Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8378 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה התחיל בהרגשת בטן, ואחרי זה גם מישהו אמר את זה פה בפורום.

 

האם יש נזק כלשהו אם בולמים על קטע כביש משובש או למשל הר-האטה?

זה נותן הרגשה כאילו ה"שיכוך - כאבים" של הבולמי זעזועים נפגע...

 

האם נגרם נזק?

מהי המהירות המומלצת לעבור את אותם הרי האטה?

אני משתדל על 20.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

אין מספר קסמים.

 

אני מכיר הרים (אוורסטים מיניאטוריים) שאם תעבור אותם ב20 קמ"ש אתה תשפשף את הגחון שלך כהוגן.

 

לעומת זאת יש גם פסי האטה שאפשר לעבור אותם במהירות הרבה יותר גבוהה.

 

תעריך את גודל המכשול ותאיט בהתאם.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

יש כאלה בנוסף למהירות איטית מעדיפים לעלות עם גלגל אחד לפני השני, ממש בקטנה עם זוית, נהגי מוניות עושים את זה הרבה, גם שהם טסים מעליהם הם באים בזוית, אני לא בטוח אם זה מרכך את המכה...

 

 

ודר"א אני מקווה שאמרת:

הר-האטה
בצחוק כי ממש לא קוראים לזה ככה... :lol:
פורסם
יש כאלה בנוסף למהירות איטית מעדיפים לעלות עם גלגל אחד לפני השני, ממש בקטנה עם זוית, נהגי מוניות עושים את זה הרבה, גם שהם טסים מעליהם הם באים בזוית, אני לא בטוח אם זה מרכך את המכה...

 

 

ודר"א אני מקווה שאמרת:

הר-האטה
בצחוק כי ממש לא קוראים לזה ככה... :lol:

מה שנהגי המוניות עושים, דווקא עושה יותר נזק, כי הוא מעמיס

על כל בולם זעזועים את כל העומס במכה,

במקום פעם אחת לחלק את העומס בארבע.

 

דווקא כן קוראים לזה הר-האטה.

יש כאלה שקוראים לזה פס-האטה, אבל בצחוק. (התבלבלת, לא נורא :wink: )

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

במעבר על פסי האטה חשוב מאוד לא לבלום עליהם כי אתה תרגיש ת'פס האטה יותר חזק

 

מה שצריך לעשות זה לבלום לפני הפס האטה וכשמגיעים אליו ללטף את הגז כדי שהרכב "יחליק" את הפס.

 

לירן

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

אתה בולם - כל משקל האוטו עובר גם ככה קדימה = הבולם במצב "מאמץ" = חלק ממהלכו נסגר.

אתה בולם על פס האטה = כל משקל האוטו עובר קדימה + ישנה עליה בפני השטח מה שגורם לצמצום נוסף של סגירת הבולם....

 

 

מכאן :) שאין טעם לבלום על פס ההאטה כי יש סיכוי סביר שתסגור מהלך - או שסתם תפעיל לחץ רב ומיותר על מכלולי הרכב הקדמיים....

 

 

:)

 

ועד כאן 60 שניות על מהלך מתלה,דרופים,באמפים ובלימה.

(ההקבלה מעולם האופניים מעולם לא היתה טובה יותר)

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

לבלום לפני ולא על הבאמפר.

רצוי אפילו להאיץ קצת כדי להעביר משקל אחורה.

 

בכל מקרה - לא לטוס עליהם בתקווה לסצינה מספיד.

צריך לירות באנשים כאלה 3683448.jpg

פורסם

בכל אופן לא לבלום על הפס עצמו.

 

שיטות אפשריות:

 

(1) אדיש - נוסע 40-50, מהירות קבועה (ליסינג...)

(2) לבלום לפני, להפסיק לבלום וטיפה להאיץ ממש מיד לפני הפס כמו שלירן אמר.

(2א) במקום טיפה להאיץ אפשר הרבה להאיץ :twisted:

(3) כאשר יש נוסעים מאחורה - לא מומלץ להאיץ על הפס כי ה"מכה" מורגשת מאחור (עומס מוגבר על בולמים אחוריים). זה כמובן אם אכפת לך מהנוסעים שיושבים מאחורה.

 

טיפ אקסטרה: בחלק מפסי ההאטה ניתן "לרמות" ולעבור ממש-ממש קרוב למדרכה ואז רק הגלגלים השמאליים מרגישים את הפס (הפס לא מגיע עד קצה הכביש, הוא נגמר קצת לפני)

כנ"ל הפוך - לעבור צמוד לאי-התנועה ואז רק הימניים עוברים על הפס.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

זה לא טוב לעשות את זה.

 

שוב - זה מעמיס את המשקל שאמור להתחלק לארבע,

על בולם זעזועים אחד כל פעם במכה ובחדות... :idea:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

למיטב ידיעתי, לעבור על צד הפס יכול לגרום לעומס לא רצוי בצד אחד ואחרי כמה פעמים טובות יגרום לביקור במוסך לכיוון פרונט.

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

פורסם

אם הפס ארוך, משהו כמו רמה, ויש ראות טובה והכל, אפשר לעלות על הפס מצד שמאל, ואז לזוז ימינה ולרדת מימין. הירידה בפסים כאלה היא פחות תלולה מהעלייה.

פורסם

שלום

אני יחלוק אליכם

אמרתם שכדי לקצר את הפס מהצד

לגנוב מהצד שרק הגלגלים השמאלים יעברו על הפס אז יש לי חדשות שלא תעשו את זה

אני הייתי מקצר ככה כל הזמן ויום אחד שלא הייתי מרוכז מספיק פיצצתי שני גלגלים מפגיעה בשפיץ של המדרכה.

אז את הלקח שלי למדתי לא לגנוב פסי האטה

מקווה שעזרתי לכם

עמית

נולדתי עם הגה!

פורסם
אם הפס ארוך, משהו כמו רמה, ויש ראות טובה והכל, אפשר לעלות על הפס מצד שמאל, ואז לזוז ימינה ולרדת מימין. הירידה בפסים כאלה היא פחות תלולה מהעלייה.

 

בבקשה תסביר :roll: לא כ"כ ברור הכוונה שלך...

 

ולעמית - כבר נאמר מס' פעמים בשרשור הזה,

שזה פוגע בבולמים, אז אין סיבה לעשות את זה.

 

אין כזה דבר (לפחות אצלי) לנהוג לא בעירנות מלאה.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

וואו כבר מאוחר ואני עובד מחר אבל אני אנסה להסביר את עצמי שוב.

יש פסי האטה, קטנים כאלה, שאליהם התייחסו פה.

 

יש גם לפעמים בכביש שטחים מורמים כאלה יותר ארוכים קצת. כמו פסי האטה רגילים אבל משהו כמו 2-3 מטר אורך. העלייה על ה"רמה" הזאת הינה יותר תלולה מהירידה.

 

אז מה שאפשר לעשות, זה לעלות מהירידה של התנועה הנגדית ולרדת מהירידה שלך.

 

זה לא ממש משמעותי ואם לא הבנתם אז בקטנה.

 

יום טוב הכל טוב :idea:

×
×
  • תוכן חדש...