Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיקום מכסה דלק


dabab
שימו לב! השרשור הזה בן 5203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בלא מעט מכוניות אמריקאיות משנות ה 60' עד שנות ה 80 '(וגם באופל רקורד C) פתח מילוי הדלק היה מוסתר מאחורי לוחית הרישוי האחורית.

ככה אין אף פעם בעייה של צד..:-D

 

גם בפיז'ו 404 כמובן.

וב-במוו E12 הפתח הוא בין הלוחית לפנס.

 

אפשר גם להוסיף שבחיפושית עד שנת 1968 ובפיאט 500 היה צריך לפתוח את תא המטען, בשביל לתדלק, כלומר לא היה בכלל פתח חיצוני. ובטח בעוד כמה מכוניות עם מנוע אחרוי.

 

אבל, אם נחזור לרגע לשנת 2010 - מעניין אותי, לפי מה קובעים היצרנים את מיקום פתח התדלוק בזמן תכנון ועיצוב מכונית חדשה.

 

אפשר בגדול לומר, שאצל רוב המכוניות האירופאיות זה מימין, ואצל רוב היפניות זה משמאל. כמובן יש הרבה יוצאים מן הכלל.

 

האם מיקום ההגה במקור (כלומר בצד ימין ביפן) קובע כאן - פתח תדלו בצד הנגדי לגלגל ההגה, בשביל שלנהג יהיה נוח יותר לצאת מהרכב בתחנת דלק ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטראבנט המזרח גרמנית היה צריך לפתוח את מכסה המנוע על מנת לתדלק - מיכל הדלק מוקם מעל המנוע.

פתרון פשוט, חוסך משאבת דלק והחשוב מכל - בטיחותי להפליא !

בנוסף, לא היה שעון דלק כלל, ובמקומו הותקן קנה טבילה, ואת מקום שעון הדלק תופס הזיכרון האנושי..

בגפ"ס (M151) פתח המילוי ממוקם בצד שמאל, ממש מתחת למושב הנהג.

הבעייה שגם המיכל ממוקם מתחת למושב הנהג, אבל במחשבה שנייה, כך הנהג שומר על הדלק הכי טוב..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, ממשיכים בכיוון הזה.

 

בטנדרים אמריקאיים צבאיים היו שני פתחי תדלוק, גם מימין וגם משמאל. וכמובן שני מכלי דלק נפרדים.

 

לא יודע, אם זה קיים גם בדגמים האזרחיים, מדובר בטנדרים "פול סייז" של שברולט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במכוניות יגואר היו שנים ארוכות שני מיכלי דלק ניפרדים עם זוג פתחי מילוי ואפילו שני שעוני דלק ניפרדים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטראבנט המזרח גרמנית היה צריך לפתוח את מכסה המנוע על מנת לתדלק - מיכל הדלק מוקם מעל המנוע.

פתרון פשוט, חוסך משאבת דלק והחשוב מכל - בטיחותי להפליא !

 

מה בטיחותי בעובדה שמיכל מלא בנוזל דליק יושב בדיוק מעל לבלוק מתכת לוהט?

 

או שאולי זה היה בציניות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך או כך צינור המשאבות היום מספיק ארוך כדי להגיע גם מהצד השני אם כבר תפסת מקום בתחנת הדלק אחרי בלבול קטן :idea:

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדקתי ואכן היה סימן > או

אם האמריקאים לא היו כותבים את זה במפורש, בטח היו חוטפים תביעה מכל אחד שנכנס לתחנה בצד הלא נכון ודפק טמבון כשהוא תמרן לצד השני... :?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה האמיתית למיקום מכסה מיכל הדלק היא... יעילות בתדלוק. יצרני רכב "מפזרים" את פתחי התדלוק מצד ימין ושמאל, על מנת שתחנות הדלק לא יהיו עמוסות במכוניות עם פתח ימני (או שמאלי) הממתינות לתדלוק. כאשר פתחי התדלוק מוקצים באופן אקראי בין הדגמים, היעילות בתחנה גדלה מאוד. זאת שאלה מעניינת ששאלתי את עצמי, וקיבלתי לה תשובה בספר שקראתי שנותן הסברים כלכליים פשוטים לתופעות שונות ומשונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר הזה לא ממש הגיוני.

 

כי אם היה מקובל בעולם סטנדרט אחיר, למשל פתח תדלוק תמיד בצד שמאל, כמו שגלגל ההגה תמיד בצד שמאל, תחנות הדלק היו בנויות בצורה שונה, עם יותר שורות של משאבות ומעברים צרים יותר.

 

וגם, אני לא רואה שום "פיזור אקראי", כל יצרן בדרך כלל נשאר עם פתח שמאל או ימני בכל הדגמים שלו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטנדרונים זה די פשוט.

הרבה מגיעים עם דלת הזזה רק בצד ימין, אז פתח התדלוק בצד שמאל כדי שאם אתה פותח את דלת ההזזה לא "תגלח" את משאבת התדלוק בדרך. מעניין אם בדגמים עם 2 דלתות הזזה מזיזים את פתח התדלוק יותר אחורה...

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר הזה לא ממש הגיוני.

 

כי אם היה מקובל בעולם סטנדרט אחיר, למשל פתח תדלוק תמיד בצד שמאל, כמו שגלגל ההגה תמיד בצד שמאל, תחנות הדלק היו בנויות בצורה שונה, עם יותר שורות של משאבות ומעברים צרים יותר.

 

וגם, אני לא רואה שום "פיזור אקראי", כל יצרן בדרך כלל נשאר עם פתח שמאל או ימני בכל הדגמים שלו.

 

זה ההסבר שקראתי, ולטעמי הוא הגיוני.

 

זה נכון שאם היה סטנדרט אחיד אפשר היה ליצור מעברים צרים יותר, אבל במקרה הזה המבנה של תחנת הדלק היה צריך להיות ארוך בהרבה - ארוך פי 2 למעשה. זה לא תמיד מעשי משיקולי מקום, וגם, אני מניח, משיקולי גישה למיכלי הדלק התת-קרקעים.

 

גם אם כל יצרן מגדיר צד לפתח מיכל הדלק עבור כל דגמיו (מה שלא נכון), עדיין קיים פיזור: יצרן A מתקין מצד שמאל, יצרן B מצד ימין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטנדרונים זה די פשוט.

הרבה מגיעים עם דלת הזזה רק בצד ימין, אז פתח התדלוק בצד שמאל כדי שאם אתה פותח את דלת ההזזה לא "תגלח" את משאבת התדלוק בדרך. מעניין אם בדגמים עם 2 דלתות הזזה מזיזים את פתח התדלוק יותר אחורה...

 

היה לנו מיצובישי L300 עם 2 דלתות הזזה.

הם לא הזיזו את המיכל, אלא פשוט אי אפשר לפתוח את הדלת השמאלית אם אתה מתדלק.

 

בפורד AEROSTAR זו בעיה מוכרת שהדלת מקבלת מכה חזקה אם מתדלקים באותו זמן שפותחים את הדלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטנדרונים זה די פשוט.

הרבה מגיעים עם דלת הזזה רק בצד ימין, אז פתח התדלוק בצד שמאל כדי שאם אתה פותח את דלת ההזזה לא "תגלח" את משאבת התדלוק בדרך. מעניין אם בדגמים עם 2 דלתות הזזה מזיזים את פתח התדלוק יותר אחורה...

 

בברלינגו פתח התדלוק בצד ימין.

 

יש מנגנון מכאני פשוט, שלא מאפשר לפתוח את דלת ההזזה, כל עוד מכסה דלק פתוח.

 

יש מנגנון דומה גם בקנגו (פתח תדלוק משמאל) עם 2 דלתות צד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...