמקבל את הפלט של הפילטר הקודם ברצף ומתוכן מסנן את ה״רעש״ - זורק החוצה את מה שמזוהה כפנים רק אחת לכמה פריימים,

ומשאיר רק את מה שמזוהה כפנים באחוז גבוה של פריימים. סטטיסטיקה. מספרים, אחוזים, אפס הבנה.

 

זאת רק הפשטה ^ אבל עדיין, אין פה שום AI.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מה שתיארת זה המימוש הפשוט של אוטופוקוס, אני ממש לא בטוח שזה עדיין ככה ולא מתוחכם יותר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...