Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6738 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בבניה של מערכת כרגע ואני לא בטוח בשני דברים...

האחד סאב (לא משנה אני עוד ישמע כמה ויחליט)

ושני קרוס אקטיבי... אני מתכוון להגביר hertz hi energy 165 - 3 חלקים בטרי אמפינג

ליתר דיוק ביאמפינג והמיד יעבור דרך הקרוס...

רציתי לדעת האם יותר כדאי לי לקנות HU עם חיתוכם פשוט ולחבר את הזטק המפורסם או אולי TRU F1 שיש מישהו שמוכר פה בפורום.... או עדיף לי להשקיע עוד טיפה כסף וללכת על ה880PRS.

ממה ששמעתי לאיתמר היה נסיון עם שני המצבים.

עצות?

תודה מראש

פורסם

מה שאני מציאה כדאי לא להיסתבך יותר מידי. זה לנסות לעשות דווקה בי-אמפינג. זה אומר, לקחת מגבר 4 ערוצים חזק. להגביר את הוופרים של הסט עם 2 ערוצים של המגבר.את המידראנז' עם טוויטר בעזרת שתי ערוצים נוספים. את הוופר לחתוך בעזרת מגבר שתיקנה.

רק מה שאתה אתה צריך זה לוודא שהקרוס של המגבר מספיק גמיש לזה. לפחות שיהיה חיתוך עד 400 הרץ ב LPF. זה מגברים ברמה גבוה ועולים לא זול. אבל גם ככה תצתרך מגבר חזק ברמה גבוה.

את החיותוך הוופר ב HPF תוכל לעשות ב עזרת HU כימעט בכל HU היום של פילטר LPF HPF בתדרים 50, 80, 125 הרץ. את המידראנז' והטוויטר תחבר דרך קרוס אובר מקורי.

או שיש לך אפשרות נוספת. ליקנות רדיו דיסק. תומך ב 3WAY CROSS ולחבר את הטוויטר, את המידים ו וופרים בניפרד. במקרה הזה תיצתרך עוד 2 ערוצי הגברה לטוויטרים שלך. זה מינימום 3 מגברים. זה גם תלוי ב HU שתיקנה.

למה...? כי למשל באלפיין החיתוך של ערוץ הסאב וופר נעשה עד 200 הרץ, לא יותר. בעזרתו לחתוך את המידבאס (וופר), לא רצוי, כי 200 הרץ זה נמוך מידי. במקרה הזה תצתרך 300 ויותר. יש המון אפשריות.

אתה פשוט חייב לקחת מכשירים ישי להם גמישות. למשל באחד המכשירים של קלריון קיים קרוס 4WAY. שבעזרתו ניתן לחבר סט 3 חלקים פלוס סאב בלי שום קרוסים חיצוניים ובלי חיתוכים במגברים. יחד עם זאת, יש מגברים בעלי אפשרות BAND PASS. שאיתם ניתן לעשות חיתוך למידבאס, משני הצדדים.

ארי את המידבאס אתה חייב לחתוך מלמעתה ב 60 הרץ נגיד ומלמעלה ב ,300, 400, 500 או 800 הרץ, במקרה של סט 3 חלקים!

פורסם

אני קונה עוד מגבר 4 ערוצים לא הוחלט אזיה עדיין מחפש פה בפרום המכירה אחד טוב ובזול

ול880 יש קרוס 3WAY ועם שני מגברים 4 ערוצים אני יגבר כל אלמנט בנפרד וגישור אחד לסאב...

איזה דגם של CLARIOn עם 4way קרוס ?

פורסם

עם יש לך שאלות ספציפיות אני יכול לנסות לעזור...

בקשר לקלריון אני לא זוכר, חפש ברשת, תימצא את הדגם. זה בטח מהדגמים המובילים. אולי יש עוד מכשירים עם אותה אופציה.

אני רק נותן רעיונות.

מה שהבנתי ממך את משתמש באחד המגברים הקיימים שיש לך עכשיו ועוד אחד שתיקנה? איכותי? מה זה איכותי בישבילך. ולאיזה מטרה יהיה המגבר הנוסף? כוונתי, האם החלטתה מה יחובר למגבר הקיים?

פורסם

לJBL שלי אני יחבר בגישור סאב ואת הוופרים של השל הסט...

לעוד מגבר שאני יקנה משהו קטן של 4X40/50/60 אני יחבר את המידים ואת הטוויטרים...

HU אני הייתי סגור על פנסוניק 8803U אבל עדיף לי להוסיף טיפה ל880PRS אולי... לא?

עדיף קרוס של XETEC ? או יש אחד בפורום של TRU

לינק : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=170597&highlight=TRU

או שלהשאר עם ה880PRS

פורסם

אני פשוט אציע כרגע הצעה פשוטה מאוד, תבחן את היכולות של הקרוס של הHU שאתה מעוניין לקנות.

 

תבדוק מה הוא תחום התדרים או תחומי התדרים ותצורות החיתוך (חיבור של הרמקולים) שאתה הולך לעשות.

 

תבחן במקביל מה היכולות של הקרוס החיצוני שאתה מעוניין לקנות.

 

עם הקרוס של הHU לא מספק את הצרכים שאתה צריך - תלך על הקרוס החיצוני.

 

עם הקרוס של הHU מכסה חלקית ואתה עדיין לא רוצה להשתמש בקרוסים של המגברים או קרוסים פאסיביים של הרמקולים - תוסיף את הקרוס החיצוני.

 

עם הקרוס החיצוני הרבה יותר גמיש מהקרוס של הHU ואתה מאמין שיש צורך - תלך על הקרוס החיצוני.

 

אחרת - הקרוס של הHU מספק אותך וחבל לזרוק כסף סתם!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני דווקא הייתי ממליץ ללכת על מכשיר איכותי כגון הPRS880

חוסך הרבה כאבי ראש

מכוון דבר הרדיו מגברים בפלאט מה צריך יותר מזה

 

ד.א - מכשיר בעל 4 WAY

אם אני לא טועה זה הP9 של פיוניר

ו9255 של קלריון

מישהו אמר בוכטה של כסף ?:]

 

הPRS880 עולה כיום 2000 ש"ח שזה כלום לתוצאה שמתקבלת איתו .

פורסם

אני גם בכיף אמליץ על האלפיין 9853 וה55 שעולים קצת יותר אבל לדעתי יש להם קרוס וטיימקורקשיין מעולים ומאוד קלים לתפעול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

כן אבל מכיוון שיהיה לי 3 RCA's אז זה אומר שאחד מהם אני יצטרף לפצל בY והחיתוכים לגבי אותו ערוץ יתפסו לגבי נניח

גם לגבי הטווטרים ולמידים בגלל שהחיתוך הוא לפני יציאת האות והאות נחתך מראש גם מהטווטר וגם מהמיד

בצורה כזאת. אולי גם יש HU עם 4 RCA ? מישהו מכיר? זה יקל לי מאדדדדדדד על הכל...

 

עריכה

~~~~~~

סורי ועכשיו בדקתי ומצאתי Clarion DXZ465MP

ונדמה לי שיש לו 4 RCA's אם תוכל לאשר זאת ?

פורסם

אתה יכול לקחת 3 יציאות למגבר - לתחום את הטוויטרים לבד, לתחום את המידים לבד בבנד פאס

 

ואז את הוופרים והסאב אתה תוחם ביחד - אתה תוחם את הגבול העליון של הוופרים והסאבים בLPF בHU

 

ואת הHPF של הוופרים אתה תוחם במגבר שלהם.

 

את הסאב אתה תוחם LPF במגבר שלו.

 

וכמובן את הRCA שהולך לוופרים ולסאב - אתה מפצל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

יש HU עם 4 יציאות - המחיר בהתאם.

 

קרוס כמו שלי, חדש יעלה סביבות ה1700 שקל בארץ לא כולל שדרוג הרכיבים בפנים (פרסמתי על זה ת'רד שיכול לעזור בעניין - מאוד!).

 

זה קרוס 4WAY אבל אני לא מנצל אותו לסאב כי אני מפריד את הסאב מהאקולייזר של הסט הקדמי שמוזרם לתוך האודיוקונטרול.

 

בעקרון כן - זה פתרון נהדר מבחינת חלוקת תדרים - תיקח בחשבון שזה מוצר ישן יחסית וכבר קשה למצוא כאלה בשוק.

 

מישהו כאן מוכר קרוס טרי-וויי נהדר של "טרו" אם אני לא טועה במחיר ממש טוב - מומלץ, במקרה הכי גרוע תמכור. נדמה לי שמדובר בtfishler

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הקלריונים למינהם מציינים את מספר הערוצים שיש להם בRCA

כלומר

2 יציאות = 4 ערוצים

3 יציאות = 6 ערוצים

וכך הלאה הבנת ?:)

 

ואם כבר לפצל יציאות בשביל 3 WAY מקדימה

אז בדרך כלל מחפשים את הפיצול בין הוופר לסאב

ולא מיד וטוויטר :)

 

כי וופר אתה יכול לחתוך דרך המגבר על ידיי LOWPASS שמגיע בדרך כלל לאיזור ה700 HZ תלוי במגבר

וחיתוך הייפאס על ידי המכשיר

פורסם
יש HU עם 4 יציאות - המחיר בהתאם.

 

קרוס כמו שלי, חדש יעלה סביבות ה1700 שקל בארץ לא כולל שדרוג הרכיבים בפנים (פרסמתי על זה ת'רד שיכול לעזור בעניין - מאוד!).

 

זה קרוס 4WAY אבל אני לא מנצל אותו לסאב כי אני מפריד את הסאב מהאקולייזר של הסט הקדמי שמוזרם לתוך האודיוקונטרול.

 

בעקרון כן - זה פתרון נהדר מבחינת חלוקת תדרים - תיקח בחשבון שזה מוצר ישן יחסית וכבר קשה למצוא כאלה בשוק.

 

מישהו כאן מוכר קרוס טרי-וויי נהדר של "טרו" אם אני לא טועה במחיר ממש טוב - מומלץ, במקרה הכי גרוע תמכור. נדמה לי שמדובר בtfishler

בהמשך לדברייך כבר הרצתי תרד האם ה"טרו" טוב יותר מזטק המפורסם שגם אותו אני יוכל להשיג?

יורד ממנו?

 

וחוץ מזה אף אחד לא ענה האם יש HU עם 4RCA באמת ולא קלריון 4-זה 2... תודה לכל המגיבים!

פורסם

שימוש בקרוס אקטיבי של יחידות הראש הנפוצות אינו מתאים לסט שלושה חלקים.

כל הקרוסים באלפיין,קלריון,פיוניר ואקליפס מותאמים למערכת שהיא 2WAY+ סאב.

רוב חיתוכי הבאנד-פאס של הוופר יהיו עד 200-250HZ שזה נמוך מאוד כמעט לכל מיד עלי אדמות.

 

המכשירים היחידים שתומכים ב3WAY+סאב הם הפיוניר P9 והקלריון DRZ9255\HX-D2.

שהם גם מאוד יקרים וגם קשים להשגה.

 

שימוש בקרוס אקטיבי חיצוני יכול להיות יעיל אם במידה ונקודות החיתוך הם מתאימות לדרישות ההתקנה-בזטק לדוגמא נקודת הפתיחה של הטוויטר היא רק מעל 2.3KHZ שזה גבוה למי שמחפש תדרי חיתוך נפוצים כמו 1.6\1.8\2.0KHZ.

מצד שני גם רוב הקרוסים האקטיביים החיצונים כדוגמת הטרו או הזטק הם רק בעלי חיתוך של 12DB/סלופ ולא 18/24/DBסלופ כמו בפיוניר,אלפיין,אקליפס וקלריון.

 

בנוסף, יתרון בולט של קרוס חיצוני שהוא משמש גם כליין דרייבר ויש קרוסים בעלי פריאווט של 6-13VRMS.

under construction..

×
×
  • תוכן חדש...