Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקבות שירשור אחר שנפתח כאן, מישהו זרק באוויר שלנתון ה-RMS אין כל משמעות בהשוואה בין מגברים.

ומי שאומר שהמגבר העדיף הוא המגבר החזק יותר בפועל הוא "מתחיל".

 

אז שאלתי היא כזאת:

אני כשאני בא להשוות בין מגברים, אני מסתכל בעיקר על נתון ה-RMS ועל אחוז העיוות ולא יותר.

 

איך ניתן באמצעות פרמטרים אחרים לבצע השוואה בין מגברים?

אני מדבר על השוואה "יבשה" בלי לחבר ולשמוע.

 

נניח ואתם צריכים לקנות 2 מגברים, לא שמעתם אף אחד מהם ואתם חיביים להחליט ביניהם.

על פי מה תבחרו?

 

שניהם חברות טובות ומוכרות.

שניהם מלאי המלצות.

שניהם אותו מחיר ואותו גודל.

מבחינת הנתונים נניח שהנתונים של 2 החברות מדוייקים ולא UNDER/OVER רייטד.

 

על מה יש להסתכל במפרט המגבר? מה מעניין?

פורסם

קודם כול זה לא נכון שלנתון ה-RMS אין חשיבות,יש לו חשיבות מכרעת.

אבל נתון כול שהוא כולל ה-RMS הוא בר השוואה רק כאשר ניבחנו שני אלמנטים תחת אותו סטנדרט

ישנם מצבים שמגבר שמוצהר 50RMS יהיה בפועל חזק יותר ממגבר שמוצהר 70RMS

בגלל שאותם 50RMS נמדדו בסטנדרט אחר.

ישנו ארגון שניקרא CEA שמודד נתונים של מוצרי אלקטרוניקה תחת אותו סטנדרט ואז ניתן להשוות בניהם "על הנייר"

כאשר אני בוחן מגבר "על הנייר" אני מתבונן על :

THD-כמה שיותר נמוך יותר טוב {מתחת ל-0.1% לא מורגש באוזן האנושית}

יחס אות לרעש נמדד ב-DB כמה שיותר גבוהה יותר טוב {המידה שבה המגבר מסנן רעשי רקע}

דמפינג פאקטור-בגדול מציין את מידת השליטה באלמנט כמה שיותר גבוהה יותר טוב

RMS ובאיזה וולט הוא נמדד

דירוג המגבר מבחינת יעילות -A,AB,D...

טווח התדרים שלהם מגיב המגבר ,המצאות קורס על המגבר ותכונותיו ,האם יש יציאה למגבר נוסף.

אחד הדברים החשובים הוא מאיזה "בית" הגיע המגבר חברות שמייצרות מוצרים ברמה גבוהה

בונות את המגברים שלהם מרכיבים אלקטרוניים איכותיים יותר והנתונים שלהם פחות מוטלים בספק

אנשים שנמצאים ממש בקטע של מגברים פותחים אותם בפועל ובוחנים את הרכיבים האילו אחד האתרים שמספקים

הצצה פנימית לריכיבי המגבר הוא האתר הבא :

http://ampguts.realmofexcursion.com/

בכול אופן אם תשאל אותי המבחן הטוב ביותר הוא של האוזן האנושית ,ובשל כך מומלץ להגיע למפגשי פורום

ולשמוע בפועל.

פורסם

שוב, אני חוזר ואומר, אני לא מדבר על מצב שבו הנתונים אינם מדוייקים או ברי-השוואה.

אני מדבר על מצב שבו הנתונים שאנו מקבלים הם ברי השוואה, מדוייקים ונמדדו תחת אותו תקן.

 

בנוסף, ברור שהאוזן האנושית הכי טובה, אבל נניח ואי אפשר לשמוע את המגברים (מעל 95% מהמגברים לדעתי נקנים בלי לשמוע אותם קודם) אז איך משווים?

×
×
  • תוכן חדש...