Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אונו 93: מים ירוקים בשטיח ליד הנהג


stio
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 4957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב וחג שמח

 

חזרתי מנסיעה ארוכה עם הרכב שכללה עמידה בפקקים (חג או לא חג?..) וכשהחנתי את הרכב גיליתי מים ירוקים בשטיח שליד הנהג (על השטיח, לא מתחת). בנוסף, ברז החימום לא מתפקד ותקוע על מצב חימום.

 

האם זה סופו של הרדיאטור חימום הפנימי ושל ברז החימום? כמה כל העסק צריך לעלות והאם מתקנים את התקלה במוסך למכונאות כללית או אצל חשמלאי?

 

מדובר על פיאט אונו 93', 70S 1.4 עם מזגן מקורי. במשך כל התקופה שהרכב אצלי (6 וחצי שנים) לא נגעתי בחלקים הנ"ל.

 

תודה מראש,

גיא.

 

העתק: מועדון פיאט ישראל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הכיוון צריך להיות מזגניסט ולא מכונאי או חשמלאי.

יודע מה - עזוב. אתה גר ליד חיפה, לא? גש למצת אור. לא בהכרח שהנזילה מהרדיאטור, יתכן והיא מבאנד רופף או מהברז הסורר שלך. יתכן וכדאי גם לבצע מעקף לרדיאטור חימום עד סוף הקיץ ואז לשקול החלפה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו שמתי לב שגם המדחס לא עובד.

המאוורר במהירות 0 מתוך 3 (לא עובד), אני לוחץ על הכפתור, הנורה הכחולה נדלקת, שומעים קולות של אוויר מהפתחים ואפילו יוצא טיפה אוויר, אבל המדחס לא נדלק, וגם מאוורר הרדיאטור לא נדלק על המהירות השנייה. (כשהמדחס עובד המאוורר תמיד עובד על מהירות 2).

 

מה לדעתכם הבעיה? האם הלך המדחס?! :| בקיץ שעבר הוא עבד מעולה.

 

תודה מראש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם לא, אין שום תגובה מהמדחס חוץ מזה שהנורה הכחולה דולקת.

פעם שהייתי מדליק אותו הייתי שומע "קליק", מאוורר הרדיאטור היה נדלק על מהירות גבוהה וביצועי המנוע היו קצת פוחתים, עכשיו- כלום.

 

נ"ב

תודה רבה על הקבצים, שמרתי אותם על המחשב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקיץ שעבר מיליתי גז למערכת כי הוא ברח, אבל לא תיקנתי את הדליפה.. אני לא בטוח שזאת הבעיה משום שיש שם דליפה איטית מאוד שרק כל כמה שנים צריך למלא מחדש.

 

בעיניין הפיוז והרצועה: איפה הרצועה נמצאת כדי לראות אם היא קרועה ואיפה הפיוז נמצא? יש קופסא כזאת בתוך התא מנוע של קבלים ופיוז אחד, יכול להיות שהוא של המדחס?

 

את מערכת החימום אני יכול לעקוף ע"י ניתוק הצינורות (אני גם חיברתי אותם מחדש בעצמי בתחילת החורף) הבעיה היא במדחס.

 

תודה מראש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב הראשון תבצע מעקף לרדיאטור חימום, כדי למנוע את המשך הנזילה. לקראת החורף הבא תחשוב מה אתה רוצה לעשות עם הנזילה.

 

לגבי הדליפה - טבעה של דליפה להתגבר עם הזמן. ייתכן שהדליפה החריפה וכל הגז אבד. מתי לאחרונה הפעלת את המזגן?

בדיקה פשוטה ובסיסית ביותר - חפש את ונטיל מילוי הגז על הצנרת, ותן עליו לחיצה קצרה עם מפתח או מברג. בדוק אם משתחרר גז בלחץ מהמערכת או שלא קורה כלום. לדעתי האופציה הסבירה היא השנייה.

 

הרצועה נמצאת על המדחס עצמו. לא מכיר את תא המנוע של האונו, אז או שתצרף תמונה, או שפשוט תעקוב אחרי צינורות הגז. אתה גם יכול לחכות לרפי לין היקר שבוודאי מכיר בע"פ את מיקום המדחס :lol:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפעלתי את המדחס פעם אחרונה בפברואר והוא עבד. אני תמיד נוהג להפעיל את המזגן כמה פעמים במהלך החורף לכ- 10 דקות בכל פעם כדי שלא יהיו בעיות אח"כ, מסתבר שזה לא ממש עוזר או שלי פשוט אין ממש מזל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מנוס מלפנות לבעל מקצוע ולבצע בדיקות על הרכב.

 

לגבי המים הירוקים- נעלם לך נוזל קירור או שלא?

 

לגבי המזגן- ללא בדיקת לחצים במערכת כל הדיון מיותר. בשביל זה יש לגשת לבעל מקצוע (אלא אם יש לך מניפולד ושעוני לחץ למערכת מיזוג).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, תודה רבה על התשובות, אני אתקן את התקלה בקרוב אצל בעל מקצוע ואח"כ אעדכן.

לגבי הנוזל קירור- אין יותר נוזל קירור על השטיח ליד הנהג וכמעט לא חסר מים ירוקים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתיך (פיוז) המדחס הנו של 15 אמפר ונמצא בתוך תיבת ממסרי ונתיכי המזגן שבתוך תא המנוע בצד ימין.

דני זומרשטיין הנו המקצוען המומלץ לטיפול ותיקון במזגנך.

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים- עשיתי כמה בדיקות:

 

1. ברז החימום מעביר בין חום לקור אחרי כמה משחקים עם הבורר- כרגע הנ"ל תקין.

2. יש גז במערכת (הוצאתי ממש טיפונת גז).

3. פיוז המדחס 15 אמפר נבדק ונמצא תקין לחלוטין.

4. נזילת המים הירוקים- נמשכת אבל בכמויות מזעריות (הרדיאטור לא מאבד מים).

 

כרגע המערכת מוציאה אוויר רגיל ולא קר, המדחס מסרב לפעול בכל תוקף בשום מצב (נורת ביקורת כחולה נדלקת אבל המדחס לא נדלק, ומאוורר הרדיאטור נשאר פועל על מהירות ראשונה לסירוגין).

 

אני כבר התייאשתי, מה זה יכול להיות בהתחשב בעדכונים האחרונים?

חוץ מזה אין שום בעיות ברכב, האו משייט על 120 קמ"ש בקלות וסוחב מצויין.

 

תודה מראש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאתה מתעקש לשבור את הראש. תקפוץ אל מצת אור שיבדקו ויסדרו לך את התקלה. על אמינות ומקצועיות של המקום כתבו לא מעט וגם אתה מכיר אותם היטב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...