Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8392 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אייל וכל מי שיודע ותכנן בעבר תיבות :!:

בהמשך לדיון הקודם על סאב של פיוניר רציתי להתחיל ולבנות את התיבה, אם אפשר להתחיל מפרטים קטנים כמו מידות הפורט(קוטר, אורך, מיקומו בתיבה וכ"ו), ועד מידת התיבה צורתה עובי העץ וכ"ו :p

ת :lol: ודה מראש

פורסם

גם אני קניתי את הסאב של פיונר ואני צריך קופסה...

 

לנו יש בורה שתא מטען הוא 455 ליטר (לפי MOTOCAR) אני צריך קופסה שלא תיתפוס הרבה מקום בבגז' כי זה האוטו של אמא..

 

אני חדש בתחום אז אני צריך כמה שיותר פרטים כמו מאיזה עץ בונים קופסה לסאב וכל'

נ.ב

אופיר מאיפה אתה קונה עץ לקופסה?

 

 

תודה :p

אן לי אוטו :( HELLP!

פורסם
גם אני קניתי את הסאב של פיונר ואני צריך קופסה...

אני חדש בתחום אז אני צריך כמה שיותר פרטים כמו מאיזה עץ בונים קופסה לסאב וכל' :p

 

העץ הוא MDF, זה הכי מומלץ..

ולגבי איפה לקנות, פשוט קפוץ לנגריה קרובה..

לגבי התכנון של התיבה, מצטער ממש לא שולט בנתונים וכאלה, אבל בעקרון אתה יכול להכנס לאתר של החברה, ושם רשומות לך מידות מומלצות לפי היצרן..

בהצלחה 8)

"Everybody loves house music, its a spirtual thing, a body thing, a soul thing"

פורסם

החומר הוא אכן MDF בעובי של 19מ"מ.

 

תיבה אטומה מכוונת לSQ בשביל הסאב הזה תדרוש 24 ליטר.

אתה יכול לבנות תיבה של 30X30X40 למשל.

 

תיבה פתוחה לSQ תדרוש 29 ליטר. פורט 6 ס"מ קוטר ואורך של 28 ס"מ.

יכולה להיות 30X35X40. שהרוחב יהיה ה30 ס"מ והעומק והאורך שאר המידות וזאת בגלל שמאחורי הפורט צריך להיות רווח של כ 5ס"מ לפחות לבין הMDF.

 

אלו מידות חיצוניות של התיבה (כוללות בתוכן את עובי הMDF).

פורסם

פורט זה הצינור PVC (הפיר) שיש בתיבה פתוחה ואורכו ורוחבו משפיע על איך שהסאב ישמע.

 

בתור תיבה ראשונה אני ממליץ שתבנו דווקא אטומה, יותר פשוטה לבניה, ניתן להשיג תוצאה איכות טובה בצורה קלה יותר וכמו כן היא תופסת פחות מקום.

פורסם

אם זה היה אינצ'ים זה היה תופס לו את כל הבגז' (מה גם שזה לא היה מתאים לסאב) זה סנטימטרים.

 

בגלל שהסאב עצמו יכול להגיע קרוב לגודל אחת הצלעות שימו לב שהצלע שעליו הוא נמצא יכולה להכיל את גודלו.

פורסם

בPORTED לא בעייתי יש לך צלע של 40X35.

באטומה, כמו שאמרתי, שישימו לב שהסאב נכנס בצלע, ומקסימום להוסיף כמה ס"מ, זה לא יעשה הבדל או לחילופין לשנות את הגדלים (נתתי את המידות כדוגמא ובגלל זה שאלתי מהן המידות שאיתן נוח להם לעבוד) ולחשב כך שהנפח יצא פחות או יותר אותו דבר (באטומה זה לא קריטי).

פורסם

אייל רק היום התאפשר לי למדוד בגלל שהרכב היה במוסך.

לפני המידות שאלה , האם אפשרי ומומלץ לבנות את התיבה כך שתשתלב טוב יותר בתא המטען ע"י יצירת גב התיבה בשיפוע שמתאים לשיפוע של גב המושב האחורי(בלבלתי אותכם :lol: )? אם אפשר מה טוב (יש לי תא מטען קטן (106)), אם לא, לא נורא...

אז כך :

מידות עם שיפוע :type: :

רוחב - 40 ס"מ. גובה 33-30 . עומק הבסיס 40 . עומק החלק העליון 25 .(הזיות בבסיס התיבה הוא 66 מעלות)

על פי חישוב שלי הנפח הוא 39 ליטר פלוס מינוס.

 

מידות בלי שיפוע (הרבה יותר קל :mm_tongu: ):

רוחב 40. עומק 30-35 . גובה 33.

על פי חישוב שלי הנפח הוא 43 ליטר פלוס מינוס.

לפי מה שהסברת לפני כמה ימים המידות האלה אפילו גדולות מידי(אם אתה יכול לקזז אני אשמח)

דרך אגב מידות מקסימום : רוחב 40, עומק 35, גובה 35 .(לתיבה מרובעת)

אני מקווה שלא בילבלתי לך את העיניים עם כל המספרים :lol: )

תודה.

פורסם

אופיר, אין בעיה לעשות אותה בכל צורה שתרצה, עצה שלי, תבנה אטומה. אתה סתם תסתבך עם פתוחה ויש לך רכב קטן שהסאב הזה גם באטומה יתן באס טוב וחזק.

 

לגבי חישובי הנפח אמרתי לך מה הם, 24 ליטר לאטומה, אתה יכול גם להגיע ל30 ליטר אבל אל תעלה יותר מזה.

באטומה יהיה לך יותר אפשרויות משחק עם גודל הצלעות כי לא תהיה הפורט שתגביל אותך.

 

24 ליטר זו תיבה קטנה שיכולה להתאים יופי לבגז' שלך מבלי לתפוס את כולו. בגלל שהרכב שלך קטן היית אפילו יכול להסתדר עם תיבה מעט קטנה מזו (גודל הרכב משפיע על התנהגות הסאב).

על מה שנותר לך עכשיו הוא לתכנן אותה ככה שתשתלב לך כמו שאתה רוצה בבגז' ותתן נפח קרוב ל24 ליטר.

פורסם

אייל ,ברשותך עוד כמה שאלות :lol:

1. מה צריך להיות המרווח הפנימי בין המגנט של הסאב לדופן האחורית של התיבה?

2. האם צריך להיות מרווח מינימלי מסויים בין היקף הרמקול לגבולות הפלטה שהוא מורכב,או שהוא יכול לבוא בדיוק (לדוגמא רמקול שקוטרו 30 ס"מ על פלטה של 30x30)?

3. מהו קוטר המחברים שאליו מחברים את החוטים? האם צריך להכין גם לו חור מדוייק או שהוא מודבק על התיבה ובתיבה יש רק שני חורים שדרכם עוברים החוטים?

4. אחרון חביב... איפה מומלץ להתקין את הכניסה לחוטים או שזה לא משנה?

5. האם למלא את התיבה בחומר כלשהו?

תודה :tongue:

×
×
  • תוכן חדש...