Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה מוזרה בקומפ' מורל דוטק 6


mooch
שימו לב! השרשור הזה בן 7474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום יש לי קומפ' מורל דוטק' 6 שמחובר להד יוניט.

הבעיה היא כשאני מגביר יותר מדי את ווליום נשמע כאילו הטויטרים מתנקתים...{נעלם הטרבל}..

אני מדגיש שהקומפ' מחוברים לפאנל כך שאין מצב שהם מקבלים יותר מדי הספק.

יש סיכוי שבגלל שהפאנל מגיע לגבול המקסימלי שלו אז זה קורה???

 

הייתה לי אותה בעיה גם כשהקומפ' היו מחוברים למגבר וגם במקרה הזה המגבר היה הרבה יותר חלש מהקומפ'... כך שאין מצב שהקומפ' הגיעו למקס' שלהם.

 

מה זה יכול להיות???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל קול הוא גל סינוס.

 

כשההד יוניט מגיע לווליום המקסימלי (או קרוב אליו) הוא לא מסוגל לעמוד בעומס אז הוא מתחיל לשלוח גלים מרובעים (סינוס מרובע), דבר שגורם לדיסטורשן ברמקולים ולבסוף לשריפתם (הם זזים הרבה פחות מה-XMAX שלהם והרבה יותר מהר, מה שגורם להם לעומס יתר).

 

בגלל שההד יוניט שולח למגבר גל מרובע - המגבר מגביר את הגל המרובע, ואז לא משנה באיזה עוצמה (אבל הנזק יהיה יותר קריטי בעוצמה גבוהה מן הסתם) - יהיה נזק לרמקולים ואפילו למגבר עצמו.

 

אז כדאי שלא להגיע לווליום הזה בהד יוניט שיגרום לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל קול הוא גל סינוס.

 

כשההד יוניט מגיע לווליום המקסימלי (או קרוב אליו) הוא לא מסוגל לעמוד בעומס אז הוא מתחיל לשלוח גלים מרובעים (סינוס מרובע), דבר שגורם לדיסטורשן ברמקולים ולבסוף לשריפתם (הם זזים הרבה פחות מה-XMAX שלהם והרבה יותר מהר, מה שגורם להם לעומס יתר).

 

בגלל שההד יוניט שולח למגבר גל מרובע - המגבר מגביר את הגל המרובע, ואז לא משנה באיזה עוצמה (אבל הנזק יהיה יותר קריטי בעוצמה גבוהה מן הסתם) - יהיה נזק לרמקולים ואפילו למגבר עצמו.

 

אז כדאי שלא להגיע לווליום הזה בהד יוניט שיגרום לזה.

 

רמקול לא יכול לדעת אם הגל שהוא מקבל הוא גל סינוס או גל מרובע...

בגלל זה קליפינג לא שורף רמקולים.

אם ההספק של הרמקול שמחובר להדיוניט הוא לפחות כפול מההספק של המגבר של ההדיוניט (4x15-20wrms) אז הרמקולים לא ישרפו...

ההדיוניט מסוגל לשלוח לרמקול בסביבות 15-20wrms... במצב של קליפינג רציני הוא ישלח בערך כפול.. שזה 40w , המורל דוטק יכולים לקבל הרבה יותר מזה.

וסתם לידע כללי, ממליצים להביא את המגברים שלנו למצב של קליפינג בשביל להפיק את המקסימום מהם.

יחס של 3:1 ב GAIN בין המגבר להדיוניט הוא הרצוי, כלומר, אם המגבר נכנס ל clipping ב 2volt אז נשלח לו סיגנל של 6volt.

ככה נפיק ממנו את המקסימום.

רק שים לב שבשיטה הזאת הקליפינג - דיסטורשן, לא נשמע. וזה כל העניין פה.

במגברים של סאב ממליצים אפילו יחס של 4:1 ...

כולנו כמעט מביאים את המגברים שלנו למצב של clipping, אחרת הם היו נשמעים חלש מאוד..

יש כאלה שמגביהים אותם לקליפינג רציני בלי להבחין בזה ובגלל זה הם יכולים לפגוע ברמקולים...

קצת היגיון על הווליום וגם רמקול שאתה מביא אותו לקליפינג ישמע טוב.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון פשוט, תקנה מגבר שקרוב להספק שלהם.... ואז אתה תיהיה מופתע..

יש לך רמקולים של איזה 100wrms.

זה ברור שהם ישמעו גרוע כשתחבר אותם למגבר של 20wrms של הרדיו.

זה כמו להשים לפרארי מים במקום דלק....

הרמקולים שלך דורשים הרבה יותר מיץ :)

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל קול הוא גל סינוס.

 

כשההד יוניט מגיע לווליום המקסימלי (או קרוב אליו) הוא לא מסוגל לעמוד בעומס אז הוא מתחיל לשלוח גלים מרובעים (סינוס מרובע), דבר שגורם לדיסטורשן ברמקולים ולבסוף לשריפתם (הם זזים הרבה פחות מה-XMAX שלהם והרבה יותר מהר, מה שגורם להם לעומס יתר).

 

בגלל שההד יוניט שולח למגבר גל מרובע - המגבר מגביר את הגל המרובע, ואז לא משנה באיזה עוצמה (אבל הנזק יהיה יותר קריטי בעוצמה גבוהה מן הסתם) - יהיה נזק לרמקולים ואפילו למגבר עצמו.

 

אז כדאי שלא להגיע לווליום הזה בהד יוניט שיגרום לזה.

 

רמקול לא יכול לדעת אם הגל שהוא מקבל הוא גל סינוס או גל מרובע...

בגלל זה קליפינג לא שורף רמקולים.

אם ההספק של הרמקול שמחובר להדיוניט הוא לפחות כפול מההספק של המגבר של ההדיוניט (4x15-20wrms) אז הרמקולים לא ישרפו...

ההדיוניט מסוגל לשלוח לרמקול בסביבות 15-20wrms... במצב של קליפינג רציני הוא ישלח בערך כפול.. שזה 40w , המורל דוטק יכולים לקבל הרבה יותר מזה.

וסתם לידע כללי, ממליצים להביא את המגברים שלנו למצב של קליפינג בשביל להפיק את המקסימום מהם.

יחס של 3:1 ב GAIN בין המגבר להדיוניט הוא הרצוי, כלומר, אם המגבר נכנס ל clipping ב 2volt אז נשלח לו סיגנל של 6volt.

ככה נפיק ממנו את המקסימום.

רק שים לב שבשיטה הזאת הקליפינג - דיסטורשן, לא נשמע. וזה כל העניין פה.

במגברים של סאב ממליצים אפילו יחס של 4:1 ...

כולנו כמעט מביאים את המגברים שלנו למצב של clipping, אחרת הם היו נשמעים חלש מאוד..

יש כאלה שמגביהים אותם לקליפינג רציני בלי להבחין בזה ובגלל זה הם יכולים לפגוע ברמקולים...

קצת היגיון על הווליום וגם רמקול שאתה מביא אותו לקליפינג ישמע טוב.

 

כל מילה בסלע :mm_yeah:

 

אתר טוב יש לTOTORO אה? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש את הבעיה הזאת, ואני אפילו עובד עם מגבר (אעלק, פעם הבאה נקנה משהו שבאמת ידחוף אותם) XPLOD שהוא אומנם נותן טיפה כח, אבל בהחלט לא מעמיד את הקומפוננט בציפיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקראו את הלינק הבא:

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=2100&highlight=clipping

 

אם אחריו יש שאלות, אשמח לענות עליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר שרצוי להוסיף לעניין של כיוון ה GAIN עם test tones, אל תשתמשו ברמקולים שלכם, עדיף שתחברו רמקול בדיקה זול, ותחברו אותו להתנגדות גבוהה אם אפשר.

חיבור טורי של שני רמקולים 4 ohm ל 8 ohm יהיה טוב.

 

בשירים ש totoro הכניס בדיסק לא הצלחתי לשמוע את ה clipping.

יש את השיר של eagles - hotel california (live שהוספתי לו רמות קליפינג שונות, מ 8-9db ומעלה שומעים את ה clipping, מי שמעוניין אני יכול לשלוח לו את זה כדי שיבין מה זה clipping.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להוריד את הדיסק מהאתר וכמו כן יש שם גם איורים שמראים מה זה קליפינג.

 

בכל מקרה אחרי שכבר התעסקתי בעבר עם סקופ, TEST TONES וכל האמצעים האלה הגעתי למסקנה שלמשתמש הממוצע לכוון את הGAIN בצורה המקובלת של לכוון את הרדיו דיסק לכ80% ווליום ולכוון לפי האוזן, זה כל מה שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...