Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5954 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אלפא 75 נכנסת בתקציב ומציעה ארומה איטלקית בנוסף להנעה האחורית.

בנוסף היא היחידה מרכבי הנעה אחורית במחיר שפוי שיש לה גיר מאחור.

 

הסיירות והאלפות שראיתי נמצאו תמיד במצב מחפיר, אלו מכוניות שהזקנה לא עושה להן טוב, ה 75 תעמוד יותר משתסע

יש אלפות 75 במצב שמור מאוד מבחינה חיצונית ומכאנית. אני מכיר לפחות שני אקזמפלרים שמורים שכרגע עומדים למכירה.

 

המייק אובר הזה גם לא יחזיק הרבה זמן מעמד.

לא מסכים. סה"כ מדובר על רכב לא מסובך יותר מידי מבחינה מכאנית. יש "באג" במבנה גיר, בגללו חריקות במעבר הילוכים. יש בארץ מכונאי אחד שיודע לשפץ גירים האלו למצב יותר טוב ממה שהם באו מיצרן.

זה רכב מיוחד וצריך מישהו שיודע להתעסק ברכבים האלו ויש לו ניסיון איתם. מי שרוצה לקנות רכב כזה, אני יכול להמליץ על מכונאי שנחשב מספר 1 בארץ באלפות עם גיר אחורי, יש לו גם מלאי חלקים נכבד עבור רכבים האלה וג מלאי חלקי פח וכד'. המכונאי נמצא בצפון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תודה לכולם על התגובות.

 

חשבתי על הסיירה שכולם מדברים עליהן, כל הסיירות הן הנעה אחורית, גם ה1600?

בכל מקרה, כנראה שלא הייתי ממש ברור בקשר למטרות הרכב.

המטרות הן לשימוש יום יומי, וללמוד את הבייסיקס של הנעה אחורית, וכמובן החלקות זנב, אבל אני רוצה להתרכז יותר בנהיגת מסלול, ושליטה נכונה על האוטו.

 

בקשר לאלפא, לא בא בחשבון, כל אלפא היא מטחנת כסף, אם זאת חדשה, או ישנה... תדמיד היו, תמיד יהיו.

קחו לדוגמא את המסלול בר"ג, היה שם יום שהיו שם הרבה מיטו, לא יצא אחד בלי נזק לאוטו... וישנות בכלל, בור בלי תחתית.

 

עכשיו נחזור לסיירה, אני רוצה לקנות רכב כמה שיותר זול, שיהיה מין רכב מכות שכזה, רק ללמוד עליו, אחרי שנה למכור בקצת הפסד, כמובן שאני אשמור עליו, אבל כשאני ילמד אני לא רוצה לפחד על לדפוק רכב יקר, צריך שיהיה לו כח.

התוכנית שלי היא לעבור לS14, אני צריך רכב לימוד טוב, השאלה אם הדבר הזה אמין, או לא?

 

ובקשר להנעה קדמית, האם אני אוכל ללמוד משהו על הנעה קדמית, וכשאני אעבור להנעה אחורית אני לא אקבל שוק טוטאלי..?

כדאי בכלל להתחיל עם הנעה קדמית, אם התוכנית היא לעבור לרכב הנעה אחורית חזק יחסית? כי זה לא ניראה כאילו הנעה קדמית יכולה להכין אותי כראוי.

 

ואני חייב לציין, הרכב יקנה ולא יבוזבז עליו כסף חוץ מטיפולים, וכמובן צמיגים.

המטרה היא לקנות, ללמוד, ולמכור.

פורסם
בנוסף היא היחידה מרכבי הנעה אחורית במחיר שפוי שיש לה גיר מאחור.

 

 

יש אלפות 75 במצב שמור מאוד מבחינה חיצונית ומכאנית. אני מכיר לפחות שני אקזמפלרים שמורים שכרגע עומדים למכירה.

 

 

לא מסכים. סה"כ מדובר על רכב לא מסובך יותר מידי מבחינה מכאנית. יש "באג" במבנה גיר, בגללו חריקות במעבר הילוכים. יש בארץ מכונאי אחד שיודע לשפץ גירים האלו למצב יותר טוב ממה שהם באו מיצרן.

זה רכב מיוחד וצריך מישהו שיודע להתעסק ברכבים האלו ויש לו ניסיון איתם. מי שרוצה לקנות רכב כזה, אני יכול להמליץ על מכונאי שנחשב מספר 1 בארץ באלפות עם גיר אחורי, יש לו גם מלאי חלקים נכבד עבור רכבים האלה וג מלאי חלקי פח וכד'. המכונאי נמצא בצפון.

 

 

 

עזוב זה לא רציני, נגיד ויש מכונאי שיודע לסדר את הקופלונגים (ולא יודע כמה זמן זה יחזיק מעמד) והחלפת ההילוכים

איכשהו תהיה סבירה, יש עוד פאקים בתפעול שציינתי ולא התייחסת אליהם.

ה 75 היא כמו היוניקס של המכוניות, תוכננה ע"י מהנדסים ללא ממשק משתמש, זאת מכונית מהדור הישן סטייל הקונטאש

ומענישות סדרתיות אחרות בהן הגישה ההפוכה בה המשתמש צריך להתאים עצמו לרכב שלטה.

פורסם

ואני חייב לציין, הרכב יקנה ולא יבוזבז עליו כסף חוץ מטיפולים, וכמובן צמיגים.

המטרה היא לקנות, ללמוד, ולמכור.

 

מצטער לומר לך שזה פשוט לא קיים.

כל רכב כמעט במדינת ישראל סובל מקומבינות כלשהן שנוספו לו במהלך השנים, גם אם הוא טופל במוסך המרכזי.

 

הרמה של רוב המכונאים היא די ירודה והרבה לא מבינים במכאניקה אמיתית.

 

אני ממליץ להוריד את התקציב ב5000 ולשמור קצת לבעיות שיגיעו כמעט בטוח, במיוחד אם אתה עומד להתעלל ברכב.

פורסם

ה 75 היא כמו היוניקס של המכוניות, תוכננה ע"י מהנדסים ללא ממשק משתמש, זאת מכונית מהדור הישן סטייל הקונטאש

ומענישות סדרתיות אחרות בהן הגישה ההפוכה בה המשתמש צריך להתאים עצמו לרכב שלטה.

"ממשק משתמש" של אלפא 75 לא פחות טוב מרוב רכבים אחרים בתקופתו. ארגונומיקה, תנוחת ישיבה, סביבת נהג לפי טעמי סבירים בהחלט. לוח שעונים הרבה יותר אינפורמטיבי מרוב מכוניות של אותה תקופה וגם היום. אם כבר לדבר על התנהגות רכב על כביש, אני חושב שאלפא 75 יותר טובה בזה מהרבה רכבים של אז.

אם כבר, זה לא יוניקס, זה חלונות - מידי פעם צריך לעשות ריסטרט ומידי פעם קופץ BSOD :lol:, אבל זה סביר ביחס לגיל של רכב. אם רכב מתוחזק טוב סיכוי לזה יהיה נמוך יותר.

 

נ.ב. אם כבר הזכרת יוניקס:

ליוניקס כבר מזמן יש ממשק משתמש, חוץ מקונפיגורצייה הכל אפשר לעשות ב-GUI (גם רוב קונפיגורצייה אפשר לעשות, תלוי מהפצה, ב-HP-UX למשל יש את SAM בו אפשר לעשות הכל, גם ב-SOLARIS - אפשר לעשות לא מאט דברים ב-GUI עם SMC).

שלא לדבר על לינוקס, ל-SUSE יש YAST למשל.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
בנוסף היא היחידה מרכבי הנעה אחורית במחיר שפוי שיש לה גיר מאחור.

 

 

יש אלפות 75 במצב שמור מאוד מבחינה חיצונית ומכאנית. אני מכיר לפחות שני אקזמפלרים שמורים שכרגע עומדים למכירה.

 

 

.

מה בדיוק היתרון בגיר מאחור?

 

חלוקת משקל? יש מספיק יצרנים שיעשו את זה בלי לשים את הגיר מאחורה - ועל הדרך הגירים שלהם גם יעברו חלק יותר :lol:

בלי שיפוצים בצפון,בדרום,ואצל מומחים מיוחדים....

פורסם

כל הסיירות הן RWD, יש גרסאות שהגיעו במקור AWD, אך לא בארץ (יש שמועות שיש מספר מועט שעברו הסבה מלאה).

ל1600 אין ממש כוח, המנוע עצלן ולא חובב טורים. סביבות ה70 כ''ס בימים הטובים של המנוע.

 

אם תמצא איכשהו סיירה 2 ליטר, זאת אופצייה מעולה. יהיה קשה להשיג, אך שווה להתאמץ.

 

JEP.

פורסם

סיירה זה הרכב בשבילך! ואני אסביר: מדובר ברכב אמין מאוד עם מכניקה פשוטה ביותר. לא בעיה למצוא אחת במצב טוב מזקן עם שאסי נקי.. לא בעיה לתחזק את הרכב לבד, הכל פשוט ומרווח מתחת למכסה מנוע.. לפי דעתי עדיף לך לרכוש סיירה 1.6 ולהסב ל2.0 מלרכוש גיאה אוטומת ולהסב לידני. מה גם שחלקים לגיאה יותר קשה למצוא והם יותר יקרים. בתקציב שלך אתה יכול להעמיד סיירה מצוינת וללמוד הרבה על הדרך. שיהיה בהצלחה עמרי לייט

פורסם
סיירה זה הרכב בשבילך! ואני אסביר: מדובר ברכב אמין מאוד עם מכניקה פשוטה ביותר. לא בעיה למצוא אחת במצב טוב מזקן עם שאסי נקי.. לא בעיה לתחזק את הרכב לבד, הכל פשוט ומרווח מתחת למכסה מנוע.. לפי דעתי עדיף לך לרכוש סיירה 1.6 ולהסב ל2.0 מלרכוש גיאה אוטומת ולהסב לידני. מה גם שחלקים לגיאה יותר קשה למצוא והם יותר יקרים. בתקציב שלך אתה יכול להעמיד סיירה מצוינת וללמוד הרבה על הדרך. שיהיה בהצלחה עמרי לייט

 

איך עובדת הפרוצדורה הזאתי של להסב מ1.6 ל2.0, וכמה זה עולה בערך?

פורסם
לגבי העלות באזור ה3k‏ כולל עבודה.. מדובר בהסבה פשוטה ביותר המנועים זהים מבחינה חיצונית על כל המשתמע מכך מבחינה חוקית..

חוקיות זה בעיה, בנתיים יש לי את האופנוע מוטוקרוס לעוד חודשיים-שלושה, אז על הדרך אני אחכה קצת, אם אני לא אראה סיירה ששווה משהו, אולי אני אחפש 106 ראלי.

פורסם

ובקשר להנעה קדמית, האם אני אוכל ללמוד משהו על הנעה קדמית, וכשאני אעבור להנעה אחורית אני לא אקבל שוק טוטאלי..?

כדאי בכלל להתחיל עם הנעה קדמית, אם התוכנית היא לעבור לרכב הנעה אחורית חזק יחסית? כי זה לא ניראה כאילו הנעה קדמית יכולה להכין אותי כראוי.

 

1. מי שמכין ומלמד לנהוג הוא מדריך נהיגה. האוטו לא יכין אותך (וגם אתה לא את עצמך). נהיגה זה כמו שחייה, אם תלמד את עצמך זה גם ייראה כך וגם יש יותר סיכוי שתתטבע (או עשה תאונה)

 

2. מכונית הנעה אחורית נוהגים אחרת ממכונית הנעה קדמית, מרגע שלוחצים על הגז בפנייה (מתי עושים את זה, ילמד אותך מדריך). בכל דבר אחר הן די דומות, אם כי ההבדל הזה הוא משמעותי. מאוד.

 

מצד שני, לקנות עכשיו אוטוזבל כי אולי עוד שנתיים תהיה לך פורשה (בעזרת השם) זה קצת מוזר. קנה מכונית טובה ומהנה לנהיגה, תלמד לנהוג, לאחר מכן תעבור (אם יירצה השם) למשהו אחורי וחזק, וכשתגיע לגשר הזה, תקפוץ ממנו אז.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
1. מי שמכין ומלמד לנהוג הוא מדריך נהיגה. האוטו לא יכין אותך (וגם אתה לא את עצמך). נהיגה זה כמו שחייה, אם תלמד את עצמך זה גם ייראה כך וגם יש יותר סיכוי שתתטבע (או עשה תאונה)

 

2. מכונית הנעה אחורית נוהגים אחרת ממכונית הנעה קדמית, מרגע שלוחצים על הגז בפנייה (מתי עושים את זה, ילמד אותך מדריך). בכל דבר אחר הן די דומות, אם כי ההבדל הזה הוא משמעותי. מאוד.

 

מצד שני, לקנות עכשיו אוטוזבל כי אולי עוד שנתיים תהיה לך פורשה (בעזרת השם) זה קצת מוזר. קנה מכונית טובה ומהנה לנהיגה, תלמד לנהוג, לאחר מכן תעבור (אם יירצה השם) למשהו אחורי וחזק, וכשתגיע לגשר הזה, תקפוץ ממנו אז.

 

זה כ"כ לא נכון, זה גם מראה כמה אתה יודע על נהיגה, אני מכיר הרבה נהגים בארץ שלא היו פעם אחת בקורס, יש אפילו 2-3 שהם חברים קרובים שלי, והם נוהגים מצויין, הרבה יותר טוב מה"מדריכי נהיגה" האלה שאתה מדבר עליהם, ואני מכיר אחד כזה.

 

אני לא מזלזל, ושלא תחשוב שאני חדש בתחום, אבל זה ממש מצחיק מה שאמרת.

פורסם

אני באותה דעה של עמרי.

אם יש לך ידע בפירוק מנועים וכו', הייתי אולי שוקל אפילו להשתיל את המנוע לבד.

 

ככה אני עשיתי ברכב שלי, ועכשיו זה יעשה בעוד סיירה שהתחילה את החיים שלה כ1.6.

 

JEP.

פורסם
אני באותה דעה של עמרי.

אם יש לך ידע בפירוק מנועים וכו', הייתי אולי שוקל אפילו להשתיל את המנוע לבד.

 

ככה אני עשיתי ברכב שלי, ועכשיו זה יעשה בעוד סיירה שהתחילה את החיים שלה כ1.6.

 

JEP.

 

ואפשר לאשר את הדבר הזה ברישיונות?

במידה ולא, איך עוברים עם זה טסט?


×
×
  • תוכן חדש...