Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3009 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדני ,יציק ודניאל שלום.

לפני כחודשיים פרסמתי שאלה לגבי החלפת ממיר קטליטי.

CO בסלד נמוך\גבוה = 0.41\1.55

מאז ביצעתי פעולות הבאות:

1) פניתי למעבדה ממוחשבת ובדקתי חיישנים כולל למבדא, המסקנה שלהם

למרות שרגשים אינם חדשים - הם תקינים ויש להחליף את הממיר.

2) החלפתי ממיר לחדש אוניברסלי - התוצאות שבדקתי במוסך :

סלד נמוך - 0.05 עד 0.5 (לא יציב כל הפעלת מאוורר משפיע)

סלד גבוה - 0.3 עד 1 (גם לא יציב , לפעמים מתייצב על 0.2 )

3) הגשתי לטסט פעם שניה - כמובן שנכשלתי.

4) בקשתי ממוסך לעבור בישבילי את הטסט - הם הריצו והכניסו למנוע חומר ניקוי אינזקטורים או שסתומים (אינני בטוח) ורצו לטסט .

התוצאות שהם קיבלו -

0.33 נמוך , 0.23 גבוה .(קבלתי עובר בטסט)

(במשך כל הבדיקות הלמבדא היתה 0.997 עד 1.05)

 

לפי הרגשתי כל הזמן חיפשתי תקלה הלא נכונה ,

למרות שעברתי הפעם את הטסט, אני ממש , ממש לא נרגע .

לא יכול להיות שבכל הבדיקות שביצועו לא יכלו לראות שאולי זה לא בעיית ממיר?

שלא לדבר על לאנוס מנוע עם ספריי ניקוי כלשהו (!! 300 שח)

 

כדי להשיב את השקט הנפשי היתי מודה לכם מאוד מאוד על כיוון של הפתרון .

 

פ.ס. דני, היתי אצל אייל מאשדוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היי

 

ראשית, יש לדעת שרכב תקין ללא ממיר, יראה נתונים ראויים למעט נתון CO גבוה ברמה של 0.8 לערך במקום 0.3 מקסימום. זוהי פעולתו של הממיר כפי שנמדדת במכוני הרישוי.

במצב זה, שאר הגזים יראו נתונים ראויים במיוחד נתון הלמבדה (בתנאי שאין גניבות אוויר והרכב תקין למעט ממיר חסר.)

 

נראה שברכב שלך היה צירוף של תקלות.

 

אם היה CO ברמה של 1.5 וירד ל 0.3-1.00 סימן שהממיר אכן היה תקול/תקול בחלקו.

 

יש לקחת בחשבון שממיר איננו קוסם. הוא אחד הסיבות לתערובת "עשירה" (וכשלון בטסט) אך אין שום מניעה שלא יהיו תקלות נוספות.

 

בכל מקרה, קח לתשומת לבך , שממיר "אמור" להחזיק לא יותר או לא הרבה יותר מ מ160000

קמ' , יש כאלה שיחזיקו מעמד באופן תיקני לבדיקות בטסט לאורך כל חיי הרכב, ויש כאלה שיחדלו מתקינותם גם קודם לקלומטרז' שצויין.

 

לגבי למבדה שהגיע לנתון רגעי מתי שהוא בזמן הבדיקה של 1.05 , הדבר מורה במקרה שלך על יתכנות לחורצ'יק קטן מאוד מאוד באגזוז או בחיבורי הממיר או בכל מקום אחר לאורכו, המזל הוא שברגע ה"קובע" (הבדיקה נערכת למשך של 30 שניות, והתוצאה שנמדדת היא בשניה ה30 , כך למשל, אם 29 שניות כל הנתונים היו תקניים, ובשניה ה30 היתה חריגה, הרכב נכשל, זו גם הסיבה שיש הוראה לבצע מייד בדיקה חוזרת, לאפשר לרכב במדידת השנייה ה30 להיות במצב "אחר" ותקין)

 

לסיכום, נראה לי שאם היית מבצע את הניקוי שבוצע בלבד, הסיכוי לעבור טסט היה נמוך מאוד, אם כי קיים בסבירות נמוכה ביותר.

 

סופה של דעתי, ששילוב השניים (ניקוי וממיר) היה בסך הכל בסדר, במיוחד אם הרכב עבר יותר מ160000קמ', ולאור שהחלפת הממיר הראתה שיפור מכובד בנתונים גם אם היו לא מספקים.

 

 

 

 

אם היינו יודעים את נתוני כל הגזים בכל הבדיקות שנערכו לרכבך, היה ניתן לענות באופן מדעי לשאלתך.

 

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה למומחים -

 

רכב של חבר, מאזדה 626.

ניגש הבוקר לטסט, נכשל על מגבים (יחליף), לוחית רישוי קדמית (יחליף) וזיהום אוויר.

 

ביקשתי שיקריא לי את התוצאות, וקיבלתי שוק.

למבדה: 10

CO: 8 ומשהו.

וזה בסל"ד סרק :roll:

 

ההערכה שלי - בדיקה לא תקינה. הצעתי לחבר לגשת ביום שישי לבדיקה חוזרת לאחר שיתקן את שאר הליקויים ויחמם את הממיר כפי שנאמר בשרשור, אך האם התוצאות הנ"ל בגדר הסביר?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רכב של חבר, מאזדה 626.

ניגש הבוקר לטסט, נכשל על מגבים (יחליף), לוחית רישוי קדמית (יחליף) וזיהום אוויר.

 

ביקשתי שיקריא לי את התוצאות, וקיבלתי שוק.

למבדה: 10

CO: 8 ומשהו.

וזה בסל"ד סרק :roll:

 

..., אך האם התוצאות הנ"ל בגדר הסביר?

התוצאות אינן "בגדר הסביר"

1. למבדה 10 - הנחה שלי היא שהחבר הקריא לא נכון וכוונתו היתה 1.0

2. CO 8, נתקלתי כבר אך אם מתמידים בהשערתי כנראה וזהו 0.8

3. כלל אצבע במזדה 626 וכן MPV מעל 150K - להחליף חיישן למבדה

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) פניתי למעבדה ממוחשבת ובדקתי חיישנים כולל למבדא, המסקנה שלהם

למרות שרגשים אינם חדשים - הם תקינים ויש להחליף את הממיר.

2) החלפתי ממיר לחדש אוניברסלי - התוצאות שבדקתי במוסך :

סלד נמוך - 0.05 עד 0.5 (לא יציב כל הפעלת מאוורר משפיע)

סלד גבוה - 0.3 עד 1 (גם לא יציב , לפעמים מתייצב על 0.2 )

3) הגשתי לטסט פעם שניה - כמובן שנכשלתי.

4) בקשתי ממוסך לעבור בישבילי את הטסט - הם הריצו והכניסו למנוע חומר ניקוי אינזקטורים או שסתומים (אינני בטוח) ורצו לטסט .

התוצאות שהם קיבלו -

0.33 נמוך , 0.23 גבוה .(קבלתי עובר בטסט)

(במשך כל הבדיקות הלמבדא היתה 0.997 עד 1.05)

ערכים לא יציבים של CO ולמבדה מצביעים, לרוב, על חיישן חמצן עצלן.

יתכן שעניין זה פוספס בבדיקת האיבחון שבוצעה ברכבך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התוצאות אינן "בגדר הסביר"

1. למבדה 10 - הנחה שלי היא שהחבר הקריא לא נכון וכוונתו היתה 1.0

2. CO 8, נתקלתי כבר אך אם מתמידים בהשערתי כנראה וזהו 0.8

3. כלל אצבע במזדה 626 וכן MPV מעל 150K - להחליף חיישן למבדה

בהצלחה

בדקתי מולו שלוש פעמים לפחות... כתוב שם 10 בלמדה ו8 בCO.

חשבתי שאולי זה מן קטע כזה של מכון הבדיקה, להכפיל הכל ב10, אבל ערכי הלמבדה המותרים היו כתובים סביב ה1 ולא סביב ה10.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה למבדה 10 . נקודה.

 

באופן תיאורטי, למבדה 1.3 רכב לא מניע! .

 

בפועל ראיתי רכבים שעבדו (הכוונה , מנוע פעל) - (גרוע מאוד ויותר גרוע מזה) עם למבדה 1.3 .

 

קצורו של עניין, שלמבדה 1.3-1.5 אם האוטו בכלל נוסע, פלא אם אפילו יצליח לקרטע בנסיעה.

 

לא היה לו 10 גם לא 1.5 .

 

משהו בתדפיס או בסה, בנקודות שבין הספרות השתבש, או שהוא קורא לא נכון, או שמודפס חלש מאוד, או השד יודע מה, הכל, אבל אין תוצאה למבדה 10

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת גם המחשבה שלי, לכן ביקשתי שיוודא שוב ושוב.

 

ניגש יחד לטסט חוזר ביום שישי.

תודה על העזרה :ok:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב המדובר (626 עם למבדה 10) הגיע הבוקר לטסט חוזר.

הבוחן הודה שהתוצאות אכן לא הגיוניות, עשה בדיקה חוזרת והרכב עבר כמו גדול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

הרכב שברשותי - רנו אקספרס 95' בנזין (עם הזרקה). מצב מעולה, אבל נכשל בטסט על זיהום אויר. להלן ההשתלשלות:

טסט ראשון - הכל בסדר, חוץ מהזיהום. הערכים שנמדדו:

CO סרק - 0.23 (תקין)

CO סל"ד גבוה - 0.42 (לקוי)

למבדה - 1.05 (לקוי)

חום מנוע - 93

 

לאחר טסט זה שמתי תוסף (לא זוכר איזה), והרצתי אותו בנסיעכה ארוכה. שבוע לאחר מכן וטנק וחצי דלק ניגשתי שוב. תוצאות:

CO סרק - 0.28 (תקין)

CO סל"ד גבוה - 0.18 (תקין)

למבדה - 1.05 (לקוי)

חום מנוע - 84

 

בשל שבוע עמוס למדי לא הספקתי לטפל ברכב כלל, אז ניגשתי שוב לטסט לאחר נסיעה בטורים גבוהים ונסיון לחמם הרכב כמה שיותר. טסט שלישי:

CO סרק - 0.18 (תקין)

CO סל"ד גבוה - 0.18 (תקין)

למבדה -1.06 (לקוי)

חום מנוע - 84

 

אין לי כסף להוציא על תיקונים גדולים, מחפש פיתרון או רעיון. אשמח לכל עצה או ניתוח של הנתונים, וכן להמלצות על מקום אמין לטיפול בבעיה. יש לי עוד שבוע הארכה, שגם הוא מסתמן כעמוס למדי, אבל אהיה חייב לעשות זאת בהקדם.

 

תודה רבה לקוראים שהגיעו לשלב זה,

 

נועם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית קורא את השירשור בנושא זיהום האוויר, יתכן ולא היית שואל את השאלה,

 

בכל אופן, חבר, יש לך חור /חורונצ'יק קטן באגזוז (כאפשרות ראשונה), בדוק זאת ואם לא הסתדרת , פנה לכאן שוב.

בדיקה: מומלץ לגשת ל"אגזוזן"..:wink: (מהסוג שמתעסק עם אגזוזים)

לסתום את יציאת האגזוז באמצעות סמרטוט, לבצע זאת היטב, ולבדוק (כאשר האוטו על הליפט) מהיכן הדליפה, ולסתום אותה.

כאמור קיימות עוד אפשרויות,לפי הנתונים, בזה נראה שתסיים.

בברכה ובהצלחה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש פה מישהו שכול לענות לי על שאלה דיי מוזרה :

איך כל הרכבים המשופרים עוברים טסט ובעיקר אילו ללא הממיר ?????

אם יש למישהו את התשובה אני אשמח לדעת כיוון שאין לי ממיר ברכב (הייתכן שישנה איזו שהיא קומבינה במכוני הבדיקה ?) .....

 

תודה לעונים - גיא ....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנת 94' נבדקים בסל"ד סרק בלבד, תכולת CO מותרת עד 1%.

רכבי 94' עם הזרקה וממיר בעת שנפסלים בטסט על זיהום אויר, הפתרונות זהים לאלו של הבד' החדשה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3009 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...