Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5212 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הצורך: ליפט ביתי נייד ומתקפל, שיאפשר הרמה מלאה של האופנוע לגובה נוח לעבודה, משמע, לשבת על כסא ולהרדם על הצילינדרים תוך כדי שאיפת דלק.

 

בנוסף, החשיבה במקור הייתה לבנות מתקן שיאפשר העלאה קלה של האופנוע עליו, תוך שימוש במשקל האופנוע בתור זה שבעצם ירים אותו על הסטנד וזאת, על-ידי קביעת ציר בערך ב-65% מאורך הרמפה.

 

המצרכים:

 

- בקבוק קולה

- 4 מוטות פרופיל בעובי 2 מ"מ על 30 מ"מ מגולוון באורך 6 מטר (מגיעים בצורה זו בכל מקום שמוכר חומרי בניין)

- חופן ברגים קודחים באורכים 12 מ"מ ו-16 מ"מ (חופן - מילאת יד שלמה, נפלו כמה, דרכת על שניים שנדבקו לנעל ועשו קולות מצחיקים עד שהגעת הביתה)

- 32 זוויות 30מ"מ על 30 מ"מ

- 12 זוויות 90 מעלות

- 2 מיסבים 20 מ"מ חיצוני, 10 מ"מ פנימי

- מוט ברזל עגול בקוטר 10 מ"מ, אורך 50 ס"מ

- אוזניים - 1"

- 2 צירים כשהבסיס ברוחב 60 מ"מ והרגל באורך 30 מ"מ

- מברגה

- מקדחה

- דיסק חיתוך/השחזה

- 4 גלגלים בסיס 30-40 מ"מ, משקל נשיאה עד 60 ק"ג לאחד

 

עלות הנ"ל, בערך 650 ש"ח, לא כולל הקולה.

 

התהליך, חותכים, מבריגים ויוצא סטנד :D

 

3 שעות ויש סטנד מוכן.

 

מידות? תוכנית? ציירתי על דף... בגדול, הפלטה באורך 200 ס"מ, 2 קורות באורך זהה בתחתית לקיבוע וחיזוק ושתי קורות בחלק העליון, גם כן לחיזוק וגם פונקציונלית לשמור על "גבול" משטח עבודה.

 

הרוחב הינו 60 ס"מ, אורך הבסיס הוא 120 ס"מ. עם כל המידות של המצרכים הנ"ל, מי שירצה לבנות משהו דומה יוכל לחשב ולתכנן בקלות משהו דומה ואף טוב יותר :)

תמונות תמונות:

 

הבסיס לאחר חיתוך והרכבה:

P1000391.JPG

 

כל חיבור מחובר בזוויות צד וזוויות 90 מעלות לכל חיבור. כמובן שניתן גם לרתך, הלכתי על הפיתרון המודולרי "לכל אחד":

P1000392.JPG

 

לדוגמא... ותיכף גם תחובר הזווית הנוספת להשלמת החיזוק:

P1000395.JPG

 

הבסיס מוכן ואליו מחוברת הרמפה המתקפלת. למה מתקפלת? כי כשהמתקן לא בשימוש, ניתן לקפל את הכל, להעמיד את הפלטה צמודה לקיר ואת הבסיס בעמידה בצמוד. כך המתקן כמעט ולא תופס מקום.

P1000538.JPG

 

P1000539.JPG

 

בתמונה הנ"ל ניתן לראות ברקע את החלק התחתון של הפלטה עם קורות החיזוק התחתונות.

 

הרמפה - מקופלת:

P1000540.JPG

 

חיבורים אחרונים - ציר הפלטה העליונה:

P1000541.JPG

 

הופ הופ:

P1000543.JPG

 

P1000544.JPG

 

P1000546.JPG

 

אין צורך לצבוע - פח מגולוון.

 

שאלות טענות ומענות מוזמנות להתחיל עככככככככככככככשיו :)

 

ליאור.

 

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

המחשה של איך זה בעצם עובד... התמונות למטה ימחישו את הרעיון... עשיתי את זה הפעם עם האופניים של הילד בשל הצורך לרוץ כל רגע למצלמה ולכוון טיימר לכמה שניות :)

 

כאמור, במקרה של האופנוע, המשקל שלו הוא זה שבעצם מרים את הליפט ברגע שהגלגל האחורי נוגע ונדחף מעט לפנים. ההורדה אף יותר קלה... למצוא ברגע את נקודת האיזון ולגלגל אותו למטה.

 

P1000547.JPG

 

P1000548.JPG

 

P1000549.JPG

 

P1000550.JPG

 

P1000551.JPG

 

P1000552.JPG

 

טה-דה:

P1000553.JPG

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

סליחה מראש על הביקורת, אבל השימוש בזויות המחוברות ב-3 ברגים קודחים לא כ"כ טעמי.

 

כשאני בונה משהו, מכיוון שאינני יודע לחשב חוזק חומרים (לא למדתי את ההנדסה הנכונה) אני בונה "חזק מעבר לכל ספק". מכיוון שאופנוע ממוצע שוקל בין 100 ל 200 ק"ג, אני הייתי הולך על ריתוך בלבד, ואם ריתוך היא לא אופציה, אז ברגים המהודקים עם אומים.

:turn-l:
פורסם

א. על תעבוד יחף! הדבר הראשון שעבר לי בראש אם החלק מחליק אחורה...גליוטינה!

ב. אין נק' עיגון למתקן, הידוק לגלגל קידמי, במידה ומורידים את האחורי, והידוק לצדדים למניעת נפילה.

ג. מחזק את ענין ברגי ההידוק עדיף קדיחה והתאמת בורג ואום.

ד. המפלץ שלי שוקל 240 ק"ג יחזיק?

ה. כשרון יש בשפע, וכניראה גם זמן...

ו. גם הגלגל לא הומצא ברגע, על פי השמועה הוא היה משולש בהתחלה.

ח. מגניב בסה"כ.

ט. תמשיך!

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

הנוף הניבט מהחלון , מקסים. במיוחד בתמונות של היום...

:wink:

 

 

אהה, והסטנד נראה מעולה , אף על פי שאני אישית בנוסף לברגים הייתי גם מרתך (לשים חגורה עם שלייקס )

 

 

בהצלחה בשיפוץ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

תיזהר שהאופוע לא יפול מהחלון\מרפסת, נראה שזה מקסימום טוב לאופנוע קטן כמו ההונדה לא הייתי ממליץ לך להרים עליו את הדוקטי ניראה שזה לא מספיק רחב בשביל לא להתהפך לצד תוסיף רגלים הצידה ועדיף ריתוכים כמו שאמרו לפני. בכל מקרה לצורך ההרמה הייתי נעזר בעוד מישהו חזק.

 

בהצלחה טל

פורסם

ליאור,כל זה בבית??????:roll: אישתך אוהבת אותך מאוד,או שהיא אוהבת אופנועים יותר,,,,,,:mm_smile:

צביקה הר-נוי

14119

"החיים הם כמו נסיעה על אופניים - אם קל לך מידיי,סימן שאתה בירידה,,," :mm_wink:

פורסם

ביצוע יפה.

ברשותך, הייתי מייעץ לך לבנות מעין בלם לגלגל הקידמי, (מעין מלחציים על הצמיד) שנועל אותו למקום ומחזיק את האופנוע שלא ימשיך קדימה בזמן הפעלת לחץ.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

הקולה הסתיימה באמצע התהליך.... מחדל תכנוני 8)

 

התמונות לא ממחישות את הכל... ראשית, לגלגלים יש מעצורים ל"עבודה שוטפת". בזמן ההעלאה של האופנוע, הצמדתי את המתקן לזוית קיר בכדי לקבע באופן מוחלט.

 

טל - את מידות המתקן לקחתי ממתקני אופנועים בנוסכים ומרחבי מוצרים קיימים למכירה (הידראוליים, ליפטים למוסכים וכו') באינטרנט כל שמבחינת גובה, אורך ורוחב אין מה משהו חריג. כמובן שכשהדוקאטי יעלה וירד אעזר בעוד אדם, לפחות... לא לוקחים סיכונים מיותרים :)

 

yuvk - מבחינת החיבורים, סיכוי טוב שארתך את הכל בקרוב, המטרה הייתה לבנות משהו ביתי שכל אחד יכול לבנות אך אין מה לעשות, בשביל חוזק של ממש צריך "כלים כבדים" והריתוכים עוד יגיעו... היום זה הונדה קליל (והאופניים של הילד) אך לאחר שהדוקאטי יהיה על המתקן הזה, ככל הנראה הוא יקבל את כל החיזוקים שצריך...

 

רן, הפלטה העליונה מחוברת בציר, היא לא יכולה לזוז ואין שם חלקים נעים בכיוון הרגל היחפה :)

 

michael carmi ושוב הירושלמי - מבחינת עיגון, השלב הבא הוא תושבות שונות לעיגון גלגל קדמי, אחורי והרמה מלאה מהשלדה.

 

frik - תביא קולה כשאתה בא :-D

 

הכיף במתקן הזה הוא שהוא לאט לאט "יבנה את עצמו" בהתאמה אישית לצרכים שלי, לרבות מקומות לאחסון ברגים, כלים ומה לא... :)

 

לכל מי שהגיב... תודה! אשמח לשמוע עוד ביקורת ורעיונות, זה יעשה רק טוב למתקן, לאופנועים ולי :lol:

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

הי ליאור,

 

קודם כל סחטיין - יופי של יוזמה עושה את החיים קלים.

 

מהתבוננות מעמיקה בתמונות ראיתי משהו אחד שזועק לשיפור לפני שאתה מעלה על המתקן בהמה יקרה וכבדה כמו הדוקטאי (200+ ק"ג)

 

אז ככה:

 

קורות הרוחב העליונות של התיבה הראשית יושבות למעשה "באוויר" כאשר רק זוויות החיזוק תופסות אותן. על קורות הרוחב "מתישב" הלוח העליון עם שתי קורות אורך שנושאות את כל משקל האופנוע. הלכה למעשה האופנוע יושב עם כל המשקל רק על זוויות הפח שמהודקת בברגי פח!!

 

לעניות לדעתי אתה חייב לתמוך את קורות הרוחב שנושאות את משקל האופנוע על העמודים ולא בצידם גם אם אתה מתכוון לרתך את הכל. אופציה שניה היא להוסיף דיאגונלים לחיזוק המבנה. בנוסף אני הייתי מרתך פלטה בראשו של כל עמוד ואליו מרתך גם את קורות הרוחב וגם את קורות האורך.

 

עוד נקודה - הגלגלים נראים חלשים עבור 200 קילו פלוס משקל הסטנד. חישוב של - "משקל כולל חלקי ארבע" יהיה תאורטי בלבד, בפעל גלגל אחד תמיד ישא יותר משקל מהאחרים כי אין מצב שהחלוקה מאוזנת במציאות.

 

הוספתי אימג'ים להסביר את דברי - מקווה שיהיו לעזר.

בברכה אורן

cf.jpg

cf1.jpg

cf2.jpg

פורסם

כל הכבוד. מרשים בהחלט.

רק אל תקל ראש בהערות החברים. זה סוג המקרים שעליהם נאמר: "יש ספק - אין ספק".

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

רעיון מדליק!!!

 

בכלל, ניתן מתחת לליפט הזה לבנות גם מגירות ועוד כהנה וכהנה דברים שונים ומשונים.

 

השאלה היא מה כושר הנשיאה של המתקן הזה, כאשר כמו שאני רואה את זה (וכתבו זאת לפניי) נקודת החולשה של המתקן הם הברגים מלוא החופן.

 

רעיון מרשים בהחלט וביצוע מרשים אפילו יותר!

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם

בעקבות הצעות שונות שהוצעו לגבי בניית הסטנד ממקורות שונים, להלן סטנד הרמה דור שני :D :

 

היה לי "באג" באבולוציית התכנון הקודם בכך שהתכנון המקורי היה שהפלטה תשב ישירות על הסטנד ובשלב מאוחר יותר לצורך חיבור הציר המרכזי הוספתי קורות אורך תחתונות. קורות האורך התחתונות ישבו על קורות רוחב שהיו תלויות על 3 ברגי פח מסכנים בכל צד וזווית שלא ידעה מה נפל עליה במקום על קורות האורך הנתמכות בקורות גובה ולא באוויר הצח.

 

ויתרתי על פטנת הרמת האופנוע (למרות שהוא היה מגניב מדעית... תראו לי מדען שדוחף דוקאטי ששוקל 200 ק"ג במעלה סטנד הרמה) לטובת הפיכתו לסטנד נייד, עם אפשרות קיבוע בעזרת רגלי צד מתקפלות וכן רמפת זווית מתפרקת שתשמש להעלאה והורדה של האופנוע, גם בכוח המנוע (תהיה מספיק מחוספסת כדי לספק אחיזה בעליה).

 

קיצרתי את מוטות האורך לטובת מרכז כובד נמוך יותר אך עדיין בגובה נוח מאוד לעבודה.

 

ו... בסיום הכל ירותך כמו שצריך :D

 

כאמור, השלב הבא יהיה בניית תושבות לקיבוע גלגל קדמי/אחורי וכן להרמה מלאה במקרה הצורך.

 

ושוב, תודה, הערות נוספות יתקבלו בברכה 8)

 

תמונות:

 

P1000946.JPG

 

P1000947.JPG

 

הדגמת קיפול רגליות הצד לצורך ניוד ע"י נציג הדור הבא - יונתן:

P1000949.JPG

 

P1000950.JPG

 

P1000951.JPG

 

P1000952.JPG

 

לאלו שהעירו לגבי הנוף ושאלו לגבי המיקום... היישוב הוא צור-יצחק, צמוד לכוכב יאיר והנוף פה אכן מדהים... בתמונות הנוף מהמרפסת, נוף זהה קיים בחדר השינה והחדר של הדוקאטי :D... יש לי עוד שבועיים להנות ממנו, עובר לנס-ציונה (ומחפש מקום לאחסון מספר רכבים... מישהו? משהו? איפשהו?):

P1000956.JPG

 

P1000958.JPG

 

תחילת בניית הרמפה המתפרקת, פלטה 3 מ"מ תתלבש מעל עם נקודות אחיזה לצמיד לאורכה:

 

P1000959.JPG

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

×
×
  • תוכן חדש...