Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

Guest רונאלדיניו
פורסם

למה לבחור בעליון על פני התחתון, או להיפך? למה משמש העליון ולמה משמש התחתון. נראה כאילו הם עושים אותו דבר (בניגוד למוט גישור אחורי. פה כבר ההבדל ברור).

פורסם

תחתון זה מוט פיתול , לא גישור.

לגבי מה כל אחד מהם עושה תריץ חיפוש.

 

דיי נדיר לימצא רכבישם שבהם ישנו מיקום ל מוט גישור תחתון וגם לא מחייב שלכל רכב יהיה מוט פיתול, לרוב כן.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
Guest רונאלדיניו
פורסם

בחיים לא שמעתי על מוט פיתול (torsion bar) מקדימה :roll:

 

נדמה לי שלא התבלבלתי - אני מתכוון למוט גישור (strut bar/stress bar/strut brace) ולא למוט מייצב (sway bar/anti roll bar). למיטב ידיעתי יש מוט גישור תחתון. בחיפוש לא מצאתי תשובה :-(

פורסם

מיקדימה למטה זה מוט מייצב (למעלה התכוונתי למייצב לא פיתול)

ומאחורה זה מוט פיתול מה שמקשיח את המיתלה

 

כבונן שזה לא ככה באופן גורף בכל הרכבים.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

חבוב אל תבלבל את הבחור.

 

קיים מוט גישור תחתון, והוא אינו אנטירול-באר/מוט מייצב/סוואי-באר. אלו שני דברים שונים.

 

 

Guest רונאלדיניו
פורסם

שמח שהדיון נפתח מחדש :-)

 

עכשיו שהגענו להסכמה על מושגי הבסיס, אפשר לחזור לשאלה המקורית ולשאול מה השיקולים בבחירת מוט גישור (stress bar/strut brace) קדמי? מתי נבחר בעליון ומתי בתחתון?

פורסם

מדהים איך אנשים כותבים פה "עובדות"... מפליא מאוד!

 

ספר לנו איזה אוטו יש לך רונלדיניו... לפי הידוע לי יש רכבים בהם אין צורך במוט גישור תחתון, ובכל מקרה אתה יכול לצפות להקטנה ניכרת במרווח הגחון.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם
חבוב אל תבלבל את הבחור.

 

קיים מוט גישור תחתון, והוא אינו אנטירול-באר/מוט מייצב/סוואי-באר. אלו שני דברים שונים.

תיקרא שוב מה שרשמתי

 

רשמתי שזה נדיר, לא רשמתי שאין

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

gsi16v , בחיאת, זו לא הפעם הראשונה שאתה מטעה אנשים, לא יודע ?? - אל תענה !!!

 

 

 

מוט פיתול = קפיץ רגיל = Torison Bar , הוא קפיץ מתלה לכל דבר, רק שהוא קפיץ אורכי או רוחבי, תנועת ה"קפיץ" היא ע"י פיתולו סביב צירו, ומכאן השם (תחשוב שאתה מחזיק מקל של מטאטא בשני צידיו ומנסה לסחוט אותו, והוא מעט קפיצי) מופיע בסרן הקדמי בחלק מהטנדרים \ ג'יפים, ובסרן האחורי של רכבים קטנים בעיקר צרפתים העונים לשם פיג'ו (משתמשים בו כי הוא חוסך מקום של קפיץ סליל רגיל בסרן האחורי, דבר שמקטין את המקום של הספסל האחורי ברכב קטן ממילא)

 

 

מוט מייצב = Saway Bar, הוא מוט המחבר בין מתלה ימני ושמאלי (הן מקדימה והן מאחור) ותפקידו להפחית את זוית הגלגול של המרכב, (הוא למעשה מעלה את עומס הקפיץ של הגלגל החיצוני בפניה) לפעמים אינו קיים (בד"כ ברכבים יפנים דור ישן, עקב "מדיניות" תכנון מתלה שונה מהחשיבה הארופאית) עקרונות תכנון מתלה יפני\ארופאי שווה דיון בפני עצמו.

 

תמונה אחת של מוט פיתול (קפיץ) ומוט מייצב

art_TorisonBar.gif

 

 

מוט גישור = STRUT = כל החארטה שמוכרים בארץ, בניגוד לשניים האחרים, זהו חלק פסיבי שתפקידו להקשיח את השילדה, יכול להגיע הן מעל המתלה בנקודת החיבור שלו לשילדה (קדמי או אחורי) והן בחלקו התחתון של המתלה, כדי להקשיח את השילדה בנקודות "תורפה" או בנקודות גמישות שמעוניינים לבטלן לצורך ניהוג חד יותר.

 

 

STRUT אחורי עליון

2rearstrut.JPG

 

 

 

 

STRUT קדמי עליון

 

front_strut_bar.jpg

 

 

STRUT קדמי תחתון

Lower-strut-brace-fitted-om.jpg

אלו היו 60 שניות על מוטות שונים, חלקם חשובים, חלקם מטופשים.

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

שומדבר שאמרתי אינו נוגד מה שרשמת,

 

בנוסף, ישנו מוט פיתול אחורי, הוא יושב בדרך כלל ברכבים בהם ישנו מיתלה H (רוב ההאטשבקים) והוא מקשיח אותו.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
מוט פיתול ... יושב בדרך כלל ברכבים בהם ישנו מיתלה H .. והוא מקשיח אותו.

 

די !!! :mm_mad:

 

קרא שוב את מה שכתבתי, כל מילה:

מוט פיתול = קפיץ !!!

אם יש מוט פיתול - אין במתלה קפיץ !!! (גם במתלה H)

אז מה בדיוק הוא מקשיח ????

 

עכשיו, במקום לקפוץ פעם חמישית ולכתוב שטויות, או לדמיין ולעשות קונספירציות, אם משהו לא מובן, אתה מוזמן לשאול...

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם
די !!! :mm_mad:

 

קרא שוב את מה שכתבתי, כל מילה:

מוט פיתול = קפיץ !!!

אם יש מוט פיתול - אין במתלה קפיץ !!! (גם במתלה H)

אז מה בדיוק הוא מקשיח ????

 

עכשיו, במקום לקפוץ פעם חמישית ולכתוב שטויות, או לדמיין ולעשות קונספירציות, אם משהו לא מובן, אתה מוזמן לשאול...

אחרי שהוצאת לי את העיניים.

אתה בעצמך טועה.

גם אם יש מוט פיתול יש קפיץ.

דוגמא אישית, ב GSI במיתלה הקידמי, יש מוט פיתול בצורת ח וגם יש קפיצים.

במיתלה האחורי שהוא קורת רוחב ישנו מוט (שתיקרא לו איך שאתה רוצה) שהוא מולבש על הקורה (כלומר אפשר להחליף אותו ליותר קשיח) והוא מקשיח את הגמישות של המיתלה, וגם שם יש קפיצים.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

בוריס ממתי שמים מוט פיתול וקפיץ ביחד? נראה לי שאתה מבלבל הגדרות.

מוט פיתול הוא הקפיץ, הפיתול שלו משמש כקפיץ.

פורסם

אבל זה לא מוט פיתול...

 

זה מוט פיתול:

8852XG13.gif

 

27mm%20Torsion%20Bar,%20Milano.jpg

או כאן, המוט ליד הדרייבשאפט:

torsionbarintolowera-arm-hi.jpg

 

ועוד אחת עם מוט פיתול ממש מודגש:

TorsionBarInstallFront.jpg

×
×
  • תוכן חדש...