Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1.(אשמח אם תענו ולא תפנו אותי ל faq(למנהלים בבקשה לא לסגור בגלל הכותרת פשוא לא מצאתי כותרת אחרת שתמצה)

2. מה זה תיבה אטומה לסאב ומה זה תיבה פתוחה ומה ההבדל ביינהם.

3. מה זה פאראד?

4 בסוף כבל מתח האדום יש חלק מפלסטיק כזה גמו גליל קטן מפלסטיק. מה זה?

5.מה זה פנאצ'י? ומה זה צליל חם ונעים.?

6. לדעתכם מורל פולס ינגנו טוב מזרחית ושחורה? מוגברים על ידי ad3504

7. מה זה פרוססור?

8. איזה טוויטרים מגיעים עם הסט של הפולס?

 

 

לטובת כל אלה שלא כל כך מבינים (ואני ביינהם) אשמח אם תענו ולא תפנו לfaq כי הרבה יותר פשוט לדבר עם אדם מאשר עם מאגר מידע באורך של 100 דפים.:-)

פורסם

1. טוב.

2. תיבה אטומה - כשמה כן היא, הסאב מנגן בתוך תיבה שאטומה לאוויר. תיבה פתוחה (ידועה גם כתיבה עם פורט) יש בה למעשה נפח אוויר קבוע, אך תזוזת הסאב מוציאה ומכניסה אוויר דרך פתח עגול (בד"כ), הפורט. לא ניכנס להסברים מעמיקים ללמה ואיך, אבל תיבה אטומה תהיה תגרום לסאב להיות יותר מדוייק ואילו פתוחה תגרום לו להיות יותר "מרוח" וחזק.

3. פאראד - יחידת מידה לקיבולת חשמלית. אם אתה שואל על קבל אז לא, אין שום טעם בקבל.

4. אין לי מושג, תמונה תעזור.

5. כשמם כן הם. קשה להסביר במילים מה זה צליל חם, מתוק, מר או חמוץ. אחרי ששומעים כמה וכמה מערכות כבר מבינים לבד מה אומרים התיאורים האלה, למה מורל נחשבים מתוקים וחמים (עם מערכת מכוונת) ולמה פוקל נשמעים חדים ו"קרים".

6. מורל פולס לדגמיו הם רמקולים מצויינים אם כי למוזיקה מזרחית הייתי ממליץ על רמקולים עם טוויטרים קצת יותר חדים (מתכתיים, שהטוויטר עשוי מתכת ולא מבד).

7. פרוססור - מעבד קול. קשה להסביר בשורה אחת מה זה, אבל זה מה שאחראי לסאונד שאתה שומע, הרכיב הכי או כמעט הכי חשוב במערכת.

8. TW1.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

נכון שהרבה יותר פשוט שיאכילו אותך בכפית ישר לפה.

 

אבל הרבה יותר יעיל לפורום אם תעשה חיפושים ממוקדים, תלמד יותר ממה שאתה חושב שאתה לא יודע, לא תגרום לאנשים לכתוב את אותם הפרטים בפעם המי יודע כמה, ובסוף תשאל שאלות ספציפיות לגביך.

 

יותר פורה לך, לפורום, והרבה פחות מרגיז אנשים שכבר ענו על השאלות האלו והמידע פשוט קיים.

מתחדשת*

פורסם

2. מה זה תיבה אטומה לסאב ומה זה תיבה פתוחה ומה ההבדל ביינהם?

תיבה אטומה, כשמה כן היא, זו תיבה בעל נפח אחיד ואטום (ללא חור = פורט), נותנת באס נקי ומדויק אך לא עוצמתי.

תיבה פתוחה זו תיבה פורטד והיא גורמת לבאס להשמע יותר מהדהד ונמוך אך פחות מדויק (מיועדת לאנשים שמחפסים יותר עוצמה ופחות דיוק).

3. מה זה פאראד?

פאראד זו יחידת מידה של עוצמת זרם פריקה של קבל (אוגר זרם) , במונחי מערכות אודיו לרכב כל 1000W RMS = ל 1 פאראד,

והמונח המקצועי:

פאראד (סימול: F) הוא יחידת מידה לקיבול חשמלי, אשר נקראת על שמו של מייקל פאראדיי. היחידה שייכת למערכת היחידות הבינלאומית.

לקבל יש קיבול של 1 פאראד כאשר קולון אחד של מטען חשמלי גורם להפרש פוטנציאלים של וולט אחד לאורכו. ממדיו ביחידות מערכת היחידות הבינלאומית הן:

a8417385224cded0881a8ce57ffa6ba2.png

4. בסוף כבל מתח האדום יש חלק מפלסטיק כזה גמו גליל קטן מפלסטיק. מה זה?

אם אתה מתכוון לגליל הפלסטיק שמותקן כ 20 ס"מ מקצה הכבל בצד המנוע, זהו בית פיוז (נתיח) שתפקידו לוודא שאם הזרם שהצרכן (לצורך העיניין מגבר) "מושך" זרם גבוה מידי שעלול לגרום להתחממות יתר על הכבל ולהתחתו ואף לשרפת הרכב, הפיוז נשרף ובכך מונע שרפה והתחת הכבל.

5.מה זה פנאצ'י? ומה זה צליל חם ונעים.?

מאחר וצליל אינו בר ביטוי איך דרך של ממש לבטא צליל אנו משתמשים במונחים חושניים וממשים שאינם בדיוק מבטאים את הצליל.

אין אנו יכולים לבטא צליל במילים כמו בטעמים / צבעים / תחושה וכו'...

לכן אנו משתמשים בביטוים כגון פאנצ'י, צליל חם ונעים, ושאר ביטויים מוחשים יותר.

6. לדעתכם מורל פולס ינגנו טוב מזרחית ושחורה? מוגברים על ידי ad3504

לדעתי הכי טוב זה לשמוע את הרמקולים אצל מישהו שיש לו ולפיכך תוכל באמת לדעת אם את/ה אוהבים איך שהם נשמעים בכל סגנון מוסיקה, אני מאוד אוהב את הסט שיש לי אך באותה מידה חברים אחרים בפורום יחלקו עלי ויגידו שיש סטים טובים יותר באותו התקציב, זה עניין של טעם.

7. מה זה פרוססור?

פרוססור זהו מעבד קול, תפקידו הוא לעבד את הצלילים הנכנסים מהHU (יחידת ראש = רדיו דיסק) ולחלק אותם בין כל חלקי המערכת.

השימוש בפרוססור בדר"כ יהיה במערכות בעלות סט קומפוננט 3 חלקים + סאב (4WAY)

באמצעות הפרוססור אני יכול לקבוע איזה תדר כל רמקול ינגן, באיזה סלופ, ואפילו תיקוני זמן.

אני יכול לקבוע את הגיינים של כל ערוץ ובלי ליגוע במגבר,

בקיצור ניתן לעבד את הקול בצורה מקצועים ומדויקת יותר.

8. איזה טוויטרים מגיעים עם הסט של הפולס?

לגבי הטויטרים, אין לי מושג בענייני מורל, לצערי לא אוכל לעזור לך בנושא.

 

מקווה שעזרתי

רוני נ.

AUDI A3 2.0t FSI DSG

פורסם

איתמר ורוני המון תודה עזרתם לי מאוד.

אך האם פרוססור הוא כמו קרוס?

לגבי רומק: אם אתה לא רוצה לכתוב תשובה זה בסדר ואני מכבד את זה אז לפחות אל תגיב.

 

ולמנהלים: האם יהיו מפגשי אודיו בימי חול(לא שבת) באיזור הדרום אולי?

פורסם

מורל פולס וטמפו מגיעים עם טוויטר שנקרא TW1 - גם זה כבר עבר כמה גלגולים עד לצורתו כיום ולדעתי התצורה של הטוויטר הזה בזמן המעבר מהסט מילנמיום של מורל לסט פולס של מוראל היה הכי מוצלח.

 

הטוויטר הזה הוא טוויטר רך ומאוד נעים לאוזן - משמע הצליל שלו אינו מתכתי ואינו חזק עד כדי כך שזה מציק לשמיעה.

 

יש, ידעתי לענות על שאלה :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שלום!

moti1616 :

יש לך בלבול בין מושגים.

קרוס ופרוססור הם דברים שונים.

קרוס הוא מעגל חשמלי\אלקטרוני שלוקח אות כניסה (למשל מוזיקה אחרי מגבר) ומחלק את הסיגנל לפי חוקיות מסויימת.

לדוגמה, קרוס יכול לקחת את הבאסים ולחסל את כל שאר התדרים (האמצעים והגבוהים) כדי להזין את הסאבוופר באות שהסאב מסוגל לנגן. ראה את הקרוס כמפריד סיגנל.

פרוססור מסוגל לעשות את זה גם אבל עוד הרבה דברים נוספים. למשל, פרוססר טוב יכול ליצור השהייה בין הערוצים ובכך לדאוג שהצליל יגיע לאוזנייך באותו זמן.

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

קרוס לא בדיוק "מחסל" את התדרים מעבר לנקודת החיתוך... הוא מנחית אותם במכפלה מסויימת שנמדדת בדציבלים...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

נכון מאוד, פשוט לא רציתי להיכנס למושגים טכניים יותר מדי.

עכשיו נצטרך להסביר מה זה דציבלים.

 

דציבל - יחס בין עוצמת הסיגנל בכניסת המעגל לבין עוצמת הסיגנל ביציאת המעגל המבוטא כאלגוריתם בבסיס 10 מוכפל ב-20 במקרה שמדובר במתח או זרם.

במילים אחרות, מחשבים אלגוריתם עשרוני של יחס (חלוקה) בין עוצמת יציאה לבין עוצמת כניסה ומכפילים ב-20 .

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

שלום לכולם. היום ראיתי רדיו דיסק ברכס שמתחבר אליו קליפס ואז יש מהקליפס שתיי חוטים שנותנים לא rca נקבה.מהמכשיר עצמו יוצא יציאה אחת (אדוןם לבן). ועוד אחד מתחבר לצמה .

אני מדגיש זה לא על המכשיר אלא יוצא ממנו חוט. האם אלה הrca הרגילים?

פורסם

אפשר בעברית תקנית הפעם?

 

בכל מקרה אתה מדבר על חיבור RCA שהוא חלק מהפלאג של הצמה - פחות איכותי ברוב המקרים ויותר נתון לפורענויות - אבל לא בהכרח...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

סליחה פשוט כתבתי מהר.

מהמכשיר עצמו יוצא שתי כבלים אפוריםשהם יציאה נקבה(אדום לבן)

ולצמה מתחבר עוד שתי כבלים אני חושב שגם להם יש כניסת rca נקבה?

הכניסות לא מובנות על המכשיר. האם זה יכול להיות ?

פורסם

כן זה יכול להיות -

 

אחד הHU היקרים ביותר של קלריון שמכיל יציאות 4WAY מלאות - הן כולן יוצאות החוצה עם חוטים מהבודי ולא ישירות על המרכב שלו.

 

HU של סוני XES - אותו הסיפור...

 

ואני מדבר איתך על יחידות ראש שהן היי אנד לכל דבר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אם רשמתי לך שביחידות היי-אנד עשו דברים כאלו - כנראה שלא.

 

ואם לקחת בחשבון ביחידות ברמה שכזו לוקחים כל פיפס בחשבון, אולי מצאו שיש סיבה טובה לעשות את זה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...