Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינויי במיסים (ובכבוד?) על ייבוא רכב אספנות על פי השנתון?


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

חברה, אני לא מנסה למזער כל נזק ,במידה ונגרם, אבל עד עכשיו אני לא מבין מבין את קול הזעקה הגדולה!?

 

לא עדיף להסדיר ולנרמל (משורש נורמלי) את מערכת היחסים עם משרד התחבורה ותהליך היבוא?

 

מספר אנשים ירקו אש בפוסטים, מעבר לכל ההיתלהמות, מהיא אותה פגיעה אנושה באספנים? המספרים הינם מינוריים לכאן ולכאן בהינתן אותן שמאויות הזויות שחווינו לאחרונה! הכל בפרופורציה. היתה בעיה עם היבוא והערכות השווי לכאן ולכאן (כמובן לא להכליל) ואם הפיתרון מצריך גמישות משני הצדדים, עדיף להתחיל לצעוד בדרך בונה.

 

אני דווקא רואה דברים חיוביים - לא הכל, בוודאי שהעלאת המיסים לרכבים מעל שנת 1960 מיותרת - כגון הידברות, מספר כלי הרכב ליבוא בשנה, נכונות לשים את העבר המצער בין האספנים המכס ומשרד התחבורה מאחור, ואפילו היכולת ליבא רכב עם הגה ימני כמעיין הישג (להזכירכם כיום חל איסור מוחלט). כמובן שאני זועק לאפס מס על רכבי אספנות, אבל לא רציני לחשוב שאוטופיה זה תושג במהלך אחד, וכמובן כל עוד הרוחות סוערות במישרדים השונים.

 

וכן, לכל אותם "תותחי מיקלדת" אני מציע שגם אתם תניפו את דגל המאבק, תבזבזו שעות בהיתנדבות כשם שעושים אנשי המועדון, ואז יבוא פלוני עם מיקלדת ויפגיז האשמות וכולי, אה ושכחתי! אותם אנשים ברובם מסרבים להשתייך למועדון שאתם עומלים תחתיו. כמה ערס וכעס יש בנו היהודים!

 

חברה מיצינו ודי, תהיה ישיבת וועדת הכלכלה בכנסת וזה השלב הבא, בא יוכלו כל הזועקים את חורבן בית שלישי לשטוח את טיעונם ולקוות לטוב.

 

תודה לאל שיש לי זמן פנוי בחופש להגיב לסאגה הזו.

 

אלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 174
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

העלבת אותי פעמיים מר למברטה

פעם אחת טעית באיות שמי בני זהר

פעם שניה חוסר הידע שלך מעליב ממש

אנה הפעל מאמץ קטן וכנס לשרשורים שלי מלפני שנים

בכל הקרה אני יו"ר מועדון אספנות רכב יילו 6-5 עד מחר בערב ממחר מר מישל גולן מרים את הדגל

במועדון 350 חברים רק בעלי מכוניות אספנות ומקום המפגש בקפה ארומה בנשר.

יש לנו גם אתר מפואר וניתן להרשם בו או מחר אצל מישל.

אגב לצה אתה לא מופיע בשימך?

יש סיבה?

בני

 

 

בני...

ראשית, תודה שהבהרת לי מי אתה, ואיזה מועדון אספנות אתה מייצג.

פשוט לפני שכתבתי את זה, גיגלתי אותך (או בעברית פשוטה, רשמתי את השם שלך (באיות הנכון) בגוגל).

התוצאה הראשונה בגוגל היא השרשור הזה - אשר החל בהודעה של בני הספל משנת 2005.

וזאת לשון ההודעה (הנה אני מקל עליך):

לאחר שיחת בירור עם נחום קדמיאל ואיתי, הוחלט לשחרר את בני זהר ממגבלות וחסימות.

יש כמה תנאים ואני מקוה שהוא יעמוד בהם.

הודעה זו היא גם על דעת מנהלי קארספורום שאמורים לשחרר אותו עכשיו (בערך...).

בני, מנהל הפורום

 

 

משם, ישנו קישור להודעה אחרת, וקישור נוסף אשר גרם לי באחת להפסיק להאמין כי חובב מכוניות ישנות אתה (למעט אלו שלך), והנה הוא הקישור.

 

אחסוך לששת קוראיי את הקפיצות לקישורים, ואצטט את דבריך במדוייק, באמצעות העתק הדבק כמובן, כך שטעויות הכתיב במקור:

על המועדון לנקוט עמדה בקשר לדיונים הנערכים כעת במשרד התחבורה בנוגע לאי מתן מעמד של רכב אספנות למכוניות יפניות.מה שכניראה יהיה שמכוניות יפניות שאחוז הפלסטיק והגומי בהן הוא מעל 20% לא יוכרו כרב אספנות. לדעתי על הנהלת המועדון להודיע לשר כי המועדון מתנגד להכרה במכוניות זולות ואמינות אלו כרכבי אספנות .מכוניות מלוכסנות אלו יציפו את המועדון ויערערו את האיזון העדין בין האירופאיות והאמריקאיות .איני מוכן שהפליימוט שלי תעמוד באירוע ליד אוטו יפני .וזו רק ההתחלה אחר כך יבואו אסיניות אחרות ויבקשו להצטרף וניראה במפגשים מכוניות נחותות מסוג דייהו וחברותיהן הקוריאניות

אני וחברי לא נסכים בשום אופן להחנות ליד מחכוניות אסיתיות.

תארו לכם מצב שהקדילק של גידרון תחנה בסמוך לסוברו.זעה קרה רק למחשבה היה עדיף שהאבוקדו הייתה נחטפת לירדן מאשר לראות מחזה אבסורדי כזה.

אני קורה מפה להנהלת המועדון לתת כתף למשרד התחבורה במלחמתו במכוניות היפניות הנחותות שלא מתקלקלות ומהוות בושה לכל מכונאי הלאה האספסוף היפני עיצרו את האסיתיות ואני מסיים בקריאה נירגשת אל תתנו לפלסטיק והגומי להשתלט על המועדון.זכרו כך התחילה מלחמת העולם .שילחו מכוניות יפניות למפעל הפלדה בעכו בטרם יהיה מאוחר מידי

__________________

ברשותי אוסטין מודל 58 ופליימוט בלוודר מודל 55

 

 

נכון, אומנם חלפו כמעט 6 שנים מאז כתבת דברים אלו, אך פעולותיך האחרונות מדגישות שעדיין כך אתה חושב וכך אתה פועל.

עם כל הרגשת הבחילה שעלתה בי, עת גיגלתי את שמך ונכנסתי רק לתוצאה הראשונה בגוגל, לא היה כל לי רצון להמשיך ולחפש אודותיך.

 

ד"א, לא כתבתי את זה מקודם, כי זה לא היה עניינו של אף אחד, אבל היות ושאלת, אז חשבתי שמגיעה לך תשובה לגבי חוסר הידע שלי אודותיך.

נתתי לך צ'אנס להוכיח לי שאולי גוגל טועה לגביך, אך מהדברים שכתבת, ומהדרך בה התבטאת כלפיי (ואני לא מדבר כלפיי אחרים), הסתבר, שוב, כי גוגל לא טעה, והוא כנראה יודע למה הוא שם את מה ששם במקום הראשון.

למען הסר ספק נוסף, אתה הוא זה אשר ביקש ממני (כאן, בהודעה המצוטטת שלך), שאכנס לשרשורים שלך מלפני שנים. למזלי, גוגל עשה את העבודה יותר מהר ממני, והראה לי (ואני מניח שלא רק לי) את קו מחשבתך.

 

לגבי טעויות הכתיב...

אם היית קורא את אשר כתבת בטרם שלחת, היית רואה כי גם לך ישנן כאלו, ואין אני מדבר רק על פליטות קולמוס, כי אם על עברית בסיסית.

 

לגבי המועדון שלך...

לאחר שאני יודע מה קו מחשבתך, אני ממש לא רוצה להיות חבר באותו המועדון יחד איתך.

ד"א, יש בין חברי המועדון שלך גם בעלי מכוניות יפניות, או שאלו לא רכבי אספנות בעיניך, ורק למען האדרת שם המועדון שלך כתבת מספר זה?

 

עוד לגבי אתר המועדון שלך...

גם אותו גיגלתי (כאמור, חיפשתי בגוגל).

אומנם כעת, אבל אתה חייב לראות את התוצאות.

התוצאה הראשונה מפנה לאיזה בלוג בתפוז משנת 2007 (כנראה לא סתם שלחת אותי לחפש את הודעותיך מלפני שנים).

התוצאה השניה כבר מדברת על מועדון ברידג' (האם אתה גם היו"ר שלו)?

התוצאה השלישית מפנה למסמך של קלאב האוס, כזה המדבר בין היתר על מוסד לחולי נפש (לא בטוח, אבל יכול להיות שיש קשר למועדון שלך).

התוצאות הבאות כבר מדברות על תוצאות משחקי ספורט.

את האתר המפואר שכתבת עליו, גוגל לא מכיר, ומסתבר שגם אני לא.

כנראה שגם חוסר הידע של גוגל ממש מעליב אותך.

 

 

משונה לי שאתה נעלב מזה שזה מה שמגלים עליך בגוגל, אבל כשאתה כותב כפי שאתה כותב, ופועל כפי שאתה פועל, לא אכפת לך להעליב אחרים.

 

ולגבי השם שלי - זה הכינוי שלי מאז שהכרתי את נפלאות האינטרנט, כשעוד היה חייגן, ולא היה ניתן להשתמש בטלפון ובאינטרנט במקביל.

 

מעניין אם הפנית את כבוד השר אשר דיברת איתו להודעתך לגבי המכוניות היפניות, או שלא היה כאן גילוי נאות.

שיהיה לך המשך ערב וטוב, ואני מקווה כי לא תתוקן התקנה אשר ביקשת ליצור.

 

יוני הכהן.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

 

חברה, אני לא מנסה למזער כל נזק ,במידה ונגרם, אבל עד עכשיו אני לא מבין מבין את קול הזעקה הגדולה!?

 

לא עדיף להסדיר ולנרמל (משורש נורמלי) את מערכת היחסים עם משרד התחבורה ותהליך היבוא?

 

מספר אנשים ירקו אש בפוסטים, מעבר לכל ההיתלהמות, מהיא אותה פגיעה אנושה באספנים? המספרים הינם מינוריים לכאן ולכאן בהינתן אותן שמאויות הזויות שחווינו לאחרונה! הכל בפרופורציה. היתה בעיה עם היבוא והערכות השווי לכאן ולכאן (כמובן לא להכליל) ואם הפיתרון מצריך גמישות משני הצדדים, עדיף להתחיל לצעוד בדרך בונה.

 

אני דווקא רואה דברים חיוביים - לא הכל, בוודאי שהעלאת המיסים לרכבים מעל שנת 1960 מיותרת - כגון הידברות, מספר כלי הרכב ליבוא בשנה, נכונות לשים את העבר המצער בין האספנים המכס ומשרד התחבורה מאחור, ואפילו היכולת ליבא רכב עם הגה ימני כמעיין הישג (להזכירכם כיום חל איסור מוחלט). כמובן שאני זועק לאפס מס על רכבי אספנות, אבל לא רציני לחשוב שאוטופיה זה תושג במהלך אחד, וכמובן כל עוד הרוחות סוערות במישרדים השונים.

 

וכן, לכל אותם "תותחי מיקלדת" אני מציע שגם אתם תניפו את דגל המאבק, תבזבזו שעות בהיתנדבות כשם שעושים אנשי המועדון, ואז יבוא פלוני עם מיקלדת ויפגיז האשמות וכולי, אה ושכחתי! אותם אנשים ברובם מסרבים להשתייך למועדון שאתם עומלים תחתיו. כמה ערס וכעס יש בנו היהודים!

 

חברה מיצינו ודי, תהיה ישיבת וועדת הכלכלה בכנסת וזה השלב הבא, בא יוכלו כל הזועקים את חורבן בית שלישי לשטוח את טיעונם ולקוות לטוב.

 

תודה לאל שיש לי זמן פנוי בחופש להגיב לסאגה הזו.

 

אלעד

 

סוף סוף תגובה נבונה ובוגרת, מאוזנת ולא מתלהמת, מכניסה דברים לפרופורציה הראויה לתרבות האספנות הקלאסית.

זה בדיוק הזמן לנעול את השירשור ה...... הזה.

 

שבת שלום,

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

 

חברה, אני לא מנסה למזער כל נזק ,במידה ונגרם, אבל עד עכשיו אני לא מבין מבין את קול הזעקה הגדולה!?

 

לא עדיף להסדיר ולנרמל (משורש נורמלי) את מערכת היחסים עם משרד התחבורה ותהליך היבוא?

 

מספר אנשים ירקו אש בפוסטים, מעבר לכל ההיתלהמות, מהיא אותה פגיעה אנושה באספנים? המספרים הינם מינוריים לכאן ולכאן בהינתן אותן שמאויות הזויות שחווינו לאחרונה! הכל בפרופורציה. היתה בעיה עם היבוא והערכות השווי לכאן ולכאן (כמובן לא להכליל) ואם הפיתרון מצריך גמישות משני הצדדים, עדיף להתחיל לצעוד בדרך בונה.

 

אני דווקא רואה דברים חיוביים - לא הכל, בוודאי שהעלאת המיסים לרכבים מעל שנת 1960 מיותרת - כגון הידברות, מספר כלי הרכב ליבוא בשנה, נכונות לשים את העבר המצער בין האספנים המכס ומשרד התחבורה מאחור, ואפילו היכולת ליבא רכב עם הגה ימני כמעיין הישג (להזכירכם כיום חל איסור מוחלט). כמובן שאני זועק לאפס מס על רכבי אספנות, אבל לא רציני לחשוב שאוטופיה זה תושג במהלך אחד, וכמובן כל עוד הרוחות סוערות במישרדים השונים.

 

וכן, לכל אותם "תותחי מיקלדת" אני מציע שגם אתם תניפו את דגל המאבק, תבזבזו שעות בהיתנדבות כשם שעושים אנשי המועדון, ואז יבוא פלוני עם מיקלדת ויפגיז האשמות וכולי, אה ושכחתי! אותם אנשים ברובם מסרבים להשתייך למועדון שאתם עומלים תחתיו. כמה ערס וכעס יש בנו היהודים!

 

חברה מיצינו ודי, תהיה ישיבת וועדת הכלכלה בכנסת וזה השלב הבא, בא יוכלו כל הזועקים את חורבן בית שלישי לשטוח את טיעונם ולקוות לטוב.

 

תודה לאל שיש לי זמן פנוי בחופש להגיב לסאגה הזו.

 

אלעד

 

אלעד, אתה צודק בזה שהנזק הכספי כרגע אינו משמעותי ואינו מיידי.

אבל יש מסגרת רחבה יותר -

אותה קביעה, הנחת יסוד, שרכבי אספנות משנות ה70 משמשים יותר ויותר ככלי רכב יומיומיים - כל עוד הדעה הזו קיימת במשרד התחבורה, וככל הנראה (וממה שאני קורא כאן) אספנים שמשתתפים בדיונים לא זועקים מרה שהיא לא נכונה - זה פותח פתח להרבה צרות אחרות. משרד התחבורה עוד יכול לומר שבשתיקתם של האספנים המשתתפים בדיונים הם אישרו את התזה הזו (למרות שאני מבין גם שבאופן זה או אחר נציגי מועדון החמש התנגדו לה, אך ככל הנראה הרושם שהם הותירו היה פעוט מהרושם שהותיר אותו זהר).

עוד בעיה שעליה כבר הצביעו היא אותו בידול בין "אספנים אמיתיים" - כלומר כאלו שמחזיקים כלי רכב מ1960 ומטה, לבין אספנים "בכאילו"- שמחזיקים רכבי אספנות חדישים יותר רק בשביל להנות מההטבות (כך הדברים מוצגים). כרגע כאמור נראה שההמלצות יובילו לפגיעה שולית, אבל מהר מאוד זה ישנה את היחס, ופתאום במכס לא יקבלו את הצהרות המחיר בקלות, וזה יוביל לעליית מחירים בפועל. אחרי זה כל הטבה או גזירה תיבחן לא רק לרכבי אספנות מול כל השאר, אלא גם בחתך של "האספנים האמיתיים" מול "האופורטוניסטים".

שני הדברים שהצבעתי עליהם הם ברמה של הלך רוח או הלך מחשבה אצל הפקידים - ושניהם מסוכנים מאוד מאוד.

 

אסף.

(שיש לו רכב אספנות משנות ה70, ולא מתכוון להיות חבר באף מועדון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את החשבון שלכם: "מינורי", מיזערי", קחו עיפרון ותעשו חשבון:

עד היום המכס היה 72% + מע"מ 16% על ה-72.

מהיום, בעצם מהרגע בו הגזירה הזו תצא לפועל נשלם 83% + מע"מ 16%.

העלייה הכוללת במיסים היא בסך 17.72%, כלומר:

אקח את עצמי כרגע כדוגמה, רכשתי רכב (אלפא רומאו כמובן) ב-$4,500, ההובלה תעלה בערך $1500, סה"כ לחישוב המכס $6000.

תוספת הגזירה תהיה $1063, קרוב ל-4,000 ש"ח, אצלי זה לא בטל בשישים ומדובר ברכב זול.

 

המדיניות הזו שגויה, רוב רוכשי המכוניות בנות 50 שנה ומעלה הינם בעלי אמצעים שיקבלו סוכריה (שהם בעצם מיעוט). הרוב האמיתי של מייבאי הרכבים שרוצים להגשים חלום ילדות של רכבים משנות השבעים שלעיתים עבורם זהו כרטיס הכניסה לתחום האספנות חוטפים סטירה.

 

כל רכב מעל 30 שנה הוא אספנות ויקר לבעליו.

 

מי שמתהדר בנוצות ניצחון מבחינתי הוא לא יותר מעוף מרוט ללא נוצות.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם ראובן ובנוסף, ברור לכולנו שכמו תמיד מקלים על העשירים ובעלי היכולות ומקשים כרגיל על המעמד הבינוני והאנשים שאין להם כסף לא מוגבל וזה תחביב שמתאפשר להם מהכסף המועט שהמדינה לא גוזלת מהם בעשרות המיסים שמטילים עלינו.

 

יש חוק שמעל 30 שנה רכב נקרא אספנות, מבחינתי כולנו שווים בפני החוק אין טובים יותר או טובים פחות ההקלה במיסים צריכה להיות לכולם.

הפייבירד שנת 69 שלי לא פחות טובה מכל רכב אחר מתחת לשנות ה60 ואם החלום שלי זה עוד רכב משנות ה60 אני לא צריך להענש כי אני אוהב את הרכבים מהשנים האלה.

 

כל היופי באספנות זה שזה עניין אישי לכל אחד מאיתנו יש איזה קשר רגשי לרכב מסוג ומשנים אחרות לא ייתכן שבגלל פקידים שלא מבינים כלום ומנפיצים שיש שימוש יומי ברכבים (שהוא שקרי לחלוטין וזה ברור לכולנו) יחליטו להעניש קהל רחב של אנשים.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא תהיה טעות - כמוני כמוכם - גם בשבילי עליה של כמה מאות יורו זה ההבדל בין כן או לא לייבא רכב (לשם הדוגמה, לפני כמה שנים, רכב שכבר סגרתי עליו עסקה בעקרון והמוכר ברגע האחרון העלה לי את המחיר ב 500 יורו - שזה בערך 1000 יורו בסה"כ - ה5000 ש"ח האלו גרמו לי לבטל את העסקה ולא לייבא את הרכב, שגם ככה העלות שלו היתה גבולית מבחינתי). אבל הוצגה טענה של אלעד שלרבים מהמייבאים העלות הנוספת שולית, ואני "זורם" עם הטענה הזו, ומנסה לומר שגם אם הדיון לא על העליה השולית לכאורה בעלויות, במסמכים מגולמת בעיה עקרונית ובעייתית מאוד בהלך המחשבה של פקידים משרד התחבורה.

ובהערת שוליים נוספת, ההמלצה (ועדיין הכל רק המלצות) לאפשר ייבוא של רכב דיזל משמחת מאוד, אני מכיר לפחות בנאדם אחד שישמח מאוד כשהמלצה תהפוך להחלטה. (וגם אני אשמח, המון ג'יפים מסוף שנות ה70 ותחילת ה80 קיימים רק או בעיקר בגרסאות דיזל)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העליה השולית היא שולית בעיני המתבונן

יש פה אנשים שחוסכים שקל לשקל בכדי לשפץ רכב שבעיני רבים נחשב סתמי אבל זה חלום ילדות

והגשמת חלומות זה עסק יקר, לא תמיד יש לאנשים כסף בנמצא ואפילו חלקם לוקחים הלואות.

אני לא אחד רעב ללחם אבל זה מרגיז האפליות והסחטנות והעירבוביה הפוליטית מושחטים נמאסתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסכנות הם לא במספרים הסכנות בתהליך!

 

1. קם מישהו ומחליט להתעסק עם המצב הקיים, שהוא רע אפשרי.

הכוונות כרגע לא משנות, התוצאה: הטבה מזערית ופגיעה גדולה.

 

2. היום בעקבות התהליך קיימת הפרדה דה-פקטו בין שני סוגי רכב אספנות

הסכנה שהחלטה נוספת עלולה לפגוע שוב במגזר אחד ולא בשני.

 

3. מי שהחליט להתעסק במצב לא בהכרך מייצג את דעת הרוב, למרות שהפגיעה ברוב!

 

נניח לדוגמא שאני חבר של שר האנרגיה, ואני גורם לו להעביר חוק שמעלה את המס על קידוחי

גז ב-85% ו- 88% עליה במחירי הגז, בתמורה להפחתת המחיר על הגז הביתי

בבתים שניבנו מתחת לשנת 1960 (שלי לדוגמא)....

 

כל המדינה נפגעת מההחלטה למעט מי שמתגורר בבתים מסוכנים משנת 1960 ומטה ניראה למישהו שזה היה עובר?

 

הכי מצחיק שיש מי שמברך על ההחלטה ומגן עליה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מכונית\אופנוע אספנות שמיובא לארץ מהווה רווח נטו למדינת ישראל.

ב 99.9% המכונית המיובאת לא משמשת את בעליה ביום יום ולא באה על חשבון המכונית הפרטית החדשה (לרוב) שלו, כך שהרווח ממיסים הוא נטו של מדינת ישראל.

עם כל הכבוד למרצדס 1980, היא עדיין רחוקה מאד ממכונית חדשה בכל האספקטים, שלא לדבר על זמינות חלפים, צריכת דלק ועוד כהנה וכהנה.

כל נבואות הזעם על אלפי מכוניות אספנות שיציפו את הכבישים - והנבואות האלו נאמרו כבר לפני שנים - לא ממש יתממשו, שוב, מהשיקולים שציינתי.

 

חן לצערינו

הפריץ לא כך רואה את הדברים, צריך לקרוא את המסמכים שצירף לנו ברוב טובו מר זהב, ולכן החליט להעלות את הרווח נטו של המדינה בעוד 12% על הרכבים הישנים /חדשים.

 

ולמה לא היה מישהו שיכול היה להראות לפריץ שלא מדובר בשטף של יבוא??

ולמה לא היה מישהו שיכול היה להראות לפריץ שלא משתמשים ברכב אספנות ביום יום??

 

ואם היה , למה לשמש כסות של עלה תאנה להחלטה פוגענית ולא לצאת נגדה בחריפות!!

 

לא היום , כבר אז לפני שברחו הסוסים מן האורווה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את החשבון שלכם: "מינורי", מיזערי", קחו עיפרון ותעשו חשבון:

עד היום המכס היה 72% + מע"מ 16% על ה-72.

מהיום, בעצם מהרגע בו הגזירה הזו תצא לפועל נשלם 83% + מע"מ 16%.

העלייה הכוללת במיסים היא בסך 17.72%, כלומר:

אקח את עצמי כרגע כדוגמה, רכשתי רכב (אלפא רומאו כמובן) ב-$4,500, ההובלה תעלה בערך $1500, סה"כ לחישוב המכס $6000.

תוספת הגזירה תהיה $1063, קרוב ל-4,000 ש"ח, אצלי זה לא בטל בשישים ומדובר ברכב זול.

 

המדיניות הזו שגויה, רוב רוכשי המכוניות בנות 50 שנה ומעלה הינם בעלי אמצעים שיקבלו סוכריה (שהם בעצם מיעוט). הרוב האמיתי של מייבאי הרכבים שרוצים להגשים חלום ילדות של רכבים משנות השבעים שלעיתים עבורם זהו כרטיס הכניסה לתחום האספנות חוטפים סטירה.

 

כל רכב מעל 30 שנה הוא אספנות ויקר לבעליו.

 

מי שמתהדר בנוצות ניצחון מבחינתי הוא לא יותר מעוף מרוט ללא נוצות.

 

נעשה סדר תחשיבי לטובת כולם.

 

עם מדובר ברכב שיוצר בשוק המשותף או בארה"ב ומיובא מאותה מדינה אין מכס ( מדינת מקור ) בשאר המקרים יש מכס בשיעור 7% וכן מס קניה 72% ומע"מ 16% . החישוב נעשה זה על גבי זה.

 

לכן לפני השינוי הצפוי סה"כ מיסים על רכב ממדינת מקור היה 99.5% ורכב ממדינה אחרת 113.5%

אחרי השינוי רכב "חדש" אספנות ממדינת מקור 112.2% ורכב ממדינה אחרת 127.1%

אחרי השינוי רכב "היסטורי" ממדינת מקור 85.6% ורכב ממדינה אחרת 98.6%

 

ולהזכיר לכולם המיסים מוטלים על ערך הרכב כולל הובלה ימית ,ביטוח ( אפילו אם לא נעשה ) ומקצת מהוצאות בארץ כמו מס רציף והוצאות אחרות.

 

ולתרגם בכסף

רכב "חדש" אספני שעלותו לצורך המכס היא 5000 $ יתייקר ב 635 דולר ממדינת מקור ו 680 דולר ממדינה אחרת.

רכב היסטורי בערך דומה יוזל ב 695 דולר ממדינת מקור ו 745 דולר ממדינה אחרת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

 

חברה, אני לא מנסה למזער כל נזק ,במידה ונגרם, אבל עד עכשיו אני לא מבין מבין את קול הזעקה הגדולה!?

 

לא עדיף להסדיר ולנרמל (משורש נורמלי) את מערכת היחסים עם משרד התחבורה ותהליך היבוא?

 

מספר אנשים ירקו אש בפוסטים, מעבר לכל ההיתלהמות, מהיא אותה פגיעה אנושה באספנים? המספרים הינם מינוריים לכאן ולכאן בהינתן אותן שמאויות הזויות שחווינו לאחרונה! הכל בפרופורציה. היתה בעיה עם היבוא והערכות השווי לכאן ולכאן (כמובן לא להכליל) ואם הפיתרון מצריך גמישות משני הצדדים, עדיף להתחיל לצעוד בדרך בונה.

 

אני דווקא רואה דברים חיוביים - לא הכל, בוודאי שהעלאת המיסים לרכבים מעל שנת 1960 מיותרת - כגון הידברות, מספר כלי הרכב ליבוא בשנה, נכונות לשים את העבר המצער בין האספנים המכס ומשרד התחבורה מאחור, ואפילו היכולת ליבא רכב עם הגה ימני כמעיין הישג (להזכירכם כיום חל איסור מוחלט). כמובן שאני זועק לאפס מס על רכבי אספנות, אבל לא רציני לחשוב שאוטופיה זה תושג במהלך אחד, וכמובן כל עוד הרוחות סוערות במישרדים השונים.

 

וכן, לכל אותם "תותחי מיקלדת" אני מציע שגם אתם תניפו את דגל המאבק, תבזבזו שעות בהיתנדבות כשם שעושים אנשי המועדון, ואז יבוא פלוני עם מיקלדת ויפגיז האשמות וכולי, אה ושכחתי! אותם אנשים ברובם מסרבים להשתייך למועדון שאתם עומלים תחתיו. כמה ערס וכעס יש בנו היהודים!

 

חברה מיצינו ודי, תהיה ישיבת וועדת הכלכלה בכנסת וזה השלב הבא, בא יוכלו כל הזועקים את חורבן בית שלישי לשטוח את טיעונם ולקוות לטוב.

 

תודה לאל שיש לי זמן פנוי בחופש להגיב לסאגה הזו.

 

אלעד

 

אלעד

למען הגילוי הנאות

אתה אספן גדול ולא בציניות

תראו כאן

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=244457

 

ההחלטה הזו משפרת את מצבך בהרבה מאוד כסף . לא באחוזים . בדולרים.

 

כאשר תרצה להביא את רכביך המדהימים לארץ. חלק כבר כאן. עליהם כבר שילמת יותר. הפסדת.

 

לכן אין פלא שאתה מברך את ההחלטה הזו בשני השרשורים בשלל הודעות.

לגבי אחרים כפי שאתה רואה מדובר לא בהחלטה מבורכת ,אלא בברוך ( בעיה קשה ).

אין בין ההחלטה הזו לשיפור המצב במכס ולא כלום.

זה לא תלוי בזה.

 

יש תותחי מקלדת שתורמים כמו שיש מתנדבים שמקלקלים.

 

המתנדבים לא עושים זאת לשם שמיים.כל אחד ונימוקיו הוא .

 

למה לא לשמוע על הוועדה הבינמשרדית הזו טרם שהוזמנו אליה המתנדבים כדי שיוכלו לשמוע את דעת העם.

 

נכון יש לבוא גם לוועדת הכלכלה, ולנסות לתפוס את השור בקרניו.

 

קצת יותר קשה קצת יותר מסובך.

 

אני כקלדן בלתי נלאה מוכן להגיע.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעשה סדר תחשיבי לטובת כולם.

 

אם מדובר ברכב שיוצר בשוק המשותף או בארה"ב ומיובא מאותה מדינה אין מכס ( מדינת מקור ) בשאר המקרים יש מכס בשיעור 7% וכן מס קניה 72% ומע"מ 16%. החישוב נעשה זה על גבי זה.

 

לכן לפני השינוי הצפוי סה"כ מיסים על רכב ממדינת מקור היה 99.5% ורכב ממדינה אחרת 113.5%

אחרי השינוי רכב "חדש" אספנות ממדינת מקור 112.28% ורכב ממדינה אחרת 127.1%

אחרי השינוי רכב "היסטורי" ממדינת מקור 85.6% ורכב ממדינה אחרת 98.6%

 

ולהזכיר לכולם המיסים מוטלים על ערך הרכב כולל הובלה ימית, ביטוח ( אפילו אם לא נעשה ) ומקצת מהוצאות בארץ כמו מס רציף והוצאות אחרות.

 

ולתרגם בכסף

רכב "חדש" אספני שעלותו לצורך המכס היא 5000 $ יתייקר ב 635 דולר ממדינת מקור ו 680 דולר ממדינה אחרת.

רכב היסטורי בערך דומה יוזל ב 695 דולר ממדינת מקור ו 745 דולר ממדינה אחרת.

 

 

ישה מדייק מאוד, הן בהסבר על אופן חישוב המס והן במספרים. כל המספרים שכתב נכונים.

 

לא מבין את החשבון שלכם: "מינורי", מיזערי", קחו עיפרון ותעשו חשבון:

עד היום המכס היה 72% + מע"מ 16% על ה-72.

מהיום, בעצם מהרגע בו הגזירה הזו תצא לפועל נשלם 83% + מע"מ 16%.

העלייה הכוללת במיסים היא בסך 17.72%, כלומר:

אקח את עצמי כרגע כדוגמה, רכשתי רכב (אלפא רומאו כמובן) ב-$4,500, ההובלה תעלה בערך $1500, סה"כ לחישוב המכס $6000.

תוספת הגזירה תהיה $1063, קרוב ל-4,000 ש"ח, אצלי זה לא בטל בשישים ומדובר ברכב זול.

 

ראובן, משהו השתבש לך בחישוב. בדוגמא שלך, 6000$ לפני מיסים, החישוב צריך להתבצע כך:

6,000X1.83X1.16-6,000X1.72X1.16=765.6$=2,750 NIS

כלומר, הייבוא שלך יתייקר ב-2,750 ש"ח. שכל אחד ישפוט אם זה הרבה או מעט.

 

ולטובת האחרים, הנה המקדמים כשמייבאים רכב אירופאי מאירופה או אמריקאי מאמריקה (ייבוא מ"מדינת מקור"):

רכב אספנות משנת 1961 ומעלה יתייקר ב-6.4%, ואילו רכב אספנות משנת 1960 ומטה יוזל ב-7%.

אחוזים אלה מתייחסים לשינוי במחיר הסופי כולל מיסים, לפני ואחרי השינוי בשיעור המס. שתי דוגמאות נוספות להמחשה:

רכב שנת 1975 שעלותו כולל הובלה וביטוח 6,000$, עלה כולל מיסים 11,971$. אחרי העלייה במס הוא יעלה 12,737$ - עלייה של 6.4%.

רכב שנת 1955 שעלותו כולל הובלה וביטוח 15,000$, עלה כולל מיסים 29,928$. אחרי הירידה במס הוא יעלה 27,840$ - ירידה של 7%.

 

שנה אזרחית טובה לכולם (כולל רן שושני :wink: ),

רון (רו"ח בהשכלתי)

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אני חושב שאני כרובינו בעיקר מודאגים מההבדלה שבין רכבים מתחת ל60 לרכבים מעל 60.

אני גם חושב שמועדון החמש כמי שהגיוני שיראה את הדברים בצורה היסטורית חייב להבין שרכבים שהיום הם בינוניים מחר יהיו נדירים.

ולכן הייתי מצפה שמועדון החמש יעמוד על הרגליים האחוריות כנגד ההבדלה הזו .

 

בנוסף לא ברור לי למה אין התקוממות על הטענה שישנה תופעה של רכבי אספנות שמיובאים כרכב יום יומי .

 

אני לא חבר מועדון , ולכן אין לי דרישות למועדון , אבל בהחלט התנהלותו מעוררת בי תהיות זו לא הפעם הראשונה, ולכן אני אמשיך לא להיות חבר מועדון .

 

שנה טובה לכל אספני ישראל , חברי כל המעדונים וחסרי השייכות כאחד.

 

אומי

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...