Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5632 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום וברכה ,

לאחר טיפול טיימינג והחלפת נוזלים התגלה במיכל איבוי בוץ .

 

מה אתם ממליצים ?

 

ניקוי רדיאטור ?

החלפת רדיאטור בתחליפי?

 

ההתלבטות היא :

ניקוי זה נחמד אבל יכול להתגלות משקעים ואז אחרי הניקוי לשלם גם על החלפה מחיר כפול .

או ישר החלפה אבל לא ידועה איכות המוצר ואורך חייו .וכמובן מוצר לא מקורי.

 

 

 

הרכב הוא VW BORA 2.0L

פורסם

אם קיים בוץ במיכל העיבוי כנראה מערכת הקירור של הרכב שלך זקוקה לניקוי ייסודי והחלפה של חלקים נוספים מעבר לניקוי של הרדיאטור כגון:

 

1. ניקוי או החלפה של מיכל העיבוי.

2. ניקוי או החלפה של הרדיאטור.

3. בדיקה/החלפה של התרמוסטט.

4. ניקוי ייסודי של מערכת הקירור בעזרת צינור השקייה או/גם הוספת חומר ייעודי לניקוי מערכת הקירור.

5. ניקוי של מקרן החום הפנימי.

6. בדיקה והחלפה במידת הצורך של קולר שמן מנוע ושמן גיר במידה והרכב אוטומטי.

** מומלץ לבצע את כול הפעולות שציינתי גם בגלל גילו של הרכב ושימוש במי-ברז ולא נוזל קירור מקורי.

 

לא ניתן דרך מסך המחשב לקבוע מה בדיוק יש להחליף לכן גש למוסך לשם קבלת חוות דעת מקצועית.

איזה כייף לי :)

פורסם

אל תמהר, לא קרה אסון.

כשקניתי את הרכב שלי, פתחתי את מכסה הרדיאטור, ראיתי מים ואחרי שפתחתי את מיכל העיבוי ראיתי הרבה משקעים בתחתית.

פירקתי את מיכל העיבוי מהרכב העלתי אותו הביתה ונתתי לו כזו שטיפה שכמעט כל הצבע החום ירד מהתחתית והמעט שנשאר כבר דבוק כל כך חזק שלא יעשה נזק למערכת.

לסיום מילאתי את מיכל העיבוי בנוזל קירור איכותי ודחפתי אותו חזרה.

בינתיים הכל בסדר כבר חצי שנה ו 10K ק"מ, כל פעם שחסר טיפה נוזל קירור אני מוסיף.

אם האוטו לא מתחמם (לא עובר את החצי) לא צריך להשתולל עם רדיאטורים ושטיפות צנרת ובלגאן.

במאמר מוסגר, כמובן שאם אתה פדנט ויש לך קצת "דינרוס" חופשיים בכיס אז לך על זה :)

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

לא נראה לי שניקוי קולר הם יעשו בניקוי רדיאטור.

הוחלט לעשות ניקוי ידני לבד עם צינור גינה ואז להחליט מה הלאה .

אם להחליף רדיאטור או שלא .

 

 

אני יעדכן .

 

יש חומר לניקוי רדיאטורים ? שלא יפגע בשאר החלקים .

אני יודע שאין חיה כזו .

 

 

בברכה,

נתי

פורסם

לא עושים חצי עבודה מכיוון שרפש,לכלוך ובוצה קיימים בכול מערכת הקירור ולא רק במיכל העיבוי שנראה לעין.

 

קיימים חומרים ייעודים לניקוי מערכת הקירור. נסה למצוא חומר ייעודי באיזור יצחק שדה ופעל בדיוק לפי הנחיות ייצרן המוצר.

איזה כייף לי :)

פורסם

ממש לא חצי עבודה הניקוי לא יהיה למיכל איבוי אלא לכל המערכת

פתיחת צינור עליון הכנסת מים משם

פתיחת צינור תחתון יציאת המים משם .

פתיחת 2 צינורות מקרן פנימי אחד מכניס מים אחד מוציא .

הכנסת מים מ מיכל איבוי ויציאה מהצינור התחתון עד שכל הצינורות יפתחו .

פורסם

עקב העבודה הרבה שיש יחסית בבורה והעלות הזולה מאוד של הרדיאטור, לא מומלץ בשום פנים לבצע ניקוי אלא כבר להחליף רדיאטור קומפלט.

 

בנוסף הרדיאטור החליפי עשוי מצינורות עגולים ולא שטוחים כמו המקורי, מה שמגדיל את מעברי המים ושולל את הפשרות שהרדיאטור ייסתם.

פורסם
ממש לא חצי עבודה הניקוי לא יהיה למיכל איבוי אלא לכל המערכת

פתיחת צינור עליון הכנסת מים משם

פתיחת צינור תחתון יציאת המים משם .

פתיחת 2 צינורות מקרן פנימי אחד מכניס מים אחד מוציא .

הכנסת מים מ מיכל איבוי ויציאה מהצינור התחתון עד שכל הצינורות יפתחו .

בסדר גמור מה שעשית. רק תעקוב מקרוב אחר איבוד מים והתחממות והחלף לנוזל קירור ייעודי בהקדם.

פורסם
ממש לא חצי עבודה הניקוי לא יהיה למיכל איבוי אלא לכל המערכת

פתיחת צינור עליון הכנסת מים משם

פתיחת צינור תחתון יציאת המים משם .

פתיחת 2 צינורות מקרן פנימי אחד מכניס מים אחד מוציא .

הכנסת מים מ מיכל איבוי ויציאה מהצינור התחתון עד שכל הצינורות יפתחו .

 

חבר יקר, אני מכיר היטב את מערכת הקירור של רכבי קונצרן VAG ולצערי אתה לא תוכל לנקות את המערכת הקירור בצורה מניחה את הדעת לכן אני ממליץ לך לפרק את מיכל העיבוי ואז לנקותו.אני מציע לך באותה הזדמנות לפרק את התרמוסטט ולבדוק את מצבו (אני לא אתפלא שתצטרך להחליפו).

 

הכנסת צינור למיכל העיבוי לא ממש תנקה בצורה ייסודית את המיכל וצבעו לא יהפוך לשקוף.

אם לא קשה לך צלם בבקשה את מיכל העיבוי.

 

אני מציע לך לנקות את מערכת הקירור עם החומרים הבאים שאינם מזיקים למערכת ועושים את העבודה ברפקטו.

 

1. ערבב כמות של כ-5 ליטר מים + חומר ניקוי אלקלי חלש כמו סודה לשתייה בכמות של כ-200 גרם ומלא את מערכת הקירור בתמיסה.

2. התנע את המנוע ותן לו להגיע לטמפ' עבודה והמתן 10 דקות (אל תשכח להפעיל את החימום על MAX).

3. המתן שנוזל הקירור התקרר ורוקן את תכולת מערכת הקירור.

4. מלא שוב פעם במים נקיים את מערכת הקירור וחזור על התהליך עד אשר המים יוצאים נקיים.

בסיום מלא את מערכת הקירור בנוזל קירור G12++ ביחס של כ-2.5 ליטר מים ו-2.5 ליטר נוזל קירור.

איזה כייף לי :)

פורסם

אז אני יעדכן :

 

1. פורק המיכל עיבוי ונוקה עם מסיר אבנית +חצץ עושה עבודה מעולה.

2. פירוק צינור מים עליון והכנסת מים ממכיל העיבוי עד צינור עליון , לאחר שיצא מה שיצא (חולות+חלודה)

3. פתיחת ברז תחתון והכנסת מים ממיכל העיבוי וכמובן נתתי לחץ אוויר . ויצא כנ"ל חול וחלודה .

 

אני נותן לזה שבוע לאחר שבוע יבוצע שוב אותה פעולה .

אני מאמין שזה ייתן פיתרון לנושא הבוץ ובמידה ולא . ארכוש לי רדיאטור חדש.

תחליפי . (לא מת על הרעיון)

×
×
  • תוכן חדש...