Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על "התעייפות" בלמים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאשר אני רוצה להאט בירידה, אני משתמש בבלימת מנוע (מעביר להילוך נמוך יותר) ולוחץ קלות על הברקס רק כדי להדליק את אורות הבלמים. השאלה שלי היא האם שימוש אפסי שכזה בבלמים ברציפות לזמן ממושך יכול לגרום ל"התעייפות" בלמים שאינה זניחה.

תודה למשיבים!

Serpent

פורסם

מה שאתה עושה לא טוב!

 

צריך לבלום למהירות של ההילוך הנמוך ממנו אתה רוצה לקבל בלימת מנוע,

בעזרת הבלמים, ואז לשלב אותו.

אם אתה ישר מעביר להלוך אתה הורס את הגיר.

 

בכל אופן, זוהי שאלה לפורום טכני, מה גם שהיא לא מובנת:

מה זאת אומרת התעייפות בלמים? התעייפות מלא לעשות כלום?? :roll:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

אני כשאני נוהג בידני תמיד מוריד הילוך, האוטו מעלה טורים, ואני מאט עם המנוע... :shock:

ככה לימדו אותי...

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם
מה שאתה עושה לא טוב!

 

צריך לבלום למהירות של ההילוך הנמוך ממנו אתה רוצה לקבל בלימת מנוע,

בעזרת הבלמים, ואז לשלב אותו.

אם אתה ישר מעביר להלוך אתה הורס את הגיר.

 

בכל אופן, זוהי שאלה לפורום טכני, מה גם שהיא לא מובנת:

מה זאת אומרת התעייפות בלמים? התעייפות מלא לעשות כלום?? :roll:

 

צריך להבדיל בין 2 מקרים:

 

1. הוא משלב להילוך הנמוך, והסל"ד עולה מעבר לקו האדום - לא רצוי, יש לשלב להילוך גבוה יותר או לבלום בעזרת הבלמים ואז לשלב את ההילוך הנמוך מבלי להיכנס עמוק לתחום האדום.

 

2. שילוב להילוך נמוך מבלי להיכנס לסל"ד גבוה מדי - אין שום בעיה לשלב, נניח, הילוך שני ב-80 אם זה יתן 5500 סל"ד למשל. זה סל"ד לא-נמוך אבל לא יגרם כל נזק למנוע. יכול להיגרם בלאי לסינכרונים בגיר בהורדת ההילוך, ניתן להפחית בלאי זה ע"י שימוש בטכניקת גז-ביניים, אשר בשילוב עם בלימה כבר נקרא "עקב-אגודל" (והמהדרין יוסיפו גם דאבל-קלאץ' אבל בשביל זה צריך להיות עוד יותר מיומן בטכניקות האלו, קודם תתחיל בדברים הפשוטים יותר)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
מה שאתה עושה לא טוב!

 

צריך לבלום למהירות של ההילוך הנמוך ממנו אתה רוצה לקבל בלימת מנוע,

בעזרת הבלמים, ואז לשלב אותו.

אם אתה ישר מעביר להלוך אתה הורס את הגיר.

 

בכל אופן, זוהי שאלה לפורום טכני, מה גם שהיא לא מובנת:

מה זאת אומרת התעייפות בלמים? התעייפות מלא לעשות כלום?? :roll:

 

הוא אומר שהוא לוחץ קלות על הברקס ושואל אם כך הוא פוגע איכשהו בבלמים..

בעיקרון אם זה מאד חלש אז לא, תלוי מאד עד כמה אתה לוחץ..

בשביל זה בעצם נועד ABW או בשפה פשוטה מקדימור, הוא מפעיל את אורות הבלם כל פעם שהגז לא לחוץ וכך חוסך ממך את הפעולה הנ"ל.

 

באיזשהי מידה אני מאמין שזה כן פוגע בבלם, תלוי גם איך הבלמים מכוונים אצלך, יכול להיות שהבלם פחות רגיש ועם לחיצה קטנה שמדליקה את האורות מאחורה הבלם לא עושה שום פעולה וכמובן שלא נגרם לו שום נזק.. אבל אולי כן :) תלוי בבלמים שלך ובכמה אתה לוחץ..

 

נ..ב- אפשר להשתמש בזה אם אין מקדימור רק כשמישהו ממש מתקרב אליך, לא ביג דיל כל העניין.

פורסם

אנשים כאילו להתעורררררררר

מה זה חשוב אם זה שוחק את הבלמים או לא, לא תבלום?! מה תעשה? תפתח מצנח?

והאם למצנח יש בלאי אחרי הרבה פתיחות שלו? ומה אם יהיה בו חור? קיים מצנח חלופי?

איזה שאלות, לפעמים אפשר להתחרפן

 

ועוד דבר:

 

בשביל זה בעצם נועד ABW או בשפה פשוטה מקדימור, הוא מפעיל את אורות הבלם כל פעם שהגז לא לחוץ וכך חוסך ממך את הפעולה הנ"ל.

לא בדיוק, הוא מפעיל את אור הבלם כשאתה מוריד בפתאומיות את הרגל מהגז.

פורסם
אנשים כאילו להתעורררררררר

מה זה חשוב אם זה שוחק את הבלמים או לא, לא תבלום?! מה תעשה? תפתח מצנח?

והאם למצנח יש בלאי אחרי הרבה פתיחות שלו? ומה אם יהיה בו חור? קיים מצנח חלופי?

איזה שאלות, לפעמים אפשר להתחרפן

 

ועוד דבר:

 

בשביל זה בעצם נועד ABW או בשפה פשוטה מקדימור, הוא מפעיל את אורות הבלם כל פעם שהגז לא לחוץ וכך חוסך ממך את הפעולה הנ"ל.

לא בדיוק, הוא מפעיל את אור הבלם כשאתה מוריד בפתאומיות את הרגל מהגז.

 

הפעולה שהוזכרה ע"י SERPENT לא נועדה בכדי לבלום אלא רק לגרום לנהגים מאחורה לחשוב שהוא בולם.. הוא שאל בעצם אם זה יפגע בבלמים או לא.. ברור שהוא ישתמש בבלם כשהוא צריך כמה שזה ישחוק אותם.. זה לא קשור, מה שכן זה לא נושא כל כך עקרוני כי זה תלוי בבלמים שיש לו\ במידה שהוא לוחץ על הבלם כדי להאיר מאחורה וזהו נקודה.

 

לגבי הABW אתה צודק, תודה

פורסם
כאשר אני רוצה להאט בירידה, אני משתמש בבלימת מנוע (מעביר להילוך נמוך יותר) ולוחץ קלות על הברקס רק כדי להדליק את אורות הבלמים. השאלה שלי היא האם שימוש אפסי שכזה בבלמים ברציפות לזמן ממושך יכול לגרום ל"התעייפות" בלמים שאינה זניחה.

תודה למשיבים!

Serpent

 

אם אתה רוצה להאט בירידה: גז ביניים + הורדת הילוכים + ב-ל-י-מ-ה ייספקו לך את מה שאתה רוצה.

להדליק את אורות הבלימה סתם זה מיותר (עצם הפעולה גם מיותרת) - גם אם אתה רק שומר על מהירות קבועה.

 

בשביל פאקינג 60-100 שח לסט רפידות קדמיות ועוד 100-300 ש"ח לסט צלחות בלם מסכנות, לא הייתי מקדיש מחשבה על בלאי לברקסים. יותר חשוב שלא תטגן אותם ותשתמש בהם בתבונה.

 

ברקסים ברכב ממוצע מחזיקים בין 25 ל 60 אלף ק"מ (יש גם מקרים קיצוניים של 15K ו 80K ואף יותר) - תעשה את החישוב שלך כמה זה "משתלם" לשמור עליהם.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שימו לב, שלזכרוני מדובר על רכב אוטומטי!

 

אני לא מבין בגירים אוטומטיים כ"כ, אז עדיף שמישהו אחר יתן את התשובה.

 

בכל אופן ביצוע של גז ביניים לא אפשרי, ובלימה באמצעות הגיר יכולה לגרום נזק לדעתי, כמובן תלוי באופן השימוש.

כמו שאיציק אמר, העלות להחליף מכלולי בלמים היא נמוכה ובטלה בשישים לעומת בעיות גיר (בהנחה שהורדה כזאת אכן גורמת נזק, נחכה לתשובות המומחים).

יובל.

פורסם
שימו לב, שלזכרוני מדובר על רכב אוטומטי!

 

אני לא מבין בגירים אוטומטיים כ"כ, אז עדיף שמישהו אחר יתן את התשובה.

 

בכל אופן ביצוע של גז ביניים לא אפשרי, ובלימה באמצעות הגיר יכולה לגרום נזק לדעתי, כמובן תלוי באופן השימוש.

כמו שאיציק אמר, העלות להחליף מכלולי בלמים היא נמוכה ובטלה בשישים לעומת בעיות גיר (בהנחה שהורדה כזאת אכן גורמת נזק, נחכה לתשובות המומחים).

 

איציק דיבר על בלאי של בלמים, מה שאתה מציע זה להסתכן בלאבד אותם לגמרי בגלל עומס יתר. גם ברכב אוטומטי, בירידה ארוכה מורידים הילוך, לשם כך קיימים בבורר ההילוכים אותם מספרים 1,2,3 פרט ל-D.

 

לא הבנת, קראי את ההודעה של Serpent הראשונה.... אין קשר לירידה ארוכה שבה מובן ולגיטימי השימוש בבורר ההילוכים, מדובר כאן על נסיעה בתור העיר ללא שימוש בבלמים.

 

הסברתי להם שזה רכב אוטומטי שכן אין אפשרות לבצע טכניקות שהם הציעו לו.

יובל.

פורסם

שימוש מוגזם בבלימת מנוע הוא לדעתי טכניקה לא נבונה. אסביר, אנמק ואפרט:

שימוש סדיר בבלימת מנוע אולי מוריד לך את הבלאי בבלמים, שככה יחזיקו לך עוד אלו ואלו ק"מ ויחסכו לך כמה גרושים. באמת גרושים.

לעומת זאת, הבלאי לקלאץ' שנאלץ לשמש כבלם בעת העברת ההילוך תוך שהוא עובד מול התנגדות המנוע, או אפילו להחליק קצת אם הוא בסוף ימיו - הוא בלאי קצת יקר יותר...

זה כשמדובר בהילוכים ידניים, מה המשמעות לגיר אוטומטי? מישהו יכול להוסיף?

בנוסף - לדעתי קיים גם בלאי מסויים למנוע בפעולה כזאת. למעשה הקראנק והטלטלים צריכים לעבוד מול התנגדות גבוהה יותר, אם כי אני לא בקיא ברמת הבלאי שנגרם כך, ואשמח אם מישהו יבהיר את זה.

 

בכל מקרה - בלימת מנוע נועדה בעיקר לירידות ארוכות, בהן יש חשש להתחממות יתר של הבלמים ונוזל הבלמים. בתנאי נהיגה נורמליים - אני ממליץ להשתמש בבלמים, ולהחליף אותם בזמן.

פורסם

כל נושא בלימת המנוע הוא תוצר של ברקרסים של פעם אפרט:

ליפני הרבה שנים (לא זוכר כמה ) החומר שמימנו היו עסויים הברקסים היה נישרף לאחר שימוש ממושך דבר שהיה גורם לאיבוד מוחלט של הבלמים

היום הבלמים עשויים מחומרים שונים לגמרי שאינם מיתלקחים וחלקם אפילו משברים את אחוז הבלימ ככול שהטמפרטורה שלהם עולה

ולכן מיכיוון שמחיר הרפידות הוא אפסי לעומת כל נזק שיגרם לאחד ממיכלולי המנוע עקב שימוש ממושך "בבלם מנוע" עדיף וכדאי והרבה יותר תורם לשליטה על הרכב זה להישתמש בבלם גם בצורה ממושכת יותר

MIKE 306

פורסם

אחדד את השאלה.

הכוונה שלי היא לירידה ארוכה. לירידה קצרה שאינה תלולה אני לא טורח להוריד הילוך (רכב אוטומטי כלומר לקבוע הילוך נמוך יותר, שלישי לצורך העניין, כהילוך הגבוה ביותר בו התיבה יכולה להימצא). בלימת מנוע שכזו היא לצורך האטה ולא לצורך שמירה על מהירות קבועה. הרי כל עניין לחיצה מינימלית לשם הדלקת אורות הבלם (צדק מי שהעיר על מקדימור, אני נגד עניין המקדימור בכל מקרה) בהאטה בבלימת מנוע רלוונטי רק אם באמת מאטים.

כוונתי בהתעייפות היא הקטנת יכולת הבלמים לבלום, זמנית, כתוצאה מעומס ממושך עליהם.

הבהרה אחרונה - אני לא מחפש לחסוך כאן על בלאי של רפידות. אני כן מחפש פיתרון בלימה נכונה, שתשלב שמירה על יכולת טכנית של האוטו על הכביש באותו זמן וגם אזהרה נאותה לאחרים על הכביש. זו גם הסיבה שמקום הדיון כאן ולא בפורום טכני.

 

שוב תודה לכל המשיבים :)

Serpent

×
×
  • תוכן חדש...