Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קראתי שהרכב התקין לא צריך להיות מונע בזמן חיבור הכבלים . ייתכן וזו הסיבה שהם התחממו ולא הצלחתי להניע . ממש קיבלתי כוויה באצבע מהתהליך . חשבתי שטעיתי באדום ובשחור . אך גם שהחלפתי לא קרה כלום

אשמח לאיזושהי הכוונה

תודה

פורסם
קראתי שהרכב התקין לא צריך להיות מונע בזמן חיבור הכבלים . ייתכן וזו הסיבה שהם התחממו ולא הצלחתי להניע . ממש קיבלתי כוויה באצבע מהתהליך . חשבתי שטעיתי באדום ובשחור . אך גם שהחלפתי לא קרה כלום

אשמח לאיזושהי הכוונה

תודה

 

טכנית אני לא יודע מה עדיף רכב מונע או כבוי, אבל "מנסיון" של הרבה התנעות כשהרכב מונע לא קרה כלום. אולי טעית באדום ובשחור +-. שים לב.

פורסם

שלום רב !

תרשה לי לתקן אותך, אך הרכב המסייע אמור להיות מונע, ואין כל סיבה בעולם שתקבל כוייה, הקרוקדולים נעלי הכבל אמורים להיות מבודדים, ואתה לא אמור לגעת בקרוקודילים, יתכן והרכבת הפוך, האם עפו ניצוצות בעת חיבור הכבלים?

באיזה רכב מדובר?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

רכב עם קרבורטור יכול להיות מונע בזמן שנותן סיוע עם כבלים.

 

רכב מודרני עם מחשב חייב להיות כבוי כאשר נותן כבלים.

קיים סיכוי שאם הוא יהיה מונע במצב כזה יתכן נזק למחשב.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם
קראתי שהרכב התקין לא צריך להיות מונע בזמן חיבור הכבלים . ייתכן וזו הסיבה שהם התחממו ולא הצלחתי להניע . ממש קיבלתי כוויה באצבע מהתהליך . חשבתי שטעיתי באדום ובשחור . אך גם שהחלפתי לא קרה כלום

אשמח לאיזושהי הכוונה

תודה

 

ייתכן מאוד שהכבל הינו בעל שטח חתך קטן מאוד וגם חלק מהגידים שלו השתחררו או נקרעו ולכן לא קיים מגע טוב עם התנין.

 

פרק את הבידוד מהתנין ובדוק את הנושא.

איזה כייף לי :)

פורסם

אז ככה

עכשיו שוב חיברתי בכיוון הנכון עם מנוע כבוי בזמן החיבור . לאחר מכן הנעתי "המסייע" ועדין שום דבר .

הרכב איביזה טורבו . מצבר בן שנה . הנעה אחרונה לפני שבוע . ניסיתי 10 דקות לתת גז מהרכב המסייע לפני שניסיתי להניע האיביזה . עדין כלום . יש אימובלייזר , אורות חלשים , משאבת מים משנית רוחשת קלות , רדיו . הוולטמטר ברכב מראה בנתינת סוויצ' לפני הנעה 9 וולט .

הרכב המסייע הוא ניסן מיקרה אגב. כבלים של אוטו דיפו זולים.אך הצלחתי להניע איתם בעבר.

תודה על כל סיוע.

נועם

פורסם

המצבר של הרכב מת ! אל תמשיך לנסות להניע את הרכב מכיוון שאתה סתם מעמיס את האלטרנטור שלך שלא לצורך בצורת ההתנעה כאשר הרכב מונע.

 

כאשר המצבר של הרכב מתחת ל-11 וולט מומלץ תחילה לחבר את הכבלים למשך 10 דקות לפחות ללא ניסיון להתניע ורק שמתח הקטבים עלה אז לנסות להניע. בכול מקרה בדוק שהכבלים לא מתחממים.

 

תזמין שגריר.

איזה כייף לי :)

פורסם

כנראה שהמצבר ריק לגמרי ו"גונב" לעצמו את כל המתח שמגיע מהרכב התקין ולכן אתה לא מצליח להניע

אם תנתק קוטב אחד מהמצבר הריק ותחבר את הכבל ישירות לרכב בלי המצבר הרכב יניע בקלות יותר (ואז כשהוא יניע תחבר חזרה את הקוטב שניתקת)

 

*זה עשוי להיות מסוכן ברכבים חדשים כי המצבר משמש גם ל"סינון" המתח והרדתו לרמה שקרובה ל12V

פורסם
המ

 

ורק שמתח הקטבים עלה אז לנסות להניע.

 

מה הככונה במתח הקטבים? לראות בסוויצ' פתוח חלקית אם המתח עלה לרמה סבירה? לא להניע גם את הרכב המסייע?

פורסם

אם תנתק קוטב אחד מהמצבר הריק ותחבר את הכבל ישירות לרכב בלי המצבר הרכב יניע בקלות יותר (ואז כשהוא יניע תחבר חזרה את הקוטב שניתקת)

 

 

 

לא כ"כ הבנתי לאן לחבר את הכבל בתא מנוע? איזה מהקטבים כן להשאיר מחובר?

תודה מראש

נועם

פורסם

כנראה שתא אחד במצבר התקול נפרץ, זה לא יעזור לך מה שלא תעשה לא תקבל יותר מ 9-10V,

לך קנה מצבר חדש וזהו לפני שתעשה נזקים, להתניע בלי מצבר מחובר לא נראה לי בריא בכלל בעיקר ברכבים עם מחשב.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם

תרשו לי להוסיף בנושא זה, נקודה שלא התרכזו בה.

רכב מודרני חייב להיות כבוי כאשר הוא מתניע רכב אחר.

 

צריכת הזרם של מתנע היא גבוהה מאוד, הרבה יותר מהספק האלטרנטור. (לראייה, זרם ההתנעה של מצבר גדול פי 3-4 מקיבולת הזרם הנומינלית שלו) בזמן ניסיון התנעת רכב מרכב אחר כאשר האלטרנטור ברכב המסייע עובד, זרם האלטרנטור יכול לגדול מעבר לערך הנקוב ולגרום לנזק מידי לדיודות ישור. בנוסף, כל זרם הגדול מעבר לערך הנקוב של האלטרנטור מקצר בכל מקרה את חיי הדיודות.

 

אם לא מצליחים להתניע את הרכב התקול בעזרת המצבר של הרכב התקין יש לנתק את הקוטב החיובי מהמצבר הריק ולחבר אותו ישירות לכבל (האדום) ולנסות להתניע שוב. אם וכאשר הרכב יותנע יש לחבר בחזרה את הקוטב שנותק כאשר הוא עדיין מחובר לכבל ולאחר מכן לנתק את הכבל. בדרך זו מערכות החשמל ברכב התקול לא ינזקו.

פורסם

אם לא מצליחים להתניע את הרכב התקול בעזרת המצבר של הרכב התקין יש לנתק את הקוטב החיובי מהמצבר הריק ולחבר אותו ישירות לכבל (האדום) ולנסות להתניע שוב. אם וכאשר הרכב יותנע יש לחבר בחזרה את הקוטב שנותק כאשר הוא עדיין מחובר לכבל ולאחר מכן לנתק את הכבל. בדרך זו מערכות החשמל ברכב התקול לא ינזקו.

לזה התכוונתי

המצבר הריק לוקח לעצמו את כל החשמל ואז הרכב לא מניע..

×
×
  • תוכן חדש...