Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה בעצם שואל אם ניתן ליישם איזושהי מערכת רובוטית או משהו דומה על הגיר המקורי...שאלה קשה! אני לא מומחה לגירים אבל אני מניח שהתשובה היא לא.

הדרך ההגיונית הפשוטה (וגם הזולה יחסית) ביותר תהיה להשיג גיר של 75 או אלפטא אוטומטיות.

זה לא פשוט, זה די נדיר, אבל אם תנבור ממש לאורך זמן, ייתכן שתצליח.

אם אתה ממש ממש רציני בעניין, ומוכן להשקיע בזה מה שיידרש, אני מוכן לנסות ולעזור בחיפושים.

 

 

אני יודע שלנכים יש כל מני מערכות ממוכנות

שמכינים במיוחד להם.

 

מה שאני יעשה זה

יצלצל לאלכס אשדוד (לגבי אוטומט)

ויבדוק עם יצרני ציוד מכני לרכבי נכים

לגבי העברת הילוכים בידני.

 

שאלה, שבכלל עוד לא עניתי עליה

זה מה בכלל המחיר שנמכרות GTA דור אחרון?

 

(ובכלל עוד לא נכנסתי לעלויות חידוש/שחזור הרכב)

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

GTA ?! אתה לא מתכוון ל GTV ?

ולמה בדיוק אתה קורא דור אחרון ? האם כוונתך לאלפטא GTV מאמצע שנות ה 80 ?

זה תלוי במצב הרכב! לצערי אוכל לומר לך שאקזמפלרים מדהימים ומושלמים לא תמצא.

אקזמפלר סביר (כזה שעוד ראוי לשיפוץ ושהשילדה שלו לא עקומה) יכול לנוע בין 25 ל 45 אלף.

עלויות שיפוץ ? תלוי מאוד באיזו רמת שיפוץ מדובר! פחחות אפשר לעשות ב 10K, ואפשר גם ב 50K! תלוי מאוד במצב הרכב, באיכות הפחח, ובדרישות הלקוח.

מכאנית ? שוב! תלוי מה המצב, אך לרוב תזדקק לעוד עשירייה ומעלה למען יישור קו הולם.

אגב - קח בחשבון נדירות חלפים מסויימים ועלותם.

פורסם
GTA ?! אתה לא מתכוון ל GTV ?

ולמה בדיוק אתה קורא דור אחרון ? האם כוונתך לאלפטא GTV מאמצע שנות ה 80 ?

זה תלוי במצב הרכב! לצערי אוכל לומר לך שאקזמפלרים מדהימים ומושלמים לא תמצא.

אקזמפלר סביר (כזה שעוד ראוי לשיפוץ ושהשילדה שלו לא עקומה) יכול לנוע בין 25 ל 45 אלף.

עלויות שיפוץ ? תלוי מאוד באיזו רמת שיפוץ מדובר! פחחות אפשר לעשות ב 10K, ואפשר גם ב 50K! תלוי מאוד במצב הרכב, באיכות הפחח, ובדרישות הלקוח.

מכאנית ? שוב! תלוי מה המצב, אך לרוב תזדקק לעוד עשירייה ומעלה למען יישור קו הולם.

אגב - קח בחשבון נדירות חלפים מסויימים ועלותם.

 

 

 

דור אחרון = הכוונה אכן לאלפטא GTV מאמצע שנות ה 80.

(אני חושב האחרונות בארץ זה 84. יש 5?)

לגבי מחיר רכישה, הערכתי בגסות בדומה להערכה שנתת.

 

לגבי שחזור, חשבתי על שחזור ולא פחחות, ובכיוון סדנא מתמחה

כולל שחזור פנים, והחלפת מערכת החשמל והצמה המתנפחת

שזכורה לי לרע משבתות של שכיבה על הגב מתחת להגה.

אבל זה תלוי אם יש ייצור חלופי של חלקי בודי חדשים, ובעיקר באילוצי תקציב.

ודווקא בגלריה של הפורום ראיתי אקזמפלרים שעל פניו נראים יפים.

 

אבל שחזור יכול לחכות, המכשול העיקרי עדיין זה הגיר.

צלצלתי למוסך "אלכס אשדוד", שם כבר לא עובדים יותר עם אלפות.

אבל נתנו לי שם אחר (דניאל - גם בא"ת אשדוד)

פורסם

ככל הידוע לי נותרו שלושה אקזמפלרים מ 84, שניים מ 85, ושניים מ 86.

 

לאיזו סדנא בדיוק אתה מתכוון ? סדנאות לשיפוץ המתמחות בדגם קיימות רק בחו"ל.

חלקיי מרכב נדירים, וחוץ מפאנלים לתיקוני חלודה לא קיימים כרגע פאנלים חליפיים בעולם לדגם זה.

מפאת נדירותם מחיריהם עלו משמעותית בשנים האחרונות.

כנף קידמית לדוגמא עולה באיזור ה 700 אירו פלוס מינוס (אם תשיג אחת).

ריפוד מקורי הוא מצרך נדיר, כמו גם חלקיי פלסטיק, פגושים, חצאיות, ולעיתים גם חלקים מכאניים וחלקיי חשמל מסויימים הם נדירים.

 

אני חושב שלהשיג גיר אוטומטי מקורי יהיה זול יותר ופשוט יותר ממה שאתה מתאר.

אומנם זה לא יהיה קל, אבל עם הרבה רצון טוב ומאמץ, ייתכן שניתן לעשות זאת.

  • אחראי פורום
פורסם

אין בארץ ברלינה אוטומטית? אפילו הוצעה למכירה פעם, אם אני לא טועה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אני אבהיר מראש שאני לא מבין כלום באלפות, אבל כן מבין ומטפל בגירים רובוטיים.

 

בהנחה שאין לך בעיית תפקוד ביד ימין, אלא הבעיה היא רק ברגל שמאל, מה עם תפעול ידני/רובוטי למצמד? לא נשמע לי מורכב מדי ליישום.

 

עריכה: בקריאה שנייה של השרשור, הבנתי שחנרו תגובה #20 הקדים אותי עם הרעיון.

פורסם
מערכות קלאץ' אוטו' להתקנה ברכבים ידניים:

 

http://www.indiamart.com/automateindia/

 

http://www.elap.co.uk/ProdClutch.html

 

 

איזה צירוף מקרים,

בדיוק אתמול אני נוהג וחושב לעצמי

למה אוטומט שאפשר משהוא לקלאץ'

(באותו רגע לשניה חשבתי אפילו שאפשר ללחוץ עם הקלאץ' עם המקל הליכה)

אבל חשבתי על זה כבר מזמן, זה לא בטיחותי או מעשי..

 

אבל יפה,

זה כבר נראה פתרון יותר קל לעיכול ויישום.

לחנרו, הנחה נכונה, זה המצב.

 

מה שמשאיר מכשול גדול אחד שאני רואה

(לא מדבר עוד על מחיר יבוא והתקנה )

 

אבל זה לפחות נוטע בי תקווה, הפרוצדורה של גיר

הרבה יותר מרתיעה מהדרך הזו, וגם זו משאירה חלקים

מקוריים ללא שינוים מאסיבים, יחסי העברה זהים..

 

אבל איך מתגברים על תקינה ורישוי?

אני חושב שזה סרט בפני עצמו (אולי בר התמודדות)

פלוס הרשיון שלי מוגבל לאוטומט..

 

 

ועד כאן עוד לא הודתי לכם על התמיכה הנפלאה,

אז תודה!(לפחות בינתיים)

פורסם
אין בארץ ברלינה אוטומטית? אפילו הוצעה למכירה פעם, אם אני לא טועה.

 

 

wow ברלינה, לא יודע אם יש סיכוי תאורתי כזה בכלל.

פורסם

אבל איך מתגברים על תקינה ורישוי?

אני חושב שזה סרט בפני עצמו (אולי בר התמודדות)

פלוס הרשיון שלי מוגבל לאוטומט..

 

אני מניח שיש דרכים מסודרות לרשיין עזרי נהיגה כנ"ל. כפי שאתה יודע זה מצב לא נדיר בארץ...

יש בסמטאות מאחורי רחוב המסגר סדנה קטנה שמתמחה בהתקנות עזרים כאלו. אני לא יודע בוודאות איפה זה כי נתקלתי בה פעם במקרה, אבל חיפשתי במפה ע"פ מיטב זכרוני וזה אמור להיות סביב רחוב 1278 מספר 15.

אני מניח שהוא יוכל לעזור גם בהתקנת המערכות הנ"ל וגם בהיבטי רישוי.

 

לאמא שלי יש יאריס ידנית עם קלאץ' רובוטי (היו גם טווינגו כאלו - איזי), ולדעתי אלו מותרות בשימוש לבעלי רשיון אוטו' בלבד. אני גם לא חושב שאיזשהו שוטר יתווכח איתך כשתראה לו מערכת כזאת.

(add lightness' (Colin Chapman'

  • אחראי פורום
פורסם
ישנה ברלינה אוטומטית והיא אכן הוצעה למכירה.

רק שלא הבנתי איך זה עוזר לנו במקרה הנ"ל.

 

שתי אפשרויות:

1. שימוש במכלולים שלה לפרוייקט הנ"ל (זו כמובן השערה, אני לא מכיר לעומק את שני הדגמים).

2. חלופה מעניינת (ואוטומטית מוכנה) במקרה והפרוייקט לא יצליח.

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

משהו שלא הוזכר פה

אם יש לך נכות בוא נגיד שתשיג גיר אוטומטי

איך תצליח לשפץ רכב ישן משנות ה80 בלי יכולת לעבוד עליו פיזית לפחות חלק מהדברים?

זה לא רכב של להכניס למוסך וזהו

גם לי יש בעיה שמונעת ממני לנהוג בגיר רגיל ולעבוד פיזית על רכב כלשהוא

פורסם

באמצע שנות ה 80, כשהן עוד היו חדשות, הייתה חונה דרך קבע בשדרות בן גוריון בת"א אלפאGTV6.

 

כל יום בדרך לביה"ס היא הייתה מוציאה לי את העיניים.

 

היא עוד קיימת בנוף הישראלי?

פורסם
שתי אפשרויות:

1. שימוש במכלולים שלה לפרוייקט הנ"ל (זו כמובן השערה, אני לא מכיר לעומק את שני הדגמים).

2. חלופה מעניינת (ואוטומטית מוכנה) במקרה והפרוייקט לא יצליח.

 

איתי.

 

 

האופצייה הראשונה לא קיימת.

השנייה כן, במידה וזה מעניין את האיש.


×
×
  • תוכן חדש...