Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] - התקנת בולמי קוני בסיטרואן סקסו


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רביעית בולמי קוני ספורט צהובים לסקסו שלי נקנתה במסגרת הקנייה המרוכזת של הפורום בעלות של 1950 ש"ח.

 

לפני כמה ימים הבולמים האחוריים הותקנו אצל דיוויד (DAVID A מהפורום) - זוהי פעולה פשוטה למדי, והעדפתי לחסוך עלות התקנה במוסך. מלפנים הותקנו היום הבולמים אצל חזי - זוהי כבר פעולה מסובכת יותר הדורשת פירוק והרכבה של מכלולים רבים באזור הגלגל וכן שימוש במכווץ קפיצים. מאחור ניתן לבצע את העבודה בתוך פחות משעה באמצעים ביתיים. על ליפט ועם ידיים מתורגלות זה יכול לקחת גם פחות מחצי שעה. מלפנים העבודה אורכת כשעה וחצי לערך. עלות התקנה אחורה+קדימה נעה סביב 400-500 ש"ח ועל זה יש להוסיף כ-200 ש"ח לכיוון פרונט.

 

אין בפרוייקט המצולם הזה משום המלצה להתקין לבד, וגם לא ניתן לרכוש את הידע להתקנה עצמית באמצעות קריאה בת'רד הזה. המטרה היא פשוט לתת לכם מושג על סדר גודל העבודה וכיצד היא מתבצעת בכלליות. ההתקנה היא דומה לכל סוגי הבולמים, כאשר במקרה הזה מדובר על בולמים מתכווננים אשר מכוונים ידנית לפני ההתקנה.

 

ונעבור לתמונות:

 

התקנת בולמים אחוריים:

 

לאחר פירוק גלגל אחורי

 

saxokoni_r1.jpg

 

לאחר הוצאת הבורג העליון של הבולם

 

saxokoni_r2.jpg

 

מוציאים את הבורג התחתון והבולם בחוץ - הנה הוא ליד הקוני החדש

 

saxokoni_r3.jpg

 

בולם הקוני מולבש באותה הצורה בדיוק - שני ברגים וזהו

 

saxokoni_r4.jpg

 

עבודה על צד אחד הסתיימה

 

saxokoni_r5.jpg

 

כאן מצולם הבולם בצד שמאל בעת הכוונון, שהוא פשוט ביותר - לחיצה וסיבוב. אצלי הוא כוון על קליק שני מתוך שלושה - כלומר המצב האמצעי

 

saxokoni_r6.jpg

saxokoni_r6.jpg

saxokoni_r5.jpg

saxokoni_r4.jpg

saxokoni_r3.jpg

saxokoni_r2.jpg

saxokoni_r1.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת בולמים קדמיים:

 

כאן מצולם בית הגלגל הקדמי לאחר פירוק חלק מהמרכיבים - קליפר, משולש, מוט מייצב, ציריה, ABS וכולי. ניתן לראות את בית הבולם והקפיץ בחלק השמאלי העליון של התמונה.

 

saxokoni_f2.jpg

 

לאחר הוצאת הברגים מהחלק העליון של בית הבולם (הגישה אליהם היא מלמעלה) - כולו יוצא החוצה ביחד עם דיסק הבלם.

 

saxokoni_f3.jpg

 

כאן יש שימוש במכווצי הקפיץ בכדי שניתן יהיה להוציא את הבולם - שימו לב שהקפיץ מכווץ ביחס לתמונה הקודמת. כל שנותר הוא להוציא את הכיסוי העליון, להוציא את הקפיץ המכווץ ולשלוף את הבולם החוצה

 

saxokoni_f4.jpg

 

שני הבולמים - הישן והחדש - זה לצד זה

 

saxokoni_f5.jpg

 

מצטער על התמונה המעט לא ברורה - כאן ניתן לראות את הבולם החדש בפנים, מעל לאצבע המורה של חזי ניתן לראות את הבורג שאותו מסובבים בכדי לקבוע את קשיות הבולם. כאן הכיוון הוא רציף (בניגוד לחלק האחורי - שם יש שלושה מצבים)

 

saxokoni_f6.jpg

 

כל הקונסטרוקציה הורכבה בחזרה על הרכב וכעת מחברים את הקליפר, המשולש וכולי

 

saxokoni_f7.jpg

 

זה הכל - מקווה שנהנתם, אתם מוזמנים לשאול שאלות (לא יודע אם אדע לענות - אבל בטח יש פה אנשים שידעו)

 

רוני

saxokoni_f7.jpg

saxokoni_f6.jpg

saxokoni_f5.jpg

saxokoni_f4.jpg

saxokoni_f3.jpg

saxokoni_f2.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין על ההשקעה, יופי של תיעוד, ועכשיו רק נשאר לשמוע איך ההתנהגות!

 

בואנה! מדהים! האוטו אוחז בנ-בנ-בנזונה!! שליטת מושלמת!! גם הנוחות כמו S CLASS!!

 

וברצינות - התרשמות מההתנהגות תהיה גם תהיה, אבל לא היום וגם לא מחר. צריך קודם לעבור כיוון פרונט (תחילת שבוע הבא, בתקווה) ואח"כ צריך לתת לבולם שבוע שבועיים להתאפס על עצמו. רק אח"כ אוכל לתת התרשמות אמיתית.

 

מה שבטוח - האוטו עדיין זורק את זנבו באופן מעורר השתאות, ואני פחדתי שזה יעלם :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים.

1) אחלה תיעוד.

2) על כמה כיוונת את הבולמים הקדמיים?

3) כל דבר שהוא פחות מ100% קשיחות זה לנקבות.

4) תתחדש :)

 

1. תודה

2. בערך 70 אחוז

3. אני באמת נקבה

4. תודה שוב!!

 

 

וברצינות - חזי טען שאם ברצוני להתגרזן בסיבובים, כדאי להרכיב על כ-90 אחוז קשיחות (שני סיבובים מתוך שניים ורבע בערך). אני אמרתי לו בקול חלוש שאני לא משתמש בגרזנים, וביקשתי 70 אחוז (בערך 1-3/4), בעקבות המלצות של כמה וכמה אנשים. אני לא מעוניין ברכב קשיח יתר על המידה, ולא חושב שהקשחה כמעט עד הסוף תשפר לי מספיק בשביל שזה יכפר על היעדר הנוחות. ימים יגידו...

 

בנוגע לבולמים הישנים - אף אחד מהם לא נזל (אחד הקדמיים הזיע קצת), אבל לפי חזי הם היו גמורים למדי (עברו 120000 ק"מ).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקבות נקבות,אבל עם כבישים כמו שיש לנו בארץ אי אפשר לנסוע עם רכב מוקשח עד הסוף מבלי לבקר אצל האורטפד פעם בחצי שנה [עד שיהיה לנו מסלול פה שנוכל לנצל את הקשיחות הזאת,ייקח קצת זמן :roll: שלא לדבר על שיפור בתשתית של הכבישים].

רוני,תתחדש,יש לי שאלה,הבולמים שהחלפת היו מקוריים או שהחלפת [או בעלים קודמים] כבר בעבר?

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני מבין, יש 3 דרגות כיוונון לבולמים האחוריים, וניתן לכוון רק לפני ההתקנה, ממש כמו בבולמים האדומים.

אם כך, מה ההבדל בין הבולמים האדומים והצהובים של קוני בהקשר זה?

אמנם, הכיוונון בבולמים האדומים זה קצת יותר מסובך (סיבוב+לחיצה) אבל יש לי תחושה שלגבי הבולמים האחוריים מדובר באותו מוצר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן להיכנס לאתר של קוני ולקרא קצת על הבולמים שלהם

 

אכן, שכחתי פרט קטן - בולמי שמן לעומת בולמי גז/שמן :screwy:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף, רוני :) הצתרפת למועדון :)

 

מזל טוב ותתחדש...אתה הולך להנות עכשיו (טוב, עוד שבוע - כשבולמים ייתישבו)...

ואז אולי נעשה השוואה בין כיוון שלי לשלך לשל תמיר...

 

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחה על השיפור - אני גאה בך שלא התפתית להנמיך את האוטו, בצורה שנעשתה כה אופנתית בזמן האחרון.

 

מחכה לשמוע תגובות על השיפור בהתנהגות.

 

 

Fazer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,תתחדש,יש לי שאלה,הבולמים שהחלפת היו מקוריים או שהחלפת [או בעלים קודמים] כבר בעבר?

 

למיטב ידיעתי מקוריים, למרות שאין לי דרך לבדוק. אף אחד מהם לא נזל באמת, אבל ניתן היה לחוש שהם לא במיטבם, וחזי טען שהקדמיים היו במצב די רע (ואכן, הייתה התרסקות מורגשת מאוד מלפנים במעבר על בורות גדולים או באמפים - ועכשיו היא הרבה פחות מורגשת)

 

פיני - תודה! בינתיים אני מתקשה להרגיש שינוי רציני בהתנהגות, אבל האוטו עדיין זורק כמו גדול (ואולי קצת יותר מדי - צריך לבדוק את זה מולכם).

 

פייזר - מעולם לא חשבתי להנמיך, אני לא אופנתי :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

רוני

 

נתקלתי בפרויקט שלך שוב, באיחור של חצי שנה, בשל האזכור באתר PSI...

 

מה ההתרשמות שלך מההחלפה בדיעבד? מתישהו אני אצטרך גם להחליף בולמים (מתקרב לאט ובזהירות ל-100,000).

על כמה מכוונת הקשיחות של הבולמים כרגע? וכמה פעמים הייתי צריך לבקר את האורטופד שלך? :twisted:

 

אגב, לא מפריעה לך החלודה הרבה במרכז (יש לרכיב הזה שם? בסיס הדיסק? :roll: )

אני גם נתקלתי בזה אצלי לאחרונה, ואני מתכוון להתלבש על זה כאשר אני אפרק את הג'אנטים בהזדמנות.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לא מפריעה לך החלודה הרבה במרכז (יש לרכיב הזה שם? בסיס הדיסק? :roll: )

אני גם נתקלתי בזה אצלי לאחרונה, ואני מתכוון להתלבש על זה כאשר אני אפרק את הג'אנטים בהזדמנות.

לחלק הזה קוראים נאבה. הוא מחליד כמו גם הדיסק (השטחים שלא באים במגע עם הרפידות) וכמו עוד הרבה מתכות שנהיות "ג'ינג'יות" עקב תהליך התחמצנות...

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...