Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ממש כיף לעבור על השרשור הזה כל שבוע ולראות התקדמות

מתי צפי שזה סתיים ?

 

תודה!

מתקדמים בקצב, עד כמה שאפשר. רוב המטלות (דלק, קירור, בלמים) פשוטות יחסית לביצוע וסיום. העבודה על מערכת הפליטה מעט מורכבת יותר, אבל לא בהרבה. עיקר העבודה תהיה על מערכת החשמל. מעבר לשינויים מתבקשים (ההסבה למניפה חשמלית, הוספת ריאליים לתאורה וכדומה), הבעיה היא שצמת החשמל המקורית מרופטת, מקוצרת ובלויה. עוד בשלב הפירוק החלטנו לשזור אותה מחדש, אבל ממש לפני שהתחלנו, שלא ביודעין, ישראל שמשפץ את הרובר העלה בי את הרעיון לבדוק קניית צמה חדשה ומוכנה בחו״ל. קובי נשלח לכתת רגליו במבוכי האינטרנט ובקרב הספקים של לוטוס ואכן מצא צמה חדשה שכזו. היא נרכשה והיא עושה את דרכה ארצה. על הצמה הזו נעשה את השינויים המתבקשים.

עד שתגיע הצמה, אנו ממשיכים להתקדם במלוא הקצב, כאשר הצפי הוא לסיים בלמים ואולי מערכת דלק בשבוע הקרוב. צפי סיום? אם לא יהיו בלת״מים, הנעה ובדיקות ראשונות בתוך חודש-חודשיים.

 

עידכונים שוטפים, כרגיל, יגיעו במהלך השבוע.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

תודה על הלינק - אבל אין צורך. לוח המחוונים המקורי קיים במלואו והמחוונים עצמם שוקמו על ידי "אוו ספידומטרים".

לא מוצא כרגע תמונה של המחוונים, אנסה להעלות מחר.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוזרים לזירת הפשע: התקנת פיית הדלק, בעלת המכסה החדש. תזכורת: בשבוע שעבר עברה הפייה ניקוי חול וצביעה, מכסה הדלק החדש הורכב על הפייה וכן הוכנה גומיית אטימה בין הפייה לגוף הפיבר.

 

עכשיו הגיע הזמן להרכיב את הפייה בחזרה למקומה ואת הצינורות מהמיכל והעודפים - לפייה עצמה.

 

הנה זה בא (וסלחו לי על איכות התמונות...):

 

1. הפייה מתחברת למקומה באמצעות שני גוז'ונים. אחד קטן והשני בקוטר גדול יותר, עם מרכז חלול (הגוז'ון הימני בתחתית הפייה. מדוע? תשובה בתמונה הבאה.

2. זהו בורג ניקוז העודפים שעשויים להישפך מסביב לפייה בעת התדלוק. כאן בתמונה, שלושת הצינורות כבר מחוברים: צוואר ההזנה הראשי, צינור ניקוז האוויר מהמיכל בעת תדלוק וכן צינור ניקוז העודפים.

3. וזהו צינור העודפים עצמו.

4. וזהו! ככה נראה מכסה הדלק החדש והנוצץ, המורכב סופית למקומו.

 

5. עוד סימון V ברשימת המטלות, שהולכת ומצטמצמת. אז עד שנחזור ונוסיף למחוק סעיפים - הלוטוס חוזרת בינתיים לביתה החמים והחשוך, מתחת למכונית המירוץ של ניר בן-ארי.

תמונה 0.71.jpg

תמונה 0.72.jpg

תמונה 07.3.jpg

תמונה 0.70.jpg

תמונה 104.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומרים שאין משבחים אדם בפניו, אז אעשה זאת כאן: שוב חן נחלץ לעזרה ומספק פיתרונות מבורכים, הפעם גם ללוטוס. במסגרת ההכנות לקראת יומו של מכסה המנוע, שבקרוב יגיע, חשבנו על כך שלמעשה בתצורה הנוכחית, כאשר המכסה סגור הוא יתחכך בבודי, ירעד ואף ירעיש, ישחק ואף יבאס.

למוד ניסיון ומכיר את הדרך, מצאתי את עצמי נוסע לבית מדרשו של הרב במטרה לקבל את ברכתו ואת תוצרתו לפיתרון שימנע את הרעות שעשויות לשחוק עד דק את עבודתו היוצאת דופן של ראסם הצבעי.

המדובר, למעשה, על אותן גומיות שבהן השתמשתי גם במכסה המנוע על הרום כרמל, אלא שבמקרה דנן, הן יורכבו על המכסה עצמו ולא על הבודי.

 

אז לפני ההוכחות, חן, שוב תודה. על האירוח, על הנכונות, על הרצון ועל הפיתרונות.

 

הנה זה בא:

 

1. מכסה המנוע במקומו הטבעי - ללא גומיות השיכוך.

2. הגומיות של חן פרחי, שיותקנו על המכסה וימנעו מגע בינו לבין הבודי.

3. כי אחרת, במצב הזה, המכסה ישתפשף בבודי. כפי שנראה כאן בתמונה, המכסה פשוט נשען עליו.

DSC_0621.JPG

תמונה 088.jpg

010620121133.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הנקודות הבולטות בלוטוס 7 היא ההתאמה בין הבודי לשלדה. או נכון יותר - הטולראנסים בין הבודי לשלדה. ישנם מקומות שהמדובר בהתאמה כמו בין יד לכפפת גומי. וישנם מקומות בהם המרווח בין החלקים כל-כך גדול עד כי צריך מתאמים (בוקסות) בין החלקים. אז בשלב ההתאמה השתמשנו בטבעות מרווח (שייבות), אבל עכשיו הגיע הזמן להתאים באופן סופי את הבוקסות המתאימות.

התהליך פשוט: מודדים את האורך המדויק של הבוקסה הרצויה וחורטים למידה המדוייקת. בחלק המקומות, השתמשנו בברגים בעלי ראש "אוזן". הסיבה? אלו הם חיבורים המיועדים לחגורות הבטיחות הכפולות שיותקנו. וכמובן שבלי בעיות - אי-אפשר, אבל על כך בתמונות.

 

תהנו:

 

1-2. הבוקסות (לפני צביעה).

3. מיקום אחד של הבוקסות. בין הבודי לזרוע הסרן האחורי

4. מנגד, מהצד השני - אין צורך בשום בוקסות בכלל. (החוט האדום המלופף סביב הצינור הוא של מצוף הדלק).

5. בורג-אוזן שמאלי תחתון לעיגון חגורת הבטיחות. הסופר 7 תוכננה כך שכמעט לכל נקודות חיבור בין הבודי לשלדה יהיה יותר מאשר ייעוד אחד בחיים. כך למשל נקודה זו מעגנת את החגורה, אבל גם את הבודי לשלדה.

6. הנה עוד דוגמא: שני הברגים העליונים מאחורי הנהג. מתחת לבודי זהו הגשר העליון של המתלה האחורי. שני הברגים הללו מחזקים בין הבודי לשלדה, תופסים (הפנימיים מבין ארבעת הברגים) גם את המיכל דלק למקומו, את חגורות הבטיחות ואפילו את המושבים למקומם. ומדוע יש בורג-אוזן מצד אחד ובורג רגיל מהצד השני? כי בנקודה זו צריך ברגים ארוכים (70 מ"מ) ואין בנמצא ברגי אוזן שכאלו באורך הזה. מה עושים? כנראה עוברים לדפ"ה ב': מחליפים את החגורות לסוג אחר, שאינו מצריך ברגי אוזניים שכאלו.

 

עידכונים בהקשר הזה - בהמשך.

תמונה 032.jpg

תמונה 033.jpg

תמונה 102.jpg

תמונה 103.jpg

תמונה 062.jpg

תמונה 143.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוטוס במוזיאון המכוניות של שלאמף בעיר קולמאר צרפת

 

זו גרסה מוקדמת (ויפה) יותר של ה-7. ה-S4 של קובי הייתה הגרסה האחרונה מבית היוצר הרשמי - לוטוס. אחת המטרות בתכנון ה-S4 הייתה להוזיל את משך ועלויות הייצור (כי לוטוס הפסידו כסף על כל S3 שנמכרה) וכך אכן היה. ה-S4 הייתה מכונית רווחית עבור לוטוס. מצד שני, ה-S4 הייתה בעלת עיצוב שנוי במחלוקת, שניסה, יש אומרים, לחקות את אופנת הבאגי שהייתה נהוגה באותם הימים ולכן מעמדה ברבות הימים כאייקון מוטורי אינו כה חזק כשל הגרסאות הקודמות (זאת למרות מכל בחינה אחרת, ה-S4 הייתה שדרוג במרווח, איכות, התנהגות). כך או כך, אלו היו השנים האחרונות של ה-7 בלוטוס, שעבדה חזק על שינוי תדמית ופנייה ללקוחות אמידים יותר (ביחד עם שינוי החוקים באנגליה בנוגע למכוניות "קיט"). כל אלו הביאו לכך שהזכויות, הכלים וכל החלקים שנשארו מה-7 נמכרו לקטרהאם. אלו האחרונים המשיכו לייצר לתקופה קצרה את ה-S4, אולם מהר מאוד חזרו לעיצוב היפה יותר של גרסת S3.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפאזל הזה שקרוי לוטוס 7, ממשיך לתפוס צורה. הפעם: הרכבה של משאבת דלק חשמלית וגם וסת דלק.

 

במקור מורכבת במנוע זה משאבת דלק מיכנית, אבל לאור הדרישות המוגברות הוחלפה המשאבה המקורית החלשה למשאבה חשמלית חזקה. וזה אומר שצריך גם ווסת דלק. ויש עוד...

 

בבקשה:

 

1. עוד לפני ההרכבה: שינוי קל במיקום הכוהל. הוא עבר מצד שמאל של התושבת, לצד ימין. הסיבה: להשאיר מקום למשאבת הדלק.

2. הוסת והמשאבה יכנסו כאן, ברווח הגדול שנוצר באמצע.

3. עוד לפני כן צריך לחבר את הרילאי הראשי, אליו מתחבר הפלוס וממנו יוצאת ההזנה למתנע. כמובן שלפני ההרכבה יעבור החלק הזה ניקוי.

4. הפאנל העליון של השלדה, כפי שהיא נראית בתא המנוע, מיועד לחיבורים ומיתקונים של מערכת החשמל. אז רילאי המתנע - הוא הראשון. יש סיכוי שגם הכוהל יעבור לשם. עוד נחזור לזה.

5. כרגע מורכב הרילאי עם הפנים החוצה. אבל יתכן שעוד נסובב אותו לצד השני, כי כבלי החשמל יגיעו ממרכז המכונית.

6. וסת הדלק. הוא מורכב על תושבת אלומיניום, שגם היא, ככל הנראה, לא תשרוד על המכונית עד לשלב הרישוי ותוחלף למשהו גדול ומסיבי יותר.

7. והנה המשאבה מורכבת. בין המפלג לוסת. על ברגים עם תושבות גומי והארקה לשלדה.

8. סיכום ביניים קצר והתרשמות מהמראה המתהווה.

 

בשלב הבא: הרכבת צינורות דלק.

תמונה 116.jpg

תמונה 117.jpg

תמונה 115.jpg

תמונה 118.jpg

תמונה 119.jpg

תמונה 120.jpg

תמונה 121.jpg

תמונה 122.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת, אחרי שהמשאבה וגם הוסת יושבים במקומם וצינור הדלק שנמשך מכיוון המיכל קדימה מחכה - אפשר להמשיך.

 

כרגיל, בתמונות:

 

1. צינור ההזנה למשאבה, התחתון, מגיע אחרי עצירת בינים במסנן דלק. משם, היציאה היא לכיוון וסת הדלק.

2. הכניסה לוסת (הכניסה הקרובה אלינו) ומשם לכיוון הקרבורטורים.

3. עוד לפני החיבור של צינור הדלק לקרבורטורים, צריך להרכיב את מנופי תפעול המצערת. המכלול שהגיע עם הקרבורטורים היה שחוק ודרש שיפוץ. אלא שעלות השיפוץ כבר לא הייתה זולה יותר מאשר לקנות את החלק הזה חדש, אז מבעוד מועד הוזמנו החלקים וכעת הגיע הזמן להרכיבם.

4. לכאן מתחברים כבלי ההפעלה מכיוון הדוושות.

5. ואחרי שהמכלול מחובר, אפשר לחבר את צינורות הדלק. במקור, ההזנה הגיעה מהצד השני. אולם מכסה המנוע קרוב מדי, לפיכך השתמשנו במחברים בעלי צוואר ארוך יותר והזנת הדלק מתבצעת מכיוון המרכז.

תמונה 141.jpg

תמונה 142.jpg

תמונה 136.jpg

תמונה 137.jpg

תמונה 140.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפוץ מהמם כרגיל.

 

רק בבקשה, יש טעות תחבירית נפוצה שהרבה אחרים חוזרים עליה: "כוהל". בתעתיק נכון יש לרשום "קויל" (סליל, COIL באנגלית, סליל ההצתה). כוהל זה חומר בערה, אלכוהול.

 

ממשיכים לעקוב בעניין רב.

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפוץ מהמם כרגיל.

 

רק בבקשה, יש טעות תחבירית נפוצה שהרבה אחרים חוזרים עליה: "כוהל". בתעתיק נכון יש לרשום "קויל" (סליל, COIL באנגלית, סליל ההצתה). כוהל זה חומר בערה, אלכוהול.

 

ממשיכים לעקוב בעניין רב.

 

אכן, גם lulisa (לולי/ישראל) התייחס לכך באחת הרשימות האחרונות שלו, והוא אף מסביר את מקור הטעות:

"...סליל ההצתה (באנגלית coil המשובש בארץ ל”כוהל” על ידי מכונאים מדור האידיש)..."

 

און, האם אני מריח את אידי הדלק עד לכאן? או שזה פשוט ההתרגשות מההנעה הקרובה?

כרגיל, מצפים / מבקשים / רוצים / מתחננים להסרטה של החלקים היותר מרגשים.

וחוצמזה - אין מילים!

:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיפוץ מהמם כרגיל.

 

רק בבקשה, יש טעות תחבירית נפוצה שהרבה אחרים חוזרים עליה: "כוהל". בתעתיק נכון יש לרשום "קויל" (סליל, COIL באנגלית, סליל ההצתה). כוהל זה חומר בערה, אלכוהול.

 

ממשיכים לעקוב בעניין רב.

 

המון תודות על התמיכה!

ולגבי תיקון הטעות: מקבל! אשתדל לזכור. מקסימום, זה יקרה לי עוד איזה פעם או פעמיים...

 

 

 

און, האם אני מריח את אידי הדלק עד לכאן? או שזה פשוט ההתרגשות מההנעה הקרובה?

כרגיל, מצפים / מבקשים / רוצים / מתחננים להסרטה של החלקים היותר מרגשים.

וחוצמזה - אין מילים!

 

תודה אשר, אכן, ניתן לראות את הסוף. עדיין באופק, אבל כבר נראה בבירור. כולי תקווה שבשבוע הבא תהיה התקדמות מהותית בתחום מערכת הפליטה, מערכת הקירור וכלוב ההתהפכות. מה המכנה המשותף לכולם? עבור כולם צריך אמן ריתוכים וכזה יש לנו "אין-האוס": דורון איצקוביץ', שמפנה מזמנו בשבוע הבא בכדי לקדם את הפרוייקטים הללו.

 

אני ממשיך לעקוב אחרי השרשור ונפעם בכל פעם מחדש מרמת ההשקעה והעבודה על הרכב.

מתי לדעתך היא תתחיל לגהץ אייפקסים?:)

 

שוב תודה. כיף לדעת שגם אחרים נהנים מהפרוייקט הזה.

 

בהמשך למה שכתבתי כאן למעלה, בשבועות הקרובים אנו אמורים לראות התקדמות מהותית ואף סיום של פרקים שלמים, שיביאו אותנו להנעה המיוחלת.

1. מערכת הדלק: פינישים אחרונים.

2. מערכת קירור: הרכבת T עבור יוניט החום, ניתוב והכנת צמת חשמל עבור המניפה החשמלית, הרכבת צינורות גמישים ומילוי נוזל קירור.

3. מערכת פליטה: ריתוך מחבר וצינור פליטה חדש מהסעפת לכיוון הדוד.

4. מושבים: יינתנו לריפוד מחדש בימים הקרובים.

5. מערכת חשמל: ניתוב כבלי חשמל מהמצבר לתא המנוע, הרכבת צמה, הוספת חיווט לפי המפרט שהשתנה (משאבת דלק חשמלית, מניפה חשמלית, הרכבת רילאים).

6. מערכת בלמים: הרכבת צינורות קשיחים וניקוז המערכת.

 

ובטח יש עוד משהו ששכחתי. עקרונית הדברים הנ"ל אמורי לסגור לנו את רוב הפינות, כאשר אחרי זה ישארו פינישים אחרונים ותיקון ריג'קטים - אם וכאשר יתגלו. או-אז נתחיל לחשוב על אייפקסים!

 

אבל אנחנו עוד לא שם... בוא נעבור שלב-שלב. והשלב הבא: צינורות בלימה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...