Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3712 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

און,

חצי תאוותי בידי....איפה החלק השני, מנעמי הנהיגה....רן

 

הערב, הערב זה קורה! לצערי מפאת התחייבויות קודמות לא התפנתי לכך בסופ"ש ואילו היום המחוייבות שלי היא לטנדר... בקיצור, הערב.

 

והערת אגב לקובי: איך זה שאתה שתמיד מזכיר וזוכר לי את ההיסטוריה לפרטי-פרטים, טועה וכותב שאנו מכירים כמעט 20 שנה? יותר, קובי, יותר: למעלה מ-24 שנים. אבל זה בסדר, אני מבין אותך - הזמן עובר מהר כשנהנים. :wink::wink::wink:

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תזכורת למי שלא עקב אחר החלק הראשון: ביום שישי שעבר יצאתי עם קובי לסיבוב בכורה בלוטוס סופר 7. הוא רצה להדגים לי קודם שאנהג, סרבתי בנימוס. בתגובה, הוא עשה לי פדיחות מול אנשים זרים ולא סיפר לי היכן נמצא ההילוך האחורי...

 

חלק שני.

עוד בתמרון היציאה מהחניה, מה שצד את תשומת ליבי הוא קלות ההגה. לא הגה כוח ולא נעליים, שלושה סיבובים בין נעילה. והסוד? משקל נוצה. עם משקל עצמי של חמש מאות קילוגרם לא צריך הגה כוח וגם אין מגבר בלם - אבל עוד נחזור לזה. הדוושות רחוקות ומאוד צפופות וכבר אני מתחיל להצטער שאני נועל נעלי התעמלות ולא נעלי מירוצים צרות. בפעם האחרונה שנהגתי על סופר 7 (על מסלול מירוצים בצרפת, להזכירכם), נתפסה לי הרגל הימנית על הגז, מתחת לברקס, בסוף הישורת, אחרי נקודת הבלימה... באותו יום גיליתי שאפשר להזיע ממקומות שלא ידעתי שאפשר להזיע מהם. מצד שני, יתכן שזו לא הייתה הזעה... לא משנה, הסיפור ההוא נגמר עם הרבה עשן מהגלגלים וירידה קלה מהמסלול ולקח אחד חשוב: בלוטוס סופר 7 נוהגים עם נעלי מירוצים צרות. הלקח אולי נלמד, אבל מסתבר שקצת נשכח והנה אני שוב מאחורי ההגה של סופר 7 עם נעלי התעמלות רחבות. מה עושים? טוב, מאז למדתי קצת, תמיד אפשר לבלום ברגל שמאל. אז מתחילים.

יש לי זכרונות טובים מידיות הילוכים ידניות של פורד. מהלך קצר ומדויק, העברה קלה ונוחה. אז בלוטוס מהלך קצר ולא מדויק והעברה קלה אבל לא נוחה. עניין של ביטול חופשים - לא בעיה קשה לפיתרון.

מנוע קנט 1.6 ליטר בלוטוס מקורי לחלוטין ולא שופר כלל (אלא אם קרבורטור כפול נחשב שיפור). כלומר, ההספק המרבי צנוע ונע סביב 85 כ"ס (אם זכרוני אינו מטעה אותי. קובי?). במונחים של מכונית ספורט מודרנית, המדובר בהספק מקובל למזגן, לא למנוע. אפילו למכוניות סופר מיני מודרניות יש יותר כוח. אממה? כשאתה שוקל כלום, אתה גם צריך כלום מנוע בכדי להזיז את עצמך. וכך מזנקת לה הסופר 7 ממקומה בנחישות ובצייתנות. לא שורפת צמיגים וגם לא מאיימת לעשות שמות לשרירי הצוואר, אבל בהתחשב בגיל ובתצורת המנוע, בהחלט מרשים. והמנוע? אפשר לשים מנוע פורד עצלן במכונית ספורט תזזיתית, אבל אי אפשר להוציא את העצלנות ממנוע פורד שלא מבין מדוע הוא צריך לטפס מעל 5,000 סל"ד, כאשר בפחות מזה הוא מרגיש ממש מצוין ותודה ששאלתם. אין טעם להתעקש איתו, אז העברות ההילוכים מתבצעות בסל"ד זה. לפחות בתצורה הסטנדרטית שלו, אין טעם לנסות למשוך מעל לזה. האמת, גם 5,000 סל"ד מספיקים. והאמת, גם אם מבחינה אבסולוטית זה לא מהר, אז העצם העובדה שהישבן שלי מלחך את האספלט - כי המכונית כה נמוכה ועצם העובדה כי הרוח מאיימת לעשות לי קשרים בשער - אם היה לי שער לעשות בו קשרים - כי אין גג או חלונות ועצם העובדה כי הנהיגה בסופר 7 היא פחות או יותר כמו לנהוג בקארט או באופנוע (רק בלי הקסדה), הופכת את חווית הנהיגה למשהו שתוקף את כול החושים. כי בניגוד למכונית מודרנית משוככת, שקטה ואטומה, בסופר 7 אתה לא רק רואה מה שקורה, אתה מרגיש אותו, אתה שומע אותו, אתה מריח אותו. וזה כל כך כיף!

ואז מגיע הרגע בו צריך לבלום. ואז חוזרים ושבים לי הפלאשבקים מאותה בלימה כמעט סופנית מהמסלול בצרפת. לא, הפעם לא תקעתי את הרגל מתחת לדוושה, הפעם לחצתי על הדוושה במלוא כוחי, והמכונית בתמורה, הואילה להפחית במקצת את המהירות. לא יודע, בשפה שלי זו לא נקרא בלימה. ובסדר, יש-אין בוסטר, אבל כבר נהגתי במכוניות בלי מגבר בלם והן עצרו הרבה יותר טוב. עזבו בוסטר, רכבת בולמת יותר טוב. אין ספק שיש איזו בעיה עם הבלמים ויש לי תחושה שאני גם יודע מה הבעיה: רפידות בלם קדמיות. לא סיפור, במיוחד לאור הקרבה המכלולית (מהמילה מכלול) לחלקי סוסיתא/רום כרמל. אם קובי יתנהג יפה, אני אתן לו סט חדש של רפידות בלם.

יש לי סימפטיה רבה למכוניות ישנות. מודה, אני אוהב אותן. אוהב לנסוע בהם, פחות לנהוג בהן כמו שאפשר במכונית מודרנית. לא יעזור: הקדמה עושה את שלה ואפילו מכונית משפחתית מודרנית יכולה לספק נתוני אחיזה ומהירות פניה טובים מאשר כל מכוניות ספורט של פעם. טוב, כמעט יותר מאשר כל המכוניות ספורט של פעם. כי אסור לשכוח מאיפה הגיעה הסופר 7 הזו ומה היא בעצם באמת בחיים: פורמולה פורד בעלת שני מושבים. וככה זה גם מרגיש, אפילו שמכונית זו עדיין לא בשיאה. זה מתחיל באחיזת כביש גבוהה, מאוד גבוהה, זוויות גלגול כמעט בלתי מורגשות ואיזון נפלא בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. רוצה להחליק? רק בכוח. כלומר, זה לא טבעי לה (כי מי רוצה להחליק במסלול) וגם במצבה הנוכחי אין לה באמת מספיק כוח בכדי לבצע החלקות כוח, אז התעקשות תוציא את הגלגלים הקדמיים מאיזונם ותסחוף את המכונית לתת-היגוי מבאס, ותת-היגוי - זאת יש לדעת - הוא ההוכחה שאלוהים לא אוהב נהיגה...

בשלב הזה קובי החליט שהוא זה שצריך להראות לי מה המכונית הזו מסוגלת לעשות וזה השלב שבו בדיוק החלטתי שאני צריך ללכת הבייתה. הבעיה הייתה שזה באמת היה ללכת הבייתה. המכונית שלי חנתה רחוק מדי... טוב, אז בלית-בררה ויתרתי על גלגל ההגה ועברתי למושב הנוסע, שזה - גם חוויה. עכשיו יכולתי לשים לב לעצם המיקום האחורי של המושבים ביחס לגלגלים. למעשה אנו יושבים ממש מלפני הסרן האחורי, זאת בניגוד למכונית מודרנית בה יושבים ממש מאחורי הגלגלים הקדמיים. עוד גיליתי שזו גם ממש לא מכונית לחורף (טוב, את זה היה קל להבין), אבל שגם מעבר בשלולית יכול להסתיים באופן מסריח למדי, היה ומדובר בשלולית שהיא בעצם ביוב שעלה על גדותיו...

החשכה החלה לרדת וזה גם היה הסימן שלנו שתם ונשלם, צריך לחזור הבייתה. הסיכום שלי הוא כזה: ראשית, יש כמה דברים שצריך לתקן ולסדר במכונית על מנת שתחזור להיות מכונת הנהיגה האולטימטיבית, אבל כמה שקשה להאמין על מכונית כמעט בת ארבעים - זה אפשרי; שנית, קובי, אני מקנא בך, יש לך מכונית מדהימה; ושלישית ואחרונה: מתי אנהג בה שוב?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:inlove::inlove::inlove:

על המכונית, על הכתיבה, על התחושות...

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און, כתיבה מעולה, מעלה חיוך.

אשמח לארח אותך מאחורי ההגה של השועל. אחרי סיבוב אחד, הכל יהיה לך כבר הרבה יותר קל...:wink:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לארח אותך מאחורי ההגה של השועל. אחרי סיבוב אחד, הכל יהיה לך כבר הרבה יותר קל...:wink:

 

די, דורון, אל תלחיץ אותי! מי זה השועל הזה? מה הוא יודע לעשות? הוא נושך?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די, דורון, אל תלחיץ אותי! מי זה השועל הזה? מה הוא יודע לעשות? הוא נושך?

 

נושך אבל מחוסן

חיפושית 1971,אאודי 75 ואריאנט 1972,:fadein:

אאודי 80 1974, אאודי 80 1982, אאודי 80 1986, אאודי 80 1988,אאודי 80 1990, אאודי 100 1974 , אאודי 100 1987.

כבר אמרתי שאני חולה אאודי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די, דורון, אל תלחיץ אותי! מי זה השועל הזה? מה הוא יודע לעשות? הוא נושך?

 

את השועל, פגשת, בתחנת סונול במשואות יצחק.... בצילומים לתכנית לערוץ אחד. עד היום, אני ממתין לתמונות:?:wink:

ומה הוא יודע לעשות, זו אופרה אחרת לגמרי. הוא "יסביר" לך מה זה הגה כח אמיתי ומדויק..... מה זה ברקסים קשים ורק בינינו, הסוד הגדול ביותר של הג'יפ הוא בפיתוח של ה"כסא מפלט". כן, זה הדבר שנמצא מתחת למושב הנהג ונראה כמו מיכל הדלק.

תחשוב מה היה קורה אם כדור היה פוגע במיכל הדלק ולאיזה גובה בדיוק היה מגיע הנהג...:roll:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השועל, פגשת, בתחנת סונול במשואות יצחק.... בצילומים לתכנית לערוץ אחד. עד היום, אני ממתין לתמונות:?:wink:

ומה הוא יודע לעשות, זו אופרה אחרת לגמרי. הוא "יסביר" לך מה זה הגה כח אמיתי ומדויק..... מה זה ברקסים קשים ורק בינינו, הסוד הגדול ביותר של הג'יפ הוא בפיתוח של ה"כסא מפלט". כן, זה הדבר שנמצא מתחת למושב הנהג ונראה כמו מיכל הדלק.

תחשוב מה היה קורה אם כדור היה פוגע במיכל הדלק ולאיזה גובה בדיוק היה מגיע הנהג...:roll:

 

 

או.קי, נפל האסימון. ולגבי הצילומים של התוכנית: גם אנחנו מחכים לצילומים. או במילים אחרות: ירד לטמיון... והשועל? נשמע מעניין!

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום חברים



 

לרגל התחלת שלב א' בשיפוץ הלוטוס 7 (שלב איסוף החלקים) , אשמח לדעת אם יש למישהו מידע על צמד ווברים 40 וגלגלי סגסוגת מתוצרת מינילייט בקוטר 13 על 5.5 בעלי מרחק של 108 מ"מ בין הברגים

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שמקוריות זה שיקול חשוב.

אבל אולי כדאי לעבור לג'אנט 14" או 15" אחרת יהיו צרות למצוא צמיגים סבירים.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הערה לגבי ה 185/70R13

עד שכתבת את זה ידעתי על 2 דגמים שנועלים את המידה הזאת, הסובארו XT שלי (85-87) ועוד רכב אמריקאי ששכחתי את שמו ועכשיו הלוטוס.

בגלל שאלו הרכבים שמשתמשים במידה הזאת נוצר מצב שהמידה הזאת היא נדירה, וכשמידה נדירה זה לא אומר שאי אפשר למצוא אותה אבל זה אומר שהצמיגים שתקבל לא יהיו טריים כי הם עומדים במחסן הרבה זמן בגלל שאין ביקוש.

קודם כל תתחדש!

גם הג'ולייטה שלי נועלת את המידה הזו (185/70/13).

לגבי הקרבורטורים, אם זכרוני אינו מטעה אותי הם אכן אותם קרבורטורים של מנוע האלפא הטורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3712 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...