Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8050 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנשים בפורום של SOUNDDOMAIN טוענים שזה עוזר. אם כן אז בישראל זה יעזור הרבה יותר, כי כאן אין לנו אלטרנטיבות פשוטות של אלטרנטורים מוגדלים וOptima Yellow Top (מצבר).

 

הנה הלינק:

http://forum.sounddomain.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=5;t=007801;p=1

 

ד"א האם יש להשיג בארץ מצברים של OPTIMA?

פורסם

א. מקווה שהבנת ש BIG3 זה השם של העיקרון עליו מדברים, ולא מוצר...

 

כבר הוסבר פעם במפגש ע"י KICKER שגם אם יהיה לך חיווט מהמצבר למגבר של 0G, אבל אם החיווט בין האלטרנטור למצבר, ומהמצבר למינוס יהיה קטן מזה אז כאילו לא עשית כלום בזה שפרסת חיווט של 0G.

ז"א שהחיווט הנ"ל ("שלושת הגדולים" בתרגום חופשי) בעצם קובע מה עובי החיווט שלך לרכיבי ההגברה.

פורסם

בוצע אצלי ברכב, עם 4 גייג', ועובד כמו קסם, תוכל לראות אצלי בלינק.

יש הבדלים בין לפני ואחרי בכ- 90 % מהמקרים.

כמובן שמדובר על מערכות אשר צורכות מעל הממוצע, אבל לא כאלו שצורכות

הרבה מעל הממוצע (!)

פורסם

ברור שזה העיקרון, ולא מוצר :)

 

שאלתי האם מישהו ניסה את זה ורצוי מבוקר. ז"א מדידות נפילת מתח, או מצב של בעיות לפני, ומדידות דומות אחרי.

פורסם

אצלי לפני זה היה נראה כאילו אתה מכבה ומדליק הפנסים... :)

היום יש ריצוד קל בווליום גבוה של בערך 900 וואט לסאב...

לגבי מדידה מבוקרת, אני יעשה בקרוב עם ובלי ואפרסם תוצאות.

פורסם

אם מדובר באלטרנטור מקורי וברכב חדש הרי שההבדל אם יהיה הוא זניח שכן הכבלים בסך הכל מותאמים לאלטרנטור. אם מדובר באלטרנטור משודרג או ברכב ישן אז החלפת הכבלים לעבים יותר יכולה להשפיע. צריך לזכור גם שהמרחקים הם לא של 5 מטר כמו של הכבל שעובר לבגאז' אלא קצרים יותר לכן ברמת העקרון הכבל שרץ אחורה צריך להיות עבה יותר מאלו שרצים בתא המנוע.

פורסם

EyalR,

 

מבחינה תיאורטית אני חושב בדיוק כמוך, ולכן אני ספקן. אבל תמיד יש הפתעות ואפשר ללמוד משהו חדש, לכן לא שאלתי לגבי דעות תיאורטיות, אלא לגבי תוצאות מעשיות בשטח.

 

בהמשך להערה שלך, רצוי שמי שניסה, יציין איזה חיווט היה קודם לכן, הספק אלטרנטור, וגיל רכב.

 

לי יש רכב 2004 עם אלטרנטור 100A. אני אהיה בקרוב מאוד עם שני מגברים שיחד מסוגלים לספק כ 1700RMS אמיתיים לפחות. המטרה היא להפעיל זוג קומפוננט רעב מקדימה, ושני סאבים "12 מאד רעבים מאחורה. זה תיאורטית צריכה של משהו כמו 120A, בלי לקחת בחשבון את שאר הצרכנים ברכב (מזגן, אורות וכד').

אני חושש שהמערכת החשמלית שלי לא תעמוד בזה (לא רוצה אורגן אורות בכל פעם שאני עומד בפקק).

פורסם
EyalR,

 

מבחינה תיאורטית אני חושב בדיוק כמוך, ולכן אני ספקן. אבל תמיד יש הפתעות ואפשר ללמוד משהו חדש, לכן לא שאלתי לגבי דעות תיאורטיות, אלא לגבי תוצאות מעשיות בשטח.

 

בהמשך להערה שלך, רצוי שמי שניסה, יציין איזה חיווט היה קודם לכן, הספק אלטרנטור, וגיל רכב.

 

לי יש רכב 2004 עם אלטרנטור 100A. אני אהיה בקרוב מאוד עם שני מגברים שיחד מסוגלים לספק כ 1700RMS אמיתיים לפחות. המטרה היא להפעיל זוג קומפוננט רעב מקדימה, ושני סאבים "12 מאד רעבים מאחורה. זה תיאורטית צריכה של משהו כמו 120A, בלי לקחת בחשבון את שאר הצרכנים ברכב (מזגן, אורות וכד').

אני חושש שהמערכת החשמלית שלי לא תעמוד בזה (לא רוצה אורגן אורות בכל פעם שאני עומד בפקק).

 

עם אלט' של 100 אמפר זה יהיה גבולי אבל 3 הגדולים לא יעזרו לך במקרה

כזה...

תצטרך שדרוג של האלט' יכול להיות...

אבל, דבר ראשון, תתקין, ותבדוק.

לעשות את 3 הגדולים לא עולה כמעט כסף, ותמיד מומלץ.

לאחר מכן, תראה מה השתנה/או לא השתנה ותפעל לפי זה...

(ז"א שדרוג אלט', מצבר, הוספת קבל/ים (אני לא בעד) וכו')

פורסם

אודי1,

 

אפשר פירוט של מקומות מומלצים?

 

החלפת אלטרנטור זה עסק יותר סבוך ומקצועי ממה שזה נראה. אם אין התאמה למערכות האחרות של הרכב עלולים לגרום לנזק עצום. כמו כן צריך להבדיל בין AMP ב IDLE ל MAX AMP. אחריות על רכב חדש מוטלת בספק אחרי מהלך כזה.

 

יש עוד המון שיקולים מיקצועיים, ובארץ המיקצוענות היא מילה גסה בד"כ, לכן אני משתדל להימנע, אבל אם אין ברירה, אז עדיף מקום עם יכולת מוכחת שנים, ולא מיקרי מדפי זהב.

פורסם
אודי1,

 

החלפת אלטרנטור זה עסק יותר סבוך ומקצועי ממה שזה נראה. אם אין התאמה למערכות האחרות של הרכב עלולים לגרום לנזק עצום. כמו כן צריך להבדיל בין AMP ב IDLE ל MAX AMP. אחריות על רכב חדש מוטלת בספק אחרי מהלך כזה.

 

 

התאמה לאיזה מערכות בדיוק?

האלטרנטור אמור לספק לך מתח קבוע למצבר, ולא חשמל לרכיבים...

(זה כבר תפקידו של המצבר)

פורסם
אודי1,

 

החלפת אלטרנטור זה עסק יותר סבוך ומקצועי ממה שזה נראה. אם אין התאמה למערכות האחרות של הרכב עלולים לגרום לנזק עצום. כמו כן צריך להבדיל בין AMP ב IDLE ל MAX AMP. אחריות על רכב חדש מוטלת בספק אחרי מהלך כזה.

 

 

התאמה לאיזה מערכות בדיוק?

האלטרנטור אמור לספק לך מתח קבוע למצבר, ולא חשמל לרכיבים...

(זה כבר תפקידו של המצבר)

 

אתה טועה, כשהרכב מונע האלטרנטור הוא זה שמספק את הזרם לכל מערכות החשמל והמצבר מהווה עליו עומס נוסף. כשהצריכה של מערכות החשמל גבוהה מהזרם שהאלטרנטור יכול לספק אז גם המצבר מספק זרם.

פורסם
אם מדובר באלטרנטור מקורי וברכב חדש הרי שההבדל אם יהיה הוא זניח שכן הכבלים בסך הכל מותאמים לאלטרנטור. אם מדובר באלטרנטור משודרג או ברכב ישן אז החלפת הכבלים לעבים יותר יכולה להשפיע. צריך לזכור גם שהמרחקים הם לא של 5 מטר כמו של הכבל שעובר לבגאז' אלא קצרים יותר לכן ברמת העקרון הכבל שרץ אחורה צריך להיות עבה יותר מאלו שרצים בתא המנוע.

 

יש לי אלטרנטור של הרכב ומשתחל לו כבל של 2.5 - 3 מטר. של 10G מהאלטרנטור לפיוז ואז למצבר. והאלטרנטור 105A החלפתי לא מזמן. אתה חושב שעם כבל כזה הוא יספק את כול האמפר שלו .?! וזה הקבל האורגינלי. בחיים לא! זה כבל כמו שגל אמר לי פעם.

לנסיעות יום יומיות בלי עומסים מיותרים של מגברים וזה נכון. עם עושים את השיפור של הקבלים. התוצאות בכול אופן אצלי באוטו יהיו הרבה יותר טובות.

 

אודי1,

 

החלפת אלטרנטור זה עסק יותר סבוך ומקצועי ממה שזה נראה. אם אין התאמה למערכות האחרות של הרכב עלולים לגרום לנזק עצום. כמו כן צריך להבדיל בין AMP ב IDLE ל MAX AMP. אחריות על רכב חדש מוטלת בספק אחרי מהלך כזה.

 

 

התאמה לאיזה מערכות בדיוק?

האלטרנטור אמור לספק לך מתח קבוע למצבר, ולא חשמל לרכיבים...

(זה כבר תפקידו של המצבר)

 

גל מה קרה לך? אלטרנטור מספק את המתח לכול הרכיבים באוטו כאשר הוא דלוק..

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

פורסם

מבחינת היגיון אין שום טעם שישימו לך אלטרנטור חזק וכבלים שמחוברים אליו ולא יכולים לעמוד בזרם (ואם זה היה כך אז היינו שומעים הרבה על כבלים שרופים). רכב חדש עם אלטרנטור מקורי לא יצטרך שידרוג לכבלים ברוב הגדול של המקרים. אם אתה בכל זאת רוצה לשדרג או אם היצרן הספציפי שלך שם כבלים דקים מאוד (למרות ששוב, זה לא הגיוני) - תשדרג, נזק זה בטח לא יגרום.

 

יש לקחת בחשבון גם שהטבלאות של EMMA הן טובות ויפות אבל תכלס הן OVERKILL רציני ואפשר להסתפק בכבלים דקים יותר ממה שמומלץ בהן.

×
×
  • תוכן חדש...