Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם יש סיקוי שהכשל בבדיקה ללא ממיר? במקור ברכב יש ממיר אך הוא הגיע לסוף חייו ואני רוצה להחליפו בצינור רגילל... הרכב הוא הזרקה, אם זה משנה.

SUZUKI Ignis Sport

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

50-50

לא ניתן לשערך זאת.

היו ועדיין ישנם רכבים שצולחים את הטסט ללא כל בעיה גם ללא ממיר, מאחר והבדיקה מתבצעת רק בסל"ד סרק.

לידיעתך, עלות ממיר תחליפי לרכבך - 700-800 ש"ח(כולל עבודה).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפונטו ספייס אוטומטית 2001 עם ~80K ק"מ לאחרונה יש, לדעתי, צריכת דלק מעט גבוהה.

 

בנסיעות 100% בעיר האוטו צורך 9.1 ק"מ לליטר. זה מדוד מס' פעמים לפי מילוי דלק, לא לפי המחשב שמראה כאילו צריכה של 9.8-10.1.

 

חלק מהנסיעות הן בפקקים קלים ולרוב עם מזגן. בעבר גם בנסיעות בעומס קל זה היה לא יותר מ- 10.

לא הצלחתי למדוד מחוץ לעיר כי הנסיעות הן ת"א-י-ם ואני נוסע גם אחרי זה לא מעט בת"א.

 

במוסך מורשה פיאט התחברו למחשב ואמרו שצריך להחליף חוטי הצתה (תקלת miss fire??) (המצתים היו די חדשים). לטענתם אחרי זה העסק הסתדר.

לצערי, צריכת הדלק לא השתנתה בכלל ורק מה שקרה הוא שהמחשב החל להראות צריכה טובה יותר - 10.1 לעומת 9.8, לפני.

 

אתמול להפתעתי האוטו עבר טסט. שמתי השבוע את התוסף ליקווי-מולי גולד לייבל ונסעתי איתו איזה 200 ק"מ, בעיר. בהמתנה במכון העלתי טורים מדי פעם ל-2000.

 

שאלה: האם מנתוני בדיקת הזיהום שצירפתי ניתן בכל זאת ללמוד משהו על בעיה אפשרית ברכב (אגב,מסנן האוויר די חדש)?

 

תודה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיץ הרבה אנשים מתלוננים על צריכת דלק מוגברת - הם שוכחים שהמזגן עובד שעות נוספות והפקקים בעיר הם בגדר ה"בלתי נסבלים" יחד עם מזג-אויר חם במיוחד שאינו משפר את יעילות הבעירה של המנוע.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה: האם מנתוני בדיקת הזיהום שצירפתי ניתן בכל זאת ללמוד משהו על בעיה אפשרית ברכב (אגב,מסנן האוויר די חדש)?

 

תודה.

לא, ללא נתוני 4 גזים מלאים לא ניתן לקבוע כלום.

ניתן רק לראות שהממיר טקליטי שלך לא בשיא כושרו. 0.2% CO. ואין לכך משמעות על תצרוכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיץ הרבה אנשים מתלוננים על צריכת דלק מוגברת - הם שוכחים שהמזגן עובד שעות נוספות והפקקים בעיר הם בגדר ה"בלתי נסבלים" יחד עם מזג-אויר חם במיוחד שאינו משפר את יעילות הבעירה של המנוע.
לא איציק זה לא המצב אצלי - בעיית צריכת הדלק הגבוהה יותר החלה עוד באביב ועוד לפני שהאוטו היה נוסע רוב הזמן עם מזגן אלא רק ממש מיעוט מהזמן. מה שמוזר הוא שלא ראיתי שינוי חד בצריכת הדלק מאז תחילת הקיץ והפעלת המזגן רוב המזגן. ממש עלה בקצת. למעשה צריכת הדלק נעה בין 9.1 רוב הזמן לבין 9.3. אני גם ממש לא נוסע בפקקים כבדים זה יותר בקטע של קצת עומס.

 

לפי מה שאני מבין מהתשובה של דניאל (תודה) מה שצריך לעשות זה בדיקת 4 גזים ואז נדבר שוב.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0.997 ללמבדה , ו0.21 לCO , אלה נתונים שאינם אופטימליים, נתוני הלמבדה מצביעים על תערובת עשירה כמעה מחד, מה שמאושר על ידי נתון הCO אם כי לכאורה, נראה שלCO אכן יש תוצאה של פעולת ממיר שאינה במיטבה.

 

הבעיה אינה חמורה, ניתן לטפל בה בתוסף איכותי,

אם לא מסתדר, יש לבדוק לחץ דלק שאינו גבוה מידי, נתון טמפ' מנוע מדוייק למחשב ועוד.

לגבי תקלת MIS_FIRE , אכן יכולה להיות נובעת מחוטי הצתה תקולים, אם כי יש להבין כי קוד תקלה זה הינו מאוד איכותי לגבי איתור צילנדר שאינו פועל במיטבו,אך אופי התקלה יכול לנבוע הן מתוצאת הצתה לקויה , והן מתוצאת הזרקה לקויה, והן מתוצאות דליפות אוויר, תקלה (גם שולית) מכנית בפעולת הצלנדר ותאי השריפה והשסתומים שלו ועוד.

שם התקלה לכאורה מצביע על כיוון ההצתה, אך ממש , אבל ממש, לא בהכרח.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפונטו ספייס אוטומטית 2001

שאלה: האם מנתוני בדיקת הזיהום שצירפתי ניתן בכל זאת ללמוד משהו על בעיה אפשרית ברכב

אמר דניאל , ובצדק, לא ניתן ללמוד הרבה ללא תוצאת שאר הגזים.

אך יש כאן משהו מוזר - CO בסל"ד סרק נמוך משמעותית מסל"ד גבוה.

עקב חוסר בנתון למבדה בסרק/נתון חמצן, קשה לדעת, אך יש סיכוי לא רע להצתה לקויה.

הייתי בודק מה הוא אורך חיי חיישן החמצן (למבדה) ברכב, יכול להיות שמתקרב לקיצו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש אילו פעולות ניקוי מסויימות למנוע שאני חייב (בכדי שיהיה סיכוי שאני יעבור את הטסט ) לעשות כיוון שאין לי ממיר ???

ואם כן אפשר לדעת מה הן בצורה מסודרת (כי כל פעם שמדברים בפורום על חומר מסויים ישנם כל מיני דעות ) ....

 

תודה מראש -גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום פעולת ניקוי לא תעזור לרכבך.

כל עוד לא תרכיב ממיר, רכבך לא יצלח(באופן חוקי) את בד' פליטת הגזים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

50-50

לא ניתן לשערך זאת.

היו ועדיין ישנם רכבים שצולחים את הטסט ללא כל בעיה גם ללא ממיר, מאחר והבדיקה מתבצעת רק בסל"ד סרק.

לידיעתך, עלות ממיר תחליפי לרכבך - 700-800 ש"ח(כולל עבודה).

אז למה התכוונתה ????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכבים משנת יצור 94' אשר מצויידים בממיר מייצורם, אין ליחס מידע זה לגבי רכביפ משנת יצור 95' ואילך.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, כל הכבוד על השירשור מלא המידע המקצועי!

 

אני לצערי לא השכלתי להציץ כאן לפני הטסט, ועברתי סאגה שיכולה אולי להחכים קצת לאחרים, ואחרי הסיפור יש גם שאלה:

 

מדובר ברנו 19 1400 95, 220000 ק"מ. הכנסתי אותה למוסך "טכנוקאר" בפ"ת, מוסך שאמורים להיות לי איתם יחסי אימון טובים.

 

הרכב הוכנס למוסך לטיפול ובקשה לבדיקת נושא ה- 4 גאזים. נמסר לי שלרכב יש CO גבוה מאוד והמחשב מציין בעייה בחיישן החמצן (מסרו לי מספרים, אבל מתוך העבודה לא היה לי את הסבלנות לרשום ואני לא זוכר.

הדיאגנוזה - ממיר לא תקין שחייבים להחליף, ורק אז לבדוק את מצב חיישן החמצן (לבדוק מבחינתם זה להחליף ולראות מה קורה). הציעו לי ממיר מקורי ב- 1000 ש"ח בערך +כ- 200 ש"ח עבודה - ממיר חליפי, אמריקאי, הם אמרו, עולה 1200 ש"ח, אז חבל על הזמן בכלל.

 

בדקתי עם האגזוזן שלי - 800 ש"ח לממיר חליפי אמריקאי, כולל הכל (המחירים במורשה הם ללא מע"מ, אצלו כוללים ה-כ-ל, גם חשבונית.

 

(לצד נושא זיהום האוויר, היתה לי בעיה שהחימום של תא הנוסעים לא עבד. ביקשתי במורשה לבדוק מה צריך לעשות. התשובה היתה פירוק הרדיאטור הפנימי, ניקוי אם אפשר והחלפה אם לא - משהו בסביבות ה- 2000 ש"ח. האגזוזון שיחרר סתימה ברדיאטור ב 150 ש"ח כולל!)

 

החלפתי ממיר והלכתי לטסט. לא עבר, החלפתי חיישן חמצן (חליפי, 400 ש"ח) ועברתי - רק מה, עכשיו המנוע נוטה (בעדינות) לצלצל! יש למישהו רעיון?

 

תודה, ושוב, כל הכבוד על העזרה שאתם נותנים כאן!

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, כל הכבוד על השירשור מלא המידע המקצועי!

 

אני לצערי לא השכלתי להציץ כאן לפני הטסט, ועברתי סאגה שיכולה אולי להחכים קצת לאחרים, ואחרי הסיפור יש גם שאלה:

 

מדובר ברנו 19 1400 95, 220000 ק"מ. הכנסתי אותה למוסך "טכנוקאר" בפ"ת, מוסך שאמורים להיות לי איתם יחסי אימון טובים.

 

זה לא אומר, כלום, אינני מצביע על מוסך כזה או אחר, פשוט , התחום הינו "חדש" ובודדים יודעים לבצע בדיקה ראויה טרם החלפת חלקים שלעיתים אין צורך בהחלפתם, עובדה החלפת ממיר ולא עברת טסט (למרות שממיר אמור לא לפעול תמיד כראוי לאחר 160000קמ') מנתוני הגזים לא ניתן לדעת אם החיישן תקין או לא , אלא בדיקה נקודתית ראויה ומקצועית לחיישן הכוללת בדיקה בסקופ מעבדתי ייעודי.

 

הרכב הוכנס למוסך לטיפול ובקשה לבדיקת נושא ה- 4 גאזים. נמסר לי שלרכב יש CO גבוה מאוד והמחשב מציין בעייה בחיישן החמצן (מסרו לי מספרים, אבל מתוך העבודה לא היה לי את הסבלנות לרשום ואני לא זוכר.

 

אם סקנר שחובר לאוטו, ככל שחובר כזה הראה על תקלה בחיישן חמצן, אזי היה ראוי קודם ולפני הכל להחליפו, ולא משהו אחר, נראה אם כך שהדיאגנוזה היתה (אמנם קלה) --נכונה.

 

הדיאגנוזה - ממיר לא תקין שחייבים להחליף, ורק אז לבדוק את מצב חיישן החמצן (לבדוק מבחינתם זה להחליף ולראות מה קורה). הציעו לי ממיר מקורי ב- 1000 ש"ח בערך +כ- 200 ש"ח עבודה - ממיר חליפי, אמריקאי, הם אמרו, עולה 1200 ש"ח, אז חבל על הזמן בכלל.

 

בדקתי עם האגזוזן שלי - 800 ש"ח לממיר חליפי אמריקאי, כולל הכל (המחירים במורשה הם ללא מע"מ, אצלו כוללים ה-כ-ל, גם חשבונית.

 

(לצד נושא זיהום האוויר, היתה לי בעיה שהחימום של תא הנוסעים לא עבד. ביקשתי במורשה לבדוק מה צריך לעשות. התשובה היתה פירוק הרדיאטור הפנימי, ניקוי אם אפשר והחלפה אם לא - משהו בסביבות ה- 2000 ש"ח. האגזוזון שיחרר סתימה ברדיאטור ב 150 ש"ח כולל!)

 

ניתן לשחרר את הצינורות של הכניסה והיציאה מתא המנוע ולבצע שטיפה בלחץ מוגבל, תוך לקיחת סיכון שלך, שאם הרדיאטור הפנימי לא יחזיק, הוא יפרוץ ואז לא יהיה מנוס מהחלפתו, או ביטלו על ידי גישור שני הצינורות, הנכנס והיוצא. עלות משוערת (ויש סיכון) 150-300 שח.

 

החלפתי ממיר והלכתי לטסט. לא עבר, החלפתי חיישן חמצן (חליפי, 400 ש"ח) ועברתי - רק מה, עכשיו המנוע נוטה (בעדינות) לצלצל! יש למישהו רעיון?

 

במצב כזה, יש לחבר מכשיר 4 גזים, ולהסיק מכך האם התערובת ענייה, והאם הצילצול נובע מיחס אוויר דלק לא ראוי.

יש לוודא שלא בוצע שום שינוי כזה או אחר בזמן העבודה\ ובמיוחד שחיישן החמצן פועל כראוי מבחינת סיגנל, צורה וזמן, ושאינו תקוע בהוראה למחשב (0.9וולט) קבוע או דומה.

 

תודה, ושוב, כל הכבוד על העזרה שאתם נותנים כאן!

 

דב

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...