Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט לנצ'יה דלתא HF Turbo ל2.0 16V אטמוספרי.


שימו לב! השרשור הזה בן 2261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 145
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, זו אכן GTi.e במקור (הרחוק מאד שלה).

היא הגיעה אלי אחרי שהיה בה מנוע של תמא טורבו עם ניהול של HF ובוכנה אחת התפוצצה (מפתיע?).

כרגע הרכב נראה כמו HF Turbo מקורי (חוץ מפסי הניקל והג'אנטים) אך הוא אטמוספרי.

 

E.L,

כמו שכתבתי למעלה ובנוסף, הרכב יהיה טורבו בעתיד, זו השאיפה.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הבוקסות של Powerflex עושות הבדל מרשים מאד ברכב!

ציפיתי להקשחת המיתלים ובגרימת "כידרור" של הרכב ולהחרפת כאבי הגב שלי אך למרבה ההפתעה קרה ההפך.

הרכב בולם זעזועים טוב יותר וגם מגיב הרבה יותר טוב וחד (כמיקשה אחת) בסיבובים.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד כיף לראות שיש אנשים בארץ שמתים על מכוניות שלהם ועובדים אליהם ולא הולכים על משפחתומטים למיניהם קראתי שרשור מהתחלה פשוט כיף לעיניים תמשיך לעדכן ולהנות ואנחנו בטוח גם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

מעדכן:

 

לפני כחודשיים התחיל רעש גילגול שהתגבר עם מהירות הנסיעה מכיוון הגלגל השמאלי הקידמי.

אחרי בדיקה קצרה ווידוא עם חבר הבנתי שהמייסב פשוט התרסק לחתיכות.

הזמנתי שני מייסבים לגלגלים הקדמיים אחרי חקירה על מידות המייסב באינטרנט (שעד הדקה ה90 לא היה ברור ב100% אם זו המידה המתאימה בגלל הרבה מידע סותר),

החלקים נקנו ממקום בשם "צנטרל חלקי חילוף לרכב" אשר נמצאים בת"א לאחר שקיבלתי עליהם המלצה מחבר.

קיבלתי שני מייסבים איכותיים של יצרן בשם GMB אשר מייצר בקוריאה במחיר מצוין.

 

את העבודה עשיתי אצל מוסך בשם "שירותי רכב ארצי" ברעננה (אין לי PRESS בבית כדי להחליף איתו את המייסבים לבד),

מוסך קטן ומומלץ ביותר.

גם המייסב הימני הקידמי הוחלף למרות שהוא לא הרעיש כדי שיהיה לי קצת יותר שקט נפשי בעתיד מכיוון שאין לי מושג בן כמה היה המייסב הישן.

תוך כדי ההחלפה התגלה שגם הבולג'וינט התחתון בשני צידי המתלה גמור לגמרי לכן הזמנתי מאי-ביי בעלות של 170 ש"ח שלישיה (יש לי עוד אחד חדש במחסן בבית).

עכשיו נשאר רק לחכות עד שהמשלוח יגיע ואז להרכיב.

 

במקביל,

המנוע שלהזכירכם היווה בעיה מהיום הראשון כבר עלה לי על העצבים (גם אחרי החלפת גומיות שסתומים, רינגים, מייסבי טלטל ומייסבי קראנק, שורף שמן בכמויות מעוררות גיחוך, כמעט כמו דלק וגם נוזל מכל כיוון ומאיץ את בלאי חלקי המתלה) הולך להיות מוחלף בקרוב מאד.

 

לכן, עשיתי ביקור כפול בחיפה לפני שבועיים בעקבות לנצ'יה תמה עם מנוע תואם לשלי שנמצאת שם למכירה.

בסופו של דבר רכשתי את כל הרכב, המנוע כבר בתהליכי פירוק מהתמה ועבר בדיקה, הוא אינו שורף שמן וגם הקומפרסיה תקינה יחסית למנוע שעמד שנה (100 בכל צילינדר עם רינגים יבשים להחריד).

אני מתכנן להחליף את כל חלקי הטיימינג לפני שאני מרכיב אותו.

כמובן שגם שמן, מחזירי שמן, וכו'.

המלצות נוספות?

 

כנראה לעיל,

לצערי וצערכם, הרכב הולך להישאר אטמוספרי בשנים הקרובות.

אין לי כ20K ש"ח מינימום (לעבודה חאפרית) כדי להשקיע בפרוייקט הסבה לטורבו (בפועל זה אותו מנוע כמו של פיאט קופה, רק הבוכנות ואטם הראש שונים).

והעובדה שבשנה הבאה אהפוך סוף סוף לסטודנט רק מעיקה עוד יותר ושולחת ידה לכיסיי הריקים למשעי.

לכן, לדעתי זה הדבר הכי הגיוני לעשות כרגע עם תקציב כולל של 6000 ש"ח +-.

עריכה אחרונה על ידי itamareiny

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, הגיוני מאוד לא להכנס לבורות כלכליים, במיוחד שהלימודים עוד לפניך ואין לדעת מה יביא יום.

 

מה גם שנראה שאתה נהנה גם מהמנוע האטמוספרי.

בכל מקרה, עברתי על השרשור ואני כנראה בדעת יחיד - כשראיתי את הרכב עם הג'אנטים של ה-500 3 מילים עברו לי בראש: וואו, וואו, וואו!

 

בהצלחה בהמשך, מיכאל

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה על הגיר המקורי אין בכלל מה לדבר על מנוע 2.0 טורבו - הוא יפרק את ההילוך השלישי עם המומנט תוך מעט מאד זמן.

בהחלפה למנוע 2.0 טורבו צריך יהיה גם לעבור לגיר מתאים, מה שיהיה כרוך בהסבה גם לקלאצ הידראולי.

העלויות גבוהות בהרבה מ20 ככל שלא מדובר בעבודה עצמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מיכאל!

 

Ari,

כמובן שבטווח הארוך ככל הנראה הגיר לא יחזיק מעמד,

לעומת זאת, אני מכיר כמה אנשים שנסעו ועדין נוסעים עם הגיר המקורי ומנוע מקורי אמנם (1.6 טורבו) אך מחוזק מאד, סביב ה220 בגלגל ו25 קג"מ.

קלאץ' קרמי מכני יכול להחזיק את הכח אך כמו שנאמר על הגיר,

זה קצה גבול היכולת של שני החלקים, עם זה אני מסכים.

בתכלס, הכל אפשרי, במיוחד שהרעיון הוא להישאר על גדישה נמוכה ומקורית של 0.8 באר שנותנת סביב ה210 כ"ס ו24 קג"מ.

אך זה לא משנה כל כך כרגע :)

והעלויות בהחלט יהיו מעל 20K.

 

אני מוסיף תמונות של המנוע החדש-ישן מחוץ לתמא התורמת.

1.jpg

2.jpg

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לראות אנשים שמשקיעים ככה במכוניות כ"כ נדירות, בטח בארצינו הקטנטונת :)

מה שכן, קשה לי לי לדמיין סטודנט מחזיק בכזה רכב, מקווה שאתה לא קופץ מעל הפופיק.

 

בהצלחה בהמשך, מחכים לעדכונים!

וסתם מעניין אותי, מה בחרת ללמוד?

אתה מהמעטים,שמצליחים להפוך חרא לקצפת,כל הכבוד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של רכב, ויופי של השקעה.

(יש לי איזה מכר, שכל פעם שהוא פוגש אותי ושאנחנו מדברים על רכבים - וזה תמיד על רכבים, הוא נאנח בצער לזכר הלנצ'יה HF טורבו 1.6 שהיתה לו פעם, ולמה מכר אותה...).

גם אטמוספרי זה טוב, ופותר לך גם כמה בעיות על הדרך...

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה.

 

הרכב לא נוסע ביום יום,

בסופי שבוע בלחץ (כשהוא תקין :)).

 

בלי קשר, אני מתכוון ללמוד חינוך גופני בוינגייט.

 

חולגי, המנוע המקורי (1.6 טורבו) חלש מאד (יחסית להיום) במקור,

הזרקה מהדור הראשון, בעל 8 שסתומים ו138 כ"ס ו19.5 קג"מ במקור.

כמו שכתבתי בתחילת השרשור, אין מנוע כזה במצב טוב בארץ ושיפוץ שלו יעלה הון תועפות כדי לקבל מנוע מיושן מאד עם תקלות כל יומיים.

 

המנוע האטמוספרי הינו של לנצ'יה תמא 1994 בנפח 2.0 ליטר, בעל 16 שסתומים, 153 כ"ס ו18.5 קג"מ במקור, אמין יותר ומודרני הרבה יותר.

ההבדל בין הנתונים שלהם זניח ולכן בחרתי ללכת על הדרך הכלכלית יותר אך שעדין תהיה קרובה מאד להרגשה ברכב מקורי כזה.

הכל על הנייר, כן?

 

המנוע הדפוק שכרגע ברכב היה רחוק מאד מאמין, אבל זה כי הוא היה דפוק מההתחלה.

קניתי חתול בשק וכשהוא יצא הוא רק שרט אותי קשה ואני עדין ליטפתי אותו, בקרוב החתול חוזר לשק :lol:

על טעויות משלמים ומי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין, את זה למדתי בדרך הקשה.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתהיה בריא, לפני כשלוש שנים שהשבתתי את התמה הפשוטה שהייתה לי היה בה מנוע במצב יפה אחרי טיימינג ועוד המון דברים, חיפשתי בנרות להעיף את הרכב בגרושים, זוכר שהתעניינת במנוע עוד בזמנו....

שיהיה בהצלחה עם המנוע החדש! פרוייקט יפה!

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע המקורי (1.6 טורבו) חלש מאד (יחסית להיום) במקור,

הזרקה מהדור הראשון, בעל 8 שסתומים ו138 כ"ס ו19.5 קג"מ במקור.

 

חלש מאד?

לזמנו זה היה מנוע ה-1600 בייצור סדרתי החזק ביותר אי פעם, וגם כיום לא תמצא הרבה מנועי 1600 מהמפעל חזקים יותר.

זה הספיק לHF מקורית להאיץ ב8.5 שניות 0-100, ולהאיץ 80-120 כמו פורשה 928...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2261 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...