Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערכתי חיפוש, חוץ מ"נקז אוויר דרך 2 פתחי הניקוז" לא היה כתוב כלום, לא איך עושים והדרך הנכונה.

 

רציתי לדעת אם הדרך הזו היא דרך נכונה.

פתיחת צינור רדיאטור תחתון והוצאת כל המים מהמערכת, חיבור צינור חזרה.

פתיחת בורג ניקוז אוויר שליד הטרמוסטט, פתיחת פקק ניקוז אוויר שבצינור T, סגירת מכסה רדיאטור, פתיחת פקק מיכל עיבוי.

פירוק מיכל עיבוי ממקומו (על מנת להחזיקו גבוהה ככל האפשר), התנעת המנוע, מילוי מים ירוקים דרך מיכל העיבוי כשהוא בגובה מירבי עד ליציאת מים נקיים מפתחי הניקוז, אחרי שיוצאים מים בלי בועות, סגירת פתחי הניקוז והמשך מילוי מים דרך המיכל עד שמערכת המים מתמלאת במלואה.

פורסם

מצטרף לשרשור סתם בשביל הידע הכללי. לא שאני זקוק להחלפת מים.

 

שאתה אומר פתיחת צינור רדיאטור תחתון אתה מתכוון לצינור התחתון השמאלי (בהנחה שאתה עומד עם פנים-מול-פנים עם הרכב) שבא ישירות ממכל העיבוי?

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם
ערכתי חיפוש, חוץ מ"נקז אוויר דרך 2 פתחי הניקוז" לא היה כתוב כלום, לא איך עושים והדרך הנכונה.

 

רציתי לדעת אם הדרך הזו היא דרך נכונה.

פתיחת צינור רדיאטור תחתון והוצאת כל המים מהמערכת, חיבור צינור חזרה.

פתיחת בורג ניקוז אוויר שליד הטרמוסטט, פתיחת פקק ניקוז אוויר שבצינור T, סגירת מכסה רדיאטור, פתיחת פקק מיכל עיבוי.

פירוק מיכל עיבוי ממקומו (על מנת להחזיקו גבוהה ככל האפשר), התנעת המנוע, מילוי מים ירוקים דרך מיכל העיבוי כשהוא בגובה מירבי עד ליציאת מים נקיים מפתחי הניקוז, אחרי שיוצאים מים בלי בועות, סגירת פתחי הניקוז והמשך מילוי מים דרך המיכל עד שמערכת המים מתמלאת במלואה.

 

לפי התיאור שלך, התנעת את המנוע שאין כלל נוזל קירור במנוע. יש למלא קודם נוזל ורק אח"כ להניע.

פורסם
לפי התיאור שלך, התנעת את המנוע שאין כלל נוזל קירור במנוע. יש למלא קודם נוזל ורק אח"כ להניע.

 

קומנדיר אכן צודק!

לפי תיאורך, משתמע שאתה, מתניע רכב, כאשר הרדיאטור ריק, וגם מערכת הקירור במנוע ריקה ממים, מתכון בטוח לנזק מידי למנוע, וטיגונו.

יש למלא תחילה את הרדיאטור, עד לפיה, ולהשאיר את מכסה הרדיאטור פתוח.

ואז להתניע את הרכב, כאשר פקקי הניקוז סגורים !

לאחר כשתי דקות מהתנעת הרכב, יש לפתוח בהדרגה את פקקי ניקוז האוויר, ולהמתין עם מנוע עובד, עד יציאת מים זורמים בקילוח, ולא בצורת בועות אוויר, מפקקי ניקוז האוויר,

מיכל העבוי ברגע זה לא רלבנטי, וניתן להשאיר אותו ריק, או מלא במקומו הרגיל.

יש להמתין עד לפתיחת התרמוסטט, תוך כדי מישוש ידני של צינור מים עליון ותחתון גם יחד.

ברגע שצינור תחתון, ישתווה בטמפרטורה שלו, לצינור עליון, המחובר לתרמוסטט, יש לבדוק האם נוזל הקירור חדר למקומו, במנוע על ידי בדיקת מפלס המים ברדיאטור, על מנת לוודא שהוא מלא עד גדותיו.

ברגע זה ניתן למלא את מיכל העבוי, ולהשאירו גבוה, על מנת לדאוג שהצינור גומי מתחת למיכל העבוי, מלא והוא מזרים מים בעזרת גרבטיציה, כל הזמן מים לכוון הרדיאטור.

בזמו זה יש לוודא שוב, שלא קיים אוויר במערכת הקירור, ויש לפתוח שוב, את פקקי הניקוז, בעת שמיכל העבוי באוויר, ולחץ מים, ולא זרזיף מים עם בועות אוויר, גולשים מהפקקים.

ברגע זה יש לסגור את הפקקים, לפתוח את מכסה הרדיאטור, לדאוכ שהוא מלא עד גדותיו, ומי קירור זורמים בצורה חופשית ממיכל העבוי.

אז יש לסגור את מכסה הרדיאטור, להחזיר את מיכל העבוי למקומו, לסגור את פקק מיכל העבוי, לבצע נסיעת מבחן, ולהציץ מדי פעם על לוח השעונים, כדי לוודא, שלא נדלקת נורת הסטופ, או כל נורת אזהרה אדומה אחרת.

ברכב בעל שעון חום יש לוודא, שהמאורר החשמלי נכנס לפעולה בזמן, לרוב זה במרכז הסקאלה, וזאת עוד לפני ביצוע נסיעת המבחן.

לאחר נסיעת המבחן, יש לבדוק צנרת מים שהיא חמה, בצורה שווה, כולל רשת הרדיאטור.

לסיום עם התקררות המנוע, יש לבצע בדיקה סופית ואחרונה, של מפלס המים ברדיאטור, ובמיכל העבוי, לוודא שהכל כשורה, ולהמשיך להיות במעקב, בשבועות הקרובים לאחר מכן.

בהצלחה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

הבנתי צביקה, תודה רבה!

 

אבל בלי קשר לשאלה ותשובתה, כמו שהבנתי, כשהמנוע קר לגמרי אחרי לילה של עמידה, יש אפשרות להשאיר רכב מונע ללא מים כדקה או 2, זה לא נכון?

×
×
  • תוכן חדש...